Eikö mielestänne ole yhtään lapsellista, että yli 25-vuotiaat pelaavat jotain videopelejä?
Ihan pakko nostaa esille tämä yhteiskunnallinen epäkohta. Pelaaminen on suorastaan suomalaisten miesten kansallisharrastus. Ajanviete, jota ei saa arvostella tai kyseenalaistaa tai muuten on tyhmä ja ymmärtämätön.
Tuntuu, että pelaamisen arvostelu on Suomessa suorassaan pannassa, vaikka oikeasti se aiheuttaa vakavia ongelmia, kuten eristäytymistä, syrjäytymistä ja vie ajan kaikelta muulta hyödylliseltä. Pitäähän ihmisellä olla oikeus tuijottaa töllöä ja näpyttää nappuloita kehosta hautaan.
Selittäkää tyhmälle kalkkiselle, mikä siinä pelaamisessa on niin kehittävää ja hienoa.
Eikö aikuisen ihmisen luulisi keskittyvän ennemmin johonkin kehittävään ja hyödylliseen?
Haukkukaa vain lyttyyn, mutta en arvosta. YHTÄÄN.
Kommentit (150)
Tässähän ei voi voittaa. Pelit turmelevat lapset ja jos aikuinen niitä pelaa, on lapsellinen.
Onhan se. En ole pariin kymmeneen vuoteen enään pelannut vaan tilalle on tullut aikuisten harrastukset.
N48
Totta puhut, sitten syövät ja juovat vielä jotain lapsille tarkoitettuja karkkeja ja limonaadeja. Voi jeesus kristus sentään näitä nykyihmisiä.
Kiva harrastus. Itse pelaan, mies ei
N41
Pidän pelaamista paljon järkevämpänä ajanvietteenä kuin sohvalla lahoamista jotain salkkareita passiivisesti tuijottaen.
m48
Vierailija kirjoitti:
Onhan se. En ole pariin kymmeneen vuoteen enään pelannut vaan tilalle on tullut aikuisten harrastukset.
N48
Se on enää ei enään! Jos et osaa edes puhua ja kirjoittaa, et ymmärrä muustakaan.
Ujjjj kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N48
Se on enää ei enään! Jos et osaa edes puhua ja kirjoittaa, et ymmärrä muustakaan.
Nyt hellitäpäs vähän nutturaasi. :D
Yhtä lapsellista kuin blogien lukeminen/kirjoittaminen, elokuvien katselu, ristipistotyöt, ompeleminen,kutominen,puutarhanhoito, autonrassaaminen,värityskirjan värittäminen, jalkapallo, sauvakävely, viininmaistelu, vapaamuurarien illalliset, kauniiden ja rohkeiden katselu, musiikin kuuntelu / soittaminen, lukeminen, kokkailu ja kaikki muutkin harrastukset.
Ujjjj kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N48
*Se on "enää", ei "enään"!
Ehkäpä sinunkaan ei kannattaisi kommentoida mitään.
Miten tää pelaaminen eroaa esim. television katselusta? Itse pelaan ja mies pelaa myös. Kyllä mä itse koen sen järkevämpänä kuin ainaisen telsun tuijottelun. Myöskin se on mukavaa puuhastelua yhdessä (ja hauskaa). Suosittelen kokeilemaan :)
En osaa vielä sanoa onko pelaaminen turhaa vai ei, mutta se johtuu varmaan siitä, että mulla on siitä vasta noin 36 vuoden kokemus.
M48
Pelaaminen kehittää aivoja. Siitä valittaminen ei.
Juurihan joukko vähän päälle parikymppisiä miehiä voitti 16,2 miljoonaa tai vastaavaa pelaamalla jossain turnauksessa juuri videopeliä. Ja tämä oli vielä suomalaisjoukkue.
Ei se ihan niin lapsellista kuitenkaan ole.
Olen kohta nelikymppinen nainen ja pelannut vaihtelevalla ahkeruudella teinivuosista asti. Olen aika nirso pelien suhteen, mutta parhaisiin peleihin pääsee ihan toisella tapaa sisälle kuin kirjoihin tai tv-sarjoihin/elokuviin. Kuten joku jo sanoi, jälkimmäinen on viime kädessä vain muiden tekemisten passiivista sivustakatsomista, mutta pelaamisessa on itse aktiivisena osallistujana mukana tapahtumissa.
Lisäksi pelien pelaaminen kehittää avaruudellista hahmotuskykyä, reagointinopeutta, päätöksentekokykyä ja monesti myös englannin taito kohenee.
Ap:n kannattaisi kokeilla pelaamista niin ymmärtäisit paremmin. Ehkä se ei ole sinun juttusi, ehkä on, mutta joka tapauksessa olisit kokemusta rikkaampi ja voisit vaahdota täällä paljon syvemmällä rintaäänellä. Jos vaikka ensi viikolla pelaisit kaiken sen ajan, mitä muuten viettäisit tällä palstalla?
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi pelien pelaaminen kehittää avaruudellista hahmotuskykyä, reagointinopeutta, päätöksentekokykyä ja monesti myös englannin taito kohenee.
Höpöhöpö.
Pelaan silloin tällöin, en sentään joka päivä tai edes viikko.
N 43v
Kyllä on hyvin lapsellista. Ei pelaaminen kyllä vakavia ongelmia aiheuta, se on vaan tyhmää (ei-nuorena) aikuisena.
Ei se sen pahempi ole kuin telkkarin katsominen tai av:lla roikkuminen.