Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19264)

Vierailija
261/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummustypy kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana ketju, pitaa laittaa seurantaan :) 

Omia lempituoksujani ovat Maison Francis Kurkdjianin luomukset, etenkin Baccarat rouge 540 ja Oud Satin Mood. Myonnan, etta ovat melko kallista tavaraa, mutta tuoksut ovat vain niin miellyttavia omaan nenaani ja kestavat todella hyvin iholla (vinkki vitosena: MFK:n virallisilta kotisivuilta voi ostaa tuoksunaytteita 4x2ml 14e hintaan ilman postikuluja ja tuon 14e vahennetaan seuraavasta tehdysta ostoksesta, melko hyva diili). Myos Frederic Mallen Musc Ravageur seka Carnal Flower ovat aivan ihania tuoksuja. Tassa myos muita lemppareitani:

Mugler Alien Essence Absolu

CK Euphoria

Narciso by Narciso Rodriguez

Jo Malone Myrrh & Tonka

Dior Addict

Lancome Hypnose

Paivan tuoksuna minulla tanaan Jean Paul Gaultierin Classique Essence de Parfum :) 

Suurkiitos kivasta näytevinkistä ! Laitoin heti tilauksen vetämään.

Sen linkin voisi toki laittaa mukaan, nuo sivut ovat aika surkeat. 

https://www.franciskurkdjian.com/samples-en.html

Vierailija
262/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisittekohan suositella tuoksua minulle, en ole ikinä käyttänyt ja nyt haluaisin. Olen ihan tavis tyyliltäni. En pidä voimakkaasta sitruksesta, ruususta enkä kielosta. En pidä puuterisista tuoksuista. Vahvan mausteiset tuoksut ovat muilla kivoja mutta en koe sopivan tyyliini. Miesten tuoksuissa pidän metsäisyydestä. Luonnossa ihaninta on järvi- ja meri-ilman tuoksu ja maan ja asfaltin tuoksu sateen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti Cliniquen Happy, rakastan tätä tuoksua. En osta pullojen vuoksi vaan nimenomaan tuoksun. Inhokki on Femme, saan siitä migreenin.

Vierailija
264/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti Cliniquen Happy, rakastan tätä tuoksua. En osta pullojen vuoksi vaan nimenomaan tuoksun. Inhokki on Femme, saan siitä migreenin.

Mulle taas Cliniquen Happy on pistävä migreenituoksu, piti laittaa pullo kiertoon kun sitä lahjaksi sain. Näin ne tuoksut reagoivat eri tavoin eri ihmisillä.

Vierailija
265/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkituoksuni lopetetaan aina. Diorin J’adore l’eau florale oli oma signatureni, ei muistuttanut lainkaan normaalia J’adorea. Raikasta sitrusta ja kevyitä kukkia. Cleanin White woods oli suosikkitalvituoksuni, vaniljaa ja puuta, mutta raikkaasti. Muut Cleanit ovat minulle aivan liian saippuaisia. Jos joku nämä tunnistaa ja osaa vinkata korvaavia tuoksuja, olen kiitollinen!

Tällä hetkellä käytössä on keväällä ja kesällä Hermesin Jardin sur le toit, mukavan ruohoinen. Syksyllä ja talvella Jo Malonen Earl Gray & cucumber. Näiden rinnalla käytössä Jo Malonen Wood stage & sea salt yhdistettynä James Heeleyn Sel Mariniin - yksinään tuo Jo Malone on turhan makea ja Heeleyn Sel Marin taas turhan suolainen.

Vierailija
266/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan mitä tapahtunut Bossin "Women"-tuoksulle, sen koostumusta on menty muuttamaan jotenkin raskaammaksi ja mausteisemmaksi ja itkin suurinpiirtein pettymystäni, kun jokunen vuosi sitten sitä ostin. Oli ehdoton lempparini, mutta eipä ole enää☹️.

Vierailija
267/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisittekohan suositella tuoksua minulle, en ole ikinä käyttänyt ja nyt haluaisin. Olen ihan tavis tyyliltäni. En pidä voimakkaasta sitruksesta, ruususta enkä kielosta. En pidä puuterisista tuoksuista. Vahvan mausteiset tuoksut ovat muilla kivoja mutta en koe sopivan tyyliini. Miesten tuoksuissa pidän metsäisyydestä. Luonnossa ihaninta on järvi- ja meri-ilman tuoksu ja maan ja asfaltin tuoksu sateen jälkeen.

Sinulle voisi sopia Clean Rain tuoksu.

Vierailija
268/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri Coco Chanel Noir eau de Perfumen. Aivan ihana tuoksu

Vierailija
269/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen vaalea nainen, pidän itämaisista tuoksuista, puisista tuoksuista, myös hedelmäisistä, välillä myös melko tummista tuoksuista. Myös julkkistuoksut miellyttävät, ainakin osa niistä. Tykästyin kovasti Britney Spearsin Prerogative-tuoksuun ja ostin sen, aika makea, muttei liikaa kuitenkaan, markkinoidaan unisex-tuoksuna, mutta minusta on selkeästi enemmän naisellinen. Em. tuoksua verrataan Black opiumiin, jotain samaa on, mutta minusta Prerogative on parempi. Käytän mielelläni myös Lancomen Tresor in lovea (hienovaraisempi kuin Tresor, mutta on samankaltaisuutta Tresorin kanssa) ja Hugo Bossin Deep rediä. Haluaisin itselleni Lancomen Poeme-tuoksun ja Burberryn Brit for her-tuoksun. En pidä Burberryn London- enkä Weekend-tuoksuista, ne eivät ole hyviä ainakaan minun iholla. Aqua di Gioia on hyvä, mutta kun tyttärelläni on se tuoksu, koen sen enemmän hänen tuoksukseen.

Vierailija
270/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasin Notinosta tuoksunäytteitä, nyt odottelen malttamattomana niiden saapumista. Tosi hyvä juttu tällaiselle tuoksufriikille, joka ei halua (enää) käyttää reilusti rahaa niihin. En keräile mitään tiettyjä tuoksuja, haluan vaan kokeilla monia. Noin kolmellakympillä saan jo kymmenisen näytettä. ☺

Millainen kokemus oli? Tulivatko ehjänä perille ja olivat uuden veroisia eikä vanhentuneita?

Tulivat noin viikossa ehjänä perille Notinolta. Näytteet ovat ruman näköisiä, kun tuoksut on pistetty kaikki samannäköiseen tuubiin ja kyljessä on muovilärpäke missä lukee tuoksun nimi. Sisältävät kuitenkin aitoa tavaraa, mikä on tärkeintä ja oli kiva päästä testaamaan myös kalliita hajuvesiä, joihin ei olisi muuten varaa.

Vierailija
271/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEI TUOKSUNKÄYTTÄJÄT!

Pidän itsekin tuoksuista ja käyttäisinkin niitä, mutta olen migreeniherkkä. Toivoisin, että kun niitä käytätte, niin ette laittaisi sitä liikaa. Se yksi suihkaisu riittää. Ei siis kolme tai vielä yhden kerran. Sitten vielä niiden käyttö julkisissa. On äärimmäisen vastenmielistä, kun aamulla tulette ruuhkassa istumaan viereeni juuri tuoreilla hajuilla. Ottakaa se hajupurkki mukaan ja suihkuttakaa vasta töissä. Pliis.

Kiitos ja oikein hyvää tuoksuista kesää! Yritetään muistaa muitakin.

Sori, mutta en suostu elämään marginaaliporukan ehdoilla.

Vierailija
272/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan mitä tapahtunut Bossin "Women"-tuoksulle, sen koostumusta on menty muuttamaan jotenkin raskaammaksi ja mausteisemmaksi ja itkin suurinpiirtein pettymystäni, kun jokunen vuosi sitten sitä ostin. Oli ehdoton lempparini, mutta eipä ole enää☹️.

En tiedä onko sama mutta Boss:n Nuit pour Femme on todella hyvä!

Se flora samalta valmistajalta on kamala!

Vierailija
273/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ketju. Ei yhtään minun alaani kyllä. Tuoksuissa on jotain kiehtovaa, mutta en osaa itse niitä käyttää. Parikymppisenä ostin Saksasta hajuveden, koska ajattelin, että niin aikuisen naisen kuuluu tehdä (heh). Sama pullo on kaapissa edelleen, ei ole edes tullut puoliväli vielä vastaan kymmenessä vuodessa. Mutta mitä muistoja tuleekaan mieleeni, kun avaan pullon, kuten ensitreffit aviomieheni kanssa. Tuo tuoksu on Lancomen Miracle ja minusta se on edelleen huumaavan ihana.

Nyt alkoi kiinnostamaan, miten te parfyymifanit tuon tuoksun arvotatte? Onko se ihan varteenotettava vai kenties ihan tusinatuoksu vai jotain muuta? :D

Niin ja Patrick Süskindin kirja Parfyymi oli tosi vaikuttava lukukokemus. Suosittelen sitä kaikille!

274/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko sitten minun piti ihan ventovieraalta ihmiseltä kysyä, mitä parfyymiä käyttää, kun oli niin ihana tuoksu. Hänestä näki jo päällepäin, ettei ollut suomalainen.

Tuoksu on uusi Chloe ! Nyt en muista varsinaista nimeä, mutta käyn googlaamassa.

Kiva freessi fougeresävy häivähtää, vaikka hedelmäinen. Aivan ihana ! 💚💙🧡

275/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tykkäätte Dolce & Gabbana parfyymeistä ? Entä muista italialaisists ?

Olen iän myötä viehättynyt yhä enemmän niistä, kuin ranskalaisista.

Vierailija
276/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen ketju. Ei yhtään minun alaani kyllä. Tuoksuissa on jotain kiehtovaa, mutta en osaa itse niitä käyttää. Parikymppisenä ostin Saksasta hajuveden, koska ajattelin, että niin aikuisen naisen kuuluu tehdä (heh). Sama pullo on kaapissa edelleen, ei ole edes tullut puoliväli vielä vastaan kymmenessä vuodessa. Mutta mitä muistoja tuleekaan mieleeni, kun avaan pullon, kuten ensitreffit aviomieheni kanssa. Tuo tuoksu on Lancomen Miracle ja minusta se on edelleen huumaavan ihana.

Nyt alkoi kiinnostamaan, miten te parfyymifanit tuon tuoksun arvotatte? Onko se ihan varteenotettava vai kenties ihan tusinatuoksu vai jotain muuta? :D

Niin ja Patrick Süskindin kirja Parfyymi oli tosi vaikuttava lukukokemus. Suosittelen sitä kaikille!

En pidä ainakaan itseni iholla, liian saippuainen. Ostin kerran ja lahjoitin sen pois. Lancomella on monta muuta hyvää tuoksua, esim. herkullinen La nuit tresor a la folie (ei muistuta alkuperäistä Tresoria, vaikka pidän siitä myös kovasti, monet ei voi sietää).

Vierailija
277/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lancomen La vie est Belle on ehdottomasti suosikkini ja sitä on usein kehuttu ja kyselty, mitä tuoksua käytän.

Vierailija
278/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Mitä tykkäätte Dolce & Gabbana parfyymeistä ? Entä muista italialaisists ?

Olen iän myötä viehättynyt yhä enemmän niistä, kuin ranskalaisista.

Kivoja ovat. Olen vuosien mittaan ostanut useamman version Light blue:sta, paras niistä on ollut Italian zest, missä on enemmän sitruunan tuoksua. L'Imperatrice on oikea kesätuoksu, täynnä raparperia, vesimelonia ja mansikkahillon tuoksua. Nykyään saa edullisesti 100 ml pullon. The One on voimakas kukkaistuoksu, joka käy hyvin deiteille. Dolce Garden on myös kiva, ei kyllä tuoksu yhtään puutarhalta vaan lähinnä kookokselta. Lempparini Dolce & Gabbanalta on Pour femme. Siinä tuoksuvat vaahtokarkit, vadelma ja lapsuuden muovinuket.

Vierailija
279/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä muilla olemassa mitään tiettyjä tuoksutaloja joiden mitkään tuoksut eivät vaan mene yhteen oman kemianne kanssa?

Minulla sellainen on YSL. Heillä jotain valkoista kukkaa(??) ja synteettistä juttua lähes joka tuoksussa, se aiheuttaa minulle migreeniä ja nenä vuotaa.

Ne tuoksut jäävät jotenkin tuohon ihon päälle leijumaan terävinä, eivät sulaudu ihooni sellaisessa hyvässä, tasapainoisessa  harmoniassa. Olen varmaan testannut 30 eri YSL-tuoksua & versiota niistä vuosien varrella, ysäriltä saakka.

Rive Gauche tuoksuu todella hyvältä eräällä ystävättärellä, minulla se tuoksu muuttuu kitkeräksi.

Ystävälläni on taas puolestaan tuo sama juttu Chanelin tuoksujen kanssa, ne eivät sopi hänen kemiansa kanssa millään.

Herrantähden, jollakin muullakin on tämä :O Mun iholla ei toimi yksikään Calvin Klein, eivätkä myöskään Kenzot. Molemmat jäävät tosi pistävinä ja kemiallisina leijumaan, juuri kuten kuvailit. Sen sijaan kaikki kokeilemani Diorit ovat sulautuneet ja olleet aivan upeita, ikisuosikkeina Dune, Addict ja Dolce Vita. 

Vierailija
280/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olen vaalea nainen, pidän itämaisista tuoksuista, puisista tuoksuista, myös hedelmäisistä, välillä myös melko tummista tuoksuista. Myös julkkistuoksut miellyttävät, ainakin osa niistä. Tykästyin kovasti Britney Spearsin Prerogative-tuoksuun ja ostin sen, aika makea, muttei liikaa kuitenkaan, markkinoidaan unisex-tuoksuna, mutta minusta on selkeästi enemmän naisellinen. Em. tuoksua verrataan Black opiumiin, jotain samaa on, mutta minusta Prerogative on parempi. Käytän mielelläni myös Lancomen Tresor in lovea (hienovaraisempi kuin Tresor, mutta on samankaltaisuutta Tresorin kanssa) ja Hugo Bossin Deep rediä. Haluaisin itselleni Lancomen Poeme-tuoksun ja Burberryn Brit for her-tuoksun. En pidä Burberryn London- enkä Weekend-tuoksuista, ne eivät ole hyviä ainakaan minun iholla. Aqua di Gioia on hyvä, mutta kun tyttärelläni on se tuoksu, koen sen enemmän hänen tuoksukseen.

En yleensäkään ajattele, mikä sopii vaalealle naiselle tai tummalle naiselle, ihan omien mieltymysteni pohjalta valitsen hajuveden. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi