Hyvät ja huonot puolet esiin! Pienen vauvan kanssa asuminen keskustassa vai muualla
Olemme muuttamassa Helsinkiin ja esikoinen syntymässä. Tarjolla olisi kolmio kantakaupungista, jossa etuna miehen lyhyt työmatka ja turvallinen alue, mutta itse kaipaisin mielipiteitänne. Olemme miettineet myös Tapiolan seutua. Päätös pitää tehdä nopeasti! Äitiyslomalla olen tytön kanssa 2v vähintään, luultavammin pidempään.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Koko Etelä-Espoo on täynnä ruotsinkielisiä päiväkoteja, mut on niitä toki muuallakin. Kyllä 1-vuotiaasta eteenpäin oma piha on ehdoton plussa, mun lapsen ulkonaoloaika varmaan triplaantui, kun muutettiin kerrostalosta rivariin.
Mitä asuinalueita nämä ovat nimeltään? Etelä-Espoo ei tuttu
Olen asunut Tapiolassa, keskustassa ja nyt itäisessä kantakaupungissa (ei Kallio). Nämä kaikki ovat lasten kanssa mahtavia paikkoja asua. Nautin suuresti siitä, että ympärillä on lähellä, helposti saavutettavissa toimintaa lapsille ja kivoja paikkoja joissa itsekin viihtyy. Valintasi kannattaa varmaan tehdä sen välillä kumpi on sinulle tärkeämpää, luonnon läheisyys vai urbaanin elämän läheisyys. Kummassakin on puolensa. (Pohjois-)Tapiolan asukaspuisto on yksi parhaista leikkipuistoista pk-seudulla.
Itse muuttaisin keskustaan. Lapsen kanssa pääsee kärryillä Tapiolaan jos haluaa vaikka käydä hevosia nuuskimassa. Keskustasta on helppo lähteä esim. Suomenlinnaan tai kaivarin ulkoilemaan ja muutenkin metrolla pääsee vaikka Vuosaareen tai Laruun missä on kivoja retkipaikkoja. Tapiolasta on toki myös hyvät yhteydet joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse muuttaisin keskustaan. Lapsen kanssa pääsee kärryillä Tapiolaan jos haluaa vaikka käydä hevosia nuuskimassa. Keskustasta on helppo lähteä esim. Suomenlinnaan tai kaivarin ulkoilemaan ja muutenkin metrolla pääsee vaikka Vuosaareen tai Laruun missä on kivoja retkipaikkoja. Tapiolasta on toki myös hyvät yhteydet joka paikkaan.
Joo mutta viikonloput ovat äärettömän tylsiä kun ei ole pihaa, eikä omaa saunaa!! ❤️ Ei sitä kukaan kaupoissa ja nähtävyyksistä koko ajan kierrä.
Vierailija kirjoitti:
Ai Helsingin keskustasta rattailla Tapiolaan? 😱
Vali vali