Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Only in Finland! Prisman työntekijä käveli tylysti ohi kun sanoin että nää rypäleet näyttää olevan homeessa

Vierailija
29.08.2019 |

Jätin kärryn ja poistuin siltä seisomalta kaupasta. Oksettaa miten jotkut kehtaa käyttäytyä.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla on kassavuoro ja olen päässyt tauolle, en todellakaan auta yhtään asiakasta. Tauon pituus on 12 minuuttia alkaen siitä kun poistuu kassapisteeltä ja loppuen siihen kun palaa kassapisteelle. Taukotila on myymälän toisella puolella joten jo pelkästään siirtymiseen kuluu taukoaikaa. Tauon aikana pitää käydä vessassa ja syödä jotain. Syömiseen jää yleensä aikaa melko tasan 8 minuuttia. Meillä työnantaja harrastaa 5,5 tunnin työvuorojen antamista. Niihin kuuluu yksi 12 min tauko. 6h vuoroon taukoja saisi kaksi. Todellakin pidän sen yhden 12 min taukoni kokonaisuudessaan ajatteli asiakkaat mitä tahansa

- ässän kassa

Voi kamalaa. Mulla on 8-9 tunnin työpäivät ja vain yksi 9 minuutin kahvitauko, tosin työantaja ei ole kyttäämässä, joten itse lasken tauon alkavaksi vasta siitä kun olen taukopaikalla ja vessassa käymistä/kahvinkeittoon menevää aikaa saman reissun yhteydessä en laske taukoon kuuluvaksi.

Vierailija
42/75 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi yhyyh. Ehkä se ei kuullut tai oli joku ilmaisharjoittelija jolle tuollaiset asiat ei kuulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla on kassavuoro ja olen päässyt tauolle, en todellakaan auta yhtään asiakasta. Tauon pituus on 12 minuuttia alkaen siitä kun poistuu kassapisteeltä ja loppuen siihen kun palaa kassapisteelle. Taukotila on myymälän toisella puolella joten jo pelkästään siirtymiseen kuluu taukoaikaa. Tauon aikana pitää käydä vessassa ja syödä jotain. Syömiseen jää yleensä aikaa melko tasan 8 minuuttia. Meillä työnantaja harrastaa 5,5 tunnin työvuorojen antamista. Niihin kuuluu yksi 12 min tauko. 6h vuoroon taukoja saisi kaksi. Todellakin pidän sen yhden 12 min taukoni kokonaisuudessaan ajatteli asiakkaat mitä tahansa

- ässän kassa

No tuossa nyt on työnantajalta puolesta älytöntä hommaa, jos tauolle on matkaa ja se kävelyaikakin lasketaan tauoksi. Perse-työnantaja sulla.

Työnantaja on yksi Suomen suurimmista osuuskaupoista joten kohtalotovereita riittää. Taukoja myös valvotaan. Kun lähtee kassalta, pitää kirjautua koneelta ulos. Ja kun palaa, pitää kirjautua sisälle. Päällikkö pystyy seuraamaan näitä kirjautumisia reaaliaikaisesti omalta koneeltaan.

Vierailija
44/75 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ässän kassa

No tuossa nyt on työnantajalta puolesta älytöntä hommaa, jos tauolle on matkaa ja se kävelyaikakin lasketaan tauoksi. Perse-työnantaja sulla.

Joka kaupassa sama käytäntö. Tervetuloa kokeilemaan.

T. Missä on hiiva

Silti voi toiselle huikata vaikka nopeasti että "en nyt ehdi". Asiakas ei tiedä että olet tauolla, joten miksi kostat asiakkaalle v*ttupää-työnantajan typerät säännöt?

Vierailija
45/75 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tiedän tuon tunteen kun pääsee tauolle kassalta ja pitäisi päästä myymälän läpi nopeasti tauolle...aloin ottamaan ulkotakin mukaan kassalle ja vedin sen kiinni niin eipä ollut kyselijöitä kun eivät housuista huomanneet.

Vierailija
46/75 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ässän kassa

Voi kamalaa. Mulla on 8-9 tunnin työpäivät ja vain yksi 9 minuutin kahvitauko, tosin työantaja ei ole kyttäämässä, joten itse lasken tauon alkavaksi vasta siitä kun olen taukopaikalla ja vessassa käymistä/kahvinkeittoon menevää aikaa saman reissun yhteydessä en laske taukoon kuuluvaksi.

Tienaat tosi hyvin kun menee ylityölisille joka päivä. Eikö teillä ole ylityöseurantaa? Niissäkin on rajansa, eri aloilla tietenkin omansa. Hyvän paikan olet löytänyt, onnea.

Vierailija
47/75 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ässän kassa

Tienaat tosi hyvin kun menee ylityölisille joka päivä. Eikö teillä ole ylityöseurantaa? Niissäkin on rajansa, eri aloilla tietenkin omansa. Hyvän paikan olet löytänyt, onnea.

En ole kaupan alalla töissä, vaan päiväkodissa.

Vierailija
48/75 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas? Edellisellä kerralla tosin et puhunut rypäleistä, vaan taisivat olla joitain muita hedelmiä. Muuten aloituksesi on täysin sama.

Vierailija
49/75 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tiedän tuon tunteen kun pääsee tauolle kassalta ja pitäisi päästä myymälän läpi nopeasti tauolle...aloin ottamaan ulkotakin mukaan kassalle ja vedin sen kiinni niin eipä ollut kyselijöitä kun eivät housuista huomanneet.

Tässä hyvä idea ja reilu myös asiakasta kohtaan.

Vierailija
50/75 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ässän kassa

En ole kaupan alalla töissä, vaan päiväkodissa.

Eli saat nuo valtavat ylityömäärät vapaina? Paljon kertyy vuodessa? Voisin kokeilla itse tuota myös.

Vierailija
51/75 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautin kerran Prisman kanssalle homeisen kolmensetin paketin paprikat, kassaneiti tokaisi, että on kyllä hyvä tarkistaa ostaessa jo, ettei poimi mukaansa homeisia tavaroita. Olisiko Prisman hyvä tarkistaa ne myytävät artikkelit, etteivät myy syötäväksi kelpaamatonta?

Vierailija
52/75 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suoraa toimintaa kirjoitti:

Tähän on tultu. Kaupantädit/ -sedät eivät enää välitä. Itse soittaisin suoraan kauppiaalle. Ota numero etukäteen selville (ei ole vaikeaa) ja seuraavalla kerralla reklamoit suoraan pomolle. Ei sen tarvitse itse vastata, sille voi jättää vaikka viestin kaikista epäkohdista.

Itse olen valittanut toiminnassa olevien kassojen vähyydestä. Vaikka rivissä on n. 30 kassa, vain 6 oli toiminnassa. Itsellä alkoi v*tutuskäyrä nousemaan ja otin yhteyttä kaupan johtajaan.

Mikäli huomauttamista ilmenee, tulen jatkossakin toimimaan samalla tavalla.

Ja näille "valituksille" me nauretaan taukohuoneessa.

Asiakkaiden palautteille ei kannata nauraa. Vain pieni osa niistä asiakkaista, joita sama asia ärsyttää, vaivautuu antamaan palautetta. Firma, joka ei ota palautetta vakavasti, joutuu hyvin todennäköisesti vaikeuksiin ennemmin tai myöhemmin. Epäasiallinen tai tyly vastaus voi hyvinkin johtaa asiakkaiden menettämiseen ja se varmastikin naurattaa siellä takahuoneessa, kun edessä on irtisanomisilmoitus.

Vierailija
53/75 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraa toimintaa kirjoitti:

Tähän on tultu. Kaupantädit/ -sedät eivät enää välitä. Itse soittaisin suoraan kauppiaalle. Ota numero etukäteen selville (ei ole vaikeaa) ja seuraavalla kerralla reklamoit suoraan pomolle. Ei sen tarvitse itse vastata, sille voi jättää vaikka viestin kaikista epäkohdista.

Itse olen valittanut toiminnassa olevien kassojen vähyydestä. Vaikka rivissä on n. 30 kassa, vain 6 oli toiminnassa. Itsellä alkoi v*tutuskäyrä nousemaan ja otin yhteyttä kaupan johtajaan.

Mikäli huomauttamista ilmenee, tulen jatkossakin toimimaan samalla tavalla.

Tuota myyjäpulaa olen usein ihmetellyt lähi-CM:ssa. Yleensä on kaksi kassaa auki sekä ne itsepalvelukassat, mutta järkevämpää olisi pitää kolmea normikassaa. Tavallisilla kassoilla on aina jonoa. Yleensä isoista marketeista ostetaan isompia ostoksia, joita on hankala itse hallita jollain pikkupöydällä. Lisäksi jos on aletuotteita tms., niin tarvitsee joka tapauksessa myyjän paikalle. Tuollakin silti itsepalvelualue vie tilan ainakin kolmelta kassalta.

Vierailija
54/75 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla osui Lidlissä käteen juusto, joka oli yltäpäältä homeessa (eikä siis ollut homejuusto, vaan muistaakseni Port Salut). Siinä oli lähistöllä yksi kaupan työntekijä, saattoipa olla jopa myymälävastaava, ei ainakaan sellainen perus-hyllyttäjä. Näytin juustoa hänelle, hän näytti vilpittömän kauhistuneelta, otti juuston sanaakaan sanomatta ja hävisi jonnekin kulisseihin. Mutta vähän ajan päästä hän etsi minut käsiinsä jostain hyllyjen välistä ja kiitti erikseen.

Vierailija
55/75 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilaantuneet hedelmät pilaannuttaa myös tuoreemmat hedelmät ja rypäleet homeitiöillään ja bakteereiltaan.

En koskaan osta enää mitään siitä liikkeestä, jossa on huonosti hoidettu hedelmä- ja vihannesosasto. Tuotteista voi saada ripuli-oksennustaudin.

Vierailija
56/75 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilaantuneet hedelmät pilaannuttaa myös tuoreemmat hedelmät ja rypäleet homeitiöillään ja bakteereiltaan.

En koskaan osta enää mitään siitä liikkeestä, jossa on huonosti hoidettu hedelmä- ja vihannesosasto. Tuotteista voi saada ripuli-oksennustaudin.

Mikäs se tuollainen tauti on, jossa oksennetaan ripulia?!

Vierailija
57/75 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palautin kerran Prisman kanssalle homeisen kolmensetin paketin paprikat, kassaneiti tokaisi, että on kyllä hyvä tarkistaa ostaessa jo, ettei poimi mukaansa homeisia tavaroita. Olisiko Prisman hyvä tarkistaa ne myytävät artikkelit, etteivät myy syötäväksi kelpaamatonta?

Okei. Menen tarkistamaan 28 000 paprikaa käsin jotka tänään tulivat. Pyydän kassoilta lisäapua artikkelien seulontaan. Kyllä asiakkaat jaksaa jonottaa.

Vierailija
58/75 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs se tuollainen tauti on, jossa oksennetaan ripulia?!

Prisman myyjän levittämä tauti. Soititko johtajalle?

Vierailija
59/75 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se halpuutus teettää: säästetään työvoimakustannuksissa -> ei ole riittävästi työvoimaa hoitamaan hedelmäosastoa jotta homeisia hedelmiä ei olisi myynnissä, tai vastaamaan asiakkaiden kysymyksiin ja auttamaan heitä.

Vierailija
60/75 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuuskaupassa ne ovat vain työssä siellä. Samoin Lidlissä. K-kaupassa ja Stockalla saan palvelua ja olen valmis siitä maksamaankin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän