BIG Brother 2019 Official
No niin, aloitellaas odottaminen, tällä viikolla jysähtää! Mitä odotatte uudelta BB:ltä?
Kommentit (90773)
Vierailija kirjoitti:
Yksi juttu mikä tässä keskustelussa on pistänyt silmään on Krisun puolustelijoiden tyyli haukkua Krisun kritisoijat mt-potilaiksi. Se on vissiin heille suurin loukkaus minkä keksivät. Muista asukkaista puhuttaessa ei heti kehoteta menemään hoitoon tai ottamaan lääkkeet tai diagnosoida avohoitopotilaaksi.
Ja vaikka olisikin mt-potilaita, niin eiköhän heilläkin ole oikeus mielipiteeseensä, eikä mielenterveysongelma tee niistä mielipiteistä yhtään huonompia. Monellakin historian suurhenkilöllä on ollut mielenterveysongelmia ja silti on saavuttaneet paljon ja olleet oikeassa.
Sitäpaitsi, ihan sairasta kiusaamista pilkata jotain koulukiusaamisen kokenutta siitä, jos kiusaaminen on jättänyt loppuelämäksi jäljet ihmiseen. Ei yllättä, että tuollaisia asioita esiin nostava henkilö fanittaa Krisua, ihan yhtä tunnekylmää touhua.
Vierailija kirjoitti:
Ville on aiheuttanut tuolla monelle mielipahaa kuten Kevinille ja Millalle.
En oo Krisu fani mutta ei oo mikään kieroilija.
Läpällä sanoo. Ei pidä niin tosissaan ottaa. Herkamastuu Villen sanomisista välillä. Ei niin vakavaa.
Epäilen että Krisu on aiheuttanut Kevinille enemmän mielipahaa kun Ville ja tulee tästä hyvästä saamaan kaksipistettä Keviniltä. Kevin ei viikossa unohda että hänen sidekick häädettiin Krisun ala-arvoisen käytöksen takia.
Saiko Kimmo eilenkin Muumi-limun sunnuntain salatehtävän suorittamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi kohtuullista näyttää kaikille bb filmi jossa olisi kaikki missä Villeä haukutaan kielteiseen sävyyn. Minusta Ville ansaitsisi sen, katsojat myös. Toki Ville voisi murtua ja ajatella että kaikki häntä ivasi morkkasi, juonitteli nimetyksi. Se olisi hyvä opetusfilmi miten ei kannata toimia. En silti usko Krisun tajuavan koskaan tehneensä mitään väärin. Vosi Villenkin silmät avautua, näkeä sinisilmäisyytensä taakse. Ihminen on susi toiselleen. Kyllähän sen Krisun olemuksesta, silmistä, puheista näkee ihmispoloisen ressukan, joka haluaa olla herra ja hidalgo, kuningas edes kerran elämässään. Tosiasiassa voikin olla kaljakassia päivittäin kantava ressukka, joka esittää kovista, niin kovista että.
Kristian vain nauraisi asialle ja Kimmo pesaa perässä. Hän ei uskalla yhtään vastustaaa Kristiania. Hän ei ole mikään nallekarhu vaan pelkuri.
Kimmo on sanonut Krisulle mutten muista tilannetta. Kimmo on tarkka Villen suhteen ei niele kaikkea mitä Ville suoltaa suustaan. Samalla linjalla itse oon. Minä siksi koska iskän poika ja oon hyvin kriittinen ja koen Villen epämielyttävänä. U l o s
Vierailija kirjoitti:
Päivätehtävä:
Asukkaiden tehtävä on etsiä kipsipalasta dinosauruksen fossiili. Asukkaat eivät saa käyttää muita välineitä kuin tehtävään tarkoitettuja työkaluja.
Valmiit fossiilit asetetaan takan reunalle. Asukkaat palkitaan henkilökohtaisesti löydöksistään: Dinosauruksen fossiileista voi ansaita joko kolme, viisi tai kymmenen rahnaa riippuen löydetystä fossiililajista.
Pitäisikö nauraa vai itkeä? Eikö voisi olla jotain älyllisempää tehtävää?
Nyt jotain rajaa tähän paskan puhumiseenkin. Sekoileeko täällä joukko avohoidossa olevia entisiä koulukiusattuja vai vaan yksi sekopää? Tarina äänestettin heti ekalla viikolla häätöäänestykseen, Krisulla ei todellakaan ollut sellaista valtaa että hän olisi muutamassa päivässä saanut taustalleen jotain "hovia". Tarina yksinkertaisesti on h e l v e t i n ärsyttävä ihminen joka kävi muiden hermoille jo ensitapaamisella.[/quote]
En ole seurannut bb:tä alusta asti, joten en osaa sanoa juuri tästä nimenomaisesta tilanteesta onko näin käynyt.
Käsittääkseni on kuitenkin mahdollista saada erittäin lyhyessä ajassa uudessa ryhmässä valta asetelmat luotua. Se Tapahtuu Usein tiedostamatta ja perustuu ihmisen haluun ryhmäytymistä ja kuulua ryhmään. Sitä tapahtuu aivan kaikkialla. Eleet, ilmeet, silmäilyt,, sanaton viestintä on usein suurempaa, kuin sanallinen. Pointtina tässä on se, että kun kyseisen asian tiedostaa ja tajuaa niin todella olevan, voi ainakin joskus osata toimia sitä vastaan. Suurimman osan ajasta emme tiedosto missä olemme mukana, ennen kuin havahdumme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme touhuksi mennyt tämä palsta. Täällä demonisoidaan taukoamatta ihan tavallisisa talliaisia vaan sen takia että näillä on luonteenpiirteitä tai aatteita, joista itse ei pidä. Jäitä hattuun. Ei ole Krisu eikä Ville sosiopaatti. Enemmän nämä kirjoitukset on kiusaamista, kun talon kärhämät, joita tulisi kelle vaan normi-ihmiselle jos joutuisi asumaan 24/7 pari kuukautta ventovieraiden kanssa eristyksessä. Se on koko formaatin suola. Lopettakaa tämä hysteerinen demonisointi. Lapsellista touhua.
Ihan tavallisia pulliaisia tässä ollaan ja kiusaaminen herättää monessa ihmisissä tunteita, koska ovat itse kokeneet samaa. Miksi kiellät ihmisiä puhumasta fiiliksistä, joita ohjelma herättää? Ja miksi mustaamaalaat fiilisten kertomista sanomalla sitä demonisoinniksi? Itsekkin demonisoit muita väittämällä muiden keskustelua demonisoinniksi? (samalla logiikkalla kuin itse tuossa harjoitat).
En kiellä puhumasta fiiliksistä, mutta onko pakko demonisoida ja diagnosoida asukkaita, jonkun tv-ohjelman perusteella. Ja aikamoinen "olkinukke" tuo että demonisoisin itse muita, jos totean että voisitteko lopettaa asukkaiden demonisoinnin. En löydä logiikkaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läpällä sanoo. Ei pidä niin tosissaan ottaa. Herkamastuu Villen sanomisista välillä. Ei niin vakavaa.Epäilen että Krisu on aiheuttanut Kevinille enemmän mielipahaa kun Ville ja tulee tästä hyvästä saamaan kaksipistettä Keviniltä. Kevin ei viikossa unohda että hänen sidekick häädettiin Krisun ala-arvoisen käytöksen takia.
Eiköhän homouden tuomitseminen luulisi olevan piirun verran suurempi mielipahan aihe kuin talon tapahtumat?
On tuo isoveli laiska jätkä tai puusilmä!!!
Nyt sais näyttää tehtävän lopussa miksi tehtävä epäonnistuu,
Anu rikkonut sääntöä ainakin kolmekymmentä kertaa isoveli ei jaksa kuluttaa tekee hommia kahdella kädellä ja muna lepää sylissä!!
Ei tarttis sitten syyttömiä syyttää tehtävän epäonnistumisesta.
onpas tuotannolta hyvä viikkotehtävä, kanna munaa, onkos tuotannossa kaikki hyvin?
BB-tuotanto: puutu jo ihmeessä kiusaamiseen Villeä kohtaan, jota toteutetaan Kristianin johdolla!!!
Itse olen saanut tämän bb-kauden kautta tietoa ja näkemystä fundamentalismista, lahkouskonnosta, uskonnon harjoittamisesta ja hengellisestä väkivallasta.
Anu" mä olin ihan varma etten selvii tästä tehtävästä.."
Muija teki väärin kahdella kädellä suurimman osan ajasta ja oli toka vika valmiina jos ois tehnyt niinkuin säännöt sanoo tekis vielä ens viikolla!!
En usko, että Ville kokee talon tapahtumat itseään kohtaan kiusaamisena, vaikka sitä olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Krisu on nyt edelleen siinä automatkan jälkeisessä käsityksessä, kuten Kimmokin, että tuotanto on päättänyt "hajottaa sikarikerhon" ja luulen että tämä on hänelle iso asia. Kokee olevansa vainottu, käyttäytyy siksi uhittelevasti.
Ne kuvittelee et BB vainoaa heitä ja käyttäytävät kuin idiooti talossa. Tarkoitan sikarikerhoo uskovia asukkaita. Ei voi muuta kuin nauraa noille idiooteille. Kahdella asukkaalla viiraa todella paljon. Onko tämäkin syy miksi he ovat koko ajan toistensa kimpussa. Tässä vaiheessa olisi otettu puhutteluun asukkaat, mutta ei tällä kaudella. Tämä on maailman paras vitsi ja totuus. BB-Kristian ja BB-Kimmo kuvittelevat BB:n puuttuvan heidän sikarikerhoon ja tämän seurauksena alkavat syyttelemään tiettyjä asukkaita pienistäkin virheistä. Nämä kaksi asukasta ovat kuin olisi tuli perseen alla usean päivän aikana. Tämä kelpaa Seiska-lehteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läpällä sanoo. Ei pidä niin tosissaan ottaa. Herkamastuu Villen sanomisista välillä. Ei niin vakavaa.Epäilen että Krisu on aiheuttanut Kevinille enemmän mielipahaa kun Ville ja tulee tästä hyvästä saamaan kaksipistettä Keviniltä. Kevin ei viikossa unohda että hänen sidekick häädettiin Krisun ala-arvoisen käytöksen takia.
Kevin kuuli Jukan ja Hemmin yllytykset mutta eipä ehdottanut että Jukka eteen ja Anu taakse. Olisi takapää rauhoittunut. Mielenkiintoista kenelle Kevin antaa pisteet. Villelle mutta riittääkö 2 kuka toinen ? Krisu? Aiemmin antanut pisteet noille.
Krisu kyllä kehunut välillä Keviniä.
Tuotanto ei ole ammattimainen
Kyllä olis kaikkien kiusattujen kosto kun Krisu ja Ville olis vastakkain häädössä ja se oliskin Krisu joka lentäis pihalle:D Kyllä loksahtais jokaisen leuat tossa talossa ja vetäsis mietteliääksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa yksi juttu siitä, miten heiveröinen ihmisten moraali on: https://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/pahuus_puhkeaa_helposti
Mutta siis ei tuokaan poista vastuuta omista teoista ja päätöksistä, voi myös päättää tehdä toisin.
Vieläkö joku jakaa tuota tutkimusta oikeana juttuna? Tämä koe on jo kauan aikaa sitten bunkattu, tutkimusasetelma oli paska ja data osittain väärennettyä.
Krisua mielistellään talossa. Niinhän se käsky kuuluu;
Pidä ystävät lähellä, viholliset vielä lähempänä.