Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19263)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, Escentric Molecules 01 saapui joulun jälkeen kotiin. Haistoin heti sen tuoksun, kun avasin paketin. Suihkutettaessa iholle ensimmäinen suihkaus muistutti ylikuumentunutta elektronista vempainta, mutten antanut sen häiritä. Tuoksu on syvä, vehreän sammaleinen, ja joulun takia myös jostain syystä vihreät kuulat assosioituvat tuoksuun. Kyllä pidän tästä aivan valtavasti ja jää kyllä pitkäaikaiseen käyttöön!
Onnittelut hyvästä löydöstä :) -se joka ei haista iso-E:tä
Kiitos, minulla on todella yliherkkä ja tarkka hajuaisti, kerrankin se palkittiin. ;)
Hajuvesitä on luvallista puhua.
Seulonnat jatkuvat, joten jatkan omia hajuaistitestejänikin. Näyttää siltä, ettei tänä vuonna edes suunnitella mitään ostolakkoja. Tauerin Au Coeur du Desert on alkuun melkein nenäkarvat käräyttävän kuiva, alussa sitruksinen, mausteinen ja puinen tuoksu. Olisiko seetri? Voimakas, savuinen suitsuke (syy tämän hankintaan) ja labdanum ilmestyvät alun kesyynnyttyä, ooooo. Pehmeä ja lämmin pohja, ambergris. Ylellinen, odotan pitkää kestoa. Tämäkin olisi pitänyt suihkauttaa alemmas kuin kaulaan, mutta suutin oli aavistuksen väärin.
Minulle tuli Fragrance Shopista tilaamani Muglerin Angel Eau Croisiere, 2020 versio. Tuoksussa on viikunaa, praliineja, magnoliaa, vaniljaa ja patchoulia. Tuoksu on aika makea ja kookoksinen, viikuna tuoksuu jostain syystä aivan kookokselta. Patchouli on hyvin heikko, sitä on vaikea havaita.
Tykkään kyllä tuoksusta, mutta vuoden 2019 Angel Eau Croisiere on parempi. Siinä on herkullisen mangococktailin tuoksu yhdistettynä alkuperäisen Angelin patchouliin, joka tosin on paljon miedompi kuin alkuperäisessä, mikä on hyvä juttu. Mutta tuoksu kehittyy, alun hedelmäisen mangon alta tulee myöhemmässä vaiheessa esiin patchouli ja vähän karamelliakin, joka muistuttaa alkuper. Angelin DNA:sta.
Sen sijaan tämä 2020 Eau Croisiere ei kehity, vaan tuoksu pysyy alusta alkaen samana makeana "kookoksena". Hyvä tuoksu, ja tulee varmasti kesällä käytettyä, mutta ei yllä 2019 version tasolle eikä siinä ole oikein mitään yhteyttä Angeliin.
SOTD Michael Kors, Midnight Shimmer. Tuoksussa kvitteniä, jasmiinia, freesiaa, vaniljaa, puumaisia nuotteja, perun balsamia, myskiä ja sammalta. Vähän itämaisuuteen taittava, ihana, lämmin vaniljatuoksu. Yksi parhaista löydöistä viime vuonna. Laitoin juuri tilaukseen myös Starlight Shimmerin, joka itämainen ruusu, sahrami, amber -tuoksu.
Ai että. Rakastan tuoksuja! Kevyitä, hedelmäisiä kukkaistuoksuja varsinkin, sellaisia raikkaita. Mutta en mitään wc-ankkaa. Harmi vaan että käytin liikaa erilaisia hajustettuja tuotteita ja allergisoiduin :(.
DonnaKaran vihreä omena on ollut yksi suosikeistani.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, Escentric Molecules 01 saapui joulun jälkeen kotiin. Haistoin heti sen tuoksun, kun avasin paketin. Suihkutettaessa iholle ensimmäinen suihkaus muistutti ylikuumentunutta elektronista vempainta, mutten antanut sen häiritä. Tuoksu on syvä, vehreän sammaleinen, ja joulun takia myös jostain syystä vihreät kuulat assosioituvat tuoksuun. Kyllä pidän tästä aivan valtavasti ja jää kyllä pitkäaikaiseen käyttöön!
Haha, täytyy olla hyvä. Vihreitä kuulia ja ylikuumentunutta sähkölaitetta! :)
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksia Shalimar Soufflesta?
Omistan molemmat, ja tykkään molemmista. Souffle on ehkä hieman makeampi ja pehmeämpi, muttei kuitenkaan mitenkään heikompi.
Suhtaudutteko tuoksun valintaan enemmän niin kuin vaatteen/asusteen vai kuten jonkin syötävän valintaan? Kuulostaa sekolta, mutta tarkoitan siis että ostatteko hajuveden ihan vain koska sen tuoksu miellyttää vai mietittekö kovasti "sopiiko" tämä nyt minun persoonaani ja tyyliini, millaisen kuvan se antaa minusta jne.?
Itse pidän etenkin gourmand-tuoksuista ja käytän niitä kyllä omaksi ilokseni ja nautinnokseni, samoin kuin vaikka syön karkkia tai jäätelöä. En koe olevani enkä yritä olla itse syötävä ja houkutteleva :)
Onko kenelläkään kokemusta Oscar De La Rentan Intrusion ja Live In Love -tuoksuista? Intrusionista on EdT ja EdP tehty. Onko eroja? Live in Love originaalin (keltainen) lisäksi siitä on 2 flankeria joista on vaikea löytää tietoa: Live in Love New York (vaaleansininen) ja Live In Love Paris (vaaleanpunainen).
Kaikki em. kiinnostavat koska talon Esprit d'Oscar on 1 lempituoksujani.
Vierailija kirjoitti:
Suhtaudutteko tuoksun valintaan enemmän niin kuin vaatteen/asusteen vai kuten jonkin syötävän valintaan? Kuulostaa sekolta, mutta tarkoitan siis että ostatteko hajuveden ihan vain koska sen tuoksu miellyttää vai mietittekö kovasti "sopiiko" tämä nyt minun persoonaani ja tyyliini, millaisen kuvan se antaa minusta jne.?
Itse pidän etenkin gourmand-tuoksuista ja käytän niitä kyllä omaksi ilokseni ja nautinnokseni, samoin kuin vaikka syön karkkia tai jäätelöä. En koe olevani enkä yritä olla itse syötävä ja houkutteleva :)
Ei kuulosta sekolta. Tuoksufriikin normaalia ajatuksenjuoksua :-D Mulle tämä on aina vaikea, koska ulkoinen tyyli poikamainen mutta rakastun ladylike kukkaistuoksuihin. Ei sovi sitten yhtään yhteen. Mutta sellainen yhteensopiva juttu on että en tykkää syödä makeata eikä gourmand-tuoksut tavallisesti houkuttele.
Tiedät olevasi friikki kun...
Tammikuussa haaveilet mitkä olisi kesätuoksusi ensi kesänä...
Äh, Fragrance Direct on katkaissut toimitukset ulkomaille Eireä lukuunottamatta (lentorajoitusten vuoksi)...
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään kokemusta Oscar De La Rentan Intrusion ja Live In Love -tuoksuista? Intrusionista on EdT ja EdP tehty. Onko eroja? Live in Love originaalin (keltainen) lisäksi siitä on 2 flankeria joista on vaikea löytää tietoa: Live in Love New York (vaaleansininen) ja Live In Love Paris (vaaleanpunainen).
Minulla oli joskus Intrusion edp, minusta se oli aika heikko joten en edes miettisi edt:tä. Live in Love oli myös aika mitään sanomaton tuoksu joka häipyi heti. Ainut De la Rentan tuoksu, josta olen oikeasti tykännyt, oli Ruffles esprit de parfum. Tykkään kyllä Oscarin stickistä, koska se on ylivoimaisesti paras döksä, kestää jopa viisi vuorokautta pettämättä jos on pakko. Muut esim. apteekin tehokkaimmatkin pettivät jo viimeistään illalla.
No lähtihän se ihan lapasesta. Piti tosiaan tilata nyt vain yksi tuoksu alkuun, päädyin jo täällä suositeltiin Kenzon Amourin. Mutta tilasin myös Armanin Ellen/Shen, Pradan Candyn, Burberryn Her (ihan spontaani lisäys ostoskoriin) ja vielä lisäksi Cleanin Fresh Laundryn vähän niinkuin kotitaloussuihkeeksi. Ja vielä on kokonaan miettimättä se kesätuoksu... Toivottavasti tykkään kaikista, sokkona kun mennään. Tilasin HH:sta, Notinosta ja Tokmannilta, kauankohan noissa menee?
Vierailija kirjoitti:
Olen käsittänyt, että kaikki Live In Love-tuoksut ovat samoja. Pullon väri vain vaihtelee, riippuen minkä kaupungin ”kunniaksi” on tehty.
Vierailija kirjoitti:
No lähtihän se ihan lapasesta. Piti tosiaan tilata nyt vain yksi tuoksu alkuun, päädyin jo täällä suositeltiin Kenzon Amourin. Mutta tilasin myös Armanin Ellen/Shen, Pradan Candyn, Burberryn Her (ihan spontaani lisäys ostoskoriin) ja vielä lisäksi Cleanin Fresh Laundryn vähän niinkuin kotitaloussuihkeeksi. Ja vielä on kokonaan miettimättä se kesätuoksu... Toivottavasti tykkään kaikista, sokkona kun mennään. Tilasin HH:sta, Notinosta ja Tokmannilta, kauankohan noissa menee?
Tilasitko HH:sta sen superhyvän tarjouksen Pradan Candystä, setti jossa 80ml + "joulukoriste" 8 vai 10ml pullot 55 eur? Mä tilasin muiden tuoksujen yhteydessä sen ihan heräteostona, kun oli niin hyvä hinta 🙈 Nyt täytyy kyllä rajoittaa tätä ostelua...
Vierailija kirjoitti:
Sekä että. Ostan toki vain sellaisia tuoksuja mistä pidän, mutta käyttö vaihtelee tilanteiden, vuodenaikojen ym. mukaan.
Jos olen lähdössä ihmisten ilmoille ja etenkin jos on tarve olla "asiallinen", niin tuoksukin on silloin "asiallisempi", enemmän asuste kuin nautinto.
Ja sitten viikonloppuisin tai muuten vapaalla on valintakin vapaampi sekä herkullisempi ja nautinnollisempi tai muuten vain erikoisempi.
Ja joitakin tuoksuja käytän vain kun olen yksikseni kotosalla, omaksi nautinnokseni.
Joskus on tullut sellaisen erikoisemman tuoksun kanssa käytyä esim. kaupassa ja siellä se tuoksu onkin voinut tuntua sopimattomalta, joten olen päättänyt jatkossa käyttää kyseistä tuoksua vain kotosalla.
En tiedä onko ne oikeasti olleet kenenkään muun mielestä sopimattomia, mutta itselle tullut vain sellainen tunne, että tätä nautintoainetta käytän jatkossa vain kotosalla.
:D
Vierailija kirjoitti:
...Ostan toki vain sellaisia tuoksuja mistä pidän...
Tähän täsmennys vielä, että ostan testereitä ensin ja sitten jos testin jälkeen totean, että pidän tuoksusta, niin ostan kokonaisen pullollisen.
Tämä on 1 syy miksi kannatan Hermestä. Tykkään aidosti talon tuoksuista myöskin.