Olisiko TOIMIVIA vinkkejä, millä saa hienhajun paidan kainaloista
Aina toisinaan elämässä vastaan tulee tällainen paita, ja kokeilen kaikkea, mutta lopulta paita vain pitää heittää pois... Toimivaa konstia ei ole vielä löytynyt. On kokeiltu etikkaa (jopa 3 päivän liotusta vahvassa etikkavedessä), klooria, hopeaionipesupalloa, pakastamista, hyviä probiootteja sisältäviä pesuaineita... Joten älkää nyt sanoko että "kokeile 2 rkl etikkaa huuhteluainelokeroon" :D vaan olisiko keinoja, joita olisitte kokeilleet ja olisi oikeasti toiminut?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vanish
Olet siis kokeillut nimenomaan hienhajuun ja on auttanut?
Vierailija kirjoitti:
Dr. Beckmannilla on tuote, jonka pitäis neutraloida hajuja, pienehkö valkoinen pullo.
https://www.halpahalli.fi/dr-beckmann-500ml-hajunpoistaja.html
Kiitos vinkistä! Tuota täytyy kyllä ostaa ja kokeilla.
-ohis
Tahranpoistoainetta kainalon kohdalle ennen pesua. itselläni on käytössä nestemäinen bioshout-tahranpoistoaine. Ja jos vaate antaa periksi, niin pesut välillä ainakin 60 asteessa.
Itse laitan huuhteluainelokeroon n. teelusikallisen verran (lorautus-arvio, ei tarkka) per pesukoneellinen, väkiviinaetikkaa.
Toiset laimentaa etikkaa ja laittaa joukkoon kaikenlaisia tuoksuja, mä laitan laimentamattomana.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile etikka+sooda yhdistelmää liotusvedessä.
Sehän on hyvä puhdistukseen, mutta auttaako se nimenomaan hienhajuun? Oletko kokeillut siihen? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanish
Kyllä. Pikku määrä vettä ja siihen vanish jauhetta, niin että muodostuu semmoinen mössö. Sitä hieroo paidan kainaloihin ja antaa vaikuttaa. Mä teen niin, että laitan sen vanishmössöllä käsitellyn vaatteen ja muuta pyykkiä koneeseen, pesuaineet mukaan ja ajastan koneen lähtemään käyntiin puolen tunnun kuluttua.
Pesen paidat aina yhden päivän käytön jälkeen ja en kyllä suostu uskomaan etteikö hienhaju lähtisi jo ihan 40 asteen lämpötilassa kertapesulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanish
Kyllä. Pikku määrä vettä ja siihen vanish jauhetta, niin että muodostuu semmoinen mössö. Sitä hieroo paidan kainaloihin ja antaa vaikuttaa. Mä teen niin, että laitan sen vanishmössöllä käsitellyn vaatteen ja muuta pyykkiä koneeseen, pesuaineet mukaan ja ajastan koneen lähtemään käyntiin puolen tunnun kuluttua.
Kiitos! Nythän on tullut paljon vinkkejä :) Ap
Vierailija kirjoitti:
Tää on varmaan vitsi. Toinen on happo ja toinen emäs, joten ne neutraloivat toisensa.
? kirjoitti:
Pesen paidat aina yhden päivän käytön jälkeen ja en kyllä suostu uskomaan etteikö hienhaju lähtisi jo ihan 40 asteen lämpötilassa kertapesulla.
Voi kun se sinun uskostasi riippuisikin.
-ei ap.
Vierailija kirjoitti:
No minulla auttaa etikka, treenivaatteetkin pysyvät raikkaina. Pesetkö vaatteesi riittävän usein? Kuulutko niihin ihmisiin, joiden hiki haisee kauhealle? En muista sairauden nimeä, mutta muutaman sellaisen olen tavannut.
Eräs entinen työkaverini haisi erittäin voimakkaalle. Joskus erehdyin laittamaan hänen käytössään olleen turvaliivin ylleni ja eihän sitä voinut pitää, se haisi niin kammottavalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanish
Tulin takaisin vahvistamaan, että se tosiaan TOIMI! Jee, paita pelastettu! Aion vielä kokeilla tuota jarrusprayta myös, kun seuraavan kerran tarve tulee. Kiitokset hyvistä vinkeistä!
Ap
? kirjoitti:
Niin siis tässähän ei ole kyse normaalista jokapäiväisestä hiestä, vaan joskus paidan kainaloihin onnistuu tarttumaan sellainen tietynlainen vahva hien haju, joka alkaa tuntua vasta, kun pesusta tullutta paitaa on pitänyt jonkin aikaa. Se johtuu bakteereista. Vaikka paita on pesty, kun sen pukee päälleen ja se saa vähän lämpöä ja kosteutta, haju alkaa taas tuntua. Ole iloinen, jos sinulle ei ole koskaan käynyt niin :)
Ootko aatellu, että kumoamisen sijaan siinä voi syntyä kemiallinen reaktio?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on varmaan vitsi. Toinen on happo ja toinen emäs, joten ne neutraloivat toisensa.
Ootko aatellu, että kumoamisen sijaan siinä voi syntyä kemiallinen reaktio?
Hopeaa sisältävät uudet käsien ja vatteiden puhdistusaineet. Myydään cittarissa
Kiitos! Kuulosta kokeilemisen arvoiselta!
Ap