Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies "saikulla", ilmoitin miehen pomolle tämä selän takana

Vierailija
27.08.2019 |

Olenko huono vaimo? Mies otti loppuviikoksi saikkua pelatakseen jotain uutta peliä mikä julkaistiin tänään. Minua jotenkin ärsyttää tuo kun itse olen työttömänä.

N28

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle rehellisyys on tärkeä arvo ja on hyvin vähän sellaisia tilanteita, joissa hyväksyisin feikkisaikuttamisen - pelaaminen ei niihin todellakaan kuulu. Olisi vaikea jakaa elämäänsä sellaisen ihmisen kanssa, jolla olisi noin perustavanlaatuisesti erilaiset arvot. Käräyttämään silti tuskin alkaisin, asia on feikkisaikuttajan ja hänen työnantajansa välinen.

Sen kyllä ymmärrän, että työtöntä ärsyttää tuollainen. Toisin kuin moni luulee, iso osa työttömistä todella haluaisi olla töissä ja hakeekin vaikka mitä duunia, mutta ei pääse. Jos on itse siinä tilanteessa, ja tietää että tekisi työn kuin työn todella tunnollisesti jos sellaisen vain saisi, niin voi olla todella ärsyttävää katsella työssäkäyvien lusmuilua. Voi tulla sellainen tunne, että itse mielellään ottaisi sen työn, ja se jolla se on, ei ymmärrä arvostaa sitä vaan sluibailee ja marmattaa.

Vierailija
22/28 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvoin näkee, että työtön haluaa sen ainoan rahaa taloon tuovan saavan potkut.

Olet väärässä, tuo on ihan loogista toimintaa. Siis tilanne: työtön nainen ja töissäkäyvä mies. Kenties nainen kokee itsensä huonoksi koska on työtön, tuntee itsensä huonommaksi kuin puolisonsa. Joku pöhkö sanoisi ratkaisun olevan se että nainen hankkii töitä niin hän voi tuntea itsensä hyväksi. Typerä vastuuntuntoisen ihmisen ratkaisu. Paljon hauskempi ratkaisu on se että nainen hankkii miehelleen potkut. Sitten he molemmat ovat työttömiä, yhtä huonoja, joten naisen ei enää tarvitse tuntea itseään huonoksi. Ja jos nainen siinä vaiheessa vielä lisäksi alkaa pilkata ja sättiä ja halveksia miestään niin nainen voi tuntea itsensä miestään paremmaksi.

Siinäs näet. Ei ole merkitystä sillä miten asiat käytännössä menevät, tehdäänkö töitä, ansaitaanko rahaa. Väliä on vain tunteilla. Väliä on vain sillä tunnetko itsesi huonoksi vain hyväksi. Hyvät tunteet ja hyvä olo ovat tärkeintä elämässä, tuollaiset narsistinaiset tietävät tämän ja toimivat sen mukaisesti.

Taidat olla mies kun et osaa ottaa tunteita ollenkaan huomioon. Naiset ovat tunteellisempia, herkempiä, empaattisempia, joten he toimivat tunteidensa mukaisesti eli lyttäävät miestä alas jotta tuntevat itsensä hyväksi. Samoin toimisit sinäkin jos olisit hyvä, tunteikas, empaattinen ihminen etkä huono tunteeton mies.

Jatkoa edelliseen...

Minä olen tunteellinen mies. Mutta minä olen introvertti, erakko. Haen hyvää oloa/tunnetta sisältäni, siitä millainen olen, mitä teen, miten aikani vietän. Eli olen ihan surkea ihminen koska keskityn itseeni ja olen epäsosiaalinen enkä ollenkaan ota muita huomioon, tahdon vain tehdä hyvää ja tuntea hyvää. Voitko kuvitella miten kukaan voi olla tälläinen itsekäs hirviö?

Narsistinaiset ovat parempia ihmisiä koska he ovat tunteellisen lisäksi sosiaalisia. He eivät ole sisäänpäinkääntyneitä luusereita, he eivät hae hyvää oloa/tunnetta sisältään, he hakevat sitä muista ihmisistä, suhteistaan muihin ihmisiin. Kunhan he saavat ihailua muilta ihmisiltä ja kunhan he saavat lytätä muita itseään alemmas niin he tuntevat hyviä asioita eli ovat hyviä ihmisiä. Siinäs näet: täytyy olla sosiaalinen ollakseen hyvä ihminen.

Ottakaa tästä opiksi te kaikki introvertit! Oppikaa sosiaalisia taitoja! Kyllä teidän täytyy olla empaattisia ja ottaa muiden tunteet huomioon! Kun lyttäätte muita niin aiheutatte heille pahan mielen ja voitte tuntea itsenne heitä paremmiksi eli olette hyviä ihmisiä!

Vain joku täysin epäempaattinen psyko tuntisi itsensä hyväksi ilman vuorovaikutusta muiden ihmisten kanssa.

Mene roskakoriin.

Tuo sun roskakorikommentti on aggressiota. Ihminen käyttää aggressiota kun hän kokee itsensä tavalla tai toisella uhatuksi, mahdollisesti loukatuksi tai satutetuksi. Sulla ei nyt ole mitään hyvää syytä tuntea itseäsi uhatuksi, koska jonkun heebon kirjoitus jollain nettipalstalla ei todellakaan ole mikään todellinen uhka. Tuo sun kommentoima kirjoitus ei todellisuudessa uhkaa sua millään lailla.

Joten se jos loukkaannuit tuosta kirjoituksesta ei johdu tuosta kirjoituksesta vaan susta. Sun sisällä on jotain pahaa kieroa joka loukkaantui. Siksi suhun sattuu, siksi puolustaudut. Mutta ratkaisu ei ole se että kohdistat aggressiota itsesi ulkopuolelle eli kirjoituksen kirjoittajaan. Vaikka pääsisit eroon yhdestä kirjoittajasta niin jatkossa muut ihmiset kuitenkin loukkaavat sinua muilla tavoin etkä sinä kaikesta kivusta ikinä pääse eroon vaikka kuinka paljon käyttäisit aggressiota.

Ainoa toimiva ratkaisu on se että kohdistat huomiosi itseesi, sisääsi. Yrität sisältäsi löytää sen jonkin kieroutuneen pahan ja korjata sen, parannat itsesi. Sitten kaikenmaailman höpsöt nettikirjoittelut on sulle herttaisen yhdentekeviä.

Itsesi parantaminen kannattaa. Sitten sulla ei mene aikaa ja energiaa itsesi puolustamiseen turhanpäiväisiä loukkaavia asioita vastaan. Sitten voit käyttää aikasi ja energiasi vaikkapa hyvinvoinnin luomiseen.

Tietysti jos olet sitä mieltä että voit jo hyvin ja että nautit siitä kun kohdistat aggressiota muihin niin mikäs siinä sitten, jatka vain samaan tapaan. Mutta en usko että nautit. Jos nauttisit muille ilkeilemisestä niin olisit varmaan kirjoittanut jotain paljon ilkeämpää kuin vain pienen harmittoman roskakorikommentin. Tällä palstalla on paljon ihmisiä jotka ovat jo niin pitkällä oman pahoinvointinsa välttelemisessä aggression avulla, ilkeilemällä muille ihmisille, että he ovat jo täysin tottuneet siihen, se on heille automaatio, he eivät huomaa tekevänsä mitään kyseenlaista, siitä on tullut heidän normaalitilansa, ilkeily on heidän mielestään hyvä asia.

Jos ilkeily ei sinun mielestäsi ole hyvä asia niin toivon että harkitset itsesi pelastamista. Siis sitä että et välttelisi pahaa oloa aggressiolla vaan yrittäisit korjata sisälläsi sen mikä sinuun oikeasti sattuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos on totta niin huhu. Oma mies tekee kotoa käsin töitä ja on meillekin tuttua että useesti pelaa vaikka olisi töitäkin mutta saa kuitenkin aina hommansa suht ajoissa valmiiksi.

Kaikkia töitä ei voi tehdä etänä! Eikä etätyössä oteta sairaslomaa.

Sairasloma on vapautus työnteosta, ei vapautus työpaikalle menosta. Etätyön tekijä voi tietenkin pitää sairaslomaa aivan kuten työpaikalla työskenteleväkin.

Vierailija
24/28 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä paskin aloitus ever.

Niin mutta tähän tuli ihan hyviä kommentteja. Usein on niin että mitä kakempi aloitus niin sitä parempia kommentteja siihen tulee. Hyvät aloitukset on jo niin loppuunkulutettu. Kannattaa yrittää tehdä erityisen kakkoja aloituksia.

Vierailija
25/28 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen toimii selkäänpuukottajana? No way!

Vierailija
26/28 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoin näkee, että työtön haluaa sen ainoan rahaa taloon tuovan saavan potkut.

Jep, kohta ovat molemmat työttöminä ja nauttivat suomalaisen hyvinvointivaltion suojaverkoista.

Vierailija
27/28 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos on totta niin huhu. Oma mies tekee kotoa käsin töitä ja on meillekin tuttua että useesti pelaa vaikka olisi töitäkin mutta saa kuitenkin aina hommansa suht ajoissa valmiiksi.

Kaikkia töitä ei voi tehdä etänä! Eikä etätyössä oteta sairaslomaa.

Sairasloma on vapautus työnteosta, ei vapautus työpaikalle menosta. Etätyön tekijä voi tietenkin pitää sairaslomaa aivan kuten työpaikalla työskenteleväkin.

Työssä on 3 astetta: töissä käyminen, töissä oleminen ja se korkein aste eli töiden tekeminen.  Ihannetapauksessa kunnon virkamiehen työaika on ma-pe klo 8-16 ja vastuu loppuu kun kirjautuu ulos tietokoneelta ja laittaa lähtiessä työhuoneen oven lukkoon.

Vakavasti puhuen minusta noiden etätöiden määrä ei ole lisääntynyt niin paljon kuin olisi mahdollista vaan ne ovat jääneet enemmän puheiden tasolle.

Vierailija
28/28 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti se lyö sua. Kasvoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä