Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa olla konmarittajan vastakohta

Vierailija
30.08.2019 |

Kirjojen, cd-levyjen, dvd-levyjen, peltipurkkien yms määrä vain kasvaa tässä kodissa

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa eräs mies kuoli kun hänen prnolehtikokoelma torninsa sortui hänen päälleen. Viranomaiset löysivät viikkoja myöhemmin. Kai se on hyvä kuolla sellaisten asioiden ympäröimänä, jotka ovat itselleen rakkaita? Kohtuu on yliarvostettua.

Vierailija
22/72 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanissa eräs mies kuoli kun hänen prnolehtikokoelma torninsa sortui hänen päälleen. Viranomaiset löysivät viikkoja myöhemmin. Kai se on hyvä kuolla sellaisten asioiden ympäröimänä, jotka ovat itselleen rakkaita? Kohtuu on yliarvostettua.

En minä nyt tiedä, olisiko se olennaisesti hienompaa, jos konmarittaja löytyisi tyhjästä asunnosta viikkoja kuolemansa jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perilliset sitten kiroavat ja vievät romut roskiin.

Tuskin, me saatiin kymmeniä tuhansia euroja mummon irtaimistosta. Ei todellakaan kirottu.

Vierailija
24/72 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tykkään esineistä, mutta olen hanakka kierrättämään niitä. Jos jollakin esineellä ei ole oikeasti käyttöä, se pääsee uuteen kotiin aika nopeasti. Kirjoja olen lukenut joskus kahteen kertaan, mutta en silti haluaisi omistaa niitä. Kirjastosta saa kaiken mitä tarvitsee ja loput pdf nä netistä.

Taide-esineet on vähän niin ja näin. En tykkää siitä, miten ne sitovat esittämäänsä ajatus- ja muotomaailmaan. Joitakin taidejuttuja saatan pitää jonkun aikaa esillä, sitten taas kiertoon. Kasveista tykkään kyllä kovasti ja esimerkiksi hedelmät ja vesikannu on hyvä olla esillä. Pysyy fokus olennaisessa.

Vierailija
25/72 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen omalla tyylillään omassa kodissaan. :)

Itse pidän siitä, että kotini on puhdas: ei murusia pöydillä, ei pölyä, ei roskia lattialla.. olen valinnut sisustusesineeni harkiten ja minulle tuo mielenrauhaa se, että tavarani ovat kauniisti aseteltuina omille paikoilleen. Kaipa minä sitten olen jonkinlainen siivousneurootikko ja pipi päästäni, mutta pidän siivoamisesta. Siisteyden ja järjestyksen ylläpitäminen on helppoa yksin asuessa, enkä haali asuntooni turhaa tavaraa. Tosin en myöskään hävitä tavaroita, joita uskon vielä joskus OIKEASTI tarvitsevani.

Ymmärrän myös niitä, jotka ajattelevat eri tavalla ja viihtyvät ”runsaammin” sisustetuissa kodeissaan eivätkä ole niin tarkkoja järjestyksestä. Kuten jo viestini alussa totesinkin, niin jokainen tavallaan. Konmari ja hamstraaminen ovat vain kaksi ääripäätä, joiden väliin mahtuu monenlaista.

Vierailija
26/72 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perilliset sitten kiroavat ja vievät romut roskiin.

No joillekin jää hirveät velat. Ketä varten sä elät? Vähän paha alkaa mattoa valitsemaan sen perusteella tykkääkö perilliset kun olen kuollut

Vierailija
27/72 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on pölyn määrä ja siivoamisen tarve? Selviätkö puolessa tunnissa vai suorastaanko rakastat siivoamista ja käytät paljon aikaa "omaisuutesi" ylläpitoon?

Me antikonmarittajat emme tuhlaa aikaa turhaan siivokseen. Ei meillä sen enempää ole pölyä kuin muillakaan. Tai ei sitä ainakaan huomaa, kun on muutakin tavaraa.

Ja mikä tärkeintä: meillä on muutakin elämää kuin pölyjen vahtiminen ja siivous.

Jos te antikonmarittajat tunnette itsenne hyvinvoiviksi romujenne keskellä, niin eipä siinä mitään. Yleensä se vaan menee niin, että jos on koti kaaoksessa niin on mielikin kaaoksessa.

Konmarittajien koti on tyhjä ja virikkeetön---> kuten mieli. Antikonmarittajien koti on virikkeitä täynnä, jolloin mielikin voi paremmin. 

Vierailija
28/72 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä nyt tiedä, olisiko se olennaisesti hienompaa, jos konmarittaja löytyisi tyhjästä asunnosta viikkoja kuolemansa jälkeen.

Syy olisi suuremmalla todennäköisyydellä luonnollinen, eikä itse hamstraamisella aiheutettu onnettomuus?

Vierailija
29/72 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hoardaaminen ole konmarittamisen vastakohta.

Suosittelen muuten kuivaavaa pesukonetta tai kuivausrumpua. Se todella auttaa pölyn vähenemiseen.

Minulla on siisti ja tilava koti, en ole konmarittanut, mutta vaatteeni mahtuvat mukavasti niille tarkoitetuille paikoilleen. Samaten keittiön tavarat järjestykseen kaappeihinsa.

Olen myös ostellut ihmisten ylimääräisiä tavaroita. Sitä en tiedä, onko ne konmaritettu, vai myyty muusta syystä. Sain upeita kristallilaseja pilkkahintaan ja nyt on taas sarja täynnä, kun osa omistani oli mennyt rikki. Eli käytössä ovat.

Ei kaikkien tavaroiden tarvitse olla viikoittain käytössä, ihan kuten kirjoittaja 19 kommentoi! Minulla on myös pakollisia rumia kamoja, mutta ilmankaan ei voi olla. Esimerkkinä mainittakoon a-tikkaat. Joskus vaan on pakko päästä kolmeen metriin kattoon asti vaihtamaan palovaroittimen paristo, ripustaa verhot pesun jälkeen ja sen sellaista.

Minulla on myös vain juhlissa käytettäviä koruja. En tosiaan aio niistä luopua vaikka en viikoittain käytäkään.

Onhan se kiva, kun on vaihtelua astioissakin, ihan vaan noin esimerkiksi.

En mä tajua, mitä minä kaikella tyhjällä tilalla tekisin. Aivan älytöntä, että siivouksen helpottamiseksi pitäisi asua sairaalamaisissa oloissa. Mutta tosiaan, ei se tarkoita, että joka paikka tursuaa tavaraa. Paikkansa kaikelle niin hyvä tulee.

Vierailija
30/72 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mankorittaja?

Vierailija
31/72 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konmarittaja kuolee suuremmalla todennäköisyydellä auton alle, koska oli tavaroidensa koskettelun sijaan viettämässä aikaa ystävien tai perheen kanssa, tai juuri tulossa harrastuksista tai kahvilasta. Taas se nähtiin ettei kohtuudesta seuraa mitään hyvää!

Vierailija
32/72 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konmarittaja kuolee suuremmalla todennäköisyydellä auton alle, koska oli tavaroidensa koskettelun sijaan viettämässä aikaa ystävien tai perheen kanssa, tai juuri tulossa harrastuksista tai kahvilasta. Taas se nähtiin ettei kohtuudesta seuraa mitään hyvää!

En konmarita, mutta silti harrastan ja tapaan ystäviäni kodin ulkopuolella :D Usein kutsun heitä kyllä kotiinikin ja on kiva tarjota heille ruokaa ja juomaa ylellisistä astioista. Olisikin muuten hauska tietää kuinka moni konmarittaja ja minimalisti kutsuu ystäviään vierailulle kotiinsa.

Vierailija
33/72 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan tavaraa. Haluan koristaa kotini ja vaihtaa niitä mieleni mukaan ja ihastella. Ei minua kiinnosta siivous. En edes omista siivousjuttuja kun käytän rahani mieluummin koristetyynyyn josta oikeesti pidän. En halua mennä ulos koska ihmiset on persseestä. Mieluummin olen kotona tavaroideni kanssa koska niistä tulee hyvä mieli. Sitä paitsi ulkona on saasteita joista astmani menee pahaksi.

Vierailija
34/72 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy olisi suuremmalla todennäköisyydellä luonnollinen, eikä itse hamstraamisella aiheutettu onnettomuus?

Kai se marittajakin voi kuolla ensiapulaukun puutteeseen.

Lähinnä pointtini oli, että lähdetään täältä kumminkin, eikä tavaran määrä ole onnellisen elämän tae, oli se suuri tai pieni.

Vierailija
35/72 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös ystävätkin pitänyt marittaa?

Vierailija
36/72 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös ystävätkin pitänyt marittaa?

Niimpä! Minä en siis edes VOI komarittaa, sillä en voi luopua ystävistä joita ei ole. Kauheeta syrjintää meitä kohtaan. Tämän takia EN konnarita!

Vierailija
37/72 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä muuten olisin mielenkiintoinen tutkimuskohde: käykö minimalisteilla ja konmarittajilla vieraita? Miten kestitätte vieraat, jos kaikki turha on laitettu kiertoon?

Vierailija
38/72 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä muuten olisin mielenkiintoinen tutkimuskohde: käykö minimalisteilla ja konmarittajilla vieraita? Miten kestitätte vieraat, jos kaikki turha on laitettu kiertoon?

Käy. Ystävät ja sukulaiset.

Kaiken saa vuokrattua, aina kalusteista astioihin ja koristeisiin (mitä nyt tarvitseekaan), eikä maksa maltaita. Tiskejäkään ei tartte pestä, vaan vuokrafirma pitää siitä huolen.

Toinen vaihtoehto on käydä ulkona, ravintolassa, piknikillä tms..

Konmarittaminen ja minimalismi ei tarkoita sitä ettei olisi mitään, vaan että on tarpeeksi juuri kyseisen ihmisen tarpeisiin.

Vierailija
39/72 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen juuri muuttamassa, ja huomasin, että on vaikka millä mitalla tarpeetonta tavaraa. Olen sitten pistänyt myyntiin torissa, varmaan teille anti-konmarittajille. Kiitos teille, näin kaikki ovat onnellisia.

Vierailija
40/72 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos konmarittajat kun viette kirpputorille aarteita :)

Ole hyvä!

Jouduin avioeron vuoksi muuttamaan pienempään asuntoon.

Kaappitilan vähyyden vuoksi olen nyt vienyt tavaraa kirppikselle ja todella edulliseen hintaan, jotta menisivät kaupaksi.

Olen kaikista kalleimmista ja uusista tuotteista pyytänyt alle puolet siitä mitä maksaisivat kaupassa ja useista tuotteista alle 10 %.

Joistakin lähinnä nimellisen hinnan 50 senttiä, jotta tavara menee hyötykäyttöön ja kiertoon, eikä tarvitse ehjää, siistiä ja toimivaa tavaraa heittää roskiin. 

Täytyy sanoa, että useiden tuotteiden kanssa on ostajat kyllä tehneet löytöjä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme