Vaikka rakastat puolisoasi, mitä piirrettä hänessä et voi sietää?
Kommentit (38)
Puhe- ja kirjoitustyyliä. Hänen mielestään on hauskaa keksiä uusia lempinimiä sanoille, ja harvoin käyttää minun seurassani yleiskieltä. Yleensä sanojen loppuosa on -deerus.
Tupakointia ( lopetti 3pv sitten, toiv tälläkertaa onnistuu)
Täydellistä kyvyttömyyttä läheisyyteen. Oltiin vuorokausi kaksin eikä edes halannut. Jos olisin ehdottanut seksiä olisi ilomielin suostunut eikä olisi ollenkaan tajunnut läheisyyden puutetta, hänelle riittää se että halataan rakastellessa. Mulle ei. Sensijaan "helli" kaikenlaisilla herkuilla kun kerrankin saatiin rauhassa herkutella. Huoh. Yritä nyt pitää paino normaalilukemissa.
Olisin jo lähtenyt aikaa sitten mutta on muuten ihana mies ja mun paras ystäväni
Haisevia jalkoja ja niitä kammottavan hajuisia työkenkiään, joita en anna säilyttää meillä sisällä. Myös miehen työvaatteet döpäävät ihan hirveiltä. Mutta minkäs sille mahtaa, kun tekee rankkaa työtä - ei mun omatkaan turvakengät työpäivän jälkeen hyvältä tuoksu, mut miehellä jostain syystä helvetin pahanhajuinen hiki, varsinkin jalkahiki.
Vierailija kirjoitti:
Täydellistä kyvyttömyyttä läheisyyteen. Oltiin vuorokausi kaksin eikä edes halannut. Jos olisin ehdottanut seksiä olisi ilomielin suostunut eikä olisi ollenkaan tajunnut läheisyyden puutetta, hänelle riittää se että halataan rakastellessa. Mulle ei. Sensijaan "helli" kaikenlaisilla herkuilla kun kerrankin saatiin rauhassa herkutella. Huoh. Yritä nyt pitää paino normaalilukemissa.
Olisin jo lähtenyt aikaa sitten mutta on muuten ihana mies ja mun paras ystäväni
Aina voit kieltäytyä herkuista.
Mun miehen ärsyttävin piirre on tekemisten jääminen vähän kesken. Pöytää siivotessa muutama astia jää pöydälle eikä laita täyttä tiskikonetta päälle. Pesee pyykkiä, muttei saa pyykkia kuivumisen jälkeen paikalleen. Värkkää pihalla jotain niin työvälineet tipahtaa kädestä ja jää siihen paikkaan viikoiksi. Tekee ruokaa, mausteet jää pitkin pöytiä.
Esimerkiksi tällainen. Kyllä on ehkä suurempiakin asioita.
Siis mies on huolimaton ja ei kuitenkaan sietää sitä, että varmistelen asioita hänen jälkeensä, vaan suuttuu varmistelusta.
Esimerkiksi:
-unohtanut bensatankin korkin tankkausasemalle. Joku oli sen jo sieltä vienyt
-unohti avaimet virtalukkoon ja auton oven lukitsematta yöksi -> auto varastettiin
-lisäsi autoon öljyä ja unohti laittaa korkin kiinni. Onneksi katsoin jostain syystä moottoritilaan parin päivän päästä ja korkki löytyi vielä sieltä
-unohti hankalan matkan päässä olevalle kesämökillemme virran pääkatkaisimesta päälle, vaikka ollaan aina laitettu se talveksi pois
-Lämmitetty autotalli jää usein auki. Pakkasilla ikävää, kun esim yön yli on. Voi patteri jäätyä.
-unohti kännykkänsä 180 kilometrin päähän
Ja paljon muuta.
 Mutta mua siis tässä harmittaa eniten, kun ei siedä yhtään, että varmistelen hänen jälkeensä, ettei taas oo joku unohtunut.
Hänellä on kaikki aina aivan sekaisin, työkalut ym ja ne lojuu missä sattuu. Jos järkkään ne, ei hän löydä enää mitään. Mutta ei ne voi silti lojua maassa ja olla ripoteltuna pitkin seiniä ja kaiteita.. Itse ei kerkiä/viitsi siivota niitä ikinä.
Kuulostaa ehkä kermaperseilyltä, mutta miehen ylenpalttinen kiinostuksensa alaansa kohtaan. Tekee ylitöitä jatkuvasti, kaikki harrastukset liippaavat edes jotenkin alaan ja jos yrittää saada keskustelua aikaan vaikka jostain uutisesta niin mies ei tiedä asiasta, ellei se liity alaansa. Olen hieman varoitellut burnoutista mutta ei mies lotkauta korviaan sellaisille.
Vierailija kirjoitti:
Haisevia jalkoja ja niitä kammottavan hajuisia työkenkiään, joita en anna säilyttää meillä sisällä. Myös miehen työvaatteet döpäävät ihan hirveiltä. Mutta minkäs sille mahtaa, kun tekee rankkaa työtä - ei mun omatkaan turvakengät työpäivän jälkeen hyvältä tuoksu, mut miehellä jostain syystä helvetin pahanhajuinen hiki, varsinkin jalkahiki.
Pyydä häntä ostamaan tai osta hänelle talkkia. Pesun jälkeen talkkia jalkoihin, pysyy kuivana jalat.
Jos olisi jotain jota en oikeasti voisi sietää tuskin olisimme yhdessä. Sietämään on pitänyt opetella esimerkiksi tiettyä itsepäisyyttä ja sitä että hän samalla tavalla puhu tunteista kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Siis mies on huolimaton ja ei kuitenkaan sietää sitä, että varmistelen asioita hänen jälkeensä, vaan suuttuu varmistelusta.
Esimerkiksi:
-unohti avaimet virtalukkoon ja auton oven lukitsematta yöksi -> auto varastettiin
-lisäsi autoon öljyä ja unohti laittaa korkin kiinni. Onneksi katsoin jostain syystä moottoritilaan parin päivän päästä ja korkki löytyi vielä sieltä
-unohti hankalan matkan päässä olevalle kesämökillemme virran pääkatkaisimesta päälle, vaikka ollaan aina laitettu se talveksi pois
-Lämmitetty autotalli jää usein auki. Pakkasilla ikävää, kun esim yön yli on. Voi patteri jäätyä.
Ja paljon muuta.
Mutta mua siis tässä harmittaa eniten, kun ei siedä yhtään, että varmistelen hänen jälkeensä, ettei taas oo joku unohtunut.
Tämä vie voiton, tuohan on ihan sietämätöntä! Miten kukaan voi olla noin huolimaton! Teillehän tulee ihan kamalia taloudellisia vahinkoja tuosta huolimattomuudesta.
Kommunikoinnin köyhyys. Jos en kysy erikseen jotain asiaa, en kuule siitä kyllä häneltä sitten muutenkaan. Muuten ihana mies.
Siedän kyllä hänen vikojaankin ja yritän rakastaa niitä, mutta joitain piirteitä on, mitkä muuttaisin jos voisin. Esim. paniikkihäiriöä. Ei ole saanut paniikkikohtauksia nyt vuosiin, mutta joskus pelkää sellaisen laukeavan ja se kuumottelu/hermoilu on niin hallitsevaa ja ärsyttävää. Sitä ei onneksi paljon tapahdu.
Toiseksi hän voisi olla enemmän kaltaiseni siinä, että jaksaisi keskustella yleismaailmallisista asioista useammin. Mieheltäni ei irtoa oikein kommenttia eikä hän jaksa muodostaa mielipiteitä kaikesta. Toisaalta hyve sekin.
Mieheni on yrittäjä ja ajankäyttö on aivan levällään. Siinä toivoisin skarppausta ja on luvannutkin parantaa. Muuten päivät menee nukkuessa ja töissä enkä jaksa odotella loputtomiin sitä, että perhe-elämän mahtuisi mukaan päivään. Meillä on lapsia, oli jo ennen yritystä. Älkää käsittäkö väärin, hän viettää kyllä sen verran aikaa kotonakin kuin ehtii, mutta vain väsyneenä halutessaan levätä. Saisi siis huolehtia rytminsä kuntoon.
Muita ei tule mieleen, ihanahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi olisi mun unelmamies.
t. homomies joka pitää miehen hajuista
Vierailija kirjoitti:
Pesee hiukset shampoolla ja sitten antaa sen shampoon valua kehoa pitkin ja se ''pesee'' loppu kehon. Näin olen tältä palstalta kuullut että ihmiset peseytyvät.
Hahaa, tää on just mun ketju!
Mun miehessä ärsyttää yli kaiken neuvominen, nillitys ja nalkutus.
Neuvoo mua yksityiskohtaisesti ja ohjeistaa juurta jaksain miten joku juttu pitäisi tehdä. Ihan kuin olisin vähäjärkinen tai jotain. Tekis ite, kun on kerran niin hel. vetin pätevä!
Muutenkin se nillittää ja niuhottaa ihan mitättömistä pikkuasioista, mutta kyllä se ämmämäinen nalkutus on kuitenkin ylivoimaisesti pahin.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi:
Ja paljon muuta.
Meillä on roolit toisinpäin ja täytyy myöntää, että minua lähinnä hävettää kun oma mies joutuu kysymään, että onhan sulla nyt kotiavaimet mukana. "Juu on, varmaan". "Missä?" "Taskussa" "Missä taskussa?" "Laukun tai takin tai farkkujen.. eikun tässähän ne on pöydällä. Moikka!" On siis vaikea sietää tuota häpeän tunnetta. Olen myös unohtanut kaikki nuo samat, mm. bensaluukun korkin, öljysäiliön korkin (ei löytynyt, huomasinkin sen vasta kuukauden päästä...) ja avaimet virtalukkoon. Onneksi autoa ei ole varastettu.
Mun miehellä on ärsyttävä tapa täyttää varastoa, autotallia ja komeroa. Kaikki jätetään siihen oven eteen. Tilannetta jatkuu niin kauan ettei sinne enää pääse sisään. Ja autotallissa saattaa olla paljonkin tilaa, kaikki tavara vain on ovensuussa.
12 vuotta olen yrittänyt saada muuttamaan tapaansa mutta luovutin. Autotalliin ja varastoon en itse enää mene. Pitäköön romukasansa.
Vierailija kirjoitti:
Hahaa, tää on just mun ketju!
Mun miehessä ärsyttää yli kaiken neuvominen, nillitys ja nalkutus.
Neuvoo mua yksityiskohtaisesti ja ohjeistaa juurta jaksain miten joku juttu pitäisi tehdä. Ihan kuin olisin vähäjärkinen tai jotain. Tekis ite, kun on kerran niin hel. vetin pätevä!
Muutenkin se nillittää ja niuhottaa ihan mitättömistä pikkuasioista, mutta kyllä se ämmämäinen nalkutus on kuitenkin ylivoimaisesti pahin.
Mies kertoo kotona näistä miehistä kotona, että haukkuvat töissäkin työkavereille vaimojaan tyhmiksi ja ymmärtämättömiksi, joita saa jatkuvasti olla neuvomassa ja ojentamassa, kun ei ne vaimot vaan muuten pärjää. Et Onnea vaan, ne sun miehen työkaveritkin tietää varmasti kuinka tumpelo olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina voit kieltäytyä herkuista.
Mun miehen ärsyttävin piirre on tekemisten jääminen vähän kesken. Pöytää siivotessa muutama astia jää pöydälle eikä laita täyttä tiskikonetta päälle. Pesee pyykkiä, muttei saa pyykkia kuivumisen jälkeen paikalleen. Värkkää pihalla jotain niin työvälineet tipahtaa kädestä ja jää siihen paikkaan viikoiksi. Tekee ruokaa, mausteet jää pitkin pöytiä.
Voin mutta on äärettömän vaikeaa kun toinen tuo nimenomaan mun herkkujani. Tai tuo rakastamani leivoksen - en pysty heittämään ruokaa roskiin
Yritin keksiä jotain, mutta en keksi. Yhdessä olemme olleet yli 20 vuotta.