Te ihmiset, jotka ette juuri puhu, kertokaa miksi
Olen tavannut miehen, joka on todella hiljainen. Tykkää minusta kuulemma ja seurastani, mutta puhuu todella vähän. En usko, että tästä tulee hiljaisuuden takia mitään.
Olisin kuitenkin utelias kuulemaan muilta hiljaisilta miksi olette hiljaa ja millaista se on? Odotatteko, että toinen puhuu vai että molemmat vaan on hiljaa? Tykkäättekö kun joku muu puhuu?
Miksi hiljaiset viihtyy seurassa, eikö olisi helpompi olla yksin?
En tarkoita kysymyksiä pahalla, en vain ymmärrä.
Kommentit (1246)
Vierailija kirjoitti:
Meillä asuu kerrostalossa mummu, joka juoruaa muista ihmisistä ja yrittää kysellä ihmisten asioita. Ollaan tekemässä huoli-ilmoitusta sosiaalityöntekijälle, jotta saataisiin tämä ihminen mielenterveyshoitoon ja muille asukkaille asumisrauha.
Juoruaminen ei ole mikään syy tehdä huoli-ilmoitusta. Oletteko vain ilkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä asuu kerrostalossa mummu, joka juoruaa muista ihmisistä ja yrittää kysellä ihmisten asioita. Ollaan tekemässä huoli-ilmoitusta sosiaalityöntekijälle, jotta saataisiin tämä ihminen mielenterveyshoitoon ja muille asukkaille asumisrauha.
Kyllä on, koska tämä mummu arvostelee negatiivisesti muita naapureita ja välillä on syyttänyt asioista, joita ei olla tehty, kun ei olla oltu edes kotona eikä ole anteeksipyyntöä kuulunut, joten huoli-ilmoitus tehdään niin monta kertaa, että saadaan mummu terapiaan.
Terve eläkeläinen keksii itselleen omaa tekemistä ja omia harrastuksia vaikka käsitöitä.
Ihminen joka kyttää naapureita ja juoruaa on mielenterveys ongelmista kärsivä ihminen.
Meillä asuu myös mieleltään terveitä mummuja, heidät erottaa selvästi näistä sairaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on, koska tämä mummu arvostelee negatiivisesti muita naapureita ja välillä on syyttänyt asioista, joita ei olla tehty, kun ei olla oltu edes kotona eikä ole anteeksipyyntöä kuulunut, joten huoli-ilmoitus tehdään niin monta kertaa, että saadaan mummu terapiaan.
Yksi naapurissa asuva lähihoitaja sanoi, että ihan mielisairas tuo mummu, mitään muuta elämää ei ole kuin kerrostalo ja naapurit.
Terve ihminen keksii itse tekemistä esim. Käsitöitä, liikuntaa, kukkien hoitoa jne. menee vaikka kansalaisopiston kursseille.
Mieleltään sairaat kyttää naapureita.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat ihmiset eivät ole mitenkään erityisen mielenkiintoisia, joten en viitsi ylläpitää puhetta ilman merkittävää sisältöä. Mitään vaikeutta tai jännittävää siinä ei ole, pystyn löpisemään niin aidasta kuin aidanseipäästäkin, jos tilanne niin vaatii. Olen kuitenkin mieluiten ja enimmäkseen omissa ajatuksissani. Jep, epäsosiaalinen introvertti.
Näitä lukiessa tulee vähän ristiriitainen olo. Jos AP tulkitsisi viestisi tällaisenaan, voisi hän tehdä johtopäätöksen, ettei mies ole kiinnostunut hänestä eikä hänen jutuistaan, koska ei vaivaudu edes keskustelemaan. Jos AP kuitenkin toimisi näin, saisi hän p45k44 niskaansa siitä, että on stereotypinen, rasittava extrovertti eikä anna ihmisille aikaa olla omia itseään ja hössöttää menemään.
Mielestäni naapureita kyttäävät eläkeläiset pitäisi pakottaa kansalaisopiston kursseille. Siellä on muita ihmisiä. Mummut voisivat vaikka mennä kielikurssille niin aikaa menisi läksyjen tekoon eikä naapurien kyttäämiseen ja joka ikisen äänen kuunteluun mitä kerrostalossa kuuluu. Lisäksi he voisivat ottaa taide ja käsityökursseja.
Täytyisi antaa 2 vaihtoehtoa: joko lopetat naapureiden kyttäämisen ja juoruamisen tai sitten täytyy ottaa tietty määrä kansalaisopiston kursseja, jotta sitä aikaa kyttäämiseen ei jää.
Mummut voisivat näin ollen puhua muista asioista kuin naapureista eikä huoli-ilmoituksia tarvitsisi tehdä.
Tämän ketjun perusteella siis hiljaiset ihmiset kokevansa olevansa niin paljon älykkäämpiä kuin muut, että eivät vaan viitsi vaivautua? Minä luulin että ovat ujoja, mutta ihan hyvä kuulla kerrankin totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat ihmiset eivät ole mitenkään erityisen mielenkiintoisia, joten en viitsi ylläpitää puhetta ilman merkittävää sisältöä. Mitään vaikeutta tai jännittävää siinä ei ole, pystyn löpisemään niin aidasta kuin aidanseipäästäkin, jos tilanne niin vaatii. Olen kuitenkin mieluiten ja enimmäkseen omissa ajatuksissani. Jep, epäsosiaalinen introvertti.
Näitä lukiessa tulee vähän ristiriitainen olo. Jos AP tulkitsisi viestisi tällaisenaan, voisi hän tehdä johtopäätöksen, ettei mies ole kiinnostunut hänestä eikä hänen jutuistaan, koska ei vaivaudu edes keskustelemaan. Jos AP kuitenkin toimisi näin, saisi hän p45k44 niskaansa siitä, että on stereotypinen, rasittava extrovertti eikä anna ihmisille aikaa olla omia itseään ja hössöttää menemään.
Mielestäni on myös ihan normaalia kohteliaisuutta ja käytöstapoja kyetä keskustelemaan muutaman lauseen verran sellaisesta aiheesta, mikä ei juuri itseä kiinnosta tai sellaisten ihmisten kanssa, joista ei niin älyttömästi pidä. Aikuisten ihmisten pitäisi tuollaiseen kanssakäymiseen jo kyetä. Jos ei kykene, niin tulee olettaa, että ihminen on joko käytöstavaton tollukka, tai muuten vaan luonteeltaan mulkku.
Puhun paljonkin kiinnostavien ihmisten kanssa. Suurin osa ihmisistä on valitettavasti raskasta seuraa. En jaksa keskustella.
Kerrostalossa rappukäytävä keskustelut kuuluvat asuntoihin sisälle. Yhden tuttavan lapsi välillä äänittää kännykällä naapureiden rappukäytäväkeskusteluita.
No en tiedä/usko että olen toisia enemmän älykkäämpi mutta olen harjaantunut tulkitsemaan tilanteita ja kehokieltä sen verran koska niihin ole luontaisesti kiinnittänyt enemmän huomiota että mulle riittää aika lyhyt kuvaus asioista. En jaksa juoruta. Olen kai jossain määrin masentunut tai olin kun yritin liikaa olla puheliaampi mitä olin. Nyt kun olen hyväksynyt että olen pienehkö nätti naisihminen joka EI ole puhelias että se on ihan ok niin mulla on ollut pitkiäkin kausia että mulla on ollut tosi hyvä olla ja tasapainoinen. Yleensä mua luullaan kylmäksi vaikka en todellakaan ole ja se loukkaa mua syvästi. Autan aina kun voin muita ja huolehdin jos jollain menee huonommin mutta en tee näistä numeroa. Olisi mukava saada joskus muilta hyväksyntää eikä lokerointia osakseen. Tykkään keskusteluista joissa keskitytään ongelman ratkaisuun. Toisten haukkuminen ja syyttely on iso turn off en jaksa sellasta kun en itekkään ole mikään super hyvä ihminen niin miksi mulla olisi saumaa mennä arvostelemaan ketään muutakaan. Tulee vähemmän väärinkäsityksiä kun puhuu vaan silloin kun on jotain sanottavaa ja aiheesta. Osa ihmisistä käsittää tahallaan toisiaan väärin eikä oikeasti kuuntele toisiaan vaan toteuttaa jotain itselleen tärkeän näkökulman julistamista.
Minulla on tapana esim isommassa porukassa ensin tunnustella ilmapiiriä ja tarkkailla muita. Tällä tavalla tiedän miten minun tulisi suhtautua kanssaihmisiin. Olen erityisherkkä, ja tämä on sisäistetty ja opittu tapa ihan lapsesta saakka.
M24
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun eläkeläinen keskittyy omaan elämäänsä eikä kyttää ja juorua naapureista niin huoli-ilmoitusta ei tehdä. Jokainen eläkeläinen voi itse käytöksellään vaikuttaa asiaan. Kun antaa muiden elää rauhassa saa itsekin elää rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Puhun paljonkin kiinnostavien ihmisten kanssa. Suurin osa ihmisistä on valitettavasti raskasta seuraa. En jaksa keskustella.
Tämä on juuri sitä käytöstapojen puutetta ja mulkkumaisuutta. Esim. työkavereille täytyy kyetä muutamalla lauseella juttelemaan, vaikka oikein inhoaisikin ihmistä. Samoin naapureille olisi hyvä kyetä sanomaan hei. Suurin osa ihmisistä on raskasta seuraa, eikä puheenaiheet aina satu kohdille, mutta sen takia ne omat ystävät ja kaverit ja tuttavat voikin valita ihan itse. En usko, että kovin moni täysin tuntematon ja vieras ihminen tulee oikein syvällisesti keskustelemaan näin Suomessa ihan yllättäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on myös ihan normaalia kohteliaisuutta ja käytöstapoja kyetä keskustelemaan muutaman lauseen verran sellaisesta aiheesta, mikä ei juuri itseä kiinnosta tai sellaisten ihmisten kanssa, joista ei niin älyttömästi pidä. Aikuisten ihmisten pitäisi tuollaiseen kanssakäymiseen jo kyetä. Jos ei kykene, niin tulee olettaa, että ihminen on joko käytöstavaton tollukka, tai muuten vaan luonteeltaan mulkku.
Juu, mutta noihin keskusteluihin ei kuulu naapurin asioiden utelu tai naapurin negatiivinen arvostelu. Voi keskustella yleisistäkin aiheista esim. sää tai korona.
En höpöttele turhia. Eli en puhu jos ei ole mitään järkevää puhuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on juuri sitä käytöstapojen puutetta ja mulkkumaisuutta. Esim. työkavereille täytyy kyetä muutamalla lauseella juttelemaan, vaikka oikein inhoaisikin ihmistä. Samoin naapureille olisi hyvä kyetä sanomaan hei. Suurin osa ihmisistä on raskasta seuraa, eikä puheenaiheet aina satu kohdille, mutta sen takia ne omat ystävät ja kaverit ja tuttavat voikin valita ihan itse. En usko, että kovin moni täysin tuntematon ja vieras ihminen tulee oikein syvällisesti keskustelemaan näin Suomessa ihan yllättäen.
Valitettavasti kerrostalossa on näitä raskaita ihmisiä. Meillä yksi mummu änkeää väkisin juttelemaan, kun joku vaikka vaihtaa autonsa renkaita tai jotain muuta, ei anna ihmisten olla rauhassa. Kehuu kyllä kuinka antaa aikuisen lapsensa elää omaa elämää, mutta häiriköi sitten koko ajan naapureita.
Nimenomaan se, että sanotaan Hei naapureille pitää riittää. Kavereita kuuluu hommata muualta vaikkapa sieltä Kansalaisopiston kursseilta. Ihmisten on esim. pakko kuitenkin kulkea omaan asuntoonsa, omaan kotiin eikä kaikki halua jutella.
Luin lehtiartikkelin, jossa luki, että suurissa ikäluokissa on paljon ihmisiä, joilla on narsistinen persoonallisuushäiriö, he ovat kasvaneet perheessä, missä paljon lapsia eivätkä ole saaneet lapsena tarpeeksi huomiota. Tuolloin äiti saattoi mennä navettaankin ja jättää pienet lapset yksin keskenään sisälle. Narsisti kehuu itseään ja arvostelee muita negatiivisesti ja vähättelee. Näitä meidänkin suvussa on ja joutuvat viettämään vanhuutensa yksin, ovat ilkeitä.