Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko TOIMIVIA vinkkejä, millä saa hienhajun paidan kainaloista

Vierailija
28.08.2019 |

Aina toisinaan elämässä vastaan tulee tällainen paita, ja kokeilen kaikkea, mutta lopulta paita vain pitää heittää pois... Toimivaa konstia ei ole vielä löytynyt. On kokeiltu etikkaa (jopa 3 päivän liotusta vahvassa etikkavedessä), klooria, hopeaionipesupalloa, pakastamista, hyviä probiootteja sisältäviä pesuaineita... Joten älkää nyt sanoko että "kokeile 2 rkl etikkaa huuhteluainelokeroon" :D vaan olisiko keinoja, joita olisitte kokeilleet ja olisi oikeasti toiminut?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin. Kaikki keinokuituja sisältävät paidat alkavat haista nopeasti, koska keinokuitu suosii hajua tuottavien bakteereiden lisääntymistä.

Vierailija
2/36 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese se kuudessakympissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dr. Beckmann Hajunpoistaja

Olen ostanut prismasta ja tokmannista alle kympillä. Minulla tämä on toiminut lähes kaikkiin vaatteisiin (takit, paidat). Ainoastaan kahta urheilupaitaa en onnistunut pelastamaan tällä.

Vierailija
4/36 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikkakäsittely ja pesu sen jälkeen.

Vierailija
5/36 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla auttaa etikka, treenivaatteetkin pysyvät raikkaina. Pesetkö vaatteesi riittävän usein? Kuulutko niihin ihmisiin, joiden hiki haisee kauhealle? En muista sairauden nimeä, mutta muutaman sellaisen olen tavannut.

Vierailija
6/36 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut listassa, mutta kokeiltu kyllä...

Ap

Vierailija
7/36 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama neuvo täältä. Vaikka vaatteessa olisi pesu 30 asteessa, laita kuuteenkymppiin. Sillä lähtee hajut. Voi olla, että vaate kestää kuumemman pesun tai sitten ei kestä, mutta pilalla se on joka tapauksessa jos ei haju lähde.

Itse pesen kaikki vaatteet kuudessakympissä.

Vierailija
8/36 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, mutta jarrujenpuhdistusspray. Poistaa tahrat ja hien hajun. Joku voimakas liuotin se on, haihtuu nopeasti. Sen jälkeen normaali pesu.

Vierailija
9/36 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dr. Beckmannilla on tuote, jonka pitäis neutraloida hajuja, pienehkö valkoinen pullo.

https://www.halpahalli.fi/dr-beckmann-500ml-hajunpoistaja.html

Vierailija
10/36 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etikkakäsittely ja pesu sen jälkeen.

Millä tavalla sen teet, kun minulla ei ole toiminut 3 pv liotus 1:3-etikkavedessä? (Joo ja totta kai pesty sen jälkeen - voisi tietty olla ettei mitään hienhajua tuntuisi sen jälkeen jos sen pesemättä vetäisi päälleen :D )

Vierailija
11/36 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanish

Vierailija
12/36 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tahrat lähtee fairylla. Sitä hankaa tahraan, ja anna vaikuttaa hetli. Pese normaalisti. Jos iso alue huuhtele ensin ettei vaahtoa koneessa.

Vierailija
13/36 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihaton paita (kirjaimellisesti)....

Vierailija
14/36 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulla auttaa etikka, treenivaatteetkin pysyvät raikkaina. Pesetkö vaatteesi riittävän usein? Kuulutko niihin ihmisiin, joiden hiki haisee kauhealle? En muista sairauden nimeä, mutta muutaman sellaisen olen tavannut.

Useimmiten ei ole tällaista ongelmaa. Suurin osa vaatteista pysyy hajuttomina. Joskus johonkin paitaan iskee tämä ongelma, eikä se nyt jatkuva ongelma ole, mutta sen kerran kun se tulee, olisi kiva jos paidan voi vielä pelastaa. On ollut sekä keino- että luonnonkuituisia paitoja.

Ap

Vierailija
15/36 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitä huomiota paitojen materiaaleihin. Katso mitä materiaalia ovat ne paidat, joihin hienhaju on pinttynyt. Jatkossa älä enää osta sen materiaalin paitoja.

Vierailija
16/36 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teknisen urheilupaidan, joka löyhkäs ihan kamalalle, liotin laimentamattomassa etikassa. Toimi.

Vierailija
17/36 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin polyesteri on pakko pestä 60 asteessa, jos haluat hajut pois. Vaate kestää tai ei, mutta sillä ummehtunut haju lähtee. 40 astetta ei riitä. Kokemusta on.

Laadukkaammat materiaalit puhdistuvat alemmissa lämpötiloissa.

Vierailija
18/36 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhousunsuoja liimattuna paitaan imee hien itseensä, eikä hiki pääse paitaan.

Vierailija
19/36 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta, mutta jarrujenpuhdistusspray. Poistaa tahrat ja hien hajun. Joku voimakas liuotin se on, haihtuu nopeasti. Sen jälkeen normaali pesu.

Kiitos vinkistä! Meillä itse asiassa taitaa olla tuota autotallissa, pitääkin kokeilla! Ilmeisesti olet onnistuneesti käyttänyt.

Ap

Vierailija
20/36 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile etikka+sooda yhdistelmää liotusvedessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan