BIG Brother 2019 —Official—
No niin, aloitellaas odottaminen, tällä viikolla jysähtää! Mitä odotatte uudelta BB:ltä?
Kommentit (90773)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä jauhelihakeitto-ohje:
6- 8 kpl halkaisijaltaan tasan 5cm kokoisia perunoita.
400 g naudan jauhelihaa, muista pilkkoa niin pieneksi kuin pystyt.
1x3cm nokarevoita.
1 sipuli, pilkottuna 0,5mm palasiksi
200 g juureksia, pilko itse ja tasan 1x1cm palasiksi
1 lihqaliemikuutio, liota sinne veteen, huolehdi että liottuu
1 l vettä
10 kokonaista mustapippuria, katso että ovat täydellisen pyöreitä ja saman kokoisia
Kun maistelet ruokaa, muista ensin keittää 10 lusikkaa kiehuvassa vedessä ja käyttää joka maistelukerralla eri lusikkaa.
Kiitos paljon, hyvät ohjeet! Kysyn kuitenkin vielä, että onko perunalajikkeella jotain väliä? Entä mitä juureksia keittoon tulee laittaa ja paljonko?
Keittoon käy vain Annabelle, hands down-lajike ja juureksia pitää laittaa palsternakkaa, selleriä, lanttua ja porkkanaa.
Okei, pitää käydä kaupasta ostamassa. Mutta miten paljon noita juureksia, se jäi vielä epäselväksi?
Sä oot nyt väärässä ketjussa trollaamassa me jonnekkin kokkikoulu sivulle ja googlaamalla löytyy hyvin ohjeet!!
No joko siellä joku tukehtui niihin ylisuurin sipulinpaloihin tai oksensi? Menikö keitto roskiin?
Vierailija kirjoitti:
Hemmillä halipula, kun Krisuakin piti mennä hipsuttamaan.
Mieluummin Krisua...
Huomasin kuinka myrkyllisesti Jukka mulkoili kulmiensa alta Hemmoa kun tämä loikoi Millan vieressä käsi Millan lantiolla.
Vierailija kirjoitti:
Halisin mielelläni kumpaakin.
Pakko myöntää, mutta minulla on monta kertaa tätä "uudistettua ja aikuisempaa" BB:tä katsoessa tullut ikävä niitä männävuosien hurjia örvellyskausia. Kyllä silloin viina virtasi ja talossa riitti tapahtumia. Muistatteko esim. Sauli K:n lukuisat kännisekoilut ja hauskat kommellukset? Se oli viihdyttävämpää kuin tämä loputon tekosivistynyt keskustelu. Miksi kaiken pitää aina muuttua..
Vierailija kirjoitti:
Huomasin kuinka myrkyllisesti Jukka mulkoili kulmiensa alta Hemmoa kun tämä loikoi Millan vieressä käsi Millan lantiolla.
Jukka varmaan epäili että Helmeri on jättänyt sipulit keitossa niin isoiksi ja mulkoili tätä siksi vihaisesti.
Vierailija kirjoitti:
1x3cm nokarevoita.
1 lihaliemikuutio, liota sinne veteen, huolehdi että liottuu
1 l vettä
10 kokonaista mustapippuria, katso että ovat täydellisen pyöreitä ja saman kokoisia
Kun maistelet ruokaa, muista ensin keittää 10 lusikkaa kiehuvassa vedessä ja käyttää joka maistelukerralla eri lusikkaa.
Omassa kodissa maistan samalla lusikalla. Ei pidä olla liian bakteerikammoinen. Ei oo allergioita ja hyvin harvoin räkätautia.
Vierailija kirjoitti:
Hemmi sai allergisen reaktion liian isoista sipulinpalasista :(
Vierailija kirjoitti:
Mustis.
(Minäkin olisin, mutta mulkoilisin eri henkilöä. :D )
Siis Millalla kolmas kerta kun syö lautanen täynnä eihän nuo liiku niin paljon että tarvii viittä kertaa päivässä syödä!!
Eimoo ihme että eivät 500eurollamsaa viikoksi ruokaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1x3cm nokarevoita.
1 l vettä
Kiitos paljon, hyvät ohjeet! Kysyn kuitenkin vielä, että onko perunalajikkeella jotain väliä? Entä mitä juureksia keittoon tulee laittaa ja paljonko?
Keittoon käy vain Annabelle, hands down-lajike ja juureksia pitää laittaa palsternakkaa, selleriä, lanttua ja porkkanaa.
Okei, pitää käydä kaupasta ostamassa. Mutta miten paljon noita juureksia, se jäi vielä epäselväksi?
Sä oot nyt väärässä ketjussa trollaamassa me jonnekkin kokkikoulu sivulle ja googlaamalla löytyy hyvin ohjeet!!
Oikeassa ketjussa olen, täällä näytti olevan tämän alan asiantuntijoita, en uskalla tehdä keittoa jos ei ole selkeitä ohjeita, pelottaa että pilkon jonkun ainesosan väärän kokoiseksi ja tapahtuu jotakin kauheaa :(
Vierailija kirjoitti:
Siis Millalla kolmas kerta kun syö lautanen täynnä eihän nuo liiku niin paljon että tarvii viittä kertaa päivässä syödä!!
Eimoo ihme että eivät 500eurollamsaa viikoksi ruokaa!!!
Siis ei ihme että 500 euroa ei riitä viikoksi
Vierailija kirjoitti:
Odotin että toi eeviksen tanssiminen olis ollut vähän ammattimaisemman näköstä, kun siitä on ollut niin paljon puhetta. Huomaa että toi jatkuva makaaminen vaikuttaa tohon ettei jaksa oikeen pitää pakettia kasassa
Joo ei kyllä miltään tanssijalta vaikuttanut. Sekin ollut taas liiottelua, ellei suoranaista valehtelua.
Esikoululainenkin tanssisi paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1x3cm nokarevoita.
1 l vettä
Oikeassa ketjussa olen, täällä näytti olevan tämän alan asiantuntijoita, en uskalla tehdä keittoa jos ei ole selkeitä ohjeita, pelottaa että pilkon jonkun ainesosan väärän kokoiseksi ja tapahtuu jotakin kauheaa :(
No loppuu pian noi kyselyt!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo eläinten hyvinvoinnista välittäminen ei vaikuta minusta kovin aidolta. Hyönteisten tappaminen on Tarinan mielestä kauheaa ja julmaa, mutta hän kuitenkin hyvillä mielin syö kalaa, juustoja ja karkkia. Tehotuotanto on siis ihan ok, kun se tuottaa juustoja ja liivatekarkkeja, joista Tarina tykkää.
Moni ei tykkää satuttaa eläimiä, mutta kuitenkin syö niitä. Melkein kaikki me sekasyöjät olemme tällä tavalla "tekopyhiä".
Ei ole järkeä analysoida joku niin vialliseksi, että siitä pitää tehdä numero, jos samat perustelut eivät tee yhtä viallisia kaikista muistakin, joihin ne pätevät.
Joskus kannattaa kääntää katse itseen ja miettiä, miksi jokin/joku ihan oikeasti ärsyttää.
Minua Tarina ärsytti heti aluksi, mutta syytä en osaa sanoa. Olen sitä yrittänyt itsekseni miettiä. Kun analysoin häntä tietoisesti, en oikeasti keksi mitään sellaista vikaa, joka olisi iso vika suhteessa muiden ihmisten vikoihin. Kaikenlaisia epätäydellisyyksiä voisin luetella vaikka minkä verran, mutta silti voisi olla joku muu samoila ominaisuuksilla, joka ei ärsyttäisi juurikaan. Eli oikeasti jokin tiedostamaton asia hänen olemuksessaan ärsyttää minua. Vaikka hän ei olisi "yliherkkä" tai yhtään mitään millaiseksi häntä on tässä ketjussa sanottu, niin hän ärsyttäisi silti ihan yhtä paljon. Tosin pikkuhiljaa ärsyyntymiseni alkaa vähetä, koska rupeaa säälittämään kaikkien haukkumisten takia.
No minua tuollainen tekopyhyys ärsyttäisi kyllä kaikissa muissakin. Enkä todellakaan allekirjoita, että kaikki sekasyöjät olisivat tuollaisia. Sitä paitsi Tarinahan ei edes kutsu itseään sekasyöjäksi, vaan kehuu olevansa vegan-ish.
Itsekään en tykkää satuttaa eläimiä, tietenkään. Minäkään en tapa hyönteisiä, vaan vien ne mieluummin ulos. Mutta en mä silti kehtaisi kieltää kaikkia muitakin tappamasta ötököitä vain siksi, että se tuntuu minusta kurjalta. Varsinkaan, jos itse samaan aikaan tukisin tehotuotantoa, joka tuottaa eläimille paljon enemmän kärsimystä kuin hyönteisen tappaminen nopeasti ja kivuttomasti.
Kiva, että sinua ei häiritse Tarinassa monikaan asia. Se on mulle ihan ok. Yritä sinäkin hyväksyä, että eri ihmisiä ärsyttää eri asiat ja se on ihan fine :)
Tiedän että Tarina on "veganish". Tarina on siis vähemmän tekopyhä, koska hän haluaa satuttaa eläimiä vielä vähemmän kuin ihmiset yleensä, ja vieläpä syö eläimiä vielä vähemmän kuin ihmiset yleensä. Lisäksi hän pitää eläinten kärsimystä ikävänä juttun yleisesti eikä vain silloin, kun hän satuttaa heitä itse. On vinoutunutta ajattelua silti nähdä hänet tavallista ihmistä tekopyhempänä.
Jos ihmistä muka haittaa eläinten satuttaminen mutta ei se, että muut niitä satuttavat, se vasta onkin tekopyhää. Et siis oikeasti välitä, sattuuko eläimiä, vaan vain siitä voitko nähdä itsesi puhtaana pulmusena.
Tekopyhempi kuin Tarina. Mutta näetkö hänet silti pahempana kuin itsesi?
Tarina on todella tehopyhä vegaanishiutensa kanssa.
Sanoi että ei voi olla syömättä juustoa, koska se on niin hyvää ja
söi myös kupillisen suklaavanukasta Kevinin kanssa koska se oli taivaallisen hyvää.
Jos tehotuotanto tai eläinten satuttaminen ei haittaa kun kyseessä on oma nautinto tai mielihyvä niin se se vasta kuule on tekopyhääkin tekopyhempää!
Eli hän on tekopyhä, koska ei ole täydellinen. Tarinalla on ihan älytön yritys muuttaa maailmaa paremmaksi, ja se rasittaa muita. Häntä itseäänkin, kun ahdistuu niin paljon siitä, ettei maailma ole hyvä. Silti ärtyjien mielestä hänen pitäisi yrittää vielä enemmän eli tehdä lisää sitä mikä hänessä muita ärsyttää.
Toistan, että ette varmasti itsekään tiedä mikä hänessä ärsyttää. Missä vaiheessa aloitte ärtyä? Minä ärryin Tarinasta jo ennen kuin tiesin hänestä juuri mitään. Ärsyttävintä hänessä on jokin ulkoisessa olemuksessa, mutta en osaa selittää sitä.
Ei ole nöyrä vaikka on vaatimattoman näköinen. Se on todella paha synti.
Voisikohan tuossa olla perää? Jos Tarina näyttäisi vaikka Millalta, niin koettaisiinko hänet yhtä ärsyttäväksi?
Uskokaa huviksenne niin näin se on. Käsi ylös jota Tarina ärsytti ennen kun oli sanonut sanaakaan. Pohjimmainen syy on se että miksi tuo on noin itseensä tyytyväinen vaikkei ole paljon minkään näköinen.
Kauanko Tarinalla on ollut nuo lyhyet hiukset? Tarinalla oli ennen pitkä tukka ja näytti feminiinisemmältä. Voisin kuvitella, että kun hän oli muiden silmissä enemmän sellainen "nätti tyttö", niin suhtautuminen hänen avoimen vilkkaseen olemiseen on ollut aivan toisenlaista kuin nyt.
Itse olen ollut ruma koko elämäni. Rumana pitäisi käyttäytyä "arvonsa ymmärtäen" eikä kuvitella omia mielipiteitään ja tunteitaan tärkeiksi. Tarina ei ole ruma, mutta hiustyylin takia ei nättiys tule esiin.
Arvelen, että kukaan ei usko teoriaani, koska eihän ulkonäöllä ole muka mitään merkitystä.
Älkää uskoko.
Mutta katselkaa jatkossa tv-ohjelmien ihmisiä sillä tavalla, että kuvittelette miten eri tavalla suhtautuisitte heihin, jos he näyttäisivät aivan erilaiselta. Tai jos heillä vaikka olisi erilainen ääni.
Vierailija kirjoitti:
Pakko myöntää, mutta minulla on monta kertaa tätä "uudistettua ja aikuisempaa" BB:tä katsoessa tullut ikävä niitä männävuosien hurjia örvellyskausia. Kyllä silloin viina virtasi ja talossa riitti tapahtumia. Muistatteko esim. Sauli K:n lukuisat kännisekoilut ja hauskat kommellukset? Se oli viihdyttävämpää kuin tämä loputon tekosivistynyt keskustelu. Miksi kaiken pitää aina muuttua..
Katsoisin myös mieluummin kännibileitä kuin tuota stanan nuolemista. Tänä vuonna ei pitänyt mässäillä alkoholilla eikä peitonheiluttelulla, miten se jälkimmäinen pääsi unohtumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, mites Ville ei nyt ala huutaa Väistäkää! ja töniä porukkaa pois edestä laittaakseen ruoka-aineet nopeasti jääkaappiin. Taisi se kiukku kohdistuakin vain Millaan eikä ollutkana huoli ruokatarvikkeista.
Krisu tiuskii koko ajan toisille törkeästi kiroillen, mutta se ei haittaa, Ville tiuskaisi kerran joskus viikko sitten, niin sitä jaksetaan vieläkin muistella? Reilua?
En ole nähnyt kertaakaan Krisun tönivän jotain tehtäväänsä suorittavaa ihmistä ja huutavan väistymään, että hän pääsee tekemään sen itse paremmin.
Krisun tyyli nyt vaan on kiroilla ja olla suora, näen päivittäin nuoria aikuisia, jotka puhuvat toisilleen tyyliin Painu vit tuun ja vit tuuks siinä mulkkaat ja mitäs ho rot jne. Se nyt vaan on tyyli ja tapa, voidaan olla montaa mieltä millainen, mutta käyttäjiensä keskuudessa ihan normaali. Konteksti ratkaisee, ei se kuinka monta kertaa tiuskii. Ville toimi tökerösti täysin tarpeettomasti ja epätyypillisesti, mikä korosti entisestään Millalle tarkoitettua nöyryytystä.
Joo, saatan minäkin kavereiden kanssa puhua noin, mutta siinä on se ero, että se on vastavuoroista. Talossa en ole nähnyt kenenkään sanovan Krisulle samalla tavalla takaisin, joten siitä voi päätellä, ettei tuollainen heittely ole muille luontaista ja järkevä ihminen sopeutuu siihen, eikä oleta muiden sopeutuvan junttiuteensa.
Krisu on sellainen persoona joka sanelee säännöt ja joka ei ole kiinnostunut siitä, mitä muut hänestä ajattelee.
Itseasiassa liveä seuranneena voin kertoa, että mm. Tupu on antanut ihan samalla mitalla tai tavalla takaisin vit tuineen päivineen. Myös Eevis, Jukka, Milla ja Hemmi ainakin on vastanneet Krisulle aivan samalla tyylillä. Mielensäpahoittajat taas vauhdissa.
Mikä pointtisi on? Että kaikille voi puhua samalla tavalla kuin kavereille?
Osa talossa taitaa tuolla paremman miellyttämisen taidon kuin IRL. Talossa on paljon vakavampaa suhtautua johonkin kielteisesti. Siellä kannattaa olla vähän kaikkien kaveri. Esittää vähintään.
Jännä, kun itse en ole onnistunut juuri koskaan loukkaamaan ketään niin, että se olisi tullut itselleni täytenä yllätyksenä. Jos olen loukannut, vaikka en ole tarkoittanut, niin olen edes vähän tajunnut, että mistä väärin ymmärtäminen olisi voinut johtua.
Tuo ei johdu sinun paremmuudestasi vaan siitä porukasta jonka kanssa olet hengaillut. Itse opiskelin esimerkiksi sivuaineena yhtä humanistista alaa ja siellä luennoilla ja ryhmätöissä joutui tekemisiin näiden tarinan kaltaisten ihmisten kanssa. Aikaisemmin olin törmännyt näihin lähinnä esimerkiksi fb:n rennossa feminismi -ryhmässä. Et ymmärräkään kuinka yhtä väärää sanavalintaa voidaan pitää käytännössä henkisenä väkivaltana ja rastojen pitäminen on käytännössä varkaus. Lopetin käymästä puoliksi vapaaethoisissa pienryhmätöissä noiden ihmisten takia kun sain tarpeeksi palautetta loukkaavasta kielenkäytöstäni kun en esimerkiksi käyttänyt cis-etuliitettä mikä loukkaa transihmisiä. Tarinan ja kevinin seuraamisesta nousee nämä parin vuoden takaiset traumat esiin, onneksi vaihdoin alaa.
Et sanonut paljon esimerkkejä, joista sinulle on loukkaannuttu, vaan otit esille jonkin ääriesimerkin, joka ei vastaa talon ihmisiä ja tapahtumia. Kuitenkin yrität yhdistää saman naurettavuuden heihin.
Et kerro millaisessa tilanteessa olet jättänyt cis-alkuliitteen pois. Onko kysessä ollut keskustelu, jossa on puhuttu eri sukupuolista ja cis-liite olisi sopinut siihen tilanteeseen? Et myöskään kerro, että jos sinut on ymmärretty väärin, oletko edes yrittänyt korjata väärinkäsitystä vai alkanut suorilta syyttelemään väärin reagoimisesta. Silloin muut voisivat luulla, että olet sitä mieltä kuin vaikutut olevan ja heitä syyttelemällä puolustelet kyseistä mielipidettä.
Et kerro, että oletko missään vaiheessa muuttanut käytöstäsi siitä huolimatta, että siitä on sanonut sinulle monen monta kertaa ja olet saanut samankaltaista palautetta käytöksestäsi jatkuvasti.
Jos tilanteissa, joissa olet, on paljon loukkaantujia, kannattaa miettiä, että miksi niitä on niin paljon juuri siellä, missä itsekin olet.
Aiiiiivan. Eli jos minun ympärilläni loukkaannutaan paljon niin automaattisesti minä ole syyllinen, samoin Tarinan loukkaantumiseen on aina joku muu syyllinen. Sulla ei tullut edes mieleen että loukkaantujassa voisi olla syy? Ei koska kuulut näihin Tarinan-tyylisiin ihmisiin jotka ovat päässään päättäneet jo miten asiat ovat ja sitä kautta pääset tulkitsemaan muut oman hypoteesisi kautta. Tervemenoa katsomaan vaikka sitä menoa tuonne ”rentoon” feministiryhmään ja todellakin huomaat että syy saattaa joskus löytyä siitä loukkantujasta.
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005719574.html
https://ylioppilaslehti.fi/dev/2015/12/nain-olet-hyva-feministi/
”Tiedät olevasi onnistunut feministi, kun sinua ahdistaa. Et nauti viihteen, taiteen ja median kulutuksesta samalla tavalla kuin ennen, kun biovalta, sukupuoliroolit ja stereotypiat vyöryvät silmillesi. Nautinnon menetys on kuitenkin pieni maksu siitä, että silmäsi avautuvat kaikkialla jylläävälle sorrolle.”
Miksei ne kaksi feikkivegaania voineet syödä keittoa kuten muutkin.
Ja oishan se keitonkin voinut tehdä kahteen kattilaan. Toisesta vain jättäny jauhelihan pois.
Kiitos nauruista. Järkeviä!!!!???