Miehen äidin reaktio kihlaukseemme
Olemme hieman alle kolmikymppinen pariskunta. Menimme kihloihin vähän aikaa sitten ja matkustimme miehen äidille kylään kertoaksemme asiasta. Kun onnellisina kerroimme uutisen, anoppi meni hetkeksi täysin hiljaiseksi. Hetken päästä hän sanoi: "oletteko nyt ihan varmoja? Olen aika skeptinen tämän suhteen". Mies sanoi äidilleen että etkö siis onnittele ja eikö äiti ymmärrä miltä tuollainen reaktio tuntuu meistä. Anoppi vain sanoi että emme saisi järkyttää noin.
Täytyy sanoa, että olen hieman loukkaantunut tästä reaktiosta. Varsinkin kun tähän mennessä minulla on ollut tunne että olen pidetty miniä ja olemme tulleet hyvin toimeen. Olenko vain turhan herkkä, vai mitä te muut olisitte tuollaisesta reaktiosta tykänneet?
Kommentit (22)
No, en minäkään erityisesti tykkää miniäkandidaatistani mutta olisin silti sanonut tuon kahden kesken pojalleni.
Aika tahditon lausahdus anopiltasi mutta oli ilmeisesti niin järkyttynyt, että pääsi lipsahtamaan.
Ei se niin hauskaa ja helppoa aina ole kun oma lapsi tuo näytille kaikenlaista vipeltäjää. Osasta näkee heti otallaankin, että ei tuota ainakaan kannata ottaa ja jotkut on sitten vähän parempia. Vanhemmat usein kuitenkin toivovat, että lapsi löytäisi mahdollisimman hyvän puolison. Monelta eri näkökannalta katsottuna.
Tiedän kyllä, että itselleen poika sitä puolisoa valitsee, minun ei tarvitse sietää sitä kuin satunnaisesti.
Asuuko anoppi siis teillä? Vai miten hän pystyy vaikuttamaan teidän parisuhteeseenne, jos häntä ei tarvitse koskaan edes nähdä?
Mies ei myöskään ehkä ole niin ihana, koska ei osaa pitää äitiään asioistaan erossa.