Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hirveintä, mitä olet syönyt tai juonut kohteliaisuudesta?

Vierailija
26.08.2019 |

Kysymys otsikossa

Kommentit (1840)

1781/1840 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvi. Minusta se on kitkerää ja etovaa, mutta en kehtaa työkuvioissa ja sukujuhlissa tehdä numeroa itsestäni, kun en juo kahvia, joten juon sitten vaan.

Hyi kauheeta, ikinä en joisi. Karsee hajukin.

Vierailija
1782/1840 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siemenneste🤮

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1783/1840 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokomaksasta tehtyjä pihvejä.

Vierailija
1784/1840 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaista vahvaa käärmeviinaa. Toisen sijan saavuttaa Virun Kankee ja kolmantena on sitten tequila. Kunniamaininnan annan vielä unkarilaiselle palinkalle.

Vierailija
1785/1840 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itämaalainen ystäväni teki ylpeänä kotikutoista ruokaa. Odotin jotain mausteista ja tuoreen makuista....sain saippualle maistuvaa vauvansosetta.

Vierailija
1786/1840 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mieleen mitään mitä en olisi syönyt ilolla jos minulle valmistettu. Ainoa vähän sinnepäin oli kun karsea puliukko pyysi et maistas tätä asiaa x et miltä se maistuu. Meinas oksennus lentää kun kohteliaisuutta maistoin hänen annoksestaan mini murusen. En jaksa selittää miksi en kieltäytynyt mutta kuitekin

Vierailija
1787/1840 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaviini. En tykkää mutta miehellä ei ollut muuta treffeillä tarjota. Yök.

Vierailija
1788/1840 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tulee huono ja oksettava olo jos juon jo kovin jäähtynyttä kahvia. Yhden työkaverin läksiäiskahveilla ammattitaidoton keittiömme oli keittänyt ne kahvit varmaan paria tuntia ennen varsinaista juhlaa kuten talon vanhuksillekin keittävät klo 14 kahvin jo klo 11...joo ja tästä keittiöstä on annettu miljoona kertaa palautetta, mut mikään ei muutu..

No join sitten väkisin sitä kahvia kun en kehdannut viedä täyttä kuppia pois kaikkien katseen alla pois..

En ymmärrä miten pystyn juomaan jääkahveja, mutta haalea normi kahvi on todella etovaa ja oikeasti tekee minulle huonon ja heikon olon

Vierailija
1789/1840 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipeäkala 🤮

Vierailija
1790/1840 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itämaalainen ystäväni teki ylpeänä kotikutoista ruokaa. Odotin jotain mausteista ja tuoreen makuista....sain saippualle maistuvaa vauvansosetta.

Veikkaan Intiaa ja korianteria.

Vierailija
1791/1840 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjalainen juusto, joka näytti aivan mäntysuovalta.

Vierailija
1792/1840 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan Intiaa ja korianteria.

Jep, korianteri maistuu osalle ihmisistä saippualta. Johtuu geenivirheestä.

Vierailija
1793/1840 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni tarjoama Vappu Pimiän reseptillä tehty kukkakaali-kurkkusalaatti. Ystävän mielestä tosi hyvää, minun mielestäni ihan hirveän pahaa!

Mä olen kans syönyt tätä, ja se oli hyvää!

Vierailija
1794/1840 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytekakkua, jossa täytteenä ruskeaa banaanimössöä. Pelkästään se mössö on rakenteeltaan kuvottavaa, saati sitten pilaantunut banaani.

Vierailija
1795/1840 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks tuttu hengasi afrikkalaisen kanssa ja kerran he halusivat tarjota aitoa afrikkalaista lihaa, se oli niin tulista ettei makunystyrät kyllä maistaneet mitään vaan halvaantuivat. Oli jotenkin nolo tapahtuma. Onneksi porukkaa oli jotain 8-10 henkeä että kumminkin juttelemista riitti.

En tiedä sitten, onko heillä tapana ylimaustaa liha kun se voi siellä Gambiassa olla pilaantunutta?

Gambiassa ei ole ylimaustettua lihaa, tai muutakaan ruokaa. On ehkä suomalaiseen makuun tottuneita turisteja, jotka luulevat saaneensa mausteista ruokaa. Länsi-Afrikkalainen ruoka on mietoa. Itse kasvatan chilejä ja kasvattamani lajit ovat toista maata tulisuudeltaan, kun Gambian annuumit, tai chinenset.  Chilä siellä laitetaan hyvin maltillisesti ruokaan. Monesti koko domoda kattilaan heitetään yksi kokonainen chinense, joka otetaan vielä pois kattilasta ennen ruuan jakamista, ettei kukaan söisi sitä vahingossa.

Olen itse syönyt siellä paikallisten nähden raakaa cinenseä. Minua pidettiin hulluna, tai noitana.

Vierailija
1796/1840 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Eurooppalaiseen tapaan lautasella montaa lihalajia, reilusti hapankaalta ja perunaknöödeleitä tjsp. Isäntäväkeä nauratti. Sentään jälkkäri maistui, omenastruudeli.

Vierailija
1797/1840 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höyrymakkaran P E R sujen vaalitella. Asetelma oli irvokas ja ruokapuheet veivät ruokahalun. Onneksi ABC:n vessan oli lyhyt oksentamaan.

Vierailija
1798/1840 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanilja jäätelöä Hillan kanssa, aivan hirveää.

Oletko kannibaali, kun söit Hillan?

Vierailija
1799/1840 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt mitään kovin hirveää, mutta uunissa lämmitettyä pakastepullaa keliaakikkona! En vaan jotenkin kehdannut sanoa, kun tuttuni oli laittanut pöytään pullaa ja karjalanpiirakoita. Hän ei ole kantasuomalainen, joten en osannut arvata että muutkin kuin eläkeläisikäiset suomalaiset syö kahvin kanssa pullaa. Eihän siinä muuta kauheaa, mutta kun on se keliakia.

Vierailija
1800/1840 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höyrymakkaran P E R sujen vaalitella. Asetelma oli irvokas ja ruokapuheet veivät ruokahalun. Onneksi ABC:n vessan oli lyhyt oksentamaan.

Mutta sait ilmaista makkaraa!