Tuttavan lapset kesälomalla paljon mummolassa ja sukulaisilla hoidossa
Lasten äiti viettää lomaansa mieluummin miesystävän kanssa ryypäten.
Kommentit (33)
Hyvähän se silloin on, että lapset ovat turvallisessa paikassa hoidossa.
Mitä hän sanoi kun mainitsit asiasta?
No hyvä, että lapset on hoidossa, kun ryyppää.
Moni ryyppää lasten kotona ollessa
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuosta pitää kenenkään mainita? Ei kuulu muille pätkääkään, mitä aikuiset tekevät silloin kun lapset ovat mummolassa.
Tuollaisia on valitettavan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuosta pitää kenenkään mainita? Ei kuulu muille pätkääkään, mitä aikuiset tekevät silloin kun lapset ovat mummolassa.
Miksi siitä siis pitää itkeä vauvapalstalla?
Vierailija kirjoitti:
Nykyään todella vähän. Vielä omassa lapsuudessani oli hyvin tavallista mennä kesäksi maalle mummolaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vtustako minä tiedän? Kysy aloittajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään todella vähän. Vielä omassa lapsuudessani oli hyvin tavallista mennä kesäksi maalle mummolaan.
Kyllä niitä päihdeongelmaisia vanhempia taitaa olla vaan enemmän.
Parempi olla hoidossa muualla kuin ryyppäävän äitinsä luona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin.
Miehen siskot lapset olivat moneesti 1,5 kk täysihoidossa. Kun oli muitakin sisaruksia, muut olivat katkeria. Itse en halunnut edes viedä, siihen oli syynä mm. se, että sekä appi että anoppi käyttivät alkoholia ja polttivat tupakkaa sisällä. Käytiin kyllä mutta koetettiin olla paljon ulkona. Anoppi ei nyt alkoholisti ollut, eli lähinnä joi kaljaa mutta appi oli. Appi ei toisin ollut väkivaltainen, enemmänkin sellainen höpötteljä humalassa. Kirjoitan tämän siksi, että anoppi minulle purkautui tästä, että voisi ottaa muitakin lapsia joskus kuin tämän yhden, mutta ei ne muutkaan oikein mielellään vieneet. Nämä lapset olivat kyllä rauhallisia, mutta anoppi kertoi että kyllä oli syksyllä rentouttavaa kun koulut akoivat kun oli rauhallista.
Tällaiset aloitukset osuu liikaa niihin ihmisiin, ketkä tekee lapsia muiden hoidettaviksi tai on juoppoja.
Eikä yksi naapuri käy töissä ja toisen naapurin rakki räksyttää. Alakerran naapuri pesee illalla pyykkiä.
AP.
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset aloitukset osuu liikaa niihin ihmisiin, ketkä tekee lapsia muiden hoidettaviksi tai on juoppoja.
Mitkäs castaukset ketjussa tuon alle meni?
Parempi mummolassa kuin juopon äidin kanssa. Missä muuten on lasten isä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vtustako minä tiedän? Kysy aloittajalla.
Niinhän minä kysyinkin ja sinä vastasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1970-luvulla alkoholin käyttö oli usein leimallisempaa ja keskittyneempää (väkevät juomat, humalahakuisuus), ja yhteiskunnalliset haitat näkyivät karusti esimerkiksi kodeissa, rattijuopumuksissa ja katukuvassa.
Alkoholin kulutus oli samoissa lukemissa kuin nytkin.
Aikoinaan olin työttömänä yhden kesän niin lokkitaipuvainen ex-kaverini keksi että minähän voisin hoitaa heidän lapsia että voivat ottaa ne pois päiväkodista ja säästää pk-maksut ja miehensä saa kuitenkin lomailla itsekseen eikä tarvitse ottaa osaa omien lasten kanssa kesän viettoon.
Ei tullut kauppoja...