Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa erota. En tiedä syytä. Mitä tehdä?

Vierailija
29.08.2019 |

Meillä on pienet lapset ja mies ilmoitti että hän haluaa erota. Ei kerro mitään syytä että miksi. En epäile mitään toista naista, ei ole mitään merkkiä sellaisesta. Mies ollut kyllä stressaantunut pitkään, mutta ei ole halunnut puhua siitä. Nyt sitten eroilmoitus tuli viikko sitten. Ahdistaa kun en tiedä syytä miksi haluaa erota, ei suostu sanomaan yhtään että miksi vaikka yritän puhua. Mitä tehdä? Miten saan syyn selville? Ei kai kukaan eroa ilman syytä kun on pienet lapsetkin (jotka yhdessä haluttiin)?

Kommentit (186)

Vierailija
21/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, ei hän kehtaa myöntää että työn ohessa on löytänyt naisen jonka kanssa haluaa olla. Eli leikkiä sinkkua. Ei hän jaksa pienten lasten tohinaa ja puheita lasten pieniksi jääneistä vaatteista, päiväkotiin viemisiä jne. Haluaa olla uros ja tulla ja mennä miten haluaa.

Kysyt mitä tehdä?

No ei siinä ole muuta vaihtoehtoa kuin sanoa että järjestä sitten kaikki asiat, sinä laitat vain nimesi paperiin. Järjestäköön asumiset, jakakoon irtaimiston, ilmoittakoon lähipiirille (lähinnä lasten isovanhemmille) ja lapsille jne.

Sano että sinä et kortta ristiin pane. Ja niin ei saa lähteä, että ottaa kassin ja pistää  oven kiinni. Vaan hänen tulee hoitaa koko prosessi loppuun asti.

-se nimittäin hanta sitten ahdistaakin, mutta anna ahdistaa. Pakolla ei ketään voi pitää.

Lämmitä sinä suhteet vanhoihin kavereihisi ja pysy sosiaalisesti aktiivisena, älä käytä alkoholia äläkä laiminlyö lapsia. Satsaa itseesi ja ulkonäköösi. Sano iltaisin itsellesi hyvää yötä, kiiitä itseäsi siitä että olet selvinnyt tästäkin päivästä hyvin.

Tsemppiä!

Millä tuon estää, jos toinen vaan tekee niin? Väärin tietysti tehdä niin, mutta ei sitä estääkään voi. 

Vierailija
22/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä lapsia?

1,5 ja 3. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mies kävi tekemässä avioeroilmoituksen joka sitten tuli mulle postissa. Ei kertonut aikeistaan etukäteen. Tai kertoi että on monta kertaa sanonut ettei ole tyytyväinen, mutta minä en tiennyt että oikeasti eroa mietti ja siihen päätyi. (Meidän nuorin lapsi oli eskarissa silloin.)

Avioeroahan täytyy hakea vielä toisen kerran jotta se astuu voimaan. Minä en ollut halukas eroamaan ja kun vuosi tuli täyteen niin mieskään ei hakenut eroa toista kertaa, joten se raukesi.

Nyt eletään edelleen samojen ongelmien kanssa mutta onnellisempina. Toki taustalla kytee vielä vanhat ongelmat. Mutta joko hyväksymme toisemme sellaisina kuin olemme tai sitten eroamme myöhemmin. Aika näyttää. 

Yritän unohtaa sen että mies on halunnut ja hakenut eroa. Katkeruudella ei saa mitään.

Vierailija
24/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy on varmasti toinen nainen. Eron jälkeen toki pitää vähän aikaa matalaa profiilia.

Vaikea uskoa, koska mies on aina vain töissä tai kotona. Ei käy baareissa eikä "kavereiden kanssa pelaamassa" tms. Ei risteilyillä, ei missään. Jos se on chattaillut netissä jonkun naisen kanssa, niin ei kai se sen takia sen perhettä jätä? Ap

Töissä vai kuitenkin "töissä"

Tämäpä hyvinkin, mun mies pani toista naista siellä toimistolla. Kummankaan kotiin ei voinut mennä, kun puolisot istuivat siellä hoitamassa lapsia. Ja aina ei ole varaa hotelliinkaan.

Vierailija
25/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy on varmasti toinen nainen. Eron jälkeen toki pitää vähän aikaa matalaa profiilia.

Vaikea uskoa, koska mies on aina vain töissä tai kotona. Ei käy baareissa eikä "kavereiden kanssa pelaamassa" tms. Ei risteilyillä, ei missään. Jos se on chattaillut netissä jonkun naisen kanssa, niin ei kai se sen takia sen perhettä jätä? Ap

Töissä. Tiedän hänen työvuorot. Ja jos hänellä olisi joku suhde, niin kai hän olisi sen suhteensa kanssa illalla tai viikonloppuisin (keksisi vaikka jonkun tekosyyn olla pois kotoa). Mutta nyt on aina vain kotona. Ap

Voi kuule. Tavata ei tarvitse kovin usein, mutta silti voi olla roihuavat tunteet pelissä.

Nimimerkillä kokemusta on

Uskon kyllä, mutta ei kukaan mies eroa vain roihuavien tunteiden takia. Kyllä mies haluaa ensin varmistaa, että on olemassa vakiintuneempi suhde, johon suoraan hypätä vanhasta avioliitosta. Ja sen vakiinnuttamiseen tarvisi sentään tavata kohtuullisen usein. Ap

Vierailija
26/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan eroa onnellisesta suhteesta. En kyllä ymmärtä, ettei sinulla ole aavistustakaan miksi mies haluaa eron. Olet tainnut ummistaa silmäsi. Tietty syy olisi hyvä saada selville, mutta mitä oikeastaan sillä tiedolla tekisit. Ei se kuitenkaan lopputulosta muuta mitenkään. Ehkä hän on valmis keskustelemaan kanssasi myöhemmin.

Minun mielestä meillä on tavallinen pikkulapsiarki, jossa ei nyt ikävä kyllä paljoa parisuhdeaikaa ole, koska mummot ja papat asuu toisella puolella Suomea (eli eivät voi useinkaan hoitaa lapsia). Rankkaahan tämä on, varmaan oli onnellisempaa aikaa jollain tavalla ennen lapsia mutta ainakin itse olen onnellinen tästä pikkulapsiajastakin. Mies ehkä ei? Ap

En todellakaan ole mikään asiantuntija, mutta tuli mieleen, että jos hän ei sitten kestäkään teidän lapsia? Se olisi varmaankin sellainen tabu, josta ei voisi puhua? En tiedä. Tsemppiä kuitenkin, ikävä tilanne. -eri

Vierailija
27/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissä. Tiedän hänen työvuorot. Ja jos hänellä olisi joku suhde, niin kai hän olisi sen suhteensa kanssa illalla tai viikonloppuisin (keksisi vaikka jonkun tekosyyn olla pois kotoa). Mutta nyt on aina vain kotona. Ap

Voi kuule. Tavata ei tarvitse kovin usein, mutta silti voi olla roihuavat tunteet pelissä.

No ei. Eikä kaikki naisetkaan tarvitse sitä varmuutta. Ihan varmasti on paljon tapauksia, joissa lähdetään suin päin uuteen suhteeseen. 

Uskon kyllä, mutta ei kukaan mies eroa vain roihuavien tunteiden takia. Kyllä mies haluaa ensin varmistaa, että on olemassa vakiintuneempi suhde, johon suoraan hypätä vanhasta avioliitosta. Ja sen vakiinnuttamiseen tarvisi sentään tavata kohtuullisen usein. Ap

Vierailija
28/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä hyvinkin, mun mies pani toista naista siellä toimistolla. Kummankaan kotiin ei voinut mennä, kun puolisot istuivat siellä hoitamassa lapsia. Ja aina ei ole varaa hotelliinkaan.

No jos panee toimistolla niin sitten panee, varmaksi en voi tietää. Mutta en silti usko että se olisi ihan avioeron syy ilman että tuo pano olisi jo vakiintunut uusi kumppani. Koska nythän on vaimo kotona hoitamassa lapset ja kodin ja voi panna toimistolla rauhassa ja tulla puhtaaseen kotiin illalla. Miksi vaihtaa sitä pois?

(En silti usko toiseen naiseen.)

Ap

Vierailija
29/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan eroa onnellisesta suhteesta. En kyllä ymmärtä, ettei sinulla ole aavistustakaan miksi mies haluaa eron. Olet tainnut ummistaa silmäsi. Tietty syy olisi hyvä saada selville, mutta mitä oikeastaan sillä tiedolla tekisit. Ei se kuitenkaan lopputulosta muuta mitenkään. Ehkä hän on valmis keskustelemaan kanssasi myöhemmin.

Minun mielestä meillä on tavallinen pikkulapsiarki, jossa ei nyt ikävä kyllä paljoa parisuhdeaikaa ole, koska mummot ja papat asuu toisella puolella Suomea (eli eivät voi useinkaan hoitaa lapsia). Rankkaahan tämä on, varmaan oli onnellisempaa aikaa jollain tavalla ennen lapsia mutta ainakin itse olen onnellinen tästä pikkulapsiajastakin. Mies ehkä ei? Ap

En todellakaan ole mikään asiantuntija, mutta tuli mieleen, että jos hän ei sitten kestäkään teidän lapsia? Se olisi varmaankin sellainen tabu, josta ei voisi puhua? En tiedä. Tsemppiä kuitenkin, ikävä tilanne. -eri

Voi olla, se olisi ehkä todennäköisempi syy kuin toinen nainen. Onhan tämä aika meluisaa ja rankkaa ja sitovaa arkea jossa on paljon epämieluisaakin hoidettavaa koko ajan. Ap

Vierailija
30/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on itselle armollisempaa olla tietämättä sitä syytä. Jää joku loukkaus tietämättä.

Vierailija
31/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, ei hän kehtaa myöntää että työn ohessa on löytänyt naisen jonka kanssa haluaa olla. Eli leikkiä sinkkua. Ei hän jaksa pienten lasten tohinaa ja puheita lasten pieniksi jääneistä vaatteista, päiväkotiin viemisiä jne. Haluaa olla uros ja tulla ja mennä miten haluaa.

Kysyt mitä tehdä?

No ei siinä ole muuta vaihtoehtoa kuin sanoa että järjestä sitten kaikki asiat, sinä laitat vain nimesi paperiin. Järjestäköön asumiset, jakakoon irtaimiston, ilmoittakoon lähipiirille (lähinnä lasten isovanhemmille) ja lapsille jne.

Sano että sinä et kortta ristiin pane. Ja niin ei saa lähteä, että ottaa kassin ja pistää  oven kiinni. Vaan hänen tulee hoitaa koko prosessi loppuun asti.

-se nimittäin hanta sitten ahdistaakin, mutta anna ahdistaa. Pakolla ei ketään voi pitää.

Lämmitä sinä suhteet vanhoihin kavereihisi ja pysy sosiaalisesti aktiivisena, älä käytä alkoholia äläkä laiminlyö lapsia. Satsaa itseesi ja ulkonäköösi. Sano iltaisin itsellesi hyvää yötä, kiiitä itseäsi siitä että olet selvinnyt tästäkin päivästä hyvin.

Tsemppiä!

Kiitos hyviä neuvoja! En minä hänessä aio väkisin roikkua mutta en tosiaan hoitaa käytännön asioita hänen puolestakaan. Hoitakoon itse tämän sotkunsa. Surettaa vain todella paljon lasten puolesta. Ap

Oishan se kiva jos isä ja äiti ois yhdessä. Mut vaikka selitetään muuta, lapset kyl aistii et kaikki ei oo kunnossa.

Mies on edelleen lapsille isä, vaikka asuisi muualla. Jokaisen osapuolen muistettava.

Kyllä mä yrittäisin rutistaa sen syyn ulos miehestä. Syy siellä kuitenkin on. Onko se toinen nainen, sinä vai pikkulapsiarki.

Vierailija
32/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, se olisi ehkä todennäköisempi syy kuin toinen nainen. Onhan tämä aika meluisaa ja rankkaa ja sitovaa arkea jossa on paljon epämieluisaakin hoidettavaa koko ajan. Ap

Ja silti makaat nytkin palstalla? 

Voin vain arvata, makaat palstalla päivittäin tuntikausia, koti on saastainen ja miehen pitää töidensä lisäksi siivota sinun jälkesi ja silti nalkutat miehelle joka käänteessä. 

Vierailija
33/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa aina nämä ”toinen nainen oli eron syy”. No eikä ollut, toinen nainen on seurausta epätyydyttävästä liitosta joka mitä todennäköisimmin päätyisi eroon myöhemmin ilman että kuvioon olisi tullut kolmatta pyörää.

Hyvään liittoon ei kukaan pääse väliin, siinä vaiheessa suhde on jo suurissa ongelmissa.

Vierailija
34/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silti makaat nytkin palstalla? 

Voin vain arvata, makaat palstalla päivittäin tuntikausia, koti on saastainen ja miehen pitää töidensä lisäksi siivota sinun jälkesi ja silti nalkutat miehelle joka käänteessä. 

Jaahas. Istun nyt leikkipuistossa, pienempi nukkuu rattaissa ja isompi leikkii kaverin kanssa. En nalkuta ja hoidan tietenkin jälkeni. Ap

Vierailija
35/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hän on alkanut järjestellä eron käytännön asioita?

Ei kai mitenkään? Luulee kai, että minä ne järjestelen. No en järjestele. Hoitakoon itse jos haluaa erota. Ap

Lapsellinen asenne.

Vierailija
36/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se rakkaus vaan loppuu eikä enää halua olla yhdessä. Deal with it.

Vierailija
37/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus se rakkaus vaan loppuu eikä enää halua olla yhdessä. Deal with it.

Voisi sen syyn silti sitten sanoa. Ap

Vierailija
38/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies oli valmis eroon roihuavien tunteiden takia, vaikka ei ollut kuin mesettänyt naisen kanssa. Ei edes koskaan livenä tavannut. Ja naista ei kiinnostanut livetapaaminen, pelkkä härnääjä.

Vierailija
39/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs pihtasit? Töistä löytyi uusi nainen

Vierailija
40/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hän on alkanut järjestellä eron käytännön asioita?

Ei kai mitenkään? Luulee kai, että minä ne järjestelen. No en järjestele. Hoitakoon itse jos haluaa erota. Ap

Lapsellinen asenne.

Kuinka niin? Jos oma mies haluaisi puskista erota niin saisi myös hoitaa ne käytännönasiat sen ympäriltä. En tasan alkaisi aikuisen miehen puolesta niitä hoitamaan. Oman osuuteni kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän