Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapselta otettu kylässä väkisin puhelin pois ruokailutilanteessa ja se putosi, kenen vika?

Vierailija
26.08.2019 |

6v oli sovitusti kaverinsa luona ruokailemassa. Oli ollut vähän huono päivä ja halusi pelata pöydässä puhelimella. Kaverin äiti kertoi, että oli ensin pyytänyt laittamaan puhelimen pois, sitten kaksi kertaa käskenyt ja kun lapsi ei reagoinut, otti puhelimen, jolloin se putosi näyttö edellä lattialle. Näyttö on nyt reunoiltaan säröillä.

En oikein saanut selvää vastausta, oliko putoaminen lapsen vai tämän ks.äidin vika. Molemmat sanoivat, että se vaan jotenkin livahti käsistä lattialle.

Kenen syy mielestänne on, ja miten toimisit tästä eteenpäin?

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en sinänsä epäile tätä tarinaa tuon lapsen tottelemattomuuden osalta, mutta tuo kuulostaa jo uskomattomalta, että lapsen vanhemmat miettivät pitääkö kyläpaikan vanhempien korvata rikkonainen puhelin.

Mun lapsi on jo koululainen, mutta hänelläkin on yksi (myös koululainen) kaveri joka ei tottele meillä ollessaan minua, jankkaa ja tulkuttaa vastaan sekä vinkuu asioita eikä usko mitään ensimmäisestä sanomisesta tai yleensä kolmannestakaan kerrasta.

Tuo lapsi on myös useamman kerran potkinut minua, tullut tökkimään rintojani ja jatkanut vaikka olen kieltänyt, yrittänyt vitsillä repiä housujani alas ja taas jatkanut vaikka olen kieltänyt jne.

Kaikki ruoat on ”en tykkää en syö hyi” ja käytös yleisesti tosi räävitöntä, ei jotenkin kunnioita minua ollenkaan.

En tiedä millainen tuo lapsi on kotonaan, mutta on ihan tavallisesta perheestä jonka molemmat vanhemmat ammatiltaan opettajia.

Meille tuommoinen vieras ei olisi tervetullut. Miksi sallit tuommoista käytöstä? Lähetä vieras kotiinsa tai jos ei tottele niin vanhempansa hakemaan ja kerrot, että teille ei ole enää mitään asiaa tulla kyläilemään kun ei osata käyttäytyä.

Vierailija
62/88 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lapseton, joten jos lapsettoman mielipide on punainen vaate, niin ohita tämä viesti.

Jos olisin kyläpaikan äiti, niin kyllä maksaisin sen pois. Ihan sen takia, että saisi pestyä kätensä koko helkkarin sopasta. Tosin samaan hengenvetoon toteaisin, että kyläilyt olivat sitten siinä. Todella kiittämättömiä ovat nulikka ja etenkin hänen äitinsä. Kakara on ilmaisella aterialla ja tötöilee tuolla tavoin. Ja jos rahat perheessä olisivat tiukalla, voisin vielä kertoa, että mistä ne rahat ovat poissa ja kuinka kauan kestää, että lapsesi aiheuttama taloudellinen notkahdus korjaantuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on näitä kärpäsestä härkänen - juttuja. Okei, lapsi oli huonosti käyttäytyvä, mutta ihmettelen aikuista, joka ei muuta keksi tilanteessa kuin lähteä repimään esinettä kädestä kuin hiekkalaatikkoikäinen.

Olen pärjännyt muilla keinoin ongelmatilanteissa...

Vierailija
64/88 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta toisen kädestä ei saisi ottaa pois väkisin.

Joten, kaverin äiti toimi väärin.

Olisihan se äiti voinut pyytää poikaasi viemään kännykän vaikka takin taskuun, reppuun tai eteiseen tms.

No tarinan mukaan kaverin äiti teki juuri näin.

Jos sun 5-v hakkaa vauvaa lapiolla päähän, niin säkö vaan seisot vieressä ja hoet että lopeta??? Ja jos ei lopeta, niin olet kykenemätön estämään vauvan hakkaamista?

Luettiinko me eri teksti?

Minusta siinä luki, että tämä äiti otti puhelimen, joilloin se putosi lattialle.

"Kaverin äiti kertoi, että oli ensin pyytänyt laittamaan puhelimen pois, sitten kaksi kertaa käskenyt ja kun lapsi ei reagoinut, otti puhelimen, jolloin se putosi näyttö edellä lattialle."

Ilmeisesti luit vaan osan. t:ohis

Luin mä senkin mutta ei se muuta sitä tosiasiaa, että tämä äiti rupesi ottamaan kännykkää tämän kädestä.

Et sä voi vieraan lapsen kädestä lähteä ottamaan pois tämän omaa kännykkää tai mitään muutakaan tavaraa.  

Ai että lapsi voi tuoda mukanaan puukon tai kirveen eikä sitä saa ottaa pois?

Nyt on kyse kännykästä.

Tuossa kyllä lukee: omaa kännykkää tai mitään muutakaan tavaraa.

Vierailija
65/88 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se äiti voinut pyytää poikaasi viemään kännykän vaikka takin taskuun, reppuun tai eteiseen tms.

Jos sun 5-v hakkaa vauvaa lapiolla päähän, niin säkö vaan seisot vieressä ja hoet että lopeta??? Ja jos ei lopeta, niin olet kykenemätön estämään vauvan hakkaamista?

Minusta siinä luki, että tämä äiti otti puhelimen, joilloin se putosi lattialle.

"Kaverin äiti kertoi, että oli ensin pyytänyt laittamaan puhelimen pois, sitten kaksi kertaa käskenyt ja kun lapsi ei reagoinut, otti puhelimen, jolloin se putosi näyttö edellä lattialle."

Luin mä senkin mutta ei se muuta sitä tosiasiaa, että tämä äiti rupesi ottamaan kännykkää tämän kädestä.

Et sä voi vieraan lapsen kädestä lähteä ottamaan pois tämän omaa kännykkää tai mitään muutakaan tavaraa.  

Nyt on kyse kännykästä.

No voi kyynel! Mä en ajatellut, että teille tulee tavarasta heti mieleen ainoastaan puukko ja kirves.

Mutta olishan se pitänyt arvata!

Vierailija
66/88 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyse kännykästä.

No voi kyynel! Mä en ajatellut, että teille tulee tavarasta heti mieleen ainoastaan puukko ja kirves.

Mutta olishan se pitänyt arvata!

😂😂😂😂 sellaista se on kun et osaa keskustella. Saat tyhmiä vastauksia.

Vierailija
67/88 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai tämä puhelimen tippuminen av-mammojen mielestä on äidin vika vaikkei äiti ollut edes paikalla.

Ei ollut äidin vika vaan isän vika. Nyt ei kyllä syytellä aina äitiä.

Vierailija
68/88 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tarvitse ihmetellä miksi iso osa nykypäivän lapsista on täyttä syöpää - kuten nyt esim. ap:n kuriton pershedelmäkin. Täällä mammat ulisee miten hellanlettua on niin pahasti kohdeltu kun on usean pyynnön ja käskyn jälkeen otettu kelvottomasti käyttäytyvältä kakaralta puhelin pois. Kun ei sitä omaa kullanmurua saa rajoitaa, voi että. Kuten sanoin, täyttä syöpää tuollaiset ipanat, kuten myös niiden kuvottavat mammat jotka mahdollistavat ja puolustelevat moista käytöstä. Meiltä tuollainen pentu olisi saanut lähtöpassit ilman ruokaa eikä toista kutsua tulisi. Noh, kyllä Siperia sitten viimeistään aikuisena opettaa.

Vierailija
69/88 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraisilla ollaan kuten pyydetään.  Lapsen vika, eli kasvatuksen.  Olisi lähtenyt pois jos ei voinut hetkeksi luopua kännykästään. 

Vierailija
70/88 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraisilla ollaan kuten pyydetään.  Lapsen vika eli kasvatuksen.  Olisi lähtenyt kotiin jos ei halunnut luopua kännystään.

Vierailija
71/88 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoin lähinnä tuohon, kun kerran olit sokea.

Vierailija
72/88 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo pitäisi kuitata isäntäperheen kotivakuutuksesta, koska puhelin putosi siinä vaiheessa kun kaverin äiti otti sitä lapsen kädestä. Ja lapsi pyytämään anteeksi, ettei heti totellut. Seuraavaan puhelimeen sitten suojakuori ja panssarilasi,ettei ihan heti hajoa.

Vierailija
73/88 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkäs nyt unohtui se, ettei vahinko poista korvausvelvollisuutta?

Jos lapsi olisi rikkonut kyläpaikan äidin kännykän, vahingossa, niin täällä huudettaisiin kuorossa, että lapsen pitää korvata.

Totta kai kyläpaikka korvaa rikkoontuneen puhelimen.

Vierailija
74/88 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kunnolla tulta ottava provo. Tunnistaa siitä kun ap ei kommentoi väliin mitenkään.

Vierailija
75/88 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä mielipiteestä ei tykätä, mutta kaverin äiti on korvausvastuussa, koska hänen toimintansa aiheutti rikkoutumisen. Lapsen huonotapaisuus on asia erikseen, eikä liity tähän.

Vierailija
76/88 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitto vanhemmille että voivat hakea lapsensa pois. Ei tarvitse sitten myöhemmin miettiä kuka on korvausvastuussa, ja kuka ei osaa käyttäytyä. Sitten ei vain enää oteta lasta kylään.

Vierailija
77/88 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en sinänsä epäile tätä tarinaa tuon lapsen tottelemattomuuden osalta, mutta tuo kuulostaa jo uskomattomalta, että lapsen vanhemmat miettivät pitääkö kyläpaikan vanhempien korvata rikkonainen puhelin.

Mun lapsi on jo koululainen, mutta hänelläkin on yksi (myös koululainen) kaveri joka ei tottele meillä ollessaan minua, jankkaa ja tulkuttaa vastaan sekä vinkuu asioita eikä usko mitään ensimmäisestä sanomisesta tai yleensä kolmannestakaan kerrasta.

Tuo lapsi on myös useamman kerran potkinut minua, tullut tökkimään rintojani ja jatkanut vaikka olen kieltänyt, yrittänyt vitsillä repiä housujani alas ja taas jatkanut vaikka olen kieltänyt jne.

Kaikki ruoat on ”en tykkää en syö hyi” ja käytös yleisesti tosi räävitöntä, ei jotenkin kunnioita minua ollenkaan.

En tiedä millainen tuo lapsi on kotonaan, mutta on ihan tavallisesta perheestä jonka molemmat vanhemmat ammatiltaan opettajia.

Miten tuollaisen elukan päästät kotiisi ja annat lastesi seurustella sen kanssa?

Vierailija
78/88 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kävi selvittämässä sotkun nenätysten, siksi en pystynyt koko ajan tänne päivittämään koska omassa puhelimessani ei ole nettiä.

Mitään korvausta en vaatinut. Sovimme yhdessä perheen äidin kanssa (sattui olemaan paikalla,isä ei ollut) että ensi kerralla pidän huolen että kännykkä jätetään johonkin puhelinparkkiin meille, tai kaverin luo eteiseen. Ja jos seuraavan kerran mokaa, niin menettää älypuhelimen. Ei sillä, on nyt ainakin kuukauden netittömällä näppäinpuhelimella, ennen kun saa älypuhelimen JOS käyttäytyy ihmisiksi.

Ap

Vierailija
79/88 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyse on kuusivuotiaasta, ei 60

Vierailija
80/88 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on meidän säännöt ja niitä noudattavat vieraatkin kattoni alla - sekä aikuiset että lapset.

Kun minulla on mukavaa, kaikilla on :D

En huonotapaisia tenavia jaksa myötäillä, en sen puoleen aikuisiakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi