Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö mielestänne ole yhtään lapsellista, että yli 25-vuotiaat pelaavat jotain videopelejä?

Vierailija
28.08.2019 |

Ihan pakko nostaa esille tämä yhteiskunnallinen epäkohta. Pelaaminen on suorastaan suomalaisten miesten kansallisharrastus. Ajanviete, jota ei saa arvostella tai kyseenalaistaa tai muuten on tyhmä ja ymmärtämätön.

Tuntuu, että pelaamisen arvostelu on Suomessa suorassaan pannassa, vaikka oikeasti se aiheuttaa vakavia ongelmia, kuten eristäytymistä, syrjäytymistä ja vie ajan kaikelta muulta hyödylliseltä. Pitäähän ihmisellä olla oikeus tuijottaa töllöä ja näpyttää nappuloita kehosta hautaan.

Selittäkää tyhmälle kalkkiselle, mikä siinä pelaamisessa on niin kehittävää ja hienoa.

Eikö aikuisen ihmisen luulisi keskittyvän ennemmin johonkin kehittävään ja hyödylliseen?

Haukkukaa vain lyttyyn, mutta en arvosta. YHTÄÄN.

Kommentit (150)

Vierailija
141/150 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi pelien pelaaminen kehittää avaruudellista hahmotuskykyä, reagointinopeutta, päätöksentekokykyä ja monesti myös englannin taito kohenee.

Höpöhöpö.

Nyt oli niin vakuuttava argumentti että en voi kuin kumartaa syvään kaunopuheisen viisautesi ääressä!

Miksi kirjoitat tätä samaa, vaikka sinulle on asiasta jo sanottu? Jos sinulla on englannin kielten taidon kohenemisesta todisteet, niin odotan innolla, että kirjoitat asiasta Virittäjään tai sitten jopa Languageen.

Itse pelasin nuorena paljon ja pitkän englannin yo-kirjoituksista napsahtikin sitten 294/300 pistettä. Vaikka olin luokiossa joka kuului Helsingissä kolmen parhaan joukkoon, ei kukaan muu päässyt edes lähelle. Eivät tainneet pelata tarpeeksi :D

/eri

Se pelienglanti on hyvin formaalia ja erittäin rajoittunutta.

Mitä pelejä olet viimeksi pelannut? Esimerkiksi tarinavetoisissa roolipeleissä on usein eräittin hyvää ja monipuolista kieltä. Sitten on vielä erikseen tekstipohjaiset pelit, joista hyvinä esimerkkeinä viime vuosilta voin suositella erinomaisia Sunless Sea ja Sunless Skies -pelejä. Molemmissa on tekstiä reilusti enemmän kuin romaanissa ja laatu on loistava.

Se, että sinä sanot näin, ei tee asiaa todeksi. Sulla on tästä asiasta hyvin rajoittunut käsitys.

Tässä puhutaan sentään kokemuksella, kun taas se joka väittää että englannnin kieli peleissä on rajoittunutta, ei selvästikään edes tiedä mistä puhuu. Joten älä nolaa itseäsi enempää.

-eri

Vierailija
142/150 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin nuori 90-luvulla, jolloin pleikkari lanseerattiin. Olen pelannut pleikkaa siitä asti ja nyt olen 37-vuotias nainen. Minulla on päivätyö ja normaali elämä, mutta nautin pelaamisesta aivan kuin vaikkapa lukemisesta tai elokuvien katsomisesta. Pelaan mieluiten avoimen maailman pelejä, esim. Witcheriä ja nyt RDR2:sta.

Mitä ajattelet siitä, että RDR2:sen tekijät ovat laittaneet peliin pilkkamielessä feministin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
143/150 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se musta, mutta aikuinen päättää ite mitä tekee.

Vierailija
144/150 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
145/150 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-vuotiaat? Pelaajien keski-ikä on nykyään jo lähempänä neljääkymppiä. Ei ole siis mitään lasten tai lapsellieten hommaa. Mutta ainahan niitä kismittää, jotka katselevat jotain ilmiötä ulkoapäin kun eivät pääse siihen sisään.

Vierailija
146/150 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
147/150 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäänkin tehdä kaikkea mitä sotii vanhenemista vastaan, ja myös missä voin hetkeksi unohtaa arkihommat ja työt. Siksi mm. pelaan tietokoneella.

Telkasta ei tule nykyään mitään, olen lukenut lähikirjastosta kaikki hyvät kirjat, harrastan musiikkia ja katson netflixiä, tämä on yksi kiva harrastus muiden joukossa.

N52

Vierailija
148/150 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iik, meillä pelaa molemmat video- ja lautapelejä, ollaan varmaan ihan juntteja! Itse toimin yrittäjänä, mies taas on johtavassa asemassa. Hoidetaan oma (ja varmaan verojen kautta parin muunkin) talous, harrastetaan pelaamisen lisäksi esimerkiksi ruuanlaittoa, taiteita ja muita viininlipittelyä vaativaa aikuispuuhaa.

Lapsellisempaa on mielestäni olla tekemättä mitään ja vedota asioiden lapsellisuuteen tai muuhun hölmöyteen.

Vierailija
149/150 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään lapsellista. Videopelit ovat osaltaan auttaneet minua aivoinfarktin jälkeisessä kuntoutumisessa.

Vierailija
150/150 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne on ne "aikuisten" harrastukset sitten? Meillä mies ja minä pelataan molemmat, rpg-, strategia-, seikkailupelejä ja ihan looter-shoottereita jne. Molemmilla vaativahko työ, liikutaan ja harrastetaan taiteita kodin ulkopuolella, luetaan paljon, soitetaan instrumentteja, matkustellaan ja ollaan luonnossa ja vesillä, kokkaillaan, mökkeillään, istutaan iltaa kavereiden kanssa. Ollaan nelikymppisiä, korkeakoulutettuja ja kielitaitoisia. Ja tykätään pelata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan