Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19264)

Vierailija
2801/19264 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaapin perältä kaivoin Gresin Gabotinen. Muutama suihkaus ja ympärilleni tuli valtavan voimakas ryöppy. Hetken kuluttua tuoksu tasoittuu ja siitä tulee hedelmäisen kukkainen ja hivenen puun tuoksuinen, jossa ripaus mausteisuutta. Kylläpä onkin pirskahteleva tuoksu ja sopii tähän vuoden viimeiseen päivään. Kuinka olinkin tämän unohtanut...

Minä taas hankin cabotinen aikoinaan, kun se fragranticassa jonkun arvion mukaan hieman muistuttaisi Diorin tendre poisonia, joka oli muinoin yksi lemppari. Jotain samankaltaisuutta tuoksuissa on, mutta Cabotinessa on jotain, joka ainakin omaan nenääni alkaa muistuttamaan tiskiainetta. Pidän kyllä Gresin tuoksuista tavallaan. Cabochard on upea ollakseen niin edullinen. Se tosin voisi käydä miltei unisex tuoksusta. Pidin sitä hieman liian maskuliinisena itselleni. Sitten on ihana Cabaret, jota alkuun sai netistä tilattuna myöskin edullisesti, mutta nyt hinnat alkavat olla aika pilvissä.

Vierailija
2802/19264 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siitä saa, kun lukee tätä keskustelua ennen nukkumaanmenoa:

Näin unta, että löysin laatikkojeni kätköistä avaamattoman putelin Oscar De La Rentan Oscar Bamboota (jota siis ei enää saa mistään) . Voi sitä riemun määrää!

Kunnes heräsin. 😭

No on mulla se puteli vielä ja pohjalla milli tai kaksi, että voin nuuhkia sitä edes silloin tällöin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2803/19264 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lancome QUI

kaappi täynnä merkkituoksuja kun on työmatkoilta tullut ostettua, mutta silti tuon parempaa en ole vielä löytänytt. tästä tulee usein kommenttia ja kyselyitä että mitä hajuvettä oikein käytän..

Vierailija
2804/19264 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan Jean Patoun Sublime-tuoksua? Muistikuvani mukaan oli pehmeä ja kiva tuoksu, mutten ole viime vuosina sitä mistään löytänyt. Lienee sekin lopetettu.

Vierailija
2805/19264 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään illalla elokuviin katsomaan vihdoin "Tove". Tuoksuksi aikakauteen sopivasti Cotyn "L'Aimant" ("magneetti"), Vincent Roubertin vuonna 1927 kehittelemä ihana aldehydi-mummotuoksu. :) 

Mun ihollani se muuttuu puuterimaiseksi ja hieman makeaksi, tuoksuu vähän mausteiselta palasaippualta. Sellainen ihana ja lämmin vanhanajan tuoksu (kuin Chanelin Vitosen pikkusisko, ei yhtä läpitunkeva tai tyrmäävä). Rakastan myös nykyversion kaunista art deco -tyylistä pulloa. 

Vierailija
2806/19264 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kokemuksia Tom Fordin nahkatuoksuista? Tuscan Leatherista ja Ombre Leatherista?

Minulla on Tuscan Leather ja se on ollut lempituoksuni jo muutaman vuoden.

Käytän vain vapaa-ajalla.

Pidän Tuscan Leatherin savuisuudesta, nahkaisuudesta ja hedelmäisyydestä, mutta kaikki eivät toki pidä.

Tuscan Leather jakaa mielipiteitä. Ex-kumppanini mielestä haisin tupakalta jos minulla oli TL:ää päällä,

minulle se ei ollut tupakkaa vaan enemmänkin savua, mutta hyvää savua. Ei sellaista mitä tarttuu nuotioreissulta vaatteisiin. 

:)

Kannattaa testata ennen ostopäätöstä (lentokentällä/kemikaliossa/tilaamalla näytteitä). 

Omalla testauslistallani on vielä Ombre Leather että Tuscan Leather Intense.

Vierailija
2807/19264 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain taannoin lahjaksi Trussardin My name tuoksun ja vaikka siinä on jotakin miellyttävääkin niin joku ärsyttävä tuoksu myös jonka takia en voi käyttää. Sama kuin Kenzon Flowerissa aikoinaan. Tykkään pehmeän puuterisista ja vaniljaisista tuoksuista mutta näissä kahdessa on lisäksi joku saippuamaisuus tms josta en pidä. Mikähän nuotti se voisi olla?

Vierailija
2808/19264 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan Jean Patoun Sublime-tuoksua? Muistikuvani mukaan oli pehmeä ja kiva tuoksu, mutten ole viime vuosina sitä mistään löytänyt. Lienee sekin lopetettu.

Tätä löytyy sellaisesta nettikaupasta kuin Parfyymi-klikkaus (ainakin joku aika sitten oli saatavilla). Vieläpä edullisesti, itse tilasin 30 ml edt:n n21 eurolla.

Vierailija
2809/19264 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä löytyy sellaisesta nettikaupasta kuin Parfyymi-klikkaus (ainakin joku aika sitten oli saatavilla). Vieläpä edullisesti, itse tilasin 30 ml edt:n n21 eurolla.

Olen käyttänyt paljon tuota Parfyymi-Klikkausta mutta nyt tilaaminen ei onnistu. Kuulemma logistisista syistä:(

Vierailija
2810/19264 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2811/19264 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jokunen kuukausi sitte suru-uutiset että histroriallinen Jean Patou tuoksutalon elämä on tullut tiensä päähän ja Patoun tuoksujen valmistus on hiljattain lopetettu kokonaan :(  Itselläni on vintage Sumblime EDP vahvuutena, ja nyt jos koskaan on varmaankin hankittava varapullo jostakin, ennen kuin ebay:n hinnat ovat pilvissä. Strawberrynet.com valikoimassa löytyy vielä stockia muista Patoun tuoksuista mutta Sublimea siellä ei enää ole :(

https://www.fragrantica.com/news/The-Death-of-Joy-and-Farewell-Jean-Pat…

Vierailija
2812/19264 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan teillä on mennyt Notinon tilausten saapumisessa? Tilasin 27 päivä ja paketti ei ole Saksaan mentyään liikkunut mihinkään.

Vierailija
2813/19264 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ambrosia kirjoitti:

Luin jokunen kuukausi sitte suru-uutiset että histroriallinen Jean Patou tuoksutalon elämä on tullut tiensä päähän ja Patoun tuoksujen valmistus on hiljattain lopetettu kokonaan :(  Itselläni on vintage Sumblime EDP vahvuutena, ja nyt jos koskaan on varmaankin hankittava varapullo jostakin, ennen kuin ebay:n hinnat ovat pilvissä. Strawberrynet.com valikoimassa löytyy vielä stockia muista Patoun tuoksuista mutta Sublimea siellä ei enää ole :(

https://www.fragrantica.com/news/The-Death-of-Joy-and-Farewell-Jean-Pat…

Saako Patoun Joyta enää mistään?

Vierailija
2814/19264 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan teillä on mennyt Notinon tilausten saapumisessa? Tilasin 27 päivä ja paketti ei ole Saksaan mentyään liikkunut mihinkään.

6-9 arkipäivää tänne Keski-Suomeen.

Vierailija
2815/19264 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testissä tänään Clean Skin - rollerball. En tykkää. Haistan vain myskin (?), kaipaisin jotain raikkaampaa/makeampaa/jotain lisäksi. En ole kovin tuoksuasiantuntija niin en ihan osaa kuvailla mikä tässä mättää mutta jotain kaipaisin lisää. Olen aiemmin päätellyt pitäväni myskistä kun se on monessa tuoksussani pohjatuoksuna ja niissä tuoksuissa jää viimeisenä ihana tuoksu iholle. Mutta tämä tuoksu se ei kyllä ole. Tekisi mieli pestä tämä pois ranteesta.

Vierailija
2816/19264 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tänään testissä Alkemian Gentleman Adventurer's Club.

https://www.fragrantica.com/perfume/Alkemia-Perfumes/Gentleman-Adventur…

Miellyttävä ja pehmeä tuoksu, sopii oikein hyvin syksyyn/talveen, mutta ei kuitenkaan ole ihan sitä mitä toivoin sen olevan. Sikäli ei auta valittaa, että tuoksu on kyllä kuvauksen mukainen, mutta itselleni siitä ei kuitenkaan tule niinkään mieleen eksoottisissa paikoissa käyneet viktoriaaniset seikkailijat klubillaan, vaan suitsuketta polttava ja ayurveda-teetä hörppivä hippi :D Luulen, että ilman suitsuketta tämä olisi toiminut kohdallani paremmin, mutta täytyy kokeilla joskus toiste, jos saisin varistettua liiat ennakkoluulot pois ja ottaa tuoksun vastaan sellaisena kuin se on.

Laitoin vähän ennen puoltapäivää varovaisesti pari tippaa ranteisiini ja nyt tuoksu on miltei kadonnut.

Vierailija
2817/19264 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Kun nyt tarkistin ilmoitetut tuoksunuotit, niin suitsuketta ei tässä ole kuitenkaan lainkaan. Outoa, olen kuitenkin sellaisen selvästi haistavinani ilmoitetun savun sijaan. Noh, nenäni ei ehkä ole tarpeeksi koulutettu :)

Vierailija
2818/19264 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos noista Sublime-tiedoista! Onpa harmi, että taas yksi hyvä tuoksu on tiensä päässä.

Vierailija
2819/19264 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain taannoin lahjaksi Trussardin My name tuoksun ja vaikka siinä on jotakin miellyttävääkin niin joku ärsyttävä tuoksu myös jonka takia en voi käyttää. Sama kuin Kenzon Flowerissa aikoinaan. Tykkään pehmeän puuterisista ja vaniljaisista tuoksuista mutta näissä kahdessa on lisäksi joku saippuamaisuus tms josta en pidä. Mikähän nuotti se voisi olla?

Kumpikin on orvokkituoksu jossa puhdas myski, white musk. Voi olla että se tekee jonkin huuhteluainetyppisen mielikuvan, huuhteluaineissa on melkein aina puhdasta myskiä. Ja siihen tosiaan tuo orvokki lisäksi.

Vierailija
2820/19264 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi miten koukkuun ketju on saanut mut. Kohta vuoden kestäneen etätyöputken aikana on tosiaan tullut käytettyä tuoksuja ihan eri lailla kuin toimistolla (meillä on kielto käyttää mitään tuoksuvaa, kun löytyy "hajusteallerginen".) Ja kiitos vaan, on myös tullut tilailtua jos jotain kivaa.

Kehuja ja kyselyjä olen saanut tuoksuistani aikanaan sekä Angelista (!), Tendre Poisonista sekä Cabotine de Gresistä. Angelia kehui täysin vieras nainen, Tendre Poisonia miespuolinen esimieheni ja Cabotinea ystävä. Angelia en oikein voisi enää ajatella käyttäväni, Tendre Poisonia on vähän ikävä ja Cabotine on vahvassa harkinnassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi