Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö mielestänne ole yhtään lapsellista, että yli 25-vuotiaat pelaavat jotain videopelejä?

Vierailija
28.08.2019 |

Ihan pakko nostaa esille tämä yhteiskunnallinen epäkohta. Pelaaminen on suorastaan suomalaisten miesten kansallisharrastus. Ajanviete, jota ei saa arvostella tai kyseenalaistaa tai muuten on tyhmä ja ymmärtämätön.

Tuntuu, että pelaamisen arvostelu on Suomessa suorassaan pannassa, vaikka oikeasti se aiheuttaa vakavia ongelmia, kuten eristäytymistä, syrjäytymistä ja vie ajan kaikelta muulta hyödylliseltä. Pitäähän ihmisellä olla oikeus tuijottaa töllöä ja näpyttää nappuloita kehosta hautaan.

Selittäkää tyhmälle kalkkiselle, mikä siinä pelaamisessa on niin kehittävää ja hienoa.

Eikö aikuisen ihmisen luulisi keskittyvän ennemmin johonkin kehittävään ja hyödylliseen?

Haukkukaa vain lyttyyn, mutta en arvosta. YHTÄÄN.

Kommentit (150)

Vierailija
1/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sen pahempi ole kuin telkkarin katsominen tai av:lla roikkuminen.

Vierailija
2/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän ei voi voittaa. Pelit turmelevat lapset ja jos aikuinen niitä pelaa, on lapsellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se. En ole pariin kymmeneen vuoteen enään pelannut vaan tilalle on tullut aikuisten harrastukset.

N48

Vierailija
4/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta puhut, sitten syövät ja juovat vielä jotain lapsille tarkoitettuja karkkeja ja limonaadeja. Voi jeesus kristus sentään näitä nykyihmisiä.

Vierailija
5/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva harrastus. Itse pelaan, mies ei

N41

Vierailija
6/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän pelaamista paljon järkevämpänä ajanvietteenä kuin sohvalla lahoamista jotain salkkareita passiivisesti tuijottaen.

m48

Vierailija
7/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se. En ole pariin kymmeneen vuoteen enään pelannut vaan tilalle on tullut aikuisten harrastukset.

N48

Se on enää ei enään! Jos et osaa edes puhua ja kirjoittaa, et ymmärrä muustakaan.

Vierailija
8/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujjjj kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N48

Se on enää ei enään! Jos et osaa edes puhua ja kirjoittaa, et ymmärrä muustakaan.

Nyt hellitäpäs vähän nutturaasi. :D

Vierailija
9/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lapsellista kuin blogien lukeminen/kirjoittaminen, elokuvien katselu, ristipistotyöt, ompeleminen,kutominen,puutarhanhoito, autonrassaaminen,värityskirjan värittäminen, jalkapallo, sauvakävely, viininmaistelu, vapaamuurarien illalliset, kauniiden ja rohkeiden katselu, musiikin kuuntelu / soittaminen, lukeminen, kokkailu ja kaikki muutkin harrastukset.

Vierailija
10/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujjjj kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N48

*Se on "enää", ei "enään"!

Ehkäpä sinunkaan ei kannattaisi kommentoida mitään.

Vierailija
11/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tää pelaaminen eroaa esim. television katselusta? Itse pelaan ja mies pelaa myös. Kyllä mä itse koen sen järkevämpänä kuin ainaisen telsun tuijottelun. Myöskin se on mukavaa puuhastelua yhdessä (ja hauskaa). Suosittelen kokeilemaan :)

Vierailija
12/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vielä sanoa onko pelaaminen turhaa vai ei, mutta se johtuu varmaan siitä, että mulla on siitä vasta noin 36 vuoden kokemus.

M48

Vierailija
13/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/5

Vierailija
14/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaaminen kehittää aivoja. Siitä valittaminen ei.

Vierailija
15/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäkätijäk!

Vierailija
16/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan joukko vähän päälle parikymppisiä miehiä voitti 16,2 miljoonaa tai vastaavaa pelaamalla jossain turnauksessa juuri videopeliä. Ja tämä oli vielä suomalaisjoukkue.

Ei se ihan niin lapsellista kuitenkaan ole.

Vierailija
17/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta nelikymppinen nainen ja pelannut vaihtelevalla ahkeruudella teinivuosista asti. Olen aika nirso pelien suhteen, mutta parhaisiin peleihin pääsee ihan toisella tapaa sisälle kuin kirjoihin tai tv-sarjoihin/elokuviin. Kuten joku jo sanoi, jälkimmäinen on viime kädessä vain muiden tekemisten passiivista sivustakatsomista, mutta pelaamisessa on itse aktiivisena osallistujana mukana tapahtumissa.

Lisäksi pelien pelaaminen kehittää avaruudellista hahmotuskykyä, reagointinopeutta, päätöksentekokykyä ja monesti myös englannin taito kohenee.

Ap:n kannattaisi kokeilla pelaamista niin ymmärtäisit paremmin. Ehkä se ei ole sinun juttusi, ehkä on, mutta joka tapauksessa olisit kokemusta rikkaampi ja voisit vaahdota täällä paljon syvemmällä rintaäänellä. Jos vaikka ensi viikolla pelaisit kaiken sen ajan, mitä muuten viettäisit tällä palstalla?

Vierailija
18/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi pelien pelaaminen kehittää avaruudellista hahmotuskykyä, reagointinopeutta, päätöksentekokykyä ja monesti myös englannin taito kohenee.

Höpöhöpö.

Vierailija
19/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaan silloin tällöin, en sentään joka päivä tai edes viikko.

N 43v

Vierailija
20/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on hyvin lapsellista. Ei pelaaminen kyllä vakavia ongelmia aiheuta, se on vaan tyhmää (ei-nuorena) aikuisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme