Postipaketti on hävinnyt matkalla ulkomaan terminaalista lähipostiin. Posti pyytää minua ottamaan lähettäjään (kansainvälinen firma) yhteyttä. MIKSI!?!
Miksei Postilla ole vastuuta selvittää itse, mihin paketti on joutunut? Miksi minun, asiakkaan, pitää ottaa yhteyttä firmaan, josta paketin tilasin ja hoitaa asia kokonaan itse? Tilasin Italiasta liikkeestä, jossa ei varmasti puhuta englantia sen enempää kuin minä italiaa. Todella hankalaa ottaa sinne yhteyttä ja kertoa, että heidän pitäisi tehdä joku kansainvälinen selvityspyyntö siitä, että meikäläinen Posti on hukannut pakettini.
Ottaa päähän. Posti ulkoistaa vastuun. Tuskin sitä italialaista firmaa hirveästi kiinnostaa mitkään selvittelyt, koska rahani se on jo saanut, paketti ei vaan tullut minulle asti.
Postilta en tietenkään saa mitään korvausta, koska korvausta pitäisi saada sieltä Italiasta sen jälkeen, kun se italialaisfirma on perinyt korvauksen Postilta.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei posti ole kuriirifirmojen hommista vastuussa. Lähettäjän on pyydettävä selvitystä.
No siis lähetys on tullut Suomeen, jonka jälkeen se on luovutettu Postin kuljetettavaksi. Minulla on Postin seurantatunnus, jossa näkyy "Lähetys on lähtenyt lähtömaasta", "Lähetys on saapunut kohdemaahan", "Lähetys on lajiteltu" ja "Lähetys on matkalla". Siihen se sitten jääkin, eli ei mitään tietoa tuosta eteenpäin. Miksei Postilla ole mitään velvollisuutta itse selvittää, mihin lähetys on jäänyt?
ap
Kuulehan ap, nyt jankkaat. Kerroin aiemmissa viesteissäni, että jos olet lähetystä tiedustellut, sitä on kyllä etsitty Suomessa. Toki voin sanoa oman toimipaikkani puolesta, koska meillä nuo tapaukset kaikki etsitään läpi.
7
Olin Postiin yhteydessä online-chatissa. Kerroin, ettei lähetystä ole tullut. Pyysi lähetystunnusta, jonka kerroin. Chattityyppi kysyi, että haluanko, että soitan sinne Postin toimipaikkaan, jonne lähetyksen pitäisi tulla (tämänhän olisin voinut hyvin tehdä myös itsekin..). No, hän soitti, lähetys ei ollut siellä. Chatpalvelija sanoi, että kannattaa vain sitten odottaa (jo neljä päivää "matkalla" tuossa vaiheessa). Onko tämän jälkeen siis pakettia jotenkin etsitty Postin toimesta vai oliko tuo etsiminen tuo toimipaikkaan soittaminen? Tänään otin uudestaan yhteyttä ja Postista sanottiin, ettei Posti voi tehdä muuta kuin odottaa, että se italialaisfirma tekee kansainvälisen selvityspyynnön.
ap
No jos asiakaspalvelu soittaa toimipaikkaan, niin kyllä sitä silloin etsitään sieltä. En voi sanoa kaikkien paikkojen puolesta, mutta omassa paikassani etsitään.
7
Vierailija kirjoitti:
Pakkoko on tilata jostakin Italiasta?
Niin. Suomestahan saa ihan kaikkea, ulkomailta ei tarvitse koskaan ostaa yhtään mitään. En tajua, mikseivät suomalaiset syö esimerkiksi suomalaisia banaaneja, kookospähkinöitä tai appelsiineja. Miksi niitä pitää roudata muista maista tänne Pohjolaan?
Mulle tulee postipaketteja viikoittain ja ongelmiakin on ollut. Postissa myös varastetaan paketteja. Postinkin riman alittaa vain PostNord.
PostNord: lupaa kaksi kertaa tulla, kertaakaan ei ovikello soi. Seurantaan merkitään, ettei minua ole tavoitettu. Kun soitan asiakaspalveluun ja asia selvitetään kuskin kanssa, oli kuulemma kiirettä eikä mun pakettia kummallakaan kerralla ehditty edes yrittää jakaa. Jouduin hakemaan lähetyksen terminaalista, koska sitä oli yritetty luovuttaa maksimimäärä kertoja, enkä ollut ollut paikalla.
PostNord: asun Helsingissä, lähetys kiikutetaan Lahteen. Saan saapumisilmoituksen, että Lahdessa olisi noudettavissa. Lähetyksen saaminen Helsinkiin vie 1,5 viikkoa.
Posti: olin viimeisilläni raskaana ja tilasin ISON paketin vauvatarvikkeita, turvakaukalosta lähtien. Postin jantteri seisoo autossa ulkona ja rämppää käsitietokonetta. Yhtäkkiä auto kurvaa pois, samassa mun seurantaan ilmestyy tieto että este alaovella. Kuski ei edes noussut autosta! Tämän posti onneksi hoiti hyvin, paketti etsittiin ja tuotiin mulle heti seuraavassa mahdollisessa yritysjakelussa vaikka olin kuluttaja-asiakas. Myös kyseinen postikuski alkoi palvella mua oikein ystävällisesti ja jos jotaki on tullut enkä ole ollut kotona hän aina erikseen sanoo että tiistaina et ollut kotona, silloin tuli yksi pieni paketti joka ei mahtunut luukustat tms.
Posti: Case kadonneet lenkkarit. Sain saapumisilmoituksen, pakettia ei löytynyt postista. Kaikki kiistivät, että sitä oltaisiin voitu varastaa vaikka saapumistunnuksen tarran toinen puoli on paketissa, toinen saamassani kortissa. Pakettia ei koskaan löytynyt vaikka sitä oltiin etsivinään. Paikallisen K-marketin myyjät olivat aika punaisia jo kun tulin kauppaan sisään vaikken ollut ehtinyt vielä edes kysellä onko pakettia etsitty lisää. Otin yhteyttä Englantilaiseen lähettäjään ja ilmoitin, ettei lähetys ole koskaan saapunut. Vastuu heillä tavaran luovutukseen asti. Lähettivät uuden lähetyksen joka tulikin perille. Jos ei olisi järjestynyt, luottokorttiyhtiö olisi varmasti hoitanut tilanteen. Sama käynyt mm. kalliin shampoolähetyksen kanssa, joka sekin oli tulossa Englannista. Tässä tapauksessa myös alkuperäinen paketti saapui riekaleina joskus viikkoja myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa hukkui kirjattu kirje, lähetettiin Saksasta. Saksalainen yritys ei tehnyt koskaan (lukuisista pyynnöistä huolimatta) juuri tuota kansainvälistä selvityspyyntöä, joten sinne meni rahat. Ostin mekon siskon häihin, 150 euroa meni taivaan tuuliin. Posti vain levitteli käsiään, ettei voi tehdä mitään, kun ei kukaan pyydä tekemään mitään (eli se saksalainen yritys ei tehnyt selvityspyyntöä).
Mistä ihmeestä me maksamme Postille?
Jos protokolla on tuollainen, miksi syytät postia kun vika oli saksalaisen liikkeen??
Ja lähettäjä sen lähetyksen maksaa :)
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja tätä AP:tä. Joskus lähetyksessä voi kestää enemmänkin kuin muutama päivä. Ei sinulla taida hirveästi olla kärsivällisyyttä, kun heti alat täällä vetämään juttuja, joissa posti olisi muka pakettisi kadottanut ja jne. Niitä ruuhka-aikoja voi postilla olla esim. ilmaston takia.
Ehkä ensikerralla kannattaa ihan suosiolla odottaa viikko-kaksi, ennen kuin lähdet itkemään "kadonneen" pakettisi perään.
Öö jos pakettia odottelee pari viikkoa, niin hyvällä tuurilla paketti lähetetään jo takaisin lähettäjälle, kun vastaanottaja ei ole noutanut pakettiaan määräaikaan mennessä. Ja lopulta nämä postimaksut eestaas peritään sitten asiakkaalta, vaikka saapumisilmoitusta ei asiakkaalle asti ole mennyt.
Todellakin pitää alkaa selvittää paketin sijainti ajoissa, eikä kahden viikon päästä, ettei joudu maksumieheksi!
Minulla on sattunut todella monta kertaa että kirjattu kirje on seurannan mukaan hävinnyt ihan loppusuoralla.
Onneksi lähipostissa on suostuttu sinne marssittuani vilkaisemaan saman tien läpi se laatikko johon kirjatut kirjeet laitetaan.
Ja sieltä se myös löytyi, tosin kerran työntekijä kävi sen useaan kertaan lävitse, ja lopulta toinenkin tuli avuksi ja löytyihän se lopulta, niiden parinkymmenen paketin seasta.
Mutta toisessa asiamiespaikassa tähän ei ruvettukaan, vaan on pitänyt postin asiakaspalvelun kanssa käydä kirjeenvaihtoa aikansa, tuolloinkin epäilen että lopulta löytyivät ihan sieltä toimipaikasta.
Mulle tuli siis jo saapumisilmoitus, eikä siellä ruvettu etsimään, jankattiin vaan että se on varmaan tullissa, vaikka tuskin siinä vaiheessa saapumisilmoituksia on vielä lähetelty...
Kerran mies oli saanut sieltä jonkun toisen henkilön paketin, eikä huomannut asiaa, ei muuta kuin kävele palauttamaan ja takaisin ja odota ja setvi postin asiakaspalvelun kanssa taas että mikäs se teidän seurantatunnus olikaan ja mistä se on tulossa ja mitä sisältää jne. Jotenkin älytöntä miksei siellä asiamiespostissa voida suoraa ruveta hoitamaan asiaa, vaan pitää ottaa netissä postiin yhteyttä ja käskeä niitä käskemään asiamiespostia katsomaan hyllynsä lävitse.
Näitä on tapahtunut niin paljon että ilmeisesti jossain siellä on töissä tunari joka järjestään kirjaa ne koodit väärin tms.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja tätä AP:tä. Joskus lähetyksessä voi kestää enemmänkin kuin muutama päivä. Ei sinulla taida hirveästi olla kärsivällisyyttä, kun heti alat täällä vetämään juttuja, joissa posti olisi muka pakettisi kadottanut ja jne. Niitä ruuhka-aikoja voi postilla olla esim. ilmaston takia.
Ehkä ensikerralla kannattaa ihan suosiolla odottaa viikko-kaksi, ennen kuin lähdet itkemään "kadonneen" pakettisi perään.
Mun kirjelähetys Tampereelta Helsinkiin on nyt kestänyt 16 päivää. Posti levittelee käsiään, kun kirjeissä ei ole lähetystunnusta. Postin mielestä on ihan ok, että kirjeet katoaa matkalla.
Vierailija kirjoitti:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3507554/postin-kulku-mennyt-ihan-jarjet…
Tuossa lisää keskustelua Postin hienosta toiminnasta. Heinkuulta tähän päivään on kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa hukkui kirjattu kirje, lähetettiin Saksasta. Saksalainen yritys ei tehnyt koskaan (lukuisista pyynnöistä huolimatta) juuri tuota kansainvälistä selvityspyyntöä, joten sinne meni rahat. Ostin mekon siskon häihin, 150 euroa meni taivaan tuuliin. Posti vain levitteli käsiään, ettei voi tehdä mitään, kun ei kukaan pyydä tekemään mitään (eli se saksalainen yritys ei tehnyt selvityspyyntöä).
Mistä ihmeestä me maksamme Postille?
Jos protokolla on tuollainen, miksi syytät postia kun vika oli saksalaisen liikkeen??
Ja lähettäjä sen lähetyksen maksaa :)
Ja vastaanottaja on maksanut tuotteen _toimituskuluineen_ sille lähettäjälle.
Ei ne ehdi paketteja hoitaa. Nyt on kesä ja niiden aika menee ruohon leikkuussa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee postipaketteja viikoittain ja ongelmiakin on ollut. Postissa myös varastetaan paketteja. Postinkin riman alittaa vain PostNord.
PostNord: lupaa kaksi kertaa tulla, kertaakaan ei ovikello soi. Seurantaan merkitään, ettei minua ole tavoitettu. Kun soitan asiakaspalveluun ja asia selvitetään kuskin kanssa, oli kuulemma kiirettä eikä mun pakettia kummallakaan kerralla ehditty edes yrittää jakaa. Jouduin hakemaan lähetyksen terminaalista, koska sitä oli yritetty luovuttaa maksimimäärä kertoja, enkä ollut ollut paikalla.
PostNord: asun Helsingissä, lähetys kiikutetaan Lahteen. Saan saapumisilmoituksen, että Lahdessa olisi noudettavissa. Lähetyksen saaminen Helsinkiin vie 1,5 viikkoa.
Posti: olin viimeisilläni raskaana ja tilasin ISON paketin vauvatarvikkeita, turvakaukalosta lähtien. Postin jantteri seisoo autossa ulkona ja rämppää käsitietokonetta. Yhtäkkiä auto kurvaa pois, samassa mun seurantaan ilmestyy tieto että este alaovella. Kuski ei edes noussut autosta! Tämän posti onneksi hoiti hyvin, paketti etsittiin ja tuotiin mulle heti seuraavassa mahdollisessa yritysjakelussa vaikka olin kuluttaja-asiakas. Myös kyseinen postikuski alkoi palvella mua oikein ystävällisesti ja jos jotaki on tullut enkä ole ollut kotona hän aina erikseen sanoo että tiistaina et ollut kotona, silloin tuli yksi pieni paketti joka ei mahtunut luukustat tms.
Posti: Case kadonneet lenkkarit. Sain saapumisilmoituksen, pakettia ei löytynyt postista. Kaikki kiistivät, että sitä oltaisiin voitu varastaa vaikka saapumistunnuksen tarran toinen puoli on paketissa, toinen saamassani kortissa. Pakettia ei koskaan löytynyt vaikka sitä oltiin etsivinään. Paikallisen K-marketin myyjät olivat aika punaisia jo kun tulin kauppaan sisään vaikken ollut ehtinyt vielä edes kysellä onko pakettia etsitty lisää. Otin yhteyttä Englantilaiseen lähettäjään ja ilmoitin, ettei lähetys ole koskaan saapunut. Vastuu heillä tavaran luovutukseen asti. Lähettivät uuden lähetyksen joka tulikin perille. Jos ei olisi järjestynyt, luottokorttiyhtiö olisi varmasti hoitanut tilanteen. Sama käynyt mm. kalliin shampoolähetyksen kanssa, joka sekin oli tulossa Englannista. Tässä tapauksessa myös alkuperäinen paketti saapui riekaleina joskus viikkoja myöhemmin.
Niin, eli tuskin oli siellä K-marketissa koko sitä aikaa. Miksi kohdistat epäilyt myös paikkaan, jossa hommat hoidetaan ja epäilet vielä sitä koko ajan?
Toimitusketjussa on monta muuttujaa.
Aika monet postin ja K-marketin työntekijät haluavat tehdä hyvin työnsä, tekevät parhaansa sen tiedon varassa mitä on. Ja paskaa vaan tulee niskaan! Miettikääpä sitä, kun seuraavaksi menette valittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, eli tuskin oli siellä K-marketissa koko sitä aikaa. Miksi kohdistat epäilyt myös paikkaan, jossa hommat hoidetaan ja epäilet vielä sitä koko ajan?
Toimitusketjussa on monta muuttujaa.
Ehkä, mutta ei se postin vastaanottajan tehtävä ole ruveta sitä toimitusketjua ja sen ongelmia selvittelemään vaan se on ihan postin ongelma kun tekevät postin kuljetusta ammatikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei posti ole kuriirifirmojen hommista vastuussa. Lähettäjän on pyydettävä selvitystä.
No siis lähetys on tullut Suomeen, jonka jälkeen se on luovutettu Postin kuljetettavaksi. Minulla on Postin seurantatunnus, jossa näkyy "Lähetys on lähtenyt lähtömaasta", "Lähetys on saapunut kohdemaahan", "Lähetys on lajiteltu" ja "Lähetys on matkalla". Siihen se sitten jääkin, eli ei mitään tietoa tuosta eteenpäin. Miksei Postilla ole mitään velvollisuutta itse selvittää, mihin lähetys on jäänyt?
ap
Tietenkin on, mutta ei sulle vaan kenelle joutuvat korvaamaankin eli lähettäjälle.
JA TAAS ON PAKETTI HUKASSA!!!!
Tilattu 3.9.2019, saapunut Suomeen 7.9.2019 lauantaina lähettäjän mukaan. Näen PostNL:n sivuilta, että lähetys on saapunut Suomeen, mutta Suomen päässä kukaan ei tiedä, missä paketti on, eikä sitä ei ole skannattu mihinkään järjestelmään.
Paketti on saapunut Suomeen toissaviikon lauantaina, eikä se ole sen jälkeen liikahtanut mihinkään. En tajua, miten postipakettini on neljässä päivässä matkustanut 3700 kilometriä monen valtion kautta pitkin Eurooppaa, mutta sitten, kun se pudotetaan tuohon 5 kilometrin päähän Helsinki-Vantaalle (sekin näkyy lähettäjän tiedoissa), niin siihen jämähtää.
Miksi paketit tulevat Timbuktusta parissa päivässä tänne, mutta meidän armas Postimme hilloaa niitä seuraavat viikot??
ap
Vierailija kirjoitti:
JA TAAS ON PAKETTI HUKASSA!!!!
Tilattu 3.9.2019, saapunut Suomeen 7.9.2019 lauantaina lähettäjän mukaan. Näen PostNL:n sivuilta, että lähetys on saapunut Suomeen, mutta Suomen päässä kukaan ei tiedä, missä paketti on, eikä sitä ei ole skannattu mihinkään järjestelmään.
Paketti on saapunut Suomeen toissaviikon lauantaina, eikä se ole sen jälkeen liikahtanut mihinkään. En tajua, miten postipakettini on neljässä päivässä matkustanut 3700 kilometriä monen valtion kautta pitkin Eurooppaa, mutta sitten, kun se pudotetaan tuohon 5 kilometrin päähän Helsinki-Vantaalle (sekin näkyy lähettäjän tiedoissa), niin siihen jämähtää.
Miksi paketit tulevat Timbuktusta parissa päivässä tänne, mutta meidän armas Postimme hilloaa niitä seuraavat viikot??
ap
Ja asiakaspalveluun voi soittaa vain virka-aikaan ja se maksaa melkein 2€ per puhelu + pvm. Kivaa! Miksi kuluttajan pitää maksaa lisää, kun Posti ei kuljeta?
Avasin Postin asiakaspalvelu-chatin heti töihin tullessani, jonotin puoli tuntia - aloitin sijalta 20. Sitten kävin hakemassa kahvikupin taukotilasta, MAX 1,5 minuuttia ja tuona aikana oma vuoroni oli tullut ja mennyt. Chatti-ikkunassa luki, että chatti aikakatkaistu.
Nyt olen uudestaan asiakaschatissa, jonossa numerolla 15.
Aargh.
ap
Olen kokenut samaa. On se hämmästyttävää, että lähetys matkaa onnistuneesti maailman toiselta ääreltä tänne Suomeen asti, mutta sitten Suomen posti onnistuu jotenkin sössimään lähetyksen. Monta kertaa lähetys tullut Suomeen, mutta "kadonnut" tai lähetetty takaisin, koska posti ei osaa infota vastaanottajaa.
Ei ole todellista. Sama juttu kuin viimeksi. Purnasin täällä, että lähetystä ei kuulu ja SIMSALABIM - paketti ilmestyikin lähipostiini.
Taas sama. Purnasin sekä tänne, että Postin chatissa, ettei lähetystä kuulu ja sieltä vastattiin, että se löytyy nyt lähipostistani. Ja kappas, nyt löytyi lähetys lähetystunnuksella. Eipä löytynyt vielä tunti sitten.
Tästlähin räyhään täällä tunnin, niin kaikki myöhässä olevat paketit tipahtavat kuin taikaiskusta lähipostiini :D
ap
Onko sullakin kokemusta näistä kumisista koirankakoista? Teitkö reklamaation?