Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19264)
Minulla sama, että kiva ketju ja nyt kotona voi tuoksutella mielinmäärin. Työpaikalla ehdoton kielto, pomo erittäin allerginen tuoksuille. Gabotine de Gres saa minulta pisteet. Pidän paljon ja huomasin vaniljatuoksun kanssa kerrostaessani, että tuoksu ei kun paranee ja kestää. Muutenkin teen kokeiluja kerrostamalla.
Vierailija kirjoitti:
Hitsi miten koukkuun ketju on saanut mut. Kohta vuoden kestäneen etätyöputken aikana on tosiaan tullut käytettyä tuoksuja ihan eri lailla kuin toimistolla (meillä on kielto käyttää mitään tuoksuvaa, kun löytyy "hajusteallerginen".) Ja kiitos vaan, on myös tullut tilailtua jos jotain kivaa.
Kehuja ja kyselyjä olen saanut tuoksuistani aikanaan sekä Angelista (!), Tendre Poisonista sekä Cabotine de Gresistä. Angelia kehui täysin vieras nainen, Tendre Poisonia miespuolinen esimieheni ja Cabotinea ystävä. Angelia en oikein voisi enää ajatella käyttäväni, Tendre Poisonia on vähän ikävä ja Cabotine on vahvassa harkinnassa.
Meidän työpaikan hajusteherkkä tupakoi, eikä varmaan siksi ole tähän mennessä haistanut kenenkään hajuvettä.
Vierailija kirjoitti:
Hitsi miten koukkuun ketju on saanut mut. Kohta vuoden kestäneen etätyöputken aikana on tosiaan tullut käytettyä tuoksuja ihan eri lailla kuin toimistolla (meillä on kielto käyttää mitään tuoksuvaa, kun löytyy "hajusteallerginen".) Ja kiitos vaan, on myös tullut tilailtua jos jotain kivaa.
Kehuja ja kyselyjä olen saanut tuoksuistani aikanaan sekä Angelista (!), Tendre Poisonista sekä Cabotine de Gresistä. Angelia kehui täysin vieras nainen, Tendre Poisonia miespuolinen esimieheni ja Cabotinea ystävä. Angelia en oikein voisi enää ajatella käyttäväni, Tendre Poisonia on vähän ikävä ja Cabotine on vahvassa harkinnassa.
Olen myös saanut muinoin paljon kehuja Angelista, enkä myöskään enää sitä käyttäisi. Kävin Fragranticasta tsekkaamassa muistin virkistykseksi mitä kaikkia nuotteja sieltä löytyy ja olihan niitä aika liuta. Cotton candy on näköjään alkunuottina, sen takia varmaan siitä pidin. Sain myös kehuja monien inhokista Lancomen Tresorista. Kesken hampaan paikkauksen hammaslääkäri kysäisi, että mitä hyvää tuoksua käytän. Suu täynnä vanua sain suhistua Trhesöör. Nykyään kehuja on tullut Michael Korsin Midnight Shimmeristä, Lanvinin Jeannesta ja Diorin Forever and Everistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain taannoin lahjaksi Trussardin My name tuoksun ja vaikka siinä on jotakin miellyttävääkin niin joku ärsyttävä tuoksu myös jonka takia en voi käyttää. Sama kuin Kenzon Flowerissa aikoinaan. Tykkään pehmeän puuterisista ja vaniljaisista tuoksuista mutta näissä kahdessa on lisäksi joku saippuamaisuus tms josta en pidä. Mikähän nuotti se voisi olla?
Kumpikin on orvokkituoksu jossa puhdas myski, white musk. Voi olla että se tekee jonkin huuhteluainetyppisen mielikuvan, huuhteluaineissa on melkein aina puhdasta myskiä. Ja siihen tosiaan tuo orvokki lisäksi.
Kiitos analyysistä! Tuo white musk se varmaan on josta oma nenä ei tykkää. Osaan välttää jatkossa 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös saanut muinoin paljon kehuja Angelista, enkä myöskään enää sitä käyttäisi. Kävin Fragranticasta tsekkaamassa muistin virkistykseksi mitä kaikkia nuotteja sieltä löytyy ja olihan niitä aika liuta. Cotton candy on näköjään alkunuottina, sen takia varmaan siitä pidin. Sain myös kehuja monien inhokista Lancomen Tresorista. Kesken hampaan paikkauksen hammaslääkäri kysäisi, että mitä hyvää tuoksua käytän. Suu täynnä vanua sain suhistua Trhesöör. Nykyään kehuja on tullut Michael Korsin Midnight Shimmeristä, Lanvinin Jeannesta ja Diorin Forever and Everistä.
Trhesöör! 😂😂😂 Ei mitenkään hauskaa tuossa tilanteessa, mutta sinun kertomanasi tuo naurattaa.
Ihan hirveä himo ostaa uusia tuoksuja ja nimenomaan sellaisia, joita ei ole aiemmin ollut. Minulla on tapana ollut ostaa aina jotain vanhoja tuttuja tuoksuja vuosien takaa mutta nyt haluan uutta. Ainut ongelma on, että minulla on pieni vauva ja nyt en vaan viitsi kierrellä missään ostoskeskuksissa tuoksuttelemassa, joten on tilattava sokkona fragrantican nuottiluetteloita apuna käyttäen. Pidän erittäin pehmeistä, kermaisista tai voidemaisista tuoksuista, joissa on vähän sellainen hienostunut fiilis, jos tiedätte mitä tarkoitan. Ei saisi kuitenkaan olla kovin voimakas ja toisaalta saisi olla nuorekkuutta. Tässä muutama käyttämäni hajuvesi, jotka ovat mielestäni juuri tällaisia: Burberry Brit edt, Carolina Herrera Good Girl legere, Armani Mania, Elie Saab Girl of now (tässä aavistuksen liian voimakas jokin nuotti, pistaasiko?), Versace Crystal Noir, Estee Lauder Sensuous. Mietin näitä tuoksuja uusiksi hankinnoiksi: Armani She/Elle, Kenzo Amour ja Prada Candy. Mitä luulette, toimisivatko nuo? Rakastan mm. vaniljaa, heliotrooppia, praliinia ja muita sen tyyppisiä gourmand-nuotteja, kevyttä puisuutta, benzoinia. En pidä patsulista, liian terävistä ja pistävistä tuoksuista. Ideaalinani olisi löytää tuoksu, joka istuisi hyvin iholla, tuoksuisi herkullisesti laadukkaalta shampoolta ja jollain tavalla kuitenkin hienostuneelta mutta hillityltä.
Ostin joku vuosi sitten miehelleni Calvin Kleinin Encounter freshin ja tykkään siitä mielettömästi hänellä. Ihan mahtava nuuhkia hänen valkoista t-paitaa jossa on tätä tuoksua. Onkohan muita vastaavia raikkaita miesten tuoksuja? Minttu voisi olla hyvä tuoksunuotti. Ei missään nimessä mausteinen tai lämmin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveä himo ostaa uusia tuoksuja ja nimenomaan sellaisia, joita ei ole aiemmin ollut. Minulla on tapana ollut ostaa aina jotain vanhoja tuttuja tuoksuja vuosien takaa mutta nyt haluan uutta. Ainut ongelma on, että minulla on pieni vauva ja nyt en vaan viitsi kierrellä missään ostoskeskuksissa tuoksuttelemassa, joten on tilattava sokkona fragrantican nuottiluetteloita apuna käyttäen. Pidän erittäin pehmeistä, kermaisista tai voidemaisista tuoksuista, joissa on vähän sellainen hienostunut fiilis, jos tiedätte mitä tarkoitan. Ei saisi kuitenkaan olla kovin voimakas ja toisaalta saisi olla nuorekkuutta. Tässä muutama käyttämäni hajuvesi, jotka ovat mielestäni juuri tällaisia: Burberry Brit edt, Carolina Herrera Good Girl legere, Armani Mania, Elie Saab Girl of now (tässä aavistuksen liian voimakas jokin nuotti, pistaasiko?), Versace Crystal Noir, Estee Lauder Sensuous. Mietin näitä tuoksuja uusiksi hankinnoiksi: Armani She/Elle, Kenzo Amour ja Prada Candy. Mitä luulette, toimisivatko nuo? Rakastan mm. vaniljaa, heliotrooppia, praliinia ja muita sen tyyppisiä gourmand-nuotteja, kevyttä puisuutta, benzoinia. En pidä patsulista, liian terävistä ja pistävistä tuoksuista. Ideaalinani olisi löytää tuoksu, joka istuisi hyvin iholla, tuoksuisi herkullisesti laadukkaalta shampoolta ja jollain tavalla kuitenkin hienostuneelta mutta hillityltä.
Minulla on aika samantyyppinen tuoksumaku kuin mitä kirjoitit ja pidän kovasti mm tuosta Kenzon Amour -tuoksusta. Tosin se on mielestäni enemmän iltatuoksu kuin päivätuoksu joten on melko voimakas, kuitenkin hirmu pehmeä eikä niin päällekäyvän makea kuon Prada Candy. Plussaa todella tyylikkäästä pullosta, etenkin valkeana! Siis se keskikoko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aika samantyyppinen tuoksumaku kuin mitä kirjoitit ja pidän kovasti mm tuosta Kenzon Amour -tuoksusta. Tosin se on mielestäni enemmän iltatuoksu kuin päivätuoksu joten on melko voimakas, kuitenkin hirmu pehmeä eikä niin päällekäyvän makea kuon Prada Candy. Plussaa todella tyylikkäästä pullosta, etenkin valkeana! Siis se keskikoko.
Kiitos! Kiva, kun mainitsit pullon, sillä Amourin kirkuvan pinkki pullo on ollut kohdallani miinus tuolle tuoksulle mutta jos sen saa valkeana, niin sitten taidan sen ostaa. Se valkoinen on siis 50ml-kokoinen pullo vai?
Harmittaa muuten näin visuaalisena ihmisenä monien ihanien tuoksujen mauttomat tai hassut pullot. Esimerkkinä tuo Carolina Herrera good girl, joka on korkkarit muotoisena niin epäkäytännöllinen ja halvan näköinen pullo, etten sokkona osaisi yhdistää sitä itse tuoksuun, joka on ainakin omasta mielestäni hienostunut ja tyylikäs. Minun silmääni miellyttävät yksinkertaiset pullot, esim. Chanelilla ja Diorilla on tosi tyylikkäät pakkaukset. Kaikista eniten pidän Byredon pulloista, ihanan simppeliä!
Joy'ta saa vielä Strawberrynet.com jäljellä olevaa varastoa alennettuun hintaan! Kantsii napata ennenkuin sieltäkin varasto loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos noista Sublime-tiedoista! Onpa harmi, että taas yksi hyvä tuoksu on tiensä päässä.
Ebayssa on myynnissä Sublimea ihan ok-hinnoin. Esimerkiksi Vintage-versio foliossa 50ml, hinta 65.90+ 13,30e postikulut.
Parfums de Marly Delina hiustuoksusta kokemusta kenelläkään? Olen miettinyt varsinaisen parfyymin ostoa, mutta se on niin kallis, ettei haluaisi ostaa ”sikaa säkissä”. Lisäksi migreeniherkkänä voisi olla parempikin käyttää vain miedompia hiustuoksuja. Jotkut käyttävät tuota ilmeisesti vartalotuoksunakin.
Minulla on kaapissa juuri tuo punainen Amour. Tykkäsin pullosta, oli pirteä. ☺ Ei se mielestäni ole peruspinkki vaan tummempi. Olen itsekin tummatukkainen ja tykkään väreistä vaatteissakin. Valkoinen ei ole yhtään värini, saa näyttämään kalpealta. Siksi on kiva, että pulloissakin on väriä.
Tuoksusta tykkään, on juuri pehmeän naisellinen. Ostan ehkä joskus taas uudelleenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ambrosia kirjoitti:
Luin jokunen kuukausi sitte suru-uutiset että histroriallinen Jean Patou tuoksutalon elämä on tullut tiensä päähän ja Patoun tuoksujen valmistus on hiljattain lopetettu kokonaan :( Itselläni on vintage Sumblime EDP vahvuutena, ja nyt jos koskaan on varmaankin hankittava varapullo jostakin, ennen kuin ebay:n hinnat ovat pilvissä. Strawberrynet.com valikoimassa löytyy vielä stockia muista Patoun tuoksuista mutta Sublimea siellä ei enää ole :(
https://www.fragrantica.com/news/The-Death-of-Joy-and-Farewell-Jean-Pat…
Saako Patoun Joyta enää mistään?
Hobbyhallista löytyy.
Tuli eteen tuolla fragrantican arvosteluja lukiessa La Riven Chatte. Joskus ranskaa opiskelleena piti tehdä käännös erään kirjoittajan vihjeen mukaan ja kylläpä nauratti, kun käännös on pi**ua rannalla. Huh, ostaisinko tuon tuoksun. 😲
Itsekin pidän toisia tuoksuja kauniimmissa pulloissa olevina kuin toisia, mutta säilytän kaikki tuoksuni kaapissa, niin eivät sen enempää haittaa kuin kaunistutakaan sisustusta.
Syy kaapissa pitämiseen ei ole pullojen ulkonäkö, vaan haluan suojella niiden sisältöä, joten ne ovat pimeässä ja poissa liian lämpimästä.
Yhden hellekesän pidin niitä jääkaapissa, koska silloisessa tilapäisasunnossani oli saman verran lämmintä sisällä kuin ulkonakin, välillä yli kolmekymmentä. En tiedä varmuudella sanoa olisivatko tuoksut menneet pilalle sen puolivuotisen aikana, jonka siellä asuin, mutta en halunnut ottaa riskiä.
Vierailija kirjoitti:
Tuli eteen tuolla fragrantican arvosteluja lukiessa La Riven Chatte. Joskus ranskaa opiskelleena piti tehdä käännös erään kirjoittajan vihjeen mukaan ja kylläpä nauratti, kun käännös on pi**ua rannalla. Huh, ostaisinko tuon tuoksun. 😲
Testaa ensin!
:D
Jotain La Riveä olen testeristä kokeillut ranteeseen ja ainakin se sattui olemaan kyllä sellaista tärpättiä, että hävetti kassalla ja kotiin päästyä piti pestä käsien lisäksi se rannekin...
Noissa edullisissa dupe-tuoksuissa käyttävät niin halpoja ainesosia, että lopputulos ei ole (ymmärrettävästi) ihan tasapainossa.
Pitäisi varmaan ottaa uudemman kerran La Rivet testiin, kun käy Tokmannilla.
Jos sieltä sittenkin sattuisi jokin helmi vielä löytymään.
Ostin joskus parikymmentä vuotta sitten Escadan jonkun spesiaali tuoksun, oli samettinen pinta siinä pullossa ja pullo pakattu vielä pleksilaatikkoon. Muistaako joku tämän tuoksun nimeä? Ei ollut teinituoksu (mitä itse silloin olin )mutta tykästyin jostain syystä ja käytin joskus iltamenoissa.
Ja tänään sitten testissä Alkemian As Dark Things Are Meant to be Loved
https://www.fragrantica.com/perfume/Alkemia-Perfumes/As-Dark-Things-Are…
Aivan ihana pehmeä tummasävyinen parfyymi <3 Herkullinen, tyylikäs, kiehtova. En yleensä pidä kookoksesta, mutta tässä se ei tule häiritsevästi esiin vaan ainoastaan ehkä tuo taustalle makeutta. Tätä ostan ehdottomasti niin ison pullon kuin vain on mahdollista. Ensivaikutelma siis erittäin positiivinen :D
Tänään tuoksuni on miesystävältäni Ranskan tuliaisena saatu Bossin The Scent Private Accord. Ihanan herkullisen lämmin gourmand-tuoksu, aluksi suklaata ja mandariinia, myöhemmin jasmiinia ja lopuksi vaniljaa ja ambraa... pehmeä muttei ylimakea.