Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Topin salmiakkipussissa oli puolikas hedelmäkarkki "Taidan pitää pussin avaamattomana" Miten se on mahdollista jos sieltä on otettu karkki?

Vierailija
27.08.2019 |

https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/d6638299-552c-4349-86f5-8bc…

Joo, ei nyt ehkä päivän polttavin puheenaihe, mutta minua jäi ihmetyttämään, että eikö pussi ole väkisinkin avattu, eikä avaamaton, jos sieltä on jo otettu karkki ulos?

Topi osti ruokakaupasta Fazerin Salmiakki mix -pussin ja huomasin, että pussin sisällä on puolikas Tutti Frutti Passion -pussiin kuuluva karkki.

– Piti kuitenkin tarkistaa, kuuluuko se pussiin, mutta ei. Pussin takana sanotaan, mitkä kolme karkkia pussiin kuuluu ja se ei ollut niiden joukossa. Taidan pitää pussin avaamattomana ja ottaa muistoksi, kun löytyi hassu yksilö, Topi kertoo Iltalehdelle.

Pari viikkoa sitten Sari oli ostanut työpaikalleen pari Pätkis-pussia, joista löytyikin liköörikonvehteja.

Fazer Makeisten viestintäjohtaja Liisa Eerola, miten usein karkkivahinkoja tapahtuu?

– Makeisia eksyy aina silloin tällöin vääriin pusseihin, yleensä on kyse yksittäistapauksista. Pätkis-tapauksessa kyseessä oli valmistuserän alkupäässä eli alkuminuutteina tapahtuneesta virheestä. Pieni määrä kääreellisiä konvehteja oli erehdyksen vuoksi jäänyt linjalle, Eerola kertoo.

Takaisinveto tehdään, kun on syytä epäillä vakavaa laatuvirhettä tuotteessa tai pakkauksessa, esimerkiksi pakkauksessa olevaa puutteellista allergiamerkintää.

– Tuoteturvallisuus on aina tärkein kriteeri. Pätkis-tapauksessa pystyimme rajaamaan valmistusminuutit ja sitä myöden tarkistamaan, mihin tuolloin valmistettuja tuotteita oli lähetetty ja olemaan kauppoihin yhteydessä. Kaikki kuluttajat, jotka ovat löytäneet virheellisen pussin, saavat hyvityksen kuluttajapalvelustamme.

Jos karkkipussista löytyy ylimääräisiä karkkeja, neuvoo Eerola ensisijaisesti olemaan yhteydessä Fazerin kuluttajapalveluun.

– Silloin me saamme tiedon virheestä ja tuotteen ostaja saa hyvityksen.

Jokainen vääränlainen karkkipussi on oma tapauksensa, joten Eerola ei pysty sanomaan, onko väärä karkki lisäpainona pussissa vai viekö se paikan oikealta karkilta.

Mutta keräilyharvinaisuutta niistä tuskin tulee.

– Suosittelen kyllä mieluummin nauttimaan tuotteet kuin säilyttämään niitä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähnyt pussin läpi väärän karkin ja jättänyt avaamatta.

Missään ei sanota että on ottanut karkin pussista.

Vierailija
2/12 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hiton takia toikin pitää nyt iltalehteen ilmoittaa? 🤦🏼‍♀️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli kyllä tärkeä uutinen..

Vierailija
4/12 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tulis mieleen edes ilmoittaa, söisin vaan menemään. Vai että vielä korvauksia :D

Vierailija
5/12 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä kuuluu sille pussipastatytölle nykyään...?

Vierailija
6/12 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä reklamoin kaikesta, en niiden "korvauksien" takia vaan siksi, että tietävät linjalla olevasta virheestä (ja korjata ne). Viimeksi sain sipsipussista 8e arvoisen lahjakortin ja selityksen virheelle. Mutta sitä en kyllä tajua, miksi tuokin on pitänyt lehtiin asti mennä. Ihan normaalia tuollaiset "väärä tuote pakkauksessa" -jutut, koska samassa tehtaassa tehdään paljon eri juttuja ja siten ne voivat mennä helposti sekaisin. Reklamaatiota vaan vetämään niin saa sillä rahalla pari uutta tuotetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita minullekin joskus vastaan tullut virheellisiä/viallisia tuotteita, mutta ei ole tarvinnut iltapäivälehdille niistä soitella, vaan ihan vaan palautetta tuotteen valmistajalle ja sillä hyvä. 

Vierailija
8/12 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että pitäisi säilyttää moinen jälkipolville?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä reklamoin kaikesta, en niiden "korvauksien" takia vaan siksi, että tietävät linjalla olevasta virheestä (ja korjata ne). Viimeksi sain sipsipussista 8e arvoisen lahjakortin ja selityksen virheelle. Mutta sitä en kyllä tajua, miksi tuokin on pitänyt lehtiin asti mennä. Ihan normaalia tuollaiset "väärä tuote pakkauksessa" -jutut, koska samassa tehtaassa tehdään paljon eri juttuja ja siten ne voivat mennä helposti sekaisin. Reklamaatiota vaan vetämään niin saa sillä rahalla pari uutta tuotetta.

Niin, että muutenvain sitten siinä kiltisti ilmoitelessa ilmoitat myös yhteystietosi että voivat lähettää sulle korvauksia :D

Vierailija
10/12 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä tätä nykyajan menoa. Väärä karkki pussissa ja eiku uutista vääntämään. Ja tätä pidetään normaalina. Voi luoja, ota minut pois!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vaippapaketissa väärin painettuja vaippoja, ei siis ollut vuotosuojia ollenkaan. Mutta suotta tässä mitään reklamoida kannattaa kun soitan Ilta-Sanomiin!!

Vierailija
12/12 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettiny näistä toimittajista jotka tekee näitä juttuja, niin tunteekohan ne oikeesti suurta ammatillista ylpeyttä kun painaa jutun päälle entteriä, vaiko et mitä kaikkee paskaa sitä pitää kirjoitella rahan takia :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän