Sarjan/leffan henkilöhahmo jonka suosiota et ymmärrä, tai kenet näit aivan toisin kuin oli tarkoitettu
Esim joku romanttiseksi tarkoitettu henkilöhahmo onkin ollut mielestäsi kaikkea muuta, tai vaikka joku ns badass on sinusta ollut täys idiootti?
Kommentit (141)
Outlanderissa Roger. Että miten epämiehekäs vässykkä. Muutenkin kirjoissa/sarjassa on ihan liikaa henkilöitä, että jaksaisi kiinnostua puolestakaan siitä määrää.
Titanicin Cal oli mun mielestä ulkosesti kiinnostavampi kuin Jack. En muutenkaan käsittänyt miten Rose oli muka niin onneton, hyvät kortit elämässä :D
Vierailija kirjoitti:
Titanicin Cal oli mun mielestä ulkosesti kiinnostavampi kuin Jack. En muutenkaan käsittänyt miten Rose oli muka niin onneton, hyvät kortit elämässä :D
Sama tulee mieleen Forsytein taru-sarjan Irenestä. Ärsyttävä flegmaattinen marttyyri-hahmo. Varmaan tarkoitus esittää heiveröisenä ja herkkänä, mutta itsellä nousi ärsytys pintaan ja näin sen itsekeskeisenä ja tahdottomana marttyyrinä.
Daenerys Targaryen oli alusta alkaen vallanhimoinen ja itserakas.
Rachel Green Frendeissä. Tylsä, mitäänsanomaton ja pliisu hahmo, jonka suosiota en pysty ymmärtämään millään.
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuelämää Carrie. Pinnallinen tyhjäpää, mikä tuossa oli hienoa? Ihan täyttä hypeä ja paskaa.
Samaa mieltä! Itsekäs ja itsekeskeinen! Esim. kun Miranda pyytää Carrieta saattamaan itseään silmä-leikkauksesta ” next saturday” Carrie kieltäytyy vedoten siihen, että hänen täytyy kirjoittaa kolumniaan! Ihan kuin kolumnia ei olisi ehtinyt kirjoittaa edeltävinä päivinä eikä ainoa mahdollisuus ollut juuri se tunti, jolloin ystävä tarvitsee apua...
Vierailija kirjoitti:
Walking Deadin Carol. Muka olevinaan niin voimaantunut entisessä elämässään pahoinpidelty vaimo joka ei tee mitään väärin. Itse näin sen manipuloivan Rickiä ja Darylia, mm. puhui Rickin selän takana siitä paskaa.
Ei Carolia ole missään vaiheessa esitetty minään enkelinä. TWD:n hahmot muutenkin ovat yleensä epätäydellisiä. Lisää sarjan samaistuttavuutta. Carol muuttui lapsensa kuoleman jälkeen kovaksi. Hän osaa luovia uudessa maailmassa. Osaa manipuoloida ihmisiä ja selviää tilanteesta kuin tilanteesta yleensä esittämällä heikkoa. Tämä on tehty selväksi sarjan aikana moneen kertaan. Hän on myös herkkä. Daryl on hänen tukipilarinsa ja hän pelkää menettävänsä Darylin. Siksi hän manipuloi ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Walking Deadin Carol. Muka olevinaan niin voimaantunut entisessä elämässään pahoinpidelty vaimo joka ei tee mitään väärin. Itse näin sen manipuloivan Rickiä ja Darylia, mm. puhui Rickin selän takana siitä paskaa.
Ei Carolia ole missään vaiheessa esitetty minään enkelinä. TWD:n hahmot muutenkin ovat yleensä epätäydellisiä. Lisää sarjan samaistuttavuutta. Carol muuttui lapsensa kuoleman jälkeen kovaksi. Hän osaa luovia uudessa maailmassa. Osaa manipuoloida ihmisiä ja selviää tilanteesta kuin tilanteesta yleensä esittämällä heikkoa. Tämä on tehty selväksi sarjan aikana moneen kertaan. Hän on myös herkkä. Daryl on hänen tukipilarinsa ja hän pelkää menettävänsä Darylin. Siksi hän manipuloi ihmisiä.
Ihan sama, en ole enää jaksanut seurata tuota sarjaa moneen tuotantokauteen. Sellaisen vaikutelman hänestä sain ja sen tähän kerroin kun tuli mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Patsy ja Edina. (Tpdella upeeta.)
Onhan siellä hauskoja kohtia, mutta lähtökohta on traaginen, jos kaksi keski-ikäistä naista on pää pilvissä ja käyttävät päihteitä.
Ne on nimenomaan tarkoitettu olemaan surkeita- Omasta mielestään upeita, mutta oikeesti luusereita. Luulitko tosissasi, että olisi tarkoitettu viileiksi?
No siis katsoin tuota sarjaa ysärillä, kun olin itse nuori. Siinä on varmasti mennyt tasoja ohi.
Ross Poldark on aivan hvetin ärsyttävä ja itsekäs tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, en ole enää jaksanut seurata tuota sarjaa moneen tuotantokauteen. Sellaisen vaikutelman hänestä sain ja sen tähän kerroin kun tuli mieleen.
Sait sen vaikutelman sen takia, koska sarjan tekijät esittivät hahmon sellaisena. Ei siis kuulu tähän ketjuun.
Draco Malfoy. Ilkeä pikkunilkki, jonka ainoa millään lailla sympaattinen piirre on pelkuruus. En ymmärrä, miksi jotkut näkevät hänet jonain nahkahoususankarina.
Vierailija kirjoitti:
Dr House muka niin ihana, karismaattinen, seksikäs ja ties mitä. Mun mielestä pelkkä raivostuttava kus.pää.
Olen aina kuvitellut että sen on tarkoituskin olla raivostuttava itsekeskeinen kus.pää joka on toisaalta parantajana nero, ja siten tekee itsensä välttämättömäksi puutteistaan huolimatta. Sarjan suurin ideahan on seurata miten muut selviävät päähenkilön vikojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Dr House muka niin ihana, karismaattinen, seksikäs ja ties mitä. Mun mielestä pelkkä raivostuttava kus.pää.
Pöh, se kuspäisyyshän siinä juuri on se viehättävä piirre! Hyvä pahis on sata kertaa mielenkiintoisempi kuin paraskaan hyvis.
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuelämää Carrie. Pinnallinen tyhjäpää, mikä tuossa oli hienoa? Ihan täyttä hypeä ja paskaa.
Mr. Big. Voi jessus sentään! Eipä tarvitse ihmetellä miksi tuon sukupolven naisten suhteet menee niin usein metsään.
Yksi hyvän sarjan tunnuspiirre on henkilöiden kehitys. Esim Prison Break toimi yllättävän hyvin mm. siksi, että toisin kuin typerissä toimintasarjoissa yleensä, henkilöhahmot kävivät läpi niin monta metamorfoosia, että lopulta oli ihan mahdoton sanoa oliko yksikään keskeisistä hahmoista hyvä vai paha. Jopa aluksi yltiökunnollinen päähenkilö joutui jossain kohdassa toteamaan, että body count oli sillä tasolla, että mikään hyvä tavoite ja tarkoitus ei sitä enää oikeuta. Ja alun ällövimmästä pe*ofiilisarjam*rhaajasta tuli lopulta sarjan inhimillisin ja viihdyttävin hahmo.
Sheldon Rillit huurussa -sarjasta
Ylimielinen, tunnekylmä ja egoistinen ku-sipää. Tarkoitettu tietysti hauskaksi ja karikatyyriksi aspergeristä.
Minusta vain vastenmielinen. Muut hahmot kuitenkin sen verran hyviä, että vaakani kallistuu katsomisen puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Stranger Thingsin Steve. Lapsen tasolle jäänyt idiootti, johon ei yhdenkään älykkään naisen pitäisi koskea pitkällä tikullakaan. En tajua, mistä tuossa pitäisi tykätä tai miksi pitäisi jotenkin syyttää Nancyä mukamas väärän miehen valitsemisesta, kun lähti selvästi fiksumman kaverin matkaan.
Sulla on tainnut jäädä ainakin viimeisin kausi katsomatta?
Steven hahmon kehityskaarihan (Billyn ohella) on nimenomaan sarjan suurin - stereotyyppisestä hieman kuspäisestä koulun kingistä muista aidosti välittäväksi ja heitä henkensä edestä puolustavaksi nuoreksi mieheksi.
Kuten sadat nettimeemit kertovat, hänestähän tuli käytännössä nuorempien teinien yksinhuoltajaäiti. 😂
Kapteeni Amerikka. Kertakaikkiaan vituttavaa kirkasotsaisuutta.