Miten olet varautunut 10 vuoden lamaan?
Itse olen luopunnut autosta ja myynnyt arvoesineet m.m kultakellon
Kommentit (15)
Ladasta nyt ei montaa roposta saa Moskovan turuilla ja toreilla.
Aina se talous kääntyy nousuun heti ensi vuonna.
Toovottavasti tuleva vasemmistohallitus myy ahkerasti percettä, että saadaan velat kuitattua. Muita keinoja ei niillä kadun kasvateilla ole.
Pidän talouden sellaisena, että on varaa kiristellä. Samaa näyttävät tekevän muutkin.
Hain työkyvyttömyyseläkkeelle ja pääsin myös heti ensi kerralla, tosin prosessi muuten kesti ihan tolkuttoman kauan, vaikka perusteet olivat ihan alusta lähtien (MS-tauti). Ei minimieläkkeellä kärvistely herkkua ole, mutta voittaa työkkärin sulkeiset. Työkyvytömyyseläkkeelle ei muuten pääse ihan helpolla nykyään.
Suomessa lama on jatkunut jo yli 30 vuotta. Kun ysärillä työttömyys kasvoi satoihin tuhansiin niin sieltä asti työttömyys on pysynyt 6 numeroisena.
Minulla ei ole ainakaan enempää elinaikaa kuin tuo kymmenen vuotta - hengitysharjoituksilla varaudun makaamaan vessanlattialla ainakin viikon kotihoitoa odotellen ja kun sitä ei kuulu - niin se oli sitten siinä, minun elämäni. Täytyy sanoa, että vielä noin kymmenen vuotta sitten en suhtautunut näin negatiivisesti kotihoitoon ja muihin sosiaali ja terveyspalveluihin. Nytkin odottelen takaisinsoittoa Länsi-Uudenmaan terveyspalveluista (mikä lieneekin). Eilen sieltä soitettiin 5 sekuntia, enkä ehtinyt vastaamaan, tuli heti automaattinen tekstiviesti: soitamme sinulle kaks kertaa - onkohan se kaksi kertaa jo ohi vai tuleeko mahdollinen soitto........ Pitääkö istua kännykkä kädessä sohvalla pari päivää takaisin soittoa odotellen -SOITAMME SINULLE MAHDOLLISIMMAN PIAN.....
En mitenkää koska en oo päässy ees työelämään
Vierailija kirjoitti:
Pidän talouden sellaisena, että on varaa kiristellä. Samaa näyttävät tekevän muutkin.
Juuri näin. Ihmiset säästää kun tulevaisuus on epävarma. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Velaton asunto ja autot, kaksi työssäkäyvää ja rahaakin jemmassa.
Lopetin 40 vuotta vanhan perheyrityksen ja möin kaikki .. rahat on puolet tilillä .3sa eri pankissa ja puolet käteisenä
Hernekeittoa, vessapaperia, 100 vuotta internetiä ladattuna ja kellari täynnä intialaisia koodareita.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät laman kestävän juuri 10 vuotta?
Erittäin varakas ja menestynyt vanha yrittäjä kertoi ja hän on kaikessa aina oikeassa
Mistä tiedät laman kestävän juuri 10 vuotta?