Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvät ja huonot puolet esiin! Pienen vauvan kanssa asuminen keskustassa vai muualla

Vierailija
27.08.2019 |

Olemme muuttamassa Helsinkiin ja esikoinen syntymässä. Tarjolla olisi kolmio kantakaupungista, jossa etuna miehen lyhyt työmatka ja turvallinen alue, mutta itse kaipaisin mielipiteitänne. Olemme miettineet myös Tapiolan seutua. Päätös pitää tehdä nopeasti! Äitiyslomalla olen tytön kanssa 2v vähintään, luultavammin pidempään.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainenkin hyvä puoli keskustan läheisyydessä, että kun aluksi pääset muutamaksi tunniksi pyrähtämään jonnekin omaa aikaa viettämään, ovat leffat ja kaverit ja ravintolat ja ja treenimahdollisuudet ja muu asioiden hoito ihan lähellä, ei tarvi koko iltaa varata jos haluaa ihmisten ilmoille. Helppo siis viettää myös treffejä tai yksin aikaa ilman vauvaa lyhyissäkin pätkissä, kuten alkuun tarvitsee.

Vierailija
22/47 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle ullanlinna olisi liian kaukana ytimestä, mutta jos arvostaa merellisyyttä, niin varmasti hyvä alue. :) Sieltä auto helpottaa liikkumista, ja ratikallakin lienee pääsee.

Siellä varmasti löytyy ruotsinkielinen päiväkoti, mutta helsingin alueen julkiset päikkärit ovat aivan sekaisin, joten yksityistä kannattaa katsoa. Kaupungin määräämä sijoitus voi olla ihan missä päin kaupunkia julkisessa.

Tapiolalla on sama etäisyys-ongelma ilman ullanlinnan viehättävyyttä (arkkitehtuuri ja luonto), joten noista valitsisin kyllä ullanlinnan. Puistot korvaa kyllä oman pihan ja ei tarvitse ylläpitää itse. (3 jatkaa)

Meillä on kyllä molemmat lapset Ullanlinnassa julkisessa päiväkodissa, yksityistä emme edes harkinneet viimeaikaisten kohujen takia. Ja mitä ulkoiluun tulee, retkiä voi tehdä viikonloppuisin kun julkiset kulkevat, sekä lautat kaikkiin mahtaviin saariin Helsingin edustalla. Ei tarvitse kököttää sisällä. Sitäpaitsi voitte hankkia pian mökin, jossa maalaiselämää ja sitten kaupungissa työt ja arki palveluiden lähellä.

Voih, kunpa voisikin hankkia mökin, mutta ei valitettavasti ihan pian onnistu, lainaa paljon sekä myös sijoituslainaa (asuntoja).

Lisäksi pidän hiihtämisestä, puutarhanhoidosta, ja harmittaa, etten ole niitäkään näinä 15 kantakaupungissa asuttuna vuotena tai 4 ulkomailla asuttuna vuotena pystynyt tehdä.

Keskusta tunnetaan, kuulisin muista, pikkulapsiperheille suositeltavista alueista!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuimme lapsen syntyessä ja ollessa pieni Ullanlinnassa, ja se oli mainio paikka. Kaivopuisto oli liki , samoin muita ulkolupaikkoja, saaret yms. Ruokakauppoja ei niin, mutta muuten riittävästi palveluja. Kaikki oli lähellä ja kavereita kun näki. Puisto oli yhtä hyvä kuin piha, sillä eihän pientä voi yksin jättää missään. Meilläkään ei ollut parveketta, mutta pitkät vaunulenkit oli oikeasti virkistäviä, ylikilot katosi heti, ja opin kyllä tuntemaan kotikaupunkini.

Mutta, muutitte 😊 Missä päin asutte nyt?

Vierailija
24/47 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut kanta-kaupungissa esikoisen vauva-ajan, keskimmäisen vauva-aika meni rivitalossa keskikokoisessa kaupungissa ja nuorimman ihan maalla.

Esikoisen kanssa tuo kaupunkielämä oli tosi kivaa. Kuten moni muukin on sanonut, ei tarvinnut jumiutua kotiin, vaunujen kanssa pääsi moneen paikkaan ja ystäviäkin oli helppo tavata. Mutta kun lapsi alkoi liikkua, ei kaupungin helppous ollutkaan enää niin helppoa, ennemmin kaipasin turvallista aluetta missä lapsen kanssa helppo ulkoilla. Toki jos tarkoitus on laittaa lapsi tuossa vaiheessa hoitoon, ei ulkoilun tarve ole samanlainen kun kotihoidossa. Lyhyet työmatkat ja muut asiointimatkat ehdoton plussa.

Rivarissa oli juuri se kivaa, että vanhempi lapsi touhusi turvallisesti omalla pihalla ja vauva nukkui ulkona vaunuissa. Kauppaan, neuvolaan tms. lähteminen oli sitten oma operaationsa. Lähellä oli kuitenkin leikkipuisto, jossa kotihoidossa ollut vanhempi lapsi sai ikäistään leikkiseuraa ja minä aikuisseuraa.

Maalla sitten olikin aika eristyksissä, en paljon ketään nähnyt äitiysvapaan aikana. Olisin tullut mökkihöperöksi ilman isompia lapsia. Mutta omalla pihalla oli kiva puuhailla ja sisällä oli kunnolla tilaa leikeille.

Vierailija
25/47 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu siihen, että jossain kerrostalossa voi aina olla meluavia naapureita. Jos vain on varaa, niin muuttakaa rivitaloon tai omakotitaloon.

Vierailija
26/47 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ydin on stockka-kamppi -akseli. :D Itse olen asunut pohjoisella rautatien kadulla (ja Tapiolassa) ja siitä suunnasta ullanlinna jää punavuoren taakse ”sinne jonnekin”. Itäistä kantakaupunkia en lapsiperheille tosiaan suosittele!

Itse en tykkää vaunujen kanssa pyöriä kivijalka-liikkeissä, koska vaunujen nosto portaissa ärsyttää ja pienissä liikkeissä lapsi helposti saa kiinni ostettavista tavaroista. Lisäksi talvella lapsen pukeminen uloslähdettäessä, riisuminen liikkeeseen saapuessa ja uudelleenpukeminen lähtiessä (toista joka liikkeessä) ahdistaa myös. Lapseni saa itkuraivarit heti kun tulee kuuma. Siksi ostoskeskus on vaan niin helppo! Itsekseni ollessani ostoksilla minäkin suosin kivijalkaliikkeitä. Sisään tullessa toppavaatteet kassiin ja kiertelemään. Ompussa on lisäksi kirjasto, jossa voi ottaa pienen kanssa hengähdystauon vaunuista/rattaista. Ravintolat ja kahvilat ovat varautuneet lapsiasiakkaisiin ja kaikkialla on tilaa kurvailla vaunujen kanssa,

Vierailija
27/47 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositelkaa alueita Helsingin/ Espoon mammat 🌺

Vierailija
28/47 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ydin on stockka-kamppi -akseli. :D Itse olen asunut pohjoisella rautatien kadulla (ja Tapiolassa) ja siitä suunnasta ullanlinna jää punavuoren taakse ”sinne jonnekin”. Itäistä kantakaupunkia en lapsiperheille tosiaan suosittele!

Itse en tykkää vaunujen kanssa pyöriä kivijalka-liikkeissä, koska vaunujen nosto portaissa ärsyttää ja pienissä liikkeissä lapsi helposti saa kiinni ostettavista tavaroista. Lisäksi talvella lapsen pukeminen uloslähdettäessä, riisuminen liikkeeseen saapuessa ja uudelleenpukeminen lähtiessä (toista joka liikkeessä) ahdistaa myös. Lapseni saa itkuraivarit heti kun tulee kuuma. Siksi ostoskeskus on vaan niin helppo! Itsekseni ollessani ostoksilla minäkin suosin kivijalkaliikkeitä. Sisään tullessa toppavaatteet kassiin ja kiertelemään. Ompussa on lisäksi kirjasto, jossa voi ottaa pienen kanssa hengähdystauon vaunuista/rattaista. Ravintolat ja kahvilat ovat varautuneet lapsiasiakkaisiin ja kaikkialla on tilaa kurvailla vaunujen kanssa,

Olet asunut, mutta myös, muutitte😀 Missä päin nyt?

Vierailija
29/47 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos piha kiinnostaa niin läntisempi espoo voisi olla parempi paikka. Tosin Westendissä olisi lienee ruotsalainen päiväkoti. Samoin on espoon keskuksessa. Sen ympärillä on ok okt-alueita.

Vierailija
30/47 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva ajan asuisin kaupungissa, mutta isompien lasten kanssa lähiössä.

Keskustassa on kaikenlaisia tapahtumia ja esim. Annantalo. Ja nykyään Oodi on suosittu vauvapaikka, mutta sinne pääsee helposti mistä vain.

Vauvan kanssa kannattaa tosiaan miettiä, missä itse parhaiten viihtyy. Onhan sekin etu, että miehellä on lyhyt työmatka. Itse viimeviikolla menin Lauttasaareen(joka on hyvä paikka), metrossa häikkää, niin 1.5 h vei aikaa.

Vierailija
31/47 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin perheen kannalta lyhyttä työmatkaa. Miehellä jää helposti pari tuntia ennemän aikaa perheelle ja se on arjessa paljon.

Vierailija
32/47 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuimme lapsen syntyessä ja ollessa pieni Ullanlinnassa, ja se oli mainio paikka. Kaivopuisto oli liki , samoin muita ulkolupaikkoja, saaret yms. Ruokakauppoja ei niin, mutta muuten riittävästi palveluja. Kaikki oli lähellä ja kavereita kun näki. Puisto oli yhtä hyvä kuin piha, sillä eihän pientä voi yksin jättää missään. Meilläkään ei ollut parveketta, mutta pitkät vaunulenkit oli oikeasti virkistäviä, ylikilot katosi heti, ja opin kyllä tuntemaan kotikaupunkini.

Mutta, muutitte 😊 Missä päin asutte nyt?

Asuimme vuokralle, ja vuokranantaja nosti vuokraa hurjasti. Muutettiin Kartanonkoskelle, mutta silloin lapsikin oli jo isompi ja kaipasi leikkikavereita. Alue oli täynnä lapsia:-)

Vierailija
33/47 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Emilia Leppilampi asuu! Pieni lapsi ja ihanan näköinen joku merenrantapaikka

Vierailija
34/47 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/47 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan itsekin muuttaa helsinkiin jos siellä saa olla 2v äitiyslomalla.

Vierailija
36/47 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa olla kun on hyvä ura ja hyvätuloinen puoliso 😍🙏

Vierailija
37/47 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositelkaa alueita Helsingin/ Espoon mammat 🌺

Menee vähän ohi, mutta Kirkkonummen Sundsberg. Ihanaa aluetta lapsiperheelle. Päiväkodeista kunnallinen ruotsinkielinen Hommas löytyy Masalasta. Tosin siinä vaiheessa kun lapsi lähtee kouluun, voi olla että kannattaa lähteä Espoon puolelle. 

Vierailija
38/47 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle ullanlinna olisi liian kaukana ytimestä, mutta jos arvostaa merellisyyttä, niin varmasti hyvä alue. :) Sieltä auto helpottaa liikkumista, ja ratikallakin lienee pääsee.

Siellä varmasti löytyy ruotsinkielinen päiväkoti, mutta helsingin alueen julkiset päikkärit ovat aivan sekaisin, joten yksityistä kannattaa katsoa. Kaupungin määräämä sijoitus voi olla ihan missä päin kaupunkia julkisessa.

Tapiolalla on sama etäisyys-ongelma ilman ullanlinnan viehättävyyttä (arkkitehtuuri ja luonto), joten noista valitsisin kyllä ullanlinnan. Puistot korvaa kyllä oman pihan ja ei tarvitse ylläpitää itse. (3 jatkaa)

Meillä on kyllä molemmat lapset Ullanlinnassa julkisessa päiväkodissa, yksityistä emme edes harkinneet viimeaikaisten kohujen takia. Ja mitä ulkoiluun tulee, retkiä voi tehdä viikonloppuisin kun julkiset kulkevat, sekä lautat kaikkiin mahtaviin saariin Helsingin edustalla. Ei tarvitse kököttää sisällä. Sitäpaitsi voitte hankkia pian mökin, jossa maalaiselämää ja sitten kaupungissa työt ja arki palveluiden lähellä.

Voih, kunpa voisikin hankkia mökin, mutta ei valitettavasti ihan pian onnistu, lainaa paljon sekä myös sijoituslainaa (asuntoja).

Lisäksi pidän hiihtämisestä, puutarhanhoidosta, ja harmittaa, etten ole niitäkään näinä 15 kantakaupungissa asuttuna vuotena tai 4 ulkomailla asuttuna vuotena pystynyt tehdä.

Keskusta tunnetaan, kuulisin muista, pikkulapsiperheille suositeltavista alueista!

Ap

Me asutaan Kannelmäessä, ja vaikka aseman seutu vähän nuhjuinen onkin, muuten on mielestäni hyvä asuinpaikka etenkin pikkulapsiperheelle (kouluista en tiedä vielä mitään). Mätäjoen varrella on lenkki- ja hiihtomaastoa, leikkipuistoja on parikin isoa, etenkin kirkon vieressä oleva on tosi kiva. Kävelyreitit on muutenkin hyviä, meidän pieni potkupyöräilijä sai painella aika vapaasti, kun löytyy paljon reittejä kaukana autoteistä, asutaan siis ihan Mätiksen laidalla. Kaaren Prisma on auki ympäri vuorokauden, joten prismaperheily onnistuu, mutta juna vie tarvittaessa keskustaankin kätevästi. Kaaressa on muuten hyvät leikkipaikat, toivottavasti kohta aukeava ravintolamaailma toisi vähän parempia lounaspaikkojakin.

Vierailija
39/47 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Etelä-Espoo on täynnä ruotsinkielisiä päiväkoteja, mut on niitä toki muuallakin. Kyllä 1-vuotiaasta eteenpäin oma piha on ehdoton plussa, mun lapsen ulkonaoloaika varmaan triplaantui, kun muutettiin kerrostalosta rivariin.

Vierailija
40/47 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa olla kun on hyvä ura ja hyvätuloinen puoliso 😍🙏

Saahan sitä olla kotona lastaan hoitamassa vaikka kouluikään asti, oli sitten uraa ja puolisoa tai ei. Mutta äitiyslomaa se ei täälläpäin Suomea ole. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi