Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
2841/19263 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

fruugo.fi -sivulta:

Kuvaus

La Rive Chatte by La Rive on virkistävä ja naisellinen hajuvesi, joka varmasti kääntää päätä sen kimeä tuoksu. Se on erilaisia muistiinpanoja, jotka antavat tämän tuoksun monipuolisuutta ja tekevät siitä ihanteellisen kulumiseen päivisin sekä illalla. Muistiinpanot ovat neroli, Amalfi sitruuna, iiris, bergamotti, meripihka, ylang-ylang, lilja laaksossa, vanilja, myski, aldehydit, jasmiini, tammi sammal, ruusu, vetiveria, orris root, patchouli ja santelipuu.

Voi noita kääntäjiä :DD, kimeä tuoksu

Vierailija
2842/19263 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistiinpanoissa on liljaakin laaksossa. 

Suorastaan hellyttävä. 

:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2843/19263 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistiinpanoissa on liljaakin laaksossa. 

Suorastaan hellyttävä. 

Niinpä, ei automaattikääntäjä sitä ymmärrä kieloksi (lily of the valley). Jäin myös miettimään tuota sanaa kimeä. Mahtaisiko viitata läpitunkevaan, voimakkaaseen (tuoksuun) tässä tapauksessa?

Vierailija
2844/19263 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko palstalaisilla kokemuksia ja mielipidettä Estee Lauderin Cinnabarista? Se houkuttaa minua nyt niin kovasti..

Vierailija
2845/19263 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuoksuu V Canto (nenä Paolo Terenzi), Lucrethia. Fragrantican mukaan parempi versio Black Opiumista, jota en tunne. Alku päärynää ja lehmuksenkukkaa, mukaan tulee kahvia ja kaakaota, vanilja-benzoinpohjalla. Täyteläisen hedelmäinen tuoksu, ei tymäkkää alkoholia vaikka italo onkin. 1 ml näytteessäni on pikkutikku, joten tätä ei suihkaista vaan tökätään ja sivellään. Käyn jatkossa suihkussa töistä kotiin tullessa, alkakoon tuoksuvuorokausi sitten siitä eikä aamusta. (Tai uudelleen siitä, mitäpä sitä pihistelemään). Keston arviointi ei näin ollen onnistu, mutta "eternal" on yleensä ollut sen 15+ tuntia.

Vierailija
2846/19263 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko palstalaisilla kokemuksia ja mielipidettä Estee Lauderin Cinnabarista? Se houkuttaa minua nyt niin kovasti..

Minua myös houkuttaa. Onko kuinka tymäkkä tuoksu?

Vierailija
2847/19263 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä tuoksuu V Canto (nenä Paolo Terenzi), Lucrethia. Fragrantican mukaan parempi versio Black Opiumista, jota en tunne. Alku päärynää ja lehmuksenkukkaa, mukaan tulee kahvia ja kaakaota, vanilja-benzoinpohjalla. Täyteläisen hedelmäinen tuoksu, ei tymäkkää alkoholia vaikka italo onkin. 1 ml näytteessäni on pikkutikku, joten tätä ei suihkaista vaan tökätään ja sivellään. Käyn jatkossa suihkussa töistä kotiin tullessa, alkakoon tuoksuvuorokausi sitten siitä eikä aamusta. (Tai uudelleen siitä, mitäpä sitä pihistelemään). Keston arviointi ei näin ollen onnistu, mutta "eternal" on yleensä ollut sen 15+ tuntia.

Pelkästään tuo pullokin näyttää ihanalta.

Vierailija
2848/19263 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin joskus parikymmentä vuotta sitten Escadan jonkun spesiaali tuoksun, oli samettinen pinta siinä pullossa ja pullo pakattu vielä pleksilaatikkoon. Muistaako joku tämän tuoksun nimeä? Ei ollut teinituoksu (mitä itse silloin olin )mutta tykästyin jostain syystä ja käytin joskus iltamenoissa.

Joku Especially

Vierailija
2849/19263 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin myös miettimään tuota sanaa kimeä. Mahtaisiko viitata läpitunkevaan, voimakkaaseen (tuoksuun) tässä tapauksessa?

Jotain säkenöivät kiehtovaa ehkä tavoittelivat. 

La Rive Chatte by La Rive is a refreshing and feminine perfume that is sure to turn heads with its scintillating aroma (https://www.fruugo.co.uk)

https://www.merriam-webster.com/dictionary/scintillating

Vierailija
2850/19263 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin joskus parikymmentä vuotta sitten Escadan jonkun spesiaali tuoksun, oli samettinen pinta siinä pullossa ja pullo pakattu vielä pleksilaatikkoon. Muistaako joku tämän tuoksun nimeä? Ei ollut teinituoksu (mitä itse silloin olin )mutta tykästyin jostain syystä ja käytin joskus iltamenoissa.

Joku Especially

Tuskin. Especially Escada ei ole niin vanha tuoksu, eikä siinä ole samettista pintaa.

Vierailija
2851/19263 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko se samettinen Escada pullo vuosien takaa ollut joku niistä Escada Collection-tuoksuista? Niissä on tuollainen pinta ja ovat n 20 vuotta sitten lanseerattuja. Laitapa googleen ja kerro, oliko oikein. :) 

Vierailija
2852/19263 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kehuin täällä ennen joulua edullista Revlonin Charliee, jonka tilasin.

Täytyy tunnustaa, ettei nää tilailut siihen jääneet vaan sittemmin olen tilannut itselleni myös Paul Smithin Rosen, Paco Rabannen Calandren, Eau de Lancasterin ja Joop!:n Femmen.

Näistä Calandre on vanha rakas, josta mulla olikin viimeksi Eau de-versio - jonka olen vissiin muutossa hukannut jonnekin. Kaikki muut ovat sokko-ostoksia.

Paul Smith - koska rakastan ruusun tuoksua...Varsinkin oikein vanhanaikaista ruusuvesimäistä. Saas nähdä, miltä tämä vaikuttaa.

Eau de Lancaster on melko varma nuottiensa ja arvostelujen perusteella.

Joop!:ia olen saattanut haistella joskus mut en saa mieleen mitään. Noh, mulla on perverssi rakkaussuhde noihin kasari-powerhouseihin 🙂

Vierailija
2854/19263 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

fruugo.fi -sivulta:

Kuvaus

La Rive Chatte by La Rive on virkistävä ja naisellinen hajuvesi, joka varmasti kääntää päätä sen kimeä tuoksu. Se on erilaisia muistiinpanoja, jotka antavat tämän tuoksun monipuolisuutta ja tekevät siitä ihanteellisen kulumiseen päivisin sekä illalla. Muistiinpanot ovat neroli, Amalfi sitruuna, iiris, bergamotti, meripihka, ylang-ylang, lilja laaksossa, vanilja, myski, aldehydit, jasmiini, tammi sammal, ruusu, vetiveria, orris root, patchouli ja santelipuu.

Apua...! En kyllä  Belgiassa asuvana ikänä kehtaisi myöntää käyttäväni "La chatte"-tuoksua... 

Vierailija
2855/19263 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosituksia? Haussa sellainen pehmeä, lievästi makeahko, puuterinen ja vaniljainen tuoksu. Ei mitään esanssisia bodyshoppi-tyyppisiä. Saisi olla edp. Aika paljon kemppariosastolla testaillut, mutta mitään täydellistä ei ole tullut vielä vastaan 😊

Vierailija
2856/19263 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokin näistä samettisista?

https://p1.liveauctioneers.com/6052/149527/75520997_1_x.jpg?auto=webp&f…

https://i.etsystatic.com/12644880/r/il/db1522/1849960166/il_570xN.18499…

En ole alkuperäinen kysyjä - mut mä visioin mielessäni ikään kuin sen perus-Escadan - onko se nyt sit Escada vai Margaretha Ley - sellaisella tasaisella punaisella samettipinnalla ja kultaisella korkilla 🤔

En löytänyt kuvahaulla - enkä ole varma muististanikaan.

Vierailija
2857/19263 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

fruugo.fi -sivulta:

Kuvaus

Apua...! En kyllä  Belgiassa asuvana ikänä kehtaisi myöntää käyttäväni "La chatte"-tuoksua... 

Vaikka värkki olisi kimeäkin?

Vierailija
2858/19263 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosituksia? Haussa sellainen pehmeä, lievästi makeahko, puuterinen ja vaniljainen tuoksu. Ei mitään esanssisia bodyshoppi-tyyppisiä. Saisi olla edp. Aika paljon kemppariosastolla testaillut, mutta mitään täydellistä ei ole tullut vielä vastaan 😊

5x2 ml kokoelma Sylvaine Delacourten vaniljoja. https://www.sylvaine-delacourte.com/fr/shop/samples

Ei tule postikuluja. 

Isot pullot muistaakseni 65 €/kpl, välikoko 7,5 ml parikymppiä, mutta näytteetkin kestävät ikuisuuden (1 suihkaus helposti 16 h)

Guerlain-laatu (ja vanilja) tuoksuu, Valkyrie taisi olla se Shalimaria muistuttava. (Yhh.)  Sen lisäksi 2 kivaa hedelmäsitä/kukkaista ja 2 jumalaista (mausteinen Vangelis ja vihreä Virgile).

Vierailija
2859/19263 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ehdin käyttää hajuvesiä tosi vähän, kun työpaikka on tuoksuvapaa eikä koronasta johtuen tule käytyä juuri missään. Pidän vihreistä ja raikkaista tuoksuista.

Nyt kuitenkin olisi hakusessa nuoren urheilullisen tytön ensimmäinen hajuvesi. Ei mitään yltiömakeaa eikä huomiota herättävää.

Ehdotuksia?

Vierailija
2860/19263 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pimpero tuoksuu hyvälle

Ole hyvä.

https://www.fragrantica.com/perfume/Goop/This-Smells-Like-My-Vagina-631…