Postipaketti on hävinnyt matkalla ulkomaan terminaalista lähipostiin. Posti pyytää minua ottamaan lähettäjään (kansainvälinen firma) yhteyttä. MIKSI!?!
Miksei Postilla ole vastuuta selvittää itse, mihin paketti on joutunut? Miksi minun, asiakkaan, pitää ottaa yhteyttä firmaan, josta paketin tilasin ja hoitaa asia kokonaan itse? Tilasin Italiasta liikkeestä, jossa ei varmasti puhuta englantia sen enempää kuin minä italiaa. Todella hankalaa ottaa sinne yhteyttä ja kertoa, että heidän pitäisi tehdä joku kansainvälinen selvityspyyntö siitä, että meikäläinen Posti on hukannut pakettini.
Ottaa päähän. Posti ulkoistaa vastuun. Tuskin sitä italialaista firmaa hirveästi kiinnostaa mitkään selvittelyt, koska rahani se on jo saanut, paketti ei vaan tullut minulle asti.
Postilta en tietenkään saa mitään korvausta, koska korvausta pitäisi saada sieltä Italiasta sen jälkeen, kun se italialaisfirma on perinyt korvauksen Postilta.
Kommentit (87)
Tätä ei saa sanoa ääneen mutta...
Postissa on niin paljon kielitaidottomia (sekä luku- ja kirjoitustaidottomia) nykyään töissä että selvääkin selvempää ettei lähetyksiä saada perille. Kiinnostavimmat lähetykset vedetään välistä. Sori vaan te joille meni tunteisiin, tästä on ollut isommin lehdissä juttua jokin aika sitten.
Jakopäässäkin voi olla vikaa. Hiljattain näin kun tummempi postinjakaja piteli postinippua kädessä ja selvästi mittaili nipun kokoa ja talon korkeutta. Nippu katos takas kärryyn ja juippi jatkoi matkaansa. Postit jäi jakamatta. Ties mihin roskikseen päätyi nekin postit, toivottavasti ei ollut mitään tärkeää. Harmitti etten saanut kuvattua, siitä videosta olis joku voinut jo älähtää.
Vierailija kirjoitti:
JA TAAS ON PAKETTI HUKASSA!!!!
Tilattu 3.9.2019, saapunut Suomeen 7.9.2019 lauantaina lähettäjän mukaan. Näen PostNL:n sivuilta, että lähetys on saapunut Suomeen, mutta Suomen päässä kukaan ei tiedä, missä paketti on, eikä sitä ei ole skannattu mihinkään järjestelmään.
Paketti on saapunut Suomeen toissaviikon lauantaina, eikä se ole sen jälkeen liikahtanut mihinkään. En tajua, miten postipakettini on neljässä päivässä matkustanut 3700 kilometriä monen valtion kautta pitkin Eurooppaa, mutta sitten, kun se pudotetaan tuohon 5 kilometrin päähän Helsinki-Vantaalle (sekin näkyy lähettäjän tiedoissa), niin siihen jämähtää.
Miksi paketit tulevat Timbuktusta parissa päivässä tänne, mutta meidän armas Postimme hilloaa niitä seuraavat viikot??
ap
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti Ap haluaa toistuvasti saada elämäänsä sisältöä taistelemalla postin kanssa. Pitäisi toimia, mutta ei vaan toimi. Itse ottaisin jo opikseni ja olisin tilaamatta niitä paketteja. Mutta huvinsa kullakin.
No joskus on vaan pakko tilata niitä paketteja ulkomailta, kun ei Suomesta saa kaikkea tarvitsemaansa. Usko pois, tilaan niin vähän kuin vain pystyn ja lähettelen Postin kautta niin vähän postia kuin kykenen. Minulla on sairaus, johon valitettavasti joudun tilaamaan tarvikkeita ja voiteita ulkomailta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei saa sanoa ääneen mutta...
Postissa on niin paljon kielitaidottomia (sekä luku- ja kirjoitustaidottomia) nykyään töissä että selvääkin selvempää ettei lähetyksiä saada perille. Kiinnostavimmat lähetykset vedetään välistä. Sori vaan te joille meni tunteisiin, tästä on ollut isommin lehdissä juttua jokin aika sitten.
Jakopäässäkin voi olla vikaa. Hiljattain näin kun tummempi postinjakaja piteli postinippua kädessä ja selvästi mittaili nipun kokoa ja talon korkeutta. Nippu katos takas kärryyn ja juippi jatkoi matkaansa. Postit jäi jakamatta. Ties mihin roskikseen päätyi nekin postit, toivottavasti ei ollut mitään tärkeää. Harmitti etten saanut kuvattua, siitä videosta olis joku voinut jo älähtää.
Vierailija kirjoitti:
JA TAAS ON PAKETTI HUKASSA!!!!
Tilattu 3.9.2019, saapunut Suomeen 7.9.2019 lauantaina lähettäjän mukaan. Näen PostNL:n sivuilta, että lähetys on saapunut Suomeen, mutta Suomen päässä kukaan ei tiedä, missä paketti on, eikä sitä ei ole skannattu mihinkään järjestelmään.
Paketti on saapunut Suomeen toissaviikon lauantaina, eikä se ole sen jälkeen liikahtanut mihinkään. En tajua, miten postipakettini on neljässä päivässä matkustanut 3700 kilometriä monen valtion kautta pitkin Eurooppaa, mutta sitten, kun se pudotetaan tuohon 5 kilometrin päähän Helsinki-Vantaalle (sekin näkyy lähettäjän tiedoissa), niin siihen jämähtää.
Miksi paketit tulevat Timbuktusta parissa päivässä tänne, mutta meidän armas Postimme hilloaa niitä seuraavat viikot??
ap
:O Jos tämä on totta, niin tietysti pitäisi sanoa ääneen!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei posti ole kuriirifirmojen hommista vastuussa. Lähettäjän on pyydettävä selvitystä.
No siis lähetys on tullut Suomeen, jonka jälkeen se on luovutettu Postin kuljetettavaksi. Minulla on Postin seurantatunnus, jossa näkyy "Lähetys on lähtenyt lähtömaasta", "Lähetys on saapunut kohdemaahan", "Lähetys on lajiteltu" ja "Lähetys on matkalla". Siihen se sitten jääkin, eli ei mitään tietoa tuosta eteenpäin. Miksei Postilla ole mitään velvollisuutta itse selvittää, mihin lähetys on jäänyt?
ap
Mitenkä tämä case on selvinnyt, jos on selvinnyt mitenkään? Minäkin tilaan usein ulkomailta, ja näen seurannasta missä paketti on tulossa. Olihan tuokin tilaus jo kotimaassa.
Etkö siis saanut lähetyksen seurantanumeroa?
Varmin tapa hävittää ruumis lähettää se POSTIn kuljetettavaksi niin sitä ei löydä Wallanderikaan ruumiskoiran kanssa.
Terv. Mohamedin taksi
Ilmeisesti Ap haluaa toistuvasti saada elämäänsä sisältöä taistelemalla postin kanssa. Pitäisi toimia, mutta ei vaan toimi. Itse ottaisin jo opikseni ja olisin tilaamatta niitä paketteja. Mutta huvinsa kullakin.