Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö mielestänne ole yhtään lapsellista, että yli 25-vuotiaat pelaavat jotain videopelejä?

Vierailija
28.08.2019 |

Ihan pakko nostaa esille tämä yhteiskunnallinen epäkohta. Pelaaminen on suorastaan suomalaisten miesten kansallisharrastus. Ajanviete, jota ei saa arvostella tai kyseenalaistaa tai muuten on tyhmä ja ymmärtämätön.

Tuntuu, että pelaamisen arvostelu on Suomessa suorassaan pannassa, vaikka oikeasti se aiheuttaa vakavia ongelmia, kuten eristäytymistä, syrjäytymistä ja vie ajan kaikelta muulta hyödylliseltä. Pitäähän ihmisellä olla oikeus tuijottaa töllöä ja näpyttää nappuloita kehosta hautaan.

Selittäkää tyhmälle kalkkiselle, mikä siinä pelaamisessa on niin kehittävää ja hienoa.

Eikö aikuisen ihmisen luulisi keskittyvän ennemmin johonkin kehittävään ja hyödylliseen?

Haukkukaa vain lyttyyn, mutta en arvosta. YHTÄÄN.

Kommentit (150)

Vierailija
81/150 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harrastan erilaista liikuntaa ja pelaamista. Minulla on vakityö, 6 - 9 tunnin päiviä (riippuen vuorosta) kaupan alalla viisi kertaa viikossa. On oma omistusasunto. Minulla on paljon tuttuja mutta viihdyn sen verran itsekseni, etten käy hirveästi illanvietoissa. Alkoholia en ole kohta juonut puoleen vuoteen joten se maistuu nykyään paljon vähemmän kuin aiemmin.

Pelit ovat tehneet minua sosiaalisemmaksi, koska tukiverkosto on ollut iso. Ne ovat lisänneet muun muassa reagointikykyä, ongelmanratkaisutaitoa sekä kielitaitoa joista kaikkia olen hyödyntänyt myös pelien ulkopuolisessa elämässä.

Parisuhdetta ei tällä hetkellä ole, vaikka sellainen olisi tietysti hieno juttu. Puolison ei tarvitsisi pelata eikä edes pitää pelaamisesta, kunhan ei tuomitse sitä. Harmi vaan, että niin harva kolahtaa ja oi autuus, jos tunne olisi vielä molemminpuolinen. Noh, ehkä joskus :)

-M31

Vierailija
82/150 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse harrastan erilaista liikuntaa ja pelaamista. Minulla on vakityö, 6 - 9 tunnin päiviä (riippuen vuorosta) kaupan alalla viisi kertaa viikossa. On oma omistusasunto. Minulla on paljon tuttuja mutta viihdyn sen verran itsekseni, etten käy hirveästi illanvietoissa. Alkoholia en ole kohta juonut puoleen vuoteen joten se maistuu nykyään paljon vähemmän kuin aiemmin.

Pelit ovat tehneet minua sosiaalisemmaksi, koska tukiverkosto on ollut iso. Ne ovat lisänneet muun muassa reagointikykyä, ongelmanratkaisutaitoa sekä kielitaitoa joista kaikkia olen hyödyntänyt myös pelien ulkopuolisessa elämässä.

Parisuhdetta ei tällä hetkellä ole, vaikka sellainen olisi tietysti hieno juttu. Puolison ei tarvitsisi pelata eikä edes pitää pelaamisesta, kunhan ei tuomitse sitä. Harmi vaan, että niin harva kolahtaa ja oi autuus, jos tunne olisi vielä molemminpuolinen. Noh, ehkä joskus :)

-M31

Toivottavasti löytyy! Me pelataan miehen kanssa molemmat (36 ikää molemmilla), toki eri pelejä. Myös matkustellaan ja lenkkeillään yhdessä.

Mutta parinvalinta se onkin haaste. Seurustelin nuorempana myös pelaajam kanssa, mut hälle tietokone oli tärkeempi ja mun pelit oli pskoja nolife pelejä.

Sit jos toinen ei pelaa, niin pitäisi kuitenkin ymmärtää et se on toiselle harrastus eikä mieltä pidä pahoittaa - paitsi jos menee parisuhteen edelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/150 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä siyten sen ikäisenä pitäisi alkaa tekemään?

Istua kiikkustuolissa lukemassa Anna Kareninaa? olla viiden lapsen äiti? Hienostella golfin parissa?

Itse elän juuri niinkuin tahdon, eikä kaltaisesi ahdasmielisen mummoutuneen mielipiteet voisi vähempää vaikuttaa tekemisiini :)

Vierailija
84/150 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25 ja mies 30, pelataan molemmat. Olen päivätöissä kuivassa virastossa, joten lohikäärmeiden ja muiden örkkien tappaminen vapaa-ajalla tasapainottaa hyvin. Lähinnä lapsellisia ovat aikuiset, jotka larppaavat aikuisuutta ja kuvittelevat, että maagisen rajan(tässä tapauksessa 25) jälkeen ei voi enää tehdä tiettyjä asioita koska on aikuinen ja pitää tehä "aikuisten juttuja". Mitä ne aikuisten jutut edes ovat, pitääkö minun 25-vuotiaana töiden jälkeen alkaa katsomaan eduskunnan täysistuntoja ja lukemaan Harlekiineja pukeutuneena Nanson kaapuihin?

Vierailija
85/150 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään sen lapsellisempaa, kuin että 95% naisista postaa koko elämänsä puolituttujen pällisteltäväksi sosiaalisessa mediassa kerjäten tykkäyksiä ja laiminlyö perheensä ja parisuhteensa, kun huomion kerjääminen vierailta ihmisiltä on tärkeämpää.

2/5 kun sait vastaamaan. Klassinen fifty-fifty, en osaa oikeasti sanoa onko AP trolli vai idi00tti.

Aika korkea tuo prosenttiluku tuossa sinun arviossa naisten ajankäytöstä :D.

Vierailija
86/150 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
87/150 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videopelien pelaaminen ei ole lapsellista. Se on lapsellista jos aikuinen ihminen leikkii yksinään Legoilla.

Vierailija
88/150 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
89/150 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
90/150 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujjjj kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se. En ole pariin kymmeneen vuoteen enään pelannut vaan tilalle on tullut aikuisten harrastukset.

N48

Se on enää ei enään! Jos et osaa edes puhua ja kirjoittaa, et ymmärrä muustakaan.

Kyl se on ENÄÄN, painu takas sinne 1800 luvulle jos ei kelpaa.

Vierailija
91/150 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei vaan hoksaa että ei ihmiset nykyään häpeä elämäänsä ja elä vaan naapureille. Ennenhän piti tiettyjä asioita tehdä tai muuten "ihmiset puhuvat" ja saa "hävetä silmät päästään". Mutta nykyään tehdään omia juttuja huolimatta siitä pitävätkö muut niistä. Elämänlaatu on parantunut. 

Vierailija
92/150 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Mieluummin pelaan kavereiden kanssa kuin olen yksin kotona tekemättä mitään. Löysin muuten nykyisen miesystäväni fortnitesta ja tällä hetkellä elämme kaukosuhteessa.

Vierailija
93/150 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Tosin lapsellista on tuomita toisten ajanvietteitä. Lapsellista on esim uskoa johonkin mitä ei ole olemassa, näin ainakin tämän päivän horoskooppini sanoi.

Vierailija
94/150 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Mieluummin pelaan kavereiden kanssa kuin olen yksin kotona tekemättä mitään. Löysin muuten nykyisen miesystäväni fortnitesta ja tällä hetkellä elämme kaukosuhteessa.

Ulkomaille astiko menet tapaamaan?

Vierailija
95/150 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todiaankaan ole, parempi kuin harrastaa kinaamista avlla, siitä ap näyttää nauttivan, kenties jotain häiriötä pään seudulla?

Vierailija
96/150 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus pelaamisesta on että suurin osa naisista on jåätävän tylsiä kun alkuhuuma on ohi.Siis ei älyllistä keskustelua vaan kaikki liittyy 7päivän juoruihin ym.Ei mielellään mitään jos siinä tulee hiki,ei paikkoihin missä ei ole sähköä,vessaa ym jne..........Miehen kannattaa maksaa seksistä ja elää muuten omillaan.

Ei tätä saa sanoa, vaikka olenkin asista sama mieltä.

Vierailija
97/150 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus pelaamisesta on että suurin osa naisista on jåätävän tylsiä kun alkuhuuma on ohi.Siis ei älyllistä keskustelua vaan kaikki liittyy 7päivän juoruihin ym.Ei mielellään mitään jos siinä tulee hiki,ei paikkoihin missä ei ole sähköä,vessaa ym jne..........Miehen kannattaa maksaa seksistä ja elää muuten omillaan.

Hauskaa parodiaa palstamiesten ajattelusta.

Vierailija
98/150 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohtijat-ihmistyyppi ei harrasta videopelejä, ei sählyä eikä edes golfia. Perässähiihtäjät pelaa.

Vierailija
99/150 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohtijat-ihmistyyppi ei harrasta videopelejä, ei sählyä eikä edes golfia. Perässähiihtäjät pelaa.

Pohtialöa on tuo tekeminen vähän niin ja näin. Laiskoja ja usein ylianalysoivia.

Vierailija
100/150 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi