Sosiaalinen elämä
Miten päästä takaisin sosiaaliseen elämään? En oikeestaan osa sanoa, että mikä sai minut jäämään yksinäiseksi. Varmaan elämässäni tapahtuneet negatiiviset asiat ja siitä seurannut lievä masennus, josta alan nyt toipua. Olen kuitenkin miesvaltaisella alalla ja koen, että en oikein sieltäkään ystäviä löydä. Kaipaisin tällä hetkellä tyttökavereita, joiden kanssa voisi nauraa ja käydä erilaisissa tapahtumissa. Miten aikuisiällä tälläisiä suhteita vielä löytää?
Kommentit (3)
Vapaaehtoistyössä löytyy ystäviä. Antaessa saa pätee yhä. Harrastusten kautta saa ainakin tuttuja ja juttuseuraa, jos ei niinkään ystäviä. Itse olen kokenut esim. joissakin harrasteryhmissä etteivät kaikki halua edes jutella. Liikunallisissa joukkulajeissa on parhaat ystävät löytyneet.
Kiitokset kaikille vastauksista. Noita ehdotuksia olen miettinyt myös itse. Olen siis suhteellisen sosiaalinen luonteeltani, mutta jotenkin tulee aina mietittyä, että miten uskaltaa lähestyä täysin tuntematonta ihmistä. Lähinnä aina mietin, että tykkääkö toinen, mikäli häntä lähestytään.
-ap
Jos on aktiivinen ja oma-aloitteinen, kavereita voi löytää mistä tahansa. Voisit aluksi esim. mennä niihin tapahtumiin yksin ja ottaa siellä kontaktia kiinnostavilta vaikuttaviin ihmisiin. Harrastukset ovat myös yksi vaihtoehto.