Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

BIG Brother 2019 —Official—

Vierailija
29.08.2019 |

No niin, aloitellaas odottaminen, tällä viikolla jysähtää! Mitä odotatte uudelta BB:ltä?

Kommentit (90773)

Vierailija
21621/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jotenkin odotin että kun bb talo on kauppakeskuksessa, niin talon sisälle olisi nähnyt jonkun peilin läpi. 

Olisi siistiä jos talon asukkaat eivät siis näe peilin kautta mitään, mutta tietävät että siellä toisella puolella voisi mahdollisesti olla ihmisiä, ehkäpä heidän rakkaitaan. Näin ollen asukkaat voisivat ikävän tullen mennä istumaan peilin viereen ja kuvitella, että siellä istuu takana heidän läheisensä. Ja ehkäpä istuvatkin.

Vierailija
21622/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun päivä meni kyllä pilalle, kun näin ne Tupun isot sipulinpalaset :( Luulen että näen ensi yönnä painajaistakin niistä, oli niin kamalan isoja, unessa varmaan tukehdun sellaiseen sipulinpalaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21623/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiiii milla ja helmeri

Vierailija
21624/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anu ja Tupu ovat tarpeellisia köökin puolelka. U l o s

Vierailija
21625/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä se Hemmi ja Milla makaa melkein lusikassa ja Hemmin käsi Millan ympärillä

Vierailija
21626/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo eläinten hyvinvoinnista välittäminen ei vaikuta minusta kovin aidolta. Hyönteisten tappaminen on Tarinan mielestä kauheaa ja julmaa, mutta hän kuitenkin hyvillä mielin syö kalaa, juustoja ja karkkia. Tehotuotanto on siis ihan ok, kun se tuottaa juustoja ja liivatekarkkeja, joista Tarina tykkää.

Moni ei tykkää satuttaa eläimiä, mutta kuitenkin syö niitä. Melkein kaikki me sekasyöjät olemme tällä tavalla "tekopyhiä".

Ei ole järkeä analysoida joku niin vialliseksi, että siitä pitää tehdä numero, jos samat perustelut eivät tee yhtä viallisia kaikista muistakin, joihin ne pätevät.

Joskus kannattaa kääntää katse itseen ja miettiä, miksi jokin/joku ihan oikeasti ärsyttää.

Minua Tarina ärsytti heti aluksi, mutta syytä en osaa sanoa. Olen sitä yrittänyt itsekseni miettiä. Kun analysoin häntä tietoisesti, en oikeasti keksi mitään sellaista vikaa, joka olisi iso vika suhteessa muiden ihmisten vikoihin. Kaikenlaisia epätäydellisyyksiä voisin luetella vaikka minkä verran, mutta silti voisi olla joku muu samoila ominaisuuksilla, joka ei ärsyttäisi juurikaan. Eli oikeasti jokin tiedostamaton asia hänen olemuksessaan ärsyttää minua. Vaikka hän ei olisi "yliherkkä" tai yhtään mitään millaiseksi häntä on tässä ketjussa sanottu, niin hän ärsyttäisi silti ihan yhtä paljon. Tosin pikkuhiljaa ärsyyntymiseni alkaa vähetä, koska rupeaa säälittämään kaikkien haukkumisten takia.

No minua tuollainen tekopyhyys ärsyttäisi kyllä kaikissa muissakin. Enkä todellakaan allekirjoita, että kaikki sekasyöjät olisivat tuollaisia. Sitä paitsi Tarinahan ei edes kutsu itseään sekasyöjäksi, vaan kehuu olevansa vegan-ish.

Itsekään en tykkää satuttaa eläimiä, tietenkään. Minäkään en tapa hyönteisiä, vaan vien ne mieluummin ulos. Mutta en mä silti kehtaisi kieltää kaikkia muitakin tappamasta ötököitä vain siksi, että se tuntuu minusta kurjalta. Varsinkaan, jos itse samaan aikaan tukisin tehotuotantoa, joka tuottaa eläimille paljon enemmän kärsimystä kuin hyönteisen tappaminen nopeasti ja kivuttomasti.

Kiva, että sinua ei häiritse Tarinassa monikaan asia. Se on mulle ihan ok. Yritä sinäkin hyväksyä, että eri ihmisiä ärsyttää eri asiat ja se on ihan fine :)

Tiedän että Tarina on "veganish". Tarina on siis vähemmän tekopyhä, koska hän haluaa satuttaa eläimiä vielä vähemmän kuin ihmiset yleensä, ja vieläpä syö eläimiä vielä vähemmän kuin ihmiset yleensä. Lisäksi hän pitää eläinten kärsimystä ikävänä juttun yleisesti eikä vain silloin, kun hän satuttaa heitä itse. On vinoutunutta ajattelua silti nähdä hänet tavallista ihmistä tekopyhempänä.

Jos ihmistä muka haittaa eläinten satuttaminen mutta ei se, että muut niitä satuttavat, se vasta onkin tekopyhää. Et siis oikeasti välitä, sattuuko eläimiä, vaan vain siitä voitko nähdä itsesi puhtaana pulmusena.

Tekopyhempi kuin Tarina. Mutta näetkö hänet silti pahempana kuin itsesi?

Tarina on todella tehopyhä vegaanishiutensa kanssa.

Sanoi että ei voi olla syömättä juustoa, koska se on niin hyvää ja

söi myös kupillisen suklaavanukasta Kevinin kanssa koska se oli taivaallisen hyvää.

Jos tehotuotanto tai eläinten satuttaminen ei haittaa kun kyseessä on oma nautinto tai mielihyvä niin se se vasta kuule on tekopyhääkin tekopyhempää!

Eli hän on tekopyhä, koska ei ole täydellinen. Tarinalla on ihan älytön yritys muuttaa maailmaa paremmaksi, ja se rasittaa muita. Häntä itseäänkin, kun ahdistuu niin paljon siitä, ettei maailma ole hyvä. Silti ärtyjien mielestä hänen pitäisi yrittää vielä enemmän eli tehdä lisää sitä mikä hänessä muita ärsyttää.

Toistan, että ette varmasti itsekään tiedä mikä hänessä ärsyttää. Missä vaiheessa aloitte ärtyä? Minä ärryin Tarinasta jo ennen kuin tiesin hänestä juuri mitään. Ärsyttävintä hänessä on jokin ulkoisessa olemuksessa, mutta en osaa selittää sitä.

Ei ole nöyrä vaikka on vaatimattoman näköinen. Se on todella paha synti.

Voisikohan tuossa olla perää? Jos Tarina näyttäisi vaikka Millalta, niin koettaisiinko hänet yhtä ärsyttäväksi?

Uskokaa huviksenne niin näin se on. Käsi ylös jota Tarina ärsytti ennen kun oli sanonut sanaakaan. Pohjimmainen syy on se että miksi tuo on noin itseensä tyytyväinen vaikkei ole paljon minkään näköinen.

Vierailija
21627/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kevin muistuttaa päivä päivältä enemmän transnaista. Saako se pk-huoneessa hormonihoitoja? Finaaliviikolla se korjataan naiseksi? 

Mistä sä tiedät, miltä transnaiset näyttää? Suurin osa näyttää ihan tavallisilta naisilta. Toki riippuu siitä missä vaiheessa hoidot on aloitettu, mutta kuitenkin.

Ihan sama miltä näyttää, kunhan osaa pilkkoa sipulit juuri oikeankokoiseksi jauhelihakeittoon.

Vierailija
21628/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarina tanssi yksin pesuhuoneessa (?) Tai ainakin teki jotain tanssiliikkeitä. Se näytti minusta suorastaan pelottavalta, ilme oli niin erikoinen.

Eipä tanssinut yksin vaan Eevis oli myös. Eevis ollut tanssinopettaja joskus nuorena. Eikä Tarina ollut pelottava 😂😂😂 hui

Tarina oli siellä yksin ensin, Eevis tuli myöhemmin.

Vierailija
21629/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alkoivat tekeen palapeliä. ?

Vierailija
21630/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarina tanssi yksin pesuhuoneessa (?) Tai ainakin teki jotain tanssiliikkeitä. Se näytti minusta suorastaan pelottavalta, ilme oli niin erikoinen.

Eipä tanssinut yksin vaan Eevis oli myös. Eevis ollut tanssinopettaja joskus nuorena. Eikä Tarina ollut pelottava 😂😂😂 hui

Tarina oli siellä yksin ensin, Eevis tuli myöhemmin.

Oli yksin nyt muistan.

Vierailija
21631/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jauhelihakeitto-ohje:

6- 8 kpl  halkaisijaltaan tasan 5cm kokoisia  perunoita.

400 g naudan jauhelihaa, muista pilkkoa niin pieneksi kuin pystyt.

1x3cm nokarevoita.

1 sipuli, pilkottuna 0,5mm palasiksi

200 g juureksia, pilko itse ja tasan 1x1cm palasiksi

1 lihaliemikuutio, liota sinne veteen, huolehdi että liottuu

1 l vettä

10 kokonaista mustapippuria, katso että ovat täydellisen pyöreitä ja saman kokoisia

Kun maistelet ruokaa, muista ensin keittää 10 lusikkaa kiehuvassa vedessä ja käyttää joka maistelukerralla eri lusikkaa.

Vierailija
21632/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmillä halipula, kun Krisuakin piti mennä hipsuttamaan. 

Vierailija
21633/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo eläinten hyvinvoinnista välittäminen ei vaikuta minusta kovin aidolta. Hyönteisten tappaminen on Tarinan mielestä kauheaa ja julmaa, mutta hän kuitenkin hyvillä mielin syö kalaa, juustoja ja karkkia. Tehotuotanto on siis ihan ok, kun se tuottaa juustoja ja liivatekarkkeja, joista Tarina tykkää.

Moni ei tykkää satuttaa eläimiä, mutta kuitenkin syö niitä. Melkein kaikki me sekasyöjät olemme tällä tavalla "tekopyhiä".

Ei ole järkeä analysoida joku niin vialliseksi, että siitä pitää tehdä numero, jos samat perustelut eivät tee yhtä viallisia kaikista muistakin, joihin ne pätevät.

Joskus kannattaa kääntää katse itseen ja miettiä, miksi jokin/joku ihan oikeasti ärsyttää.

Minua Tarina ärsytti heti aluksi, mutta syytä en osaa sanoa. Olen sitä yrittänyt itsekseni miettiä. Kun analysoin häntä tietoisesti, en oikeasti keksi mitään sellaista vikaa, joka olisi iso vika suhteessa muiden ihmisten vikoihin. Kaikenlaisia epätäydellisyyksiä voisin luetella vaikka minkä verran, mutta silti voisi olla joku muu samoila ominaisuuksilla, joka ei ärsyttäisi juurikaan. Eli oikeasti jokin tiedostamaton asia hänen olemuksessaan ärsyttää minua. Vaikka hän ei olisi "yliherkkä" tai yhtään mitään millaiseksi häntä on tässä ketjussa sanottu, niin hän ärsyttäisi silti ihan yhtä paljon. Tosin pikkuhiljaa ärsyyntymiseni alkaa vähetä, koska rupeaa säälittämään kaikkien haukkumisten takia.

No minua tuollainen tekopyhyys ärsyttäisi kyllä kaikissa muissakin. Enkä todellakaan allekirjoita, että kaikki sekasyöjät olisivat tuollaisia. Sitä paitsi Tarinahan ei edes kutsu itseään sekasyöjäksi, vaan kehuu olevansa vegan-ish.

Itsekään en tykkää satuttaa eläimiä, tietenkään. Minäkään en tapa hyönteisiä, vaan vien ne mieluummin ulos. Mutta en mä silti kehtaisi kieltää kaikkia muitakin tappamasta ötököitä vain siksi, että se tuntuu minusta kurjalta. Varsinkaan, jos itse samaan aikaan tukisin tehotuotantoa, joka tuottaa eläimille paljon enemmän kärsimystä kuin hyönteisen tappaminen nopeasti ja kivuttomasti.

Kiva, että sinua ei häiritse Tarinassa monikaan asia. Se on mulle ihan ok. Yritä sinäkin hyväksyä, että eri ihmisiä ärsyttää eri asiat ja se on ihan fine :)

Tiedän että Tarina on "veganish". Tarina on siis vähemmän tekopyhä, koska hän haluaa satuttaa eläimiä vielä vähemmän kuin ihmiset yleensä, ja vieläpä syö eläimiä vielä vähemmän kuin ihmiset yleensä. Lisäksi hän pitää eläinten kärsimystä ikävänä juttun yleisesti eikä vain silloin, kun hän satuttaa heitä itse. On vinoutunutta ajattelua silti nähdä hänet tavallista ihmistä tekopyhempänä.

Jos ihmistä muka haittaa eläinten satuttaminen mutta ei se, että muut niitä satuttavat, se vasta onkin tekopyhää. Et siis oikeasti välitä, sattuuko eläimiä, vaan vain siitä voitko nähdä itsesi puhtaana pulmusena.

Tekopyhempi kuin Tarina. Mutta näetkö hänet silti pahempana kuin itsesi?

Tarina on todella tehopyhä vegaanishiutensa kanssa.

Sanoi että ei voi olla syömättä juustoa, koska se on niin hyvää ja

söi myös kupillisen suklaavanukasta Kevinin kanssa koska se oli taivaallisen hyvää.

Jos tehotuotanto tai eläinten satuttaminen ei haittaa kun kyseessä on oma nautinto tai mielihyvä niin se se vasta kuule on tekopyhääkin tekopyhempää!

Eli hän on tekopyhä, koska ei ole täydellinen. Tarinalla on ihan älytön yritys muuttaa maailmaa paremmaksi, ja se rasittaa muita. Häntä itseäänkin, kun ahdistuu niin paljon siitä, ettei maailma ole hyvä. Silti ärtyjien mielestä hänen pitäisi yrittää vielä enemmän eli tehdä lisää sitä mikä hänessä muita ärsyttää.

Toistan, että ette varmasti itsekään tiedä mikä hänessä ärsyttää. Missä vaiheessa aloitte ärtyä? Minä ärryin Tarinasta jo ennen kuin tiesin hänestä juuri mitään. Ärsyttävintä hänessä on jokin ulkoisessa olemuksessa, mutta en osaa selittää sitä.

Ei ole nöyrä vaikka on vaatimattoman näköinen. Se on todella paha synti.

Voisikohan tuossa olla perää? Jos Tarina näyttäisi vaikka Millalta, niin koettaisiinko hänet yhtä ärsyttäväksi?

Uskokaa huviksenne niin näin se on. Käsi ylös jota Tarina ärsytti ennen kun oli sanonut sanaakaan. Pohjimmainen syy on se että miksi tuo on noin itseensä tyytyväinen vaikkei ole paljon minkään näköinen.

Mielestäni ihan ok näköinen. Kelpaisi ulkonäön puolesta, mutta ensimmäiset pari lausetta hänen suustaan riitti mulle...

Vierailija
21634/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1x3cm nokarevoita.

1 l vettä

10 kokonaista mustapippuria, katso että ovat täydellisen pyöreitä ja saman kokoisia

Kun maistelet ruokaa, muista ensin keittää 10 lusikkaa kiehuvassa vedessä ja käyttää joka maistelukerralla eri lusikkaa.

Kiitos paljon, hyvät ohjeet! Kysyn kuitenkin vielä, että onko perunalajikkeella jotain väliä? Entä mitä juureksia keittoon tulee laittaa ja paljonko?

Vierailija
21635/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hemmillä halipula, kun Krisuakin piti mennä hipsuttamaan. 

Toivottavasti, mä niin toivoin että ois ollut bi ja ois tullut sutinaa Kimmon kanssa 😆

Btw finaalikolmikko Hemmi, Kimmo ja luultavasti Krisu tai Mira jos tällä kokoonpanolla mennään.

Jos äänestyspalkit piti paikkaansa niin Ville kyllä saanut paljon ääniä

Vierailija
21636/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Tuula tehnyt vegeillexeuokaa

Vierailija
21637/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1x3cm nokarevoita.

1 l vettä

Kiitos paljon, hyvät ohjeet! Kysyn kuitenkin vielä, että onko perunalajikkeella jotain väliä? Entä mitä juureksia keittoon tulee laittaa ja paljonko?

Keittoon käy vain Annabelle, hands down-lajike ja juureksia pitää laittaa palsternakkaa, selleriä, lanttua ja porkkanaa.

Vierailija
21638/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eevis analysoi sivistyssanoja käyttäen kaiken mahdollisen.. Kyseessä on kuitenkin hänen tulkintansa asioihin, ei välttämättä fakta. Kovin on olevinaan fiksua, vaikka ihan peruskäytöstavatkin on täysin hakusessa. Tämä ex mensalainen istuu paskaiset kakat ruokapöydällä, jonka ääressä muut syövät. Itse puolestaan näyttää syövän nojatuolissa puoliksi makoillen.. Sivistyneisyys ohoi!!!!

Siellä on aika moni muukin istunut jalat ruokapöydällä. Ainakin Krisu, Jukka ja Helmeri.

Tarina on varmaankin eniten pitänyt jalkojaan pöydällä! Istui työpöydälläkin yhtenä päivänä jooga-asennossa. Näyttää törkeeltä, kun niitä pöytiä ei kunnolla edes pyyhitä!

Pöytähygieniajankkaaja is back. Sinä et ole tuolla talossa, jos jalkojen pitäminen pöydällä ja pöydällä istuminen ei häiritse talossa olijoita, niin miksi sinä häiriinnyt siitä? Voisi ajatella että "talossa talon tavalla" ja tuolla asukkaat luo osittain säännöt, miten väliakaisessa kodissa on sopivaa elää. Miten voi noin paljon kaihertaa?

Toisaalta taloon sopisi joku tuollainen ylihygieeninen, kivasti ärsyttäisi muita jatkuvalla valituksellaan ja pöpökammoisuudellaan.

Milla huomautti Kevinille, kun varpaat oli pöydän reunalla! Kyllä normaali hygieniakäsitys yleensä on, ettei jalkoja pidetä ruokapöydällä! Se on opetettu jo lapsille.

Ehkei eestissä ja syyriassa ole niin nuukaa.

Vierailija
21639/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1x3cm nokarevoita.

1 l vettä

Keittoon käy vain Annabelle, hands down-lajike ja juureksia pitää laittaa palsternakkaa, selleriä, lanttua ja porkkanaa.

Okei, pitää käydä kaupasta ostamassa. Mutta miten paljon noita juureksia, se jäi vielä epäselväksi?

Vierailija
21640/90773 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina ja Kevin taas hakemassa huomiota. Toiset haluaa ruokarauhaa.

Helvetin juntit.

Ketju on lukittu.