Sarjan/leffan henkilöhahmo jonka suosiota et ymmärrä, tai kenet näit aivan toisin kuin oli tarkoitettu
Esim joku romanttiseksi tarkoitettu henkilöhahmo onkin ollut mielestäsi kaikkea muuta, tai vaikka joku ns badass on sinusta ollut täys idiootti?
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Carl Grimes. Hänen tarkoituksensa oli olla kurissa pysymätön pikkupoika, josta kasvaa ajan mittaan Mies ja Sankari. Minun mielestäni hän oli täyttänyt tarkoituksensa siinä vaiheessa, kun hän toi Greenen perheen mukaan, ja sen jälkeen hän oli turha. Teiniromanssit ja muut tempoilut olivat ajanhukkaa varsinkin sen vuoksi, että näyttelijäntaitojen puute tuli teini-iässä niin kiusallisesti esille. Onneksi hän poistui, vaikkei sitäkään osattu tehdä muuten kuin profeetallisena tekona.
Siis kuka tää on? Mikä sarja?
Vierailija kirjoitti:
Ekana tulee mieleen uusi Sherlock Holmes.
Ah niin ihana nero!
Tai
Stereotypinen narsisti, joka pompottaa ja manipuloi läheisiään huvikseen, erityisesti Watsonia. Henkinen väkivalta ja vallankäyttö on fiktiivisessä sarjassa yllättävänkin realistista ja vahvasti läsnä.
Aiemmin mainittu House on Sherlockiin verrattuna empaattinen pyhimys.
Sarja itsessään on viihdyttävä ja hyvä.
Edit. Sherlock on varmasti tarkoituksella luotu kusipääksi ei sillä. Joidenkin katsojien suhde hahmoon sen sijaan on hieman pelottava ja oikeastaan aika samanlainen mitä tulee oman elämänsä sherlockeihikin.
Hercule Poirot. Mies kuin kananmuna! Ärsyttävä snobi, jonka aksentti ja habitus ärsyttävät ihan pirusti.
HIMYMin Ted, ne yltiöromanttiset eleet on jossain määrin creepyjä ja hahmo on vähän tossukka ainakin Robinin suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Carl Grimes. Hänen tarkoituksensa oli olla kurissa pysymätön pikkupoika, josta kasvaa ajan mittaan Mies ja Sankari. Minun mielestäni hän oli täyttänyt tarkoituksensa siinä vaiheessa, kun hän toi Greenen perheen mukaan, ja sen jälkeen hän oli turha. Teiniromanssit ja muut tempoilut olivat ajanhukkaa varsinkin sen vuoksi, että näyttelijäntaitojen puute tuli teini-iässä niin kiusallisesti esille. Onneksi hän poistui, vaikkei sitäkään osattu tehdä muuten kuin profeetallisena tekona.
The Walking Dead. Mun mielestä Carl taas oli oikein tarpeellinen hahmo jo pelkästään Rickin hahmon takia ja kehittyi ihan passeliksi ja itsenäiseksi taistelijaksi. Ei kaikkien hahmojen tarvi olla ehdottoman hyödyllisiä (vaikka Carl mun mielestä sitä oli), joskus niitä tarvitaan erityisesti tukemaan jonkun toisen hahmon tarinaa. Ja hyvinhän se näytteli! Teinipojat on usein luonnostaan pökkelöitä ja kiusallisia, hyvä suoritus mun mielestä. TWD:ssa on muutenkin todella hyvä cast, mutta sen sijaan Fear the Walking Dead:issa pääsee ihmettelemään aivan luokattoman huonoa näyttelemistä...
Vierailija kirjoitti:
HIMYMin Ted, ne yltiöromanttiset eleet on jossain määrin creepyjä ja hahmo on vähän tossukka ainakin Robinin suhteen.
Sellainen hahmohan Tedin oli tarkoituskin olla. Vähän nössykkä, jolle deittailu on liian raadollista ja joka kuuli kuittailuja rakkaudentunnustuksistaan ja ällöilystään toistuvasti. Miten ihmeessä kuvittelit, että hahmon oli tarkoitus olla mitään muuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätin tarkoituksella sanomatta. Miksi ketään kiinnostaisi lukea hahmosta, jota ei edes tunne? Jos kiinnostaa, varmasti löydät vastauksen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
No mutta niinhän se on tarkoitettukin? Monet hahmot vääntää vitsiä Tedin romanttisuudesta (tyyliin ekojen treffien jälkeen ”ethän vielä kosinut??”) ja kertoja-Ted käyttää paljon itseironiaa kuvaillessaan omia toilailujaan.
Tässä oli kyse hahmoista, jotka näkee eri tavalla kuin ne on tarkoitettu nähtäviksi, ja Ted on nimenomaan kirjoitettu creepyn yltiöromanttiseksi tossukaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätin tarkoituksella sanomatta. Miksi ketään kiinnostaisi lukea hahmosta, jota ei edes tunne? Jos kiinnostaa, varmasti löydät vastauksen itsekin.
Kyllä minä tunnen moniakin hahmoja, joiden nimiä en muista. Esimerkiksi 13 reasons why -sarjaa olen katsonut molemmat aiemmat tuotantokaudet ja tätä uutta odotin hartaasti. Silti en välttämättä muista hahmojen nimiä, koska niitä on niin paljon ja edellisestä katselukerrasta on aikaa. Joo, googlaamalla tietysti löytyy, mutta saattaa mennä ihan mielenkiintoinen havainto ohi vain, jos ei satu muistamaan hahmon nimeä eikä kiinnitä siihen huomiota.
eri
Gilmore girlssin Jess. Yhyy mulla on ollut niiiiin vaikeeta, käyttäydyn siis kuin kunnon k*sipää. Ja koko "paha poika" hahmo, hrr. Ei kiinnosta ei. Toivottavasti enää nykyään ei tollaista hahmoa tarjota teinitytöille ihailtavaksi. Ymmärrän että vielä 2000-luvun alussa tollainen "paha poika" vetosi. Ei soittele sulle, ei halua tehdä mitään sun kans, ei sovi menoja, ei tuu toimeen sun ystävien tai perheen kanssa, yrittää kotibileissä päässä "housuihin" ilman lupaa vaikka toinen sanoo että "ei, ja lopeta". Hyi hyi. Sitten vielä jättää toisen yksin ja häipyy, ilman että sanoo sanaakaan tyttöystävälleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Humisevan harjun Heathcliff. Olisi kai tarkoitus olla jokin synkän romanttinen hahmo, mutta ainoa reaktio minkä minussa herätti, oli "lopeta tuo marina, aikuinen mies, ja ota itseäsi niskasta kiinni ja mene kunnon töihin".
Hahaa, täällä myös. "Ryhdistäytyisi ja lakkaisi vänisemästä." En ole mikään romantikko muutenkaan, hukkaan kohdallani meni sekin epäilemättä hieno roolityö.
Olen lukenut Humisevan harjun, ja minun mielestäni kirjassa Heathcliff vaikutti sosiopaatilta tai psykopaatilta. Heatcliff näytti tekevän parhaansa, että muut hänen ympärillään voisivat mahdollisimman huonosti, manipuloi ihmisiä ja sai melkein kaikki pelkäämään häntä.
Frendien Monica
Tässä on huono puoli se, etten oikein osaa perustella. Inhoisin oikeassa elämässä vain ilman mitään konkreettista syytä. Ulkonäkökin epämiellyttävä, mutta se johtuu muusta epämiellyttävyydestä. Ihan kivannäköinenhän se objektiivisesti ottaen on.
Phoebe on ihana ja muutkin roolihahmot sympaattisia varsinkin Ross.
Emmerdalen Debbie. On muka niin hyvä äiti ja omistautuu heille ja on muka kokenut niin kamalia elämässään. Juu, lapsuus oli vaikea ja tuli nuorena äidiksi ja tytär on sairas, mutta teinistä asti isi ja äiti ovat paaponeet ihan koko ajan ja mistään ei ole kiitollinen. Ja lapsiaan kohtelee todella epäreilusti. Toista jumaloi ja palvoo ja toiselle hädin tuskin puhuu. Ja heti kun on joku kaksilahkeinen kiikarissa, ensimmäisenä miettii vain, miten se marttyyriäidin kruunu pysyy kirkkaana, ettei vain kukaan erehdy luulemaan häntä onnelliseksi. Ja tämän ruttunaaman perässä sitten kylän kuumimmat kollit juoksevat vaikka maailman ääriin.
Emmerdalen Ross Barton ja veljensä. Jokainen kylän vos.u vuoron perään ihastuu noihin iljetyksiin.
Täydellisten naisten Susan! Argh miten ärsyttävä. Muka hauska ja söpö ilopilleri, mutta hyvin vaativa, itsekeskeinen ja lapsellinen. Kaikki ne muut naiset hyviä, mut Susanin kohtaukset välillä joudun kelaamaan yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Walking Deadin Carol. Muka olevinaan niin voimaantunut entisessä elämässään pahoinpidelty vaimo joka ei tee mitään väärin. Itse näin sen manipuloivan Rickiä ja Darylia, mm. puhui Rickin selän takana siitä paskaa.
Ei Carolia ole missään vaiheessa esitetty minään enkelinä. TWD:n hahmot muutenkin ovat yleensä epätäydellisiä. Lisää sarjan samaistuttavuutta. Carol muuttui lapsensa kuoleman jälkeen kovaksi. Hän osaa luovia uudessa maailmassa. Osaa manipuoloida ihmisiä ja selviää tilanteesta kuin tilanteesta yleensä esittämällä heikkoa. Tämä on tehty selväksi sarjan aikana moneen kertaan. Hän on myös herkkä. Daryl on hänen tukipilarinsa ja hän pelkää menettävänsä Darylin. Siksi hän manipuloi ihmisiä.
Ihan sama, en ole enää jaksanut seurata tuota sarjaa moneen tuotantokauteen. Sellaisen vaikutelman hänestä sain ja sen tähän kerroin kun tuli mieleen.
Sait sen vaikutelman sen takia, koska sarjan tekijät esittivät hahmon sellaisena. Ei siis kuulu tähän ketjuun.
Paskapuhetta, olin joskus aikoinaan aktiivinen TWD fandomin seuraaja, keskustelupalstoilla kävin yms. Carolilla oli ja on kai vieläkin valtaisa fanilauma, sen hahmon arvostelijat olivat suuressa vähemmistössä. Eli en ymmärtänyt koskaan hänen suosiotaan, kommenttini on siis täysin relevantti tähän aiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mr Darcy. En muutenkaan ymmärrä rainan suosiota.
Viitataanko tällä Colin Firthiin eli 90-luvun minisarjan Darcyyn vai v. 2005 leffaversioon (se, jossa Lizinä on Keira Knightley)? V. 2005 Darcy oli aivan turha eikä todellakaan saa aikaa sellaisia fiiliksiä kuin Colinin "alkuperäinen" Darcy. Eli leffaversion osalta yhdyn tähän mielipiteeseen. Leffaversio on suosittu vain siksi, että minisarja oli niin hyvä ja sen Darcy paras mahdollinen.
Aika moni salkkarihahmojen naisista on tehty aah niin kauniita, upeita, hoikkija ja varsinaisia bitchejä....
Edelleen, Jack ei liity tähän nyt mitenkään. Rosella oli paha olo Calin kanssa jo ennen kuin tapasi Jackin. Sitähän tuossa ihmeteltiin, miksi Cal ei kelvannut. Jos Rose oli jo hyppäämässä mereen, kun ei halunnut naimisiin, eikö se todista, että todellakin mietti itsekin jotain.