Only in Finland! Prisman työntekijä käveli tylysti ohi kun sanoin että nää rypäleet näyttää olevan homeessa
Jätin kärryn ja poistuin siltä seisomalta kaupasta. Oksettaa miten jotkut kehtaa käyttäytyä.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Only In Spain! Kassa heitti asiakkaita ostoskoreilla kun suuttui liian hitaasti maksavalle papparaiselle. En jättänyt ostoksiani vapaaehtoisesti vaan myyjä heitti kaikki pihalle.
Anteeksi, hitto että nauroin tälle 😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on se roskis, johon pilaantuneet hedelmät voi ihan omatoimisesti nakata.
Ei kuulu asiakkaalle.
Työntekijän vakiovastaus valittavalle asiakkaalle: "Minä olen täällä vain töissä." Toisin sanoen työ ei ole koko hänen elämänsä, vaan hänellä on muutakin tekemistä kuin uhrata sielunsa ja sydämensä työnteolle.
Kuten mainittu, joku voi silti huolia ostaa sen. Itse olen vähän turhankin tarkka... silti mielestäni kuuluisi henkilökunnan poistaa. Mutta olemme erilaisia.
Itse muutama viikko sitten kassajonossa seurasin edellisen asiointia kassalla. Kassaneiti huomaa tomaattirasiassa hometta ja mainitsee asiakkaalle. Asiakas ihan ihmeissään että "entä sitten? Ei ne kaikki ole homeessa, varmasti suurin osa ihan hyviä". Ja osti rasian.
Tampereen löytötexissä (se on nykyään Kangasalla) vein kassalle lasten vaaleanpunaisen collegepaidan, jossa oli kuulakärkikynällä kirjoitusta, jotain ulkomaan kieltä .
Varmaan kangaspakassa oli ollut jostain syystä tekstiä tehtaalla ja siitä oli tehty se paita.
Kassa otti vastaan, mutta kun kävin viikon päästä siellä uudelleen ja tsekkasin paitapinon, se sama paita oli laitettu sinne takaisin myytäväksi.
Röuhkeää toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli eri osaston myyjä?
Normaaliin kohteliaisuuteen kuuluu edes vastata, jos joku puhuttelee. Varsinkin asiakaspalvelutyössä.
Jos aspana vastaat tervehdykseen, kun joku muu asia on kesken, seuraa sen uuden asiakkaan puheripulitulva. Toisekseen kun se ohikulkeva myyjä ei voi auttaa koko asiassa, niin senkään vuoksi ei kannata ottaa kontaktia. Asiakas pillastuu turhaan, kun myyjä ei voi auttaa.
Noin isoissa kaupoissa voi olla kova hierarkia. Ei vuokratyöntekijälle tai kassatyöntekijälle kerrota, missä se heviosaston työntekijä on tai kuka voisi ko. tilanteessa auttaa. Asiakashan siinä kärsii, mutta ohikulkevaa myyjää lähinnä syyllistetään tauon venymisestä, jos erehtyy jotain jollekin sanomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli eri osaston myyjä?
Normaaliin kohteliaisuuteen kuuluu edes vastata, jos joku puhuttelee. Varsinkin asiakaspalvelutyössä.
Normaaliin kohteliaisuuteen kuuluu myös tyytyä siihen, jos joku ei vastaa.
Myyjällä oli syy olla ottamatta asiaan kantaa. Meidän ei tuota syytä tarvitse tietää.
Vai Only in Finland. Suomessa on nykyään useimmiten erittäin ystävällistä palvelua kaupoissa. Varsinkin nuoremmat työntekijät ovat häkellyttävän mukavia. Esim Espanjassa, Italiassa ja varsinkin itäeuroopan maissa palvelu on töykeää. Ei siellä kassoilla tervehditä eikä kiitellä. Usein yritetään saada joku tekosyy aikaiseksi että voisi vähän kiljua solvauksia sillä omalla kielellä.
Ei nykyään enää saa mistään palvelua ja työntekijät tekee vain pakollisen. Tuntevat usein ettei asia kuulu heille.
Huomautin kaksi kertaa lähikaupassa, jossa jatkuvasti asioin, että hyllyssä eri hinta kuin kassalla. Tietenkin hyllyssä se halvempi hinta. Oikein kiiteltiin ja luvattii korjata. No taas asioilla ko. kaupassa ja hinnat edelleen korjaamatta. Laitoin sitten asiasta palautetta, niin pahoiteltiin ja kerrottiin, että NYT korjattu. No empä ole käynyt tarkistamassa. Meni kauppa vaihtoon. On se jos joutuu samasta asiasta kolme kertaa huomauttamaan jo aika paksua.
Puoli kansaa palvelee sitä toista puolta, joka on aina tyytymätön palveluun.
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne homerypäleet sieltä olis karanneet? Myyjä varmaan ansaitulle tauolle menossa niin itkee jostain hedelmistä.
Asiakaspalvelu on suomessa tuntematon käsite.
Kyllä tuossa myyjän/työntekijän kuuluu pahoitella asiaa ja hoitaa homeiset muualle.
Suon myyjälle pissa- ja kahvitauon. Ehtii kyllä myöhemminkin. Ei siinä mitään suuruusharhaista asiakasta tarvita päsmäämään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne homerypäleet sieltä olis karanneet? Myyjä varmaan ansaitulle tauolle menossa niin itkee jostain hedelmistä.
Myyjä voi varmaan sanoa, että olen just tauolle menossa, hoidan asian kun tulen tauolta?
Ei tuossa ne homeiset viinirypäleet tai se ettei heti tehty asialle jotain ollut kauhistelun aiheena, vaan myyjän käytös, jos ei mitään sano, vaan kulkee vaan ohitse. Väärällä alalla jos toimii useamminkin noin.
Tosiaanko meinaat, että joku (esim just) prisman myyjä sitten on oikealla alallaan? Eihän tuolla kukaan halua olla töissä, mutta kun jostain se palkka on tienattava niin minkäs teet jos/kun ei ole valinnanvaraa.
Ja miksi ketään kiinnostaisi v*ttujakaan jotkut homeiset rypäleet. Ei niitä ole pakko ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla on kassavuoro ja olen päässyt tauolle, en todellakaan auta yhtään asiakasta. Tauon pituus on 12 minuuttia alkaen siitä kun poistuu kassapisteeltä ja loppuen siihen kun palaa kassapisteelle. Taukotila on myymälän toisella puolella joten jo pelkästään siirtymiseen kuluu taukoaikaa. Tauon aikana pitää käydä vessassa ja syödä jotain. Syömiseen jää yleensä aikaa melko tasan 8 minuuttia. Meillä työnantaja harrastaa 5,5 tunnin työvuorojen antamista. Niihin kuuluu yksi 12 min tauko. 6h vuoroon taukoja saisi kaksi. Todellakin pidän sen yhden 12 min taukoni kokonaisuudessaan ajatteli asiakkaat mitä tahansa
- ässän kassa
Voi voi, olin jo ehtinyt unohtaa että tällaista minuuteilla pelleilyä tää suomalainen työelämä on. Järjen käyttö ja joustavuus (kaikilta osapuolilta!) on ihan hukassa. Onneksi omassa työpaikassani saa käyttää aivojaan ja poiketa suunnitellusta hetkeksi, jos tilanne sitä vaatii. Asiakaspalvelutilanne on juuri sellainen, eikös se liike asiakkaiden voimalla ole pystyssä. Onhan se jo työsuorite jos palvelee asiakasta matkalla kassalle, kuka sen on keksinyt että se tauon pitää päättyä konemaisesti siinä kassapisteelle saavuttaessa. Mikä tahansa mitä tekee liikkeen hyväksi, on työsuorite. Tämä kritiikki siis enemmän suunnattu ehkä sinne työnantajapuolelle. Jos toinen tekijä joutuu odottamaan sen pienen hetken verran, niin sen verran kyllä pitäisi löytyä joustoa.
Muuten joo mutta Stockalla ei ole enää ruokakauppaa.