On helvetin vaikeaa valita ketä äänestäisi viikon päästä sunnuntaina
Kun kaikkien ehdokkaiden lupaukset keskenään lähestulkoon samat riippuen siitä mitä puoluetta edustaa.
Itse tiedän kyllä, että minkä puolueen jäsenelle ääneni annan, mutta ongelma vain on siinä, että kaikkien lupaukset ovat keskenään lähestulkoon samoja. Toisaalta onko se nyt mikään ihmekään, kun puolueet muodostuvat yhteisestä arvomaailmasta
Kommentit (64)
Eivät ne siellä pysty mihinkään vaikuttamaan, edes kellojen siirtelyä eivät saaneet loppumaan.
En jaa minkään puolueen arvomaailmaa, ja se vaikeuttaa äänestämistä. Vaalikoneet antavat tuloksen että paras ehdokas on 50%:sti sopiva. Tämä vastaa tulosta, jonka saisi kolikkoa heittämällä. Tämä vuoksi en äänestä. Ehdokkaiden kielitaito on myös yksi kriteerini ja se ei täyty juuri kellään.
Nyt äänestetään Euroopan laajuisesti järkevämmän ja turvallisemman turvapaikkapolitiikan puolesta. Ongelmia ei voi enää peitellä koska ne ovat rähähtäneet käsiin.
Eli ääni menee tietysti sille taholle joka kansallista turvallisuutta parhaiten.
PS, ( tai sit e-r Korholan takia krisut)
Pahinta on että se tissitön hörökorvainen kommunisti pääsee sinne äänestellään me miten tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne siellä pysty mihinkään vaikuttamaan, edes kellojen siirtelyä eivät saaneet loppumaan.
Mun tietääkseni tuolla pystyy vaikuttamaan paljon enemmän kuin meillä. Siellä annetaan tyypeille kaikenlaisia hankkeita.
Äänestän joko Teuvo Hakkaraista tai Li Anderssonia. En ole vielä päättänyt.
Mua ei auttanut vaalikone. Äänestin lopulta puolueen mukaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tietääkseni tuolla pystyy vaikuttamaan paljon enemmän kuin meillä. Siellä annetaan tyypeille kaikenlaisia hankkeita.
Mutta kun katsotaan minne rahat menee niin jostain syystä Suomi aina maksaa jonkun italialaisen lordin kartanon kattoremppoja.
Vierailija kirjoitti:
PS, ( tai sit e-r Korholan takia krisut)
Minäkin voisin äänestää eija-riittaa jos sillä olisi edes joku realistinen mahku päästä läpi. Mutta koska ei ole niin äänestän persua (tosin en tynkkystä enkä peltokangasta). Toivon että oma ehdokas menee läpi joko noista jomman kumman tilalla tai sitten niin, että sinne menee kaikki kolme.
Vastahan sitä äänestettiin! Se saa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei auttanut vaalikone. Äänestin lopulta puolueen mukaan
Muakin se sotki vaikka kaksi sopivinta olikin samasta puolueesta ja parhaiten sopi kaksi samalla prossaluvulla. Olin siis jo päättänyt ketä äänestän, mutta joutessani tein vaalikoneen. Sitten pitikin miettiä että kumpi, mutta lopulta ääneni sai se sama jota alun perinkin ajattelin.
59 eli Tynkkynen vaikuttaa tosi fiksulta ja hänellä on hyviä ajatuksia
Vierailija kirjoitti:
Nyt äänestetään Euroopan laajuisesti järkevämmän ja turvallisemman turvapaikkapolitiikan puolesta. Ongelmia ei voi enää peitellä koska ne ovat rähähtäneet käsiin.
Eli ääni menee tietysti sille taholle joka kansallista turvallisuutta parhaiten.
Meillä on kansainvälinen sopimusjärjestelmä, joka asettaa puitteet sille millaista lainsäädäntöä voidaan kirjoittaa koskien turvapaikanhakua mutta nämä sopimukset on kirjoitettu aivan eri maailmassa.
Niitä ei aikanaan tarkoitettu mahdollistamaan satojen tuhansien tai miljoonien ihmisten siirtolaisuutta mantereelta toiselle eikä niitä kirjoitettu jotta joku vihamielinen valtio voisi käyttää näitä ihmisiä aseena.
Nämä ovat realiteetteja tänä päivänä, näin näitä järjestelmiä hyväskikäytetään tänä päivänä ja se edellyttää koko sopimusjärjestelmän jos ei uudelleen kirjoittamista niin ainakin uudelleen tulkistemista.
Informaation nopean kulkeutumisen vuoksi nämä ihmiset tietävät jo lähtömaissaan että meidän turvapaikkajärjestelmämme ei toimi ja meidän palautusjärjestelmämme ei toimi. Jos he onnistuvat tulemaan rajalle, sanomaan "turvapaikka", heidät otetaan prosessiin ja sen jälkeen on äärimmäisen epätodennäköistä, että heidät poistettaisiin maasta vaikka he saisivat kielteisen päätöksen turvapaikkahakemukseensa.
Ihmiset ovat kyllästyneet siihen että vanhat valtapuolueet eivät välitä kansallisesta turvallisuudesta ja turvapaikkapolitiikan järkevöittämisestä joten on helppo ymmärtää että miksi kansallismieliset tulevat saamaan äänivyöryn näissä vaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän joko Teuvo Hakkaraista tai Li Anderssonia. En ole vielä päättänyt.
Äänestä Litä! Niin minäkin tein!
Minua ärsyttää nykyhallitus, joten äänestin Li Anderssonia!
Minua ärsyttää nykyhallitus, joten äänestin Li Anderssonia!
Äänestin sitä joka tietää, puolustaa ja valvoo luontoa sekä eläimiä.
Persuille menee ääni, muut vaihtoehdot ei vaan kiinosta.8
Ok. Ite en äänestä ollenkaan. Aivan turhaa kuitenkin