Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö mielestänne ole yhtään lapsellista, että yli 25-vuotiaat pelaavat jotain videopelejä?

Vierailija
28.08.2019 |

Ihan pakko nostaa esille tämä yhteiskunnallinen epäkohta. Pelaaminen on suorastaan suomalaisten miesten kansallisharrastus. Ajanviete, jota ei saa arvostella tai kyseenalaistaa tai muuten on tyhmä ja ymmärtämätön.

Tuntuu, että pelaamisen arvostelu on Suomessa suorassaan pannassa, vaikka oikeasti se aiheuttaa vakavia ongelmia, kuten eristäytymistä, syrjäytymistä ja vie ajan kaikelta muulta hyödylliseltä. Pitäähän ihmisellä olla oikeus tuijottaa töllöä ja näpyttää nappuloita kehosta hautaan.

Selittäkää tyhmälle kalkkiselle, mikä siinä pelaamisessa on niin kehittävää ja hienoa.

Eikö aikuisen ihmisen luulisi keskittyvän ennemmin johonkin kehittävään ja hyödylliseen?

Haukkukaa vain lyttyyn, mutta en arvosta. YHTÄÄN.

Kommentit (150)

Vierailija
21/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi pelien pelaaminen kehittää avaruudellista hahmotuskykyä, reagointinopeutta, päätöksentekokykyä ja monesti myös englannin taito kohenee.

Höpöhöpö.

Nyt oli niin vakuuttava argumentti että en voi kuin kumartaa syvään kaunopuheisen viisautesi ääressä!

Vierailija
22/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tää pelaaminen eroaa esim. television katselusta? Itse pelaan ja mies pelaa myös. Kyllä mä itse koen sen järkevämpänä kuin ainaisen telsun tuijottelun. Myöskin se on mukavaa puuhastelua yhdessä (ja hauskaa). Suosittelen kokeilemaan :)

Ennemmin pelaan kuin katselen jotain jäätävän tylsää reality-ohjelmaa tai salkkari/emmerdale-j@skaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma tykkaan pelata ratchet clankia. Se on henkeva ja aikuismainen harrastus.

nainen 40w

Vierailija
24/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerysssd kirjoitti:

Yhtä lapsellista kuin blogien lukeminen/kirjoittaminen, elokuvien katselu, ristipistotyöt, ompeleminen,kutominen,puutarhanhoito, autonrassaaminen,värityskirjan värittäminen, jalkapallo, sauvakävely, viininmaistelu, vapaamuurarien illalliset, kauniiden ja rohkeiden katselu, musiikin kuuntelu / soittaminen, lukeminen, kokkailu ja kaikki muutkin harrastukset.

Jep. Kaikkien näiden harrasteiden tarkoitus on tuottaa tekijälleen jotain iloa ja olla enemmän tai vähemmän rentouttavaa ajanvietettä. Pelaaminen on vain yksi harrastus muiden joukossa ja kukin tehköön sitä mistä tykkää. Yhtään vähemmän kehittävää se ei ole ainakaan, itseasiassa pelien pelaaminen on aivoille oikein hyväksi. Parasta tietysti jos on erilaisia harrastuksia, eikä tee aina yhtä ja samaa juttua.

Vierailija
25/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää kivempaa kuin Tinderöinti

M44

Vierailija
26/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi pelien pelaaminen kehittää avaruudellista hahmotuskykyä, reagointinopeutta, päätöksentekokykyä ja monesti myös englannin taito kohenee.

Höpöhöpö.

Mees nyt mummo kutomaan vaan niitä villasukkiasi.

Vierailija
27/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tää pelaaminen eroaa esim. television katselusta? Itse pelaan ja mies pelaa myös. Kyllä mä itse koen sen järkevämpänä kuin ainaisen telsun tuijottelun. Myöskin se on mukavaa puuhastelua yhdessä (ja hauskaa). Suosittelen kokeilemaan :)

Ennemmin pelaan kuin katselen jotain jäätävän tylsää reality-ohjelmaa tai salkkari/emmerdale-j@skaa.

Whynotboth.gif

Vierailija
28/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroaa siten, että television katselu on passiivista, pelaaminen ei. Pelatessa tarvitaan mm. reaktiokykyä, suunnitelmallisuutta, näppäryyttä ja ongelmanratkaisukykyä.

En tyrmää television katselua, se on ihan rentouttavaa ja viihdyttävää ajanvietettä jos ei vaan jaksa mitään muuta, mutta mitenkään kehittävää se ei ole ellei katso jotain dokumentteja.

Vierailija
29/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Iso osa videopeleistä on nimenomaan suunnattu aikuisille, niissä on juoni ja hahmot niin kuin TV-sarjoissa ja elokuvissakin, mutta niitä voi itse ohjata. Eipä sillä että yksinkertaiset pelit olisivat myöskään huono asia.

Ihminen tarvitsee tekemistä aivoille. Jos miehellä on esim. hyvin fyysinen työ, on pelkästään hyvä että hän tekee vapaa-ajalla jotain, mikä vaatii ajattelua. Videopelit kehittävät myös esim. koordinaatiokykyä ja tilallista hahmottamista.

Missä tässä on se "epäkohta"? Siinäkö, että toiset tekevät jotain mitä et itse ymmärrä?

Vierailija
30/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa on lapsellisuudessa? Tekis hyvää välillä norsunpimppinaamoillekin välillä repästä kunnolla.

Eli myönnät sen olevan lapsellista? Mikä estää sinua suoraan sanomasta, että super marion hyppyyttäminen aikuiselta ihmiseltä on lapsellista? Ei se estä sinua pelaamasta, että myönnät faktat.

Vierailija
31/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö.

Nyt oli niin vakuuttava argumentti että en voi kuin kumartaa syvään kaunopuheisen viisautesi ääressä!

Miksi kirjoitat tätä samaa, vaikka sinulle on asiasta jo sanottu? Jos sinulla on englannin kielten taidon kohenemisesta todisteet, niin odotan innolla, että kirjoitat asiasta Virittäjään tai sitten jopa Languageen.

Vierailija
32/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on suuri arvoitus, miksi mies tykkää edelleen kolmekymppisenä sellaisista peleistä, joissa pikseliukko juoksee ruudun reunasta toiseen tason läpi, samalla kun joka nurkan takaa hyökkää kymmenittäin mörököllejä, jotka pitää vaan pumpumpumpumpum ampua. Mut esim. Witcher on taidetta, jos hän sitä pelaa, huomaan jämähtäväni helposti tuntikausiksi ihan katsomaan, niin mukaansatempaava maailma se on.

Vierailija
33/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerysssd kirjoitti:

Yhtä lapsellista kuin blogien lukeminen/kirjoittaminen, elokuvien katselu, ristipistotyöt, ompeleminen,kutominen,puutarhanhoito, autonrassaaminen,värityskirjan värittäminen, jalkapallo, sauvakävely, viininmaistelu, vapaamuurarien illalliset, kauniiden ja rohkeiden katselu, musiikin kuuntelu / soittaminen, lukeminen, kokkailu ja kaikki muutkin harrastukset.

itseasiassa pelien pelaaminen on aivoille oikein hyväksi

Lähde?

Vierailija
34/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaaminen ei ole lapsellista mutta kyllä sen ympärillä pyörivä käytös on. "Oota ny pelaan tän loppuun" "mä pelaan si ainakin lauantaina koko päivän!"

Vierailija
35/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa on lapsellisuudessa? Tekis hyvää välillä norsunpimppinaamoillekin välillä repästä kunnolla.

Eli myönnät sen olevan lapsellista? Mikä estää sinua suoraan sanomasta, että super marion hyppyyttäminen aikuiselta ihmiseltä on lapsellista? Ei se estä sinua pelaamasta, että myönnät faktat.

En väittänyt olevan lapsellista. Puhuin lapsellisuudesta erikseen kun olet niin näköjään sitä vastaan.

Vierailija
36/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö.

Kuule jonne! Olen keski-ikäinen mies.

Vierailija
37/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu!

Vierailija
38/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö.

Olet sitten vaan mummomielinen mies. Ok.

Vierailija
39/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö.

Mikä jonne? Olen minäkin keski-ikäinen mies.

Vierailija
40/150 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Videopelit kehittävät myös esim. koordinaatiokykyä ja tilallista hahmottamista.

Lähde?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi