Nyt se alkaa. Fuksiviikko ei ole edes lopussa ja kaveri virtsasi reppuuni!
Sain vihjeen että eräs minulle oleellinen kurssikirja on suosittu ja sitä on kirjastossa vain muutama kappale. Kävin lainaamassa sen keskiviikkona ja myöhemmin samana päivänä eräs toinen fuksi kitisi että hänkin tarvitsee saman kirjan syyslukukaudeksi. En tietenkään palauttanut sitä eikä tule kuuloonkaan että olisin lainannut kirjaa eteenpäin.
Eilen pakollisen ohjelman päätyttyä kävin syömässä ja jätin reppuni naulakkoon ruokalan ulkopuolelle. Ruokailun jälkeen huomasin että reppuni haisee oudolta. Avasin sen ja selvisi että "joku" on virtsannut siihen. Onneksi tietokone oli sentään kotona. Varsinaiset vahingot jää omalta osaltani enintään muutamaan kymmeneen euroon.
Toivottavasti muilla on mennyt paremmin.
Kommentit (13)
tee tikosilmoitus ja vastaisuudessa älä jätä reppuasi huiskinhaiskin mihinkään
Vastenmielinen teko.
Ilmoittaisin tilanteesta opiskelupaikan rehtorille ja tekisin rikosilmoituksen.
Eihän kirjojen laina-aika yliopistolla ole kuin viikko tai kaksi? Ja lainaa ei voi uusia, jos kirjassa varauksia.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kirjojen laina-aika yliopistolla ole kuin viikko tai kaksi? Ja lainaa ei voi uusia, jos kirjassa varauksia.
Voi olla että vaihtelee yliopistosta (ja kirjastosta) toiseen ja voi myös olla että laina uusiutuu automaattisesti jos ei ole varauksia.
0/5.
Fuksien pakollisia kurssikirjoja ei todellakaan hankita kirjastoon vain muutamaa kappaletta.
T. Yliopistonlehtori
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että vaihtelee yliopistosta (ja kirjastosta) toiseen ja voi myös olla että laina uusiutuu automaattisesti jos ei ole varauksia.
Porvoon yliopistossa on tunnetusti vain yksi kurssikirja ja sen laina-aika on varauksista riippumatta koko lukukauden.
Muissa yliopistokirjastossa kurssikirjojen laina-aika on esim. 2 viikkoa eikä lainoja uusita jos on varauksia, ihan kuten kaikissa kirjastoissa. Henkilökunnalla eli opettajilla ja tutkijoilla voi olla tuosta erivapauksia.
Vierailija kirjoitti:
0/5.
Fuksien pakollisia kurssikirjoja ei todellakaan hankita kirjastoon vain muutamaa kappaletta.
T. Yliopistonlehtori
Sanoinko että niitä olisi kirjastossa vain yksi? Sanoin muutama kappale. Olisi pitänyt ilmaista tarkemmin. Kirjaa oli hyllyllä muutama kappale jäljellä kun olin paikalla. Muut oli ilmeisesti jo lainassa. Kyseinen kirja on suosittu ja sitä on liian vähän. Kirja on lainattavassa myös digitaalisena mutta vain tietylle määrälle kerralla eikä ihmiset tietenkään ymmärrä tallentaa sitä pdf-tiedostona.
ap
Vierailija kirjoitti:
0/5.
T. Yliopistonlehtori
Oi kyllä niitä hankitaan. Muistan omana fuksi vuotenani, kun kirjastossa meinasi tulla tappelu kun 35 enkun peruskurssilaista olis tarvinnut kirjain joita oli fyysisenä kirjana 8. Loppujen ois pitänyt lukea se e-kirjana netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5.
T. Yliopistonlehtori
Oi kyllä niitä hankitaan. Muistan omana fuksi vuotenani, kun kirjastossa meinasi tulla tappelu kun 35 enkun peruskurssilaista olis tarvinnut kirjain joita oli fyysisenä kirjana 8. Loppujen ois pitänyt lukea se e-kirjana netistä.
Mikset tallentanut pdf:nä?
Tänään kyseinen henkilö ei katsonut minua päin tai noteerannut minua muutenkaan millään tavalla. Olin hänelle kun ilmaa. Mitä siis neuvotte? Tutkintapyyntö poliisille? Eihän tällainen voi millään käydä.
Missä ihmeen eläintarhassa oikein opiskelet?