Avovaimon lapsellinen reaktio isyystestiin
Saimme hiljattain esikoisemme. Minä pyysin isyystestiä johon hän suostui ilman sen suurempaa vastustelua, melodramaattisesti vain totesi tyyliin "mieti nyt mitä oikeasti pyydät multa" tms.. Noh. Testien tulokset tulivat takaisin. Avasin ne töissä ja kotiin tullessa kerroin, että tulokset olivat tulleet ja minä olin isä. Ajattelin tämän olevan iloinen asia, mutta samantien kun jaoin tuon tiedon, hän alkoi dramaattisin elkein pakkaamaan vaatteitaan. Kysyin mitä hittoa hän tekee, johon vastasi että muuttaa vanhempiensa luo. Mitä vit*ua? Ei kai hän voi olla tosissaan? Mitä teen? Rakastan häntä minun oli vain oltava varma totuudesta, olen luonteeltani sellainen.
M33
Kommentit (538)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan rehellinen nainen ei loukkaannu isyystestin ehdottamisesta. Tämäkin ketju täynnä vastenmielisiä pettäjänaisia mussuttamassa ja ulisemassa jostain "luottamuksesta".
Niin no, kävisikö mielessäsi mitään ajatuksia, jos pitkän parisuhteen jälkeen kumppanisi ehdottaisi, että ihan vaan varuiks kävisit sukupuolitautitestissä? Ei silleen, että epäilisi sinun käyneen vieraissa, mutta toisaalta kun varma ei voi olla niin...
Jos mun mies pyytäisi mua käymään sukupuolitautitesteissä niin varmaan kysyisin häneltä että onko syytä käydä. Silloin se tauti on molemmilla.
Mikä vaivaa naista, joka vuodesta toiseen jankkaa vaimo-pskaa palstalla esiintyen miehenä? Ja sitten se aina ruokitte tätä pimeää trollia. MIKSI?
Vierailija kirjoitti:
Mikä vaivaa naista, joka vuodesta toiseen jankkaa vaimo-pskaa palstalla esiintyen miehenä? Ja sitten se aina ruokitte tätä pimeää trollia. MIKSI?
Korjaan, te*
Vierailija kirjoitti:
Hänen mielestään pidät häntä huorana, joka aukoo jalkojansa jokaiselle.
No jos h-u-ra on tämmöinen, niin mikä se mies sitten on joka niiden jalkojen väliin könyää? Se mieskö ei ole h-ura?? Aika älytöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan sen lapsen on olla miehen lapsi, jos nainen on harrastanut seksiä vain miehensä kanssa.
Edelleen, mistä se mies voi tietää onko tuo totta vai ei? Tällä Maapallolla sadat miljoonat naiset ovat huijanneet miehiään tuolla "en ole ollut kenenkään muun kanssa" repliikillä, ja niin vaan on silti syntynyt vieraan miehen käenpoikanen.
Mies ei voi saada asiasta mitään varmuutta asiasta ilman virallista geenitestiä.
Normaalissa suhteessa niin mies kuin nainenkin ovat varmoja siitä, että ovat toisilleen uskollisia. Mikäli tätä varmuutta ei ole, suhde kannattaa lopettaa siihen. Lapsen geenit eivät vaikuta mitenkään lapsen kasvattamiseen ja rakastamiseen. Ainoastaan u#lit ulisee tästä. Hankkii vaan vasektomian tai on harrastamatta seksiä niin sinulla on täysi varmuus ettei sinulla ole lapsia. Enkä kyllä usko , että tällaista lisääntymismahdollisuutta sinulle edes koskaan tulee, joten voit olla täysin huoleti.
T. Lokki jolle juoksee elarit kuudelta eri mieheltä
Ei vaan tavallinen rakastavansa ja uskollisessa parisuhteessa oleva ihminen , jolla lapset ovat tasavarmasti yhteiset sen oman kumppanin kanssa. Mitään testejä ei tarvita.
P*skanmarjat, niin selvä trolli kuin voi olla trolli.
Kukaan, siis KUKAAN ei ole noin tyhmä.
Millaisissa parisuhteissa oikein elätte, jos ette voi luottaa tai uskoa toisen sanaan? Jos on tarvetta käydä vieraissa, miksette ala vapaaseen suhteeseen?
Kuka nainen olisi niin typerä, että pettäisi ja vielä ilman kumia?? Täystyisi olla vastuuton id ioo tti.
Parisuhdetta ei voi olla ilman luottamusta. Molemminpuolista ja ehdotonta. Se voi olla monogaaminen tai se voi olla avoi, mutta ollaan täysin rehellisiä siitä, onko muita seksikumppaneita. N
Vierailija kirjoitti:
Kuka nainen olisi niin typerä, että pettäisi ja vielä ilman kumia?? Täystyisi olla vastuuton id ioo tti.
No juuri sellainen joka ei pidä nykyistä kumppania geneettisesti hyvänä isänä vaikka olisikin kiltti ja mukava persoonaltaan.
Eli juuri sellainen jonka aviomies joutuu elättämään tietämättään "käenpojan". Pakolliset testaukset synnytyssairaalassa poistaisivat tämän ilmiön lähes kokonaan, kun ei yksikään nainen halua kokevan tuota tilannetta sen synnytystilanteen jälkeen (mies saa heti tietää ettei vastasyntynyt ole hänen).
Tuttu oli raskaana. Vakuutti miehelleen, että tämä on lapsen isä. No, ei ”isä” ilahtunut, kun m u l a t t i lapsi sieltä putkahti...:(
Vierailija kirjoitti:
Mä en tälleen avoliitossa olevana 31-vuotiaana raskaana olevana naisena ymmärrä, miksi siitä pitäisi suuttua, että mieskin tahtoo mustaa valkoisella siitä, että lapsi on hänen jälkeläisensä. Meille naisille se nyt on aika itsestäänselvää, että se synnytetty lapsi on oma, mutta... Itse ainakin tarjosin kuukausitolkulla miehelleni, että tehdään isyystesti niin saa hänkin olla sitten ihan varma asiasta. Hän kuitenkin itse myöhemmin kieltäytyi ja halusi tehdä isyystunnustuksen. Minullehan siinä ei tietty ole mitään epäselvää, että hän on lapsen isä. Ihan sitä ajattelin, että hänellä olisi siitä myös todistusaineistoa.
Olen samaa mieltä monien täällä kommentoineiden kanssa, että isyystestin pitäisi olla ihan automaattinen kaikille liiton muodosta huolimatta.
Toinen juttu, mikä pitäisi korjata, on se, että avoliitossa ennen syntymää tehdyn isyystunnustuksen pitäisi antaa isällekin lapsen huoltajuus syntymästä saakka. Nyt siinä pitää kuulemma joku kuukausi syntymän jälkeen odottaa, että jaksavat asian maistraatissa käsitellä, mikä on todella törkeää.
Ap:ta ymmärrän hyvin ja olen pahoillani hänen puolestaan. Ex-puolisolla selvästi kyvyttömyyttä nähdä asiat miehen näkökulmasta tässä asiassa - ja niin on aika monella muullakin naisella.
Miksi miehen pitäisi vaan sokeasti luottaa naiseen näin tärkeässä asiassa? Ennemmin meidän naisten pitäisi olla valmiit todistamaan kaikin keinoin, että se todella on sen oman rakkaan puolison jälkeläinen, jos itse kerran varmasti tietää, ettei ole vieraissa käynyt.
Outoa loukkaantua tuollaisesta, mutta tässä taas tulee nähtyä, miten moni nainen ajattelee tunteella järjen sijaan.
Juu ei kannata tunteita suhteisiin sotkea. Paitsi että luottamuspula on kaikissa suhteissa sellainen järkiasia, ettei sellaista suhtetta kannata jatkaa.
Hyvä että luonteesi omituisuus selvisi naiselle, pääseepähän eroon mokomasta "isästä". Ihan uteliaisuudesta, jos olisitte olleet naimisissa, et varmaan olisi tehnyt testiä, naimisissa olevat naisethan ei petä...
Vierailija kirjoitti:
Tuttu oli raskaana. Vakuutti miehelleen, että tämä on lapsen isä. No, ei ”isä” ilahtunut, kun m u l a t t i lapsi sieltä putkahti...:(
Tumma ihonväri voi olla sukupolvia piilevänä ja tupsahtaa esille yllättäenkin. Eli lapsen ihon tummuus voi tulla myös perintötekijöistä, myös isän puolelta. Olisin teettänyt isyystestit, kun tässäkin 'isä' voi ollakin ihan isä.
Meillä tehdään isyystesti ihan pyytämättäkin, niin ei tarvitse miehen joutua epäilijän asemaan tai ihmettelemään että onhan varmasti oma mukula, äitiys kun on aika selkee homma. Meillä on molemmilla ollut ikäviä pettämiskokemuksia aiemmissa suhteissa, joten ihan luonnollista haluta asioista varmuus, vaikkei mitään sen kummempaa syytä epäilyyn ois.
Meillä ei ainakaan mitään isyystestejä tulla tekemään. Jos mies ei usko olevansa lapsen isä, saa minun puolesta sitten olla olematta. Minä sen kuitenkin tiedän, miten asia on, ja jos minun rehellisyyttäni epäillään, saa lähteä.
Helpointa todella olisi, jos isyys testattaisiin aina.
En minä suutu, jos mieheni haluaa testin tehdä. Olen tehnyt oman kantani selväksi jo ennen raskautta = minusta testi pitäisi tehdä aina. En tokikaan miestäni siihen pakota, se on hänen päätös sitten omalta osaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Rud kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun ei ole olemassa 100% luotettavaa isyystestiä, en kannata sen tekemistä kaikilta. Siksi toisekseen se olisi täysin turha n. 6,5 %:lla syntyneistä. Ja tiedän että esim. omaa miestäni ei olisi näkynyt missään synnytyssairaalan lähelläkään, jos siellä olisi ollut pakollinen testi odottamassa. Me tosin kuuluttiin siihen 6,5 %:iin.
Kyllä riittävän varmoja on. Jos kaikille tehtäisiin geenitesti, niin samalla saataisiin tietoa perinnöllisistä sairauksista yms.
Ainoastaan 100 % olisi riittävän varma, ja syljestä tehtävä testi ei sitä ole.
Syljestä ei ole, mutta esim. harjaamalla suun sisäpinnan limakalvolta on, se on vähän samanlainen harja kuin papakokeessa käytettävä ja sillä saadaan harjattua suun limakalvon pinnalta epiteelisoluja, täytyy olla vain todella varovainen sen kanssa ettei se osu mihinkään se harja ja kontaminoidu siitä.
PCR on todella herkkä menetelmä ja isyystesti testaa oletetun isän ja lapsen välisen biologisen suhteen silloin, kun isäehdokkaat eivät vain ole lähisukulaisia keskenään.
esim. 24 markkerin isyystestissä on kaksi mahdollista tulosta:
-Poissulkeva tulos: Isyyden todennäköisyys on 0 %
-Isyyden varmistava tulos: Isyyden todennäköisyys on vähintään 99,9 %
isyyden varmistava tulos ei voi koskaan olla tasan 100 %, koska tällaisen tuloksen saamiseksi pitäisi testata jokainen mieshenkilö maailmassa. Tulos 99,9 % on kuitenkin käytännössä täysin varma osoitus biologisesta isyydestä. Täytyisi olla todella käytännössä identtiset kaksoset nuo isäehdokkaat jotta testitulosta voisi pitää epäluotettavana.
No kai sekin on mahdollista että identtisten veljesten kanssa on paneskellut tai onhan toinen veli voinut esittää kumppania, menisi ehkä läpi helposti jos olisi ihan samanlaiset hiukset eikä olisi kumpikaan värjännyt hiuksia tms.
Jopa veljesten tai muiden lähisukulaisten kohdalla voidaan testata 46 markkeria jolloin saadaan oikea isyys selville vaikka veljesten välillä.
Jos sinulla on epäilys, että isäehdokkaat voisivat olla keskenään lähisukulaisia, valitse silloin 46 markkerin isyystesti, jolloin suuri markkerien määrä auttaa erottamaan geneettisesti samankaltaiset henkilöt toisistaan.
Jos näytteenotto puikolla suusta ei ole mahdollista (testattava henkilö ei ole esimerkiksi enää elossa), voidaan ottaa myös muunlaisia näytteitä (kuten veritahra, hammasharja, hiuksia juurineen, kynsiä). Eli siis jos haluaa tietää kuolleesta lapsesta oliko se oma niin sekin on mahdollista.
Maksaa 137€ tuo tavanomainen 24 markkerin testi esimerkiksi. Lisähenkilöt 80,00 € / henkilö (isäehdokas tai lapsi), jos useampia lapsia tai isäehdokkaita haluaa testata samalla kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Helpointa todella olisi, jos isyys testattaisiin aina.
En minä suutu, jos mieheni haluaa testin tehdä. Olen tehnyt oman kantani selväksi jo ennen raskautta = minusta testi pitäisi tehdä aina. En tokikaan miestäni siihen pakota, se on hänen päätös sitten omalta osaltaan.
Useimmilla pariskunnilla lapsen isyys ei ole mikään mysteeri, jos ei sitten eletä jossain kaunareissa. Siksi tälläinen käytäntö olisi vain verorahojen tuhlausta.
En minäkään haluaisi elää miehen kanssa, joka kuvittelee minun pettävän häntä. Kerran olen ollut avoliitossa sairaalloisen mustasukkaisen miehen kanssa. Toista kertaa en samaa virhettä tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan sen lapsen on olla miehen lapsi, jos nainen on harrastanut seksiä vain miehensä kanssa.
Edelleen, mistä se mies voi tietää onko tuo totta vai ei? Tällä Maapallolla sadat miljoonat naiset ovat huijanneet miehiään tuolla "en ole ollut kenenkään muun kanssa" repliikillä, ja niin vaan on silti syntynyt vieraan miehen käenpoikanen.
Mies ei voi saada asiasta mitään varmuutta asiasta ilman virallista geenitestiä.
Normaalissa suhteessa niin mies kuin nainenkin ovat varmoja siitä, että ovat toisilleen uskollisia. Mikäli tätä varmuutta ei ole, suhde kannattaa lopettaa siihen. Lapsen geenit eivät vaikuta mitenkään lapsen kasvattamiseen ja rakastamiseen. Ainoastaan u#lit ulisee tästä. Hankkii vaan vasektomian tai on harrastamatta seksiä niin sinulla on täysi varmuus ettei sinulla ole lapsia. Enkä kyllä usko , että tällaista lisääntymismahdollisuutta sinulle edes koskaan tulee, joten voit olla täysin huoleti.
T. Lokki jolle juoksee elarit kuudelta eri mieheltä
Ei vaan tavallinen rakastavansa ja uskollisessa parisuhteessa oleva ihminen , jolla lapset ovat tasavarmasti yhteiset sen oman kumppanin kanssa. Mitään testejä ei tarvita.
Tiedän vaikka kuinka monta pariskuntaa jotka ovat rakastavassa parisuhteessa. Ja silti naiset paneskelee ympäriinsä ja jopa ilman ehkäisyä. Yhtä luotettavia naiset on kuin miehet. Ilman lapsia ei tarvetta tarkistella mutta ymmärrän lapsen isyydentarkistuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tumma ihonväri voi olla sukupolvia piilevänä ja tupsahtaa esille yllättäenkin. Eli lapsen ihon tummuus voi tulla myös perintötekijöistä, myös isän puolelta. Olisin teettänyt isyystestit, kun tässäkin 'isä' voi ollakin ihan isä.
Tuskin. Molemmilla supisuomalainen suku ja henkilöt tiedossa jo satoja vuosia. Molemmista suvuista nimittäin tehty sukututkimus ihan muista syistä vuosia sitten. Ja lapsen piirteet (on nyt kaksi vuotta) ovat tyypilliset mustan ihmisen: kihara afro, mustat silmät jne.
Tämäpä juuri. APn (keksityssä) tarinassakin, jos ois teettänyt testin itsekseen ja tyytynyt hiljaa vastaukseen et on isä ja jatkettu perhe-elämää niin homma varmaan ois fine.
Mutta tulee kotia töistä ja sanoo olleen YLLÄTYS et on lapsen isä. Pakkaisin minäkin laukun siinä vaiheessa ja lapsi kainaloon. Koska sehän vain kertoo siitä, ettei luottamusta todellakaan ole ja parisuhteeseen kuuluu luottamus.