Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19264)

Vierailija
281/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään kokemusta Escentric Molecules -tuoksuista? Hain näytteet Molecule 01, 02 ja 04 sekä Escentric 01 ja 02 postista, mutta hirvittää kokeilla. Fragrantican mukaan kesto on vuorokaudenkin ja sillage saattaa olla massiivinen. Parempi aloittaa hyvin varovasti.

Astmaatikkomies muuten sietää normaalisti Cleanit, ongelmana meillä on siis joku pitkän no-no -listan molekyyli. Niistä omat suosikit Skin, Simple Clean ja Sueded Oud.

Vierailija
282/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan kokeillut 

LANCOME IDOLEA =) 

?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan kokeillut 

LANCOME IDOLEA =) 

?

Kokeilin kerran ja jäi hyllyyn. Tylsä, mitäänsanomaton tuoksu, jossa mummomainen pistävä vivahde.

Vierailija
284/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Viikko sitten minun piti ihan ventovieraalta ihmiseltä kysyä, mitä parfyymiä käyttää, kun oli niin ihana tuoksu. Hänestä näki jo päällepäin, ettei ollut suomalainen.
Tuoksu on uusi Chloe ! Nyt en muista varsinaista nimeä, mutta käyn googlaamassa.

Kiva freessi fougeresävy häivähtää, vaikka hedelmäinen. Aivan ihana !
💚💙🧡

Löytyikö googlettelemalla se tuoksun virallinen nimi? Mua jäi kiinnostamaan, että mikä tämä oli. Kuulostaa niin ihanalta, kun olet oikein kysynyt joltain, että mitä tuoksua käyttää. :) Minäkin olen muutaman kerran tuoksutellut jonkun ihmisen ympärillä leijuvaa ihanaa tuoksua ja miettinyt että uskallanko kysyä mitä tuoksua hänellä on. Olen niin arka, että on jäänyt kysymättä.

285/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Mitä tykkäätte Dolce & Gabbana parfyymeistä ? Entä muista italialaisists ?

Olen iän myötä viehättynyt yhä enemmän niistä, kuin ranskalaisista.

Kivoja ovat. Olen vuosien mittaan ostanut useamman version Light blue:sta, paras niistä on ollut Italian zest, missä on enemmän sitruunan tuoksua. L'Imperatrice on oikea kesätuoksu, täynnä raparperia, vesimelonia ja mansikkahillon tuoksua. Nykyään saa edullisesti 100 ml pullon. The One on voimakas kukkaistuoksu, joka käy hyvin deiteille. Dolce Garden on myös kiva, ei kyllä tuoksu yhtään puutarhalta vaan lähinnä kookokselta. Lempparini Dolce & Gabbanalta on Pour femme. Siinä tuoksuvat vaahtokarkit, vadelma ja lapsuuden muovinuket.

Tämä on jännä tuoksumuisto sinulla ! Lapsuuden muovinuket. Ihan just sama, mitä kaipaan. Mitä olikaan se kuttaperkka, mistä ne oli tehty ? Missä sitä ihanaa tuoksua voisi nuuskia ?

Vierailija
286/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten nyt kun liikkeiden näytepullot eivät ole käytössä koronan takia.

Joutuu ostelemaan tuoksut sokkona?

Jos sulla on aikaa, lue fragrantica.netistä tietoja tuoksuista. En ole itse käynyt aikoihin kaupoissa haistelemassa mitään ennen koronaakaan, vaan olen perehtynyt just fragrantican kautta tuoksujen ainesosiin. Aika nopeesti oppii katsomaan mikä voisi miellyttää itseä.

Siellä on myös foorumilaisten arvioita tuoksuista ja listauksia mistä muista tuoksuista ovat tykänneet ne, jotka tykkäävät esim. Lancomen Miraclesta.

287/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Viikko sitten minun piti ihan ventovieraalta ihmiseltä kysyä, mitä parfyymiä käyttää, kun oli niin ihana tuoksu. Hänestä näki jo päällepäin, ettei ollut suomalainen.
Tuoksu on uusi Chloe ! Nyt en muista varsinaista nimeä, mutta käyn googlaamassa.

💚💙🧡

Löytyikö googlettelemalla se tuoksun virallinen nimi? Mua jäi kiinnostamaan, että mikä tämä oli. Kuulostaa niin ihanalta, kun olet oikein kysynyt joltain, että mitä tuoksua käyttää. :) Minäkin olen muutaman kerran tuoksutellut jonkun ihmisen ympärillä leijuvaa ihanaa tuoksua ja miettinyt että uskallanko kysyä mitä tuoksua hänellä on. Olen niin arka, että on jäänyt kysymättä.

Kävin tsekkaamassa. Chloë (Absolu) Nomade. Aika jännä, että päätuoksuksi Fragranticassa mainitaan Mirabelle-luumut, paljon oakmossia eli tammensammalta varmaan (pitkä saksa, en osaa englantia).

Vierailija
288/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

💚💙🧡

Oisko Nomade Absolu? Sivusta huutelen. Minulla on Nomade, kiinnostaisi tuo uudempi versio myös, en ole haistellut. Se on tosin minun kakkoshajuvesi, ei lemppari, mutta tykkään kovasti.

Vierailija
289/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä muita jotka pitävät tuberosatuoksuista? Suosituksia?

Fracas on liian kallis ja aika tyrmäävä mutta muuten aika puhdas tuberosainen, Michael Kors on ensin sellainen creamy tuberosa mutta sitten muuttuu liian balsamimaiseksi minun iholla. Versacen Blonde oli täydellinen tuberosa mutta sehän lopetettiin ajat sitten.

Madonnan tuoksu Truth or Dare on myös kopio Fracasista mutta mielestäni oli aika pistävä joskus kun kokeilin.

Paris Hiltonin Teasea on kehuttu että on Fracasin tyylinen ja että olisi hyvä, mutta en ole päässyt kokeilemaan missään.

Yllättävää kyllä Kim Kardashianin eka tuoksu siinä mustassa pullossa on aika hyvä tuberosa hintaansa nähden. Tuo Kors oli aikoinaan Kimin oma suosikkituoksu ja halusi tehdä samanlaisen mutta tuoksun luoja onnistui tekemään siitä mielestäni paremman, tyylikkäämmän. Kunhan unohtaa että tuo tuoksu on juuri muovisten Kardashianien, ja keskittyy siihen että tuoksulla ollut ammattilainen takana kokoamassa sitä, niin toimii paremmin :D Sain sen alennuksesta 20 dollarilla Jenkeistä, iso 100 ml pullo.

Itse en ihan kauheasti pidä tuberosasta, mutta frederic mallen carnal flower ja serge lutens tubereuse criminelle on tunnettuja. Myös diptyquen do son on tuberosa, vaikka kevyehkö sellainen.

Vierailija
290/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ollut erityisen kiinnostunut tuoksuista, hifistellyt enemmän meikkien ja hiustuotteiden kanssa. Mutta jokunen vuosi sitten törmäsin Bossin the Scent for Her -tuoksuun ja ihastuin. En osaa eritellä, miksi se on hyvä, mutta mielestäni se on edelleen yksi parhaista tuoksuista, mitä tiedän. Pitihän se hankkia itselle sitten!

Hajuveden käytössä yritän muistaa laittaa tuoksua todella vähän. Itse siihen tottuu niin nopeasti, että voi herkästi tulla laitettua liikaa. Haluaisin, että tuoksu erottuisi muille vain hienoisena ja hienostuneena ominaistuoksunani

Vierailija
291/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksuva kirjoitti:

En ole ikinä ollut erityisen kiinnostunut tuoksuista, hifistellyt enemmän meikkien ja hiustuotteiden kanssa. Mutta jokunen vuosi sitten törmäsin Bossin the Scent for Her -tuoksuun ja ihastuin. En osaa eritellä, miksi se on hyvä, mutta mielestäni se on edelleen yksi parhaista tuoksuista, mitä tiedän. Pitihän se hankkia itselle sitten!

Hajuveden käytössä yritän muistaa laittaa tuoksua todella vähän. Itse siihen tottuu niin nopeasti, että voi herkästi tulla laitettua liikaa. Haluaisin, että tuoksu erottuisi muille vain hienoisena ja hienostuneena ominaistuoksunani

Samoin, siksi vuorottelen muutamaa hajuvettä, etten turru omille tuoksuille. Vain pieni suihkaus.

Itsekin saan joistain vahvoista tuoksuista päänsäryn, joten yritän olla varovainen. Pidän silti hennosta hajuveden tuoksusta itselläni ja muilla, niin että sen juuri ja juuri haistaa kun on lähellä tai esim. huivista joka on ollut kaulalla.

Vierailija
292/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karl Lagerfeldt fleur d’orchidee. OMG

Vierailija
293/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin teininä ysärillä Cacharelin LouLou -tuoksua. Nostalgian huumassa tilasin netistä tätä parfyymia, ja pidän tuoksusta edelleen todella paljon. Sokoksen tavaratalosta sitä aikoinaan sai, mutta ei enää. Olen saanut monia kehuja nuoremmilta siitä, että tuoksun tosi hyvältä, ja kyselevät, että mikä tuoksu se on. LouLou on edelleen siis nuorekas tuoksu, vaikka onkin retro. Keveä, pehmeä, aistillinen, syvä ja nuorekas tuoksu.

Vierailija
294/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun löytäisin jonkun ihanan tuoksun, en ole vuosiin löytänyt mieluista! Käytössä on ollut melko makeita tuoksuja, mutta nykyään ne vähän ällöttää, makeutta saisi olla, mutta ei liikaa.

Mitä tuoksua minun kannattaisi käydä nuuskuttamassa? Aikuiselle naiselle joku tyylikäs ja mielellään joku tuollainen "kalliin tuoksun" mielikuvan antava, raikas, klassinen, sensuelli, kuitenkin kevyt... Kalliin tuoksun mielikuvalla viittasin tuohon kommenttiin, kun jollain oli Jo Malonea yllään, niin hänelle oli todettu, että tuoksuu siltä kuin olisi kallista parfyymiä tms.

Minulla on siis ollut Escadaa (lähinnä kesätuoksuja, mutta myös especially escada, abcolutely me), Juicy Couturea, ihan näitä Britney Spears, Rihanna, JLo -tuoksuja myös, mitähän kaikkia, nuo nyt tulivat ensimmäisinä mieleen. Britney Spearsin Midnight Fantasy -tuoksu oli kyllä ihana. Tosi taviksia nämä minun tuoksuni ovat olleet, käpykylässä niin harvoin pääsee kunnon parfymeriaan. Nyt kun ikää on tullut lisää, nuo eivät tunnu enää omilta.

Vierailija
295/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

💚💙🧡

https://www.fragrantica.com/perfume/Chlo-/Chlo-L-Eau-Eau-de-Toilette-56…

Minulla on usein kehuttu tätä, tutut ja tuntemattomat. Chloé L'Eau Eau de Toilette, viime vuodelta 2019.

Greippiä, litsiä, ruusua, magnoliaa ja vähän ambraa antamassa syvyyttä, pientä lämpöä ja kestoa.

Vierailija
296/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärillä oli BodyShopissa tuoksuöljyjä, mitkä sai sekoittaa keskenään itselle mieluisiksi. Olisipa vieläkin.

Vierailija
297/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Mitä tykkäätte Dolce & Gabbana parfyymeistä ? Entä muista italialaisists ?

Olen iän myötä viehättynyt yhä enemmän niistä, kuin ranskalaisista.

Dolce & Gabbanan eka https://fimgs.net/mdimg/perfume/375x500.484.jpg oli paras. Tuo on lopetettu ja tuosta on tehty uusi versio joka ei vastaa ollenkaan tätä vanhaa tyylikästä ja naisellista tuoksua

Light Blue muuttuu kitkeräksi ihollani, kaverilla se tuoksuu vihreille omenoille, sitrukselle ja myskille.

The One on liian makea, tuoksu muuttuu lähes homeisen hajuiseksi ihollani tunnin sisään.

Sen edullisemman D&G sarjan tuoksut aiheuttavat päänsärkyä. Aiempi Feminine ja uudempi L'Imperatrice. Viimeksi mainittu muuttuu kitkerän raparperin hajuiseksi ihollani. Hyttyskarkoteena toimii toki.

Vierailija
298/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä jenkkiläisistä Bond no 9 -tuoksuista?

Olen testannut ainakin 25 erilaista Jenkeissä ja Espanjassa käydessäni ja noissa on jokin outo märän eläimen haju jota yritetty peittää pistävällä sitruksella, eivätkä ne tuoksut sulaudu ollenkaan ihoon vaan jäävät leijumaan ympärille tunkkaisina.

Kalliitakin vielä, parisen sataa pullolta!

Joku Chinatown-niminen taisi olla mielenkiintoisin jossa monta "kerrosta" eli kardemummaa, appelsiininkukkaa, persikankukkaa ja pionia. Muut tuoksut haisivat tosiaan vetisille märille eläimille, käsidesi-sitrukselle ja halvoille vessanraikastin-kukille, mutten viitsisi maksaa pariasataa tommosesta.

Vierailija
299/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä jenkkiläisistä Bond no 9 -tuoksuista?

Olen testannut ainakin 25 erilaista Jenkeissä ja Espanjassa käydessäni ja noissa on jokin outo märän eläimen haju jota yritetty peittää pistävällä sitruksella, eivätkä ne tuoksut sulaudu ollenkaan ihoon vaan jäävät leijumaan ympärille tunkkaisina.

Kalliitakin vielä, parisen sataa pullolta!

Joku Chinatown-niminen taisi olla mielenkiintoisin jossa monta "kerrosta" eli kardemummaa, appelsiininkukkaa, persikankukkaa ja pionia. Muut tuoksut haisivat tosiaan vetisille märille eläimille, käsidesi-sitrukselle ja halvoille vessanraikastin-kukille, mutten viitsisi maksaa pariasataa tommosesta.

En ole päässyt kokeilemaan, mutta tuo kuvaus märästä eläimestä on herkullinen. :D Mulla CK:n aikanaan valtavasti hypetetty Euphoria tuoksui suklaalta ja märältä eläimeltä, ei ollenkaan hyvä. Inhoan suklaatakin. 

Vierailija
300/19264 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaiset hajuvedet on jotenkin liian makeita tai vahvoja usein. Pienet ranskalaiset parfyymitalot tekevät elegantteja hienovaraisia tuoksuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi