Pidätkö verhot kiinni pimeällä?
Vai oletko kuten amerikkalaiset, verhot aina auki.
Kommentit (43)
Kiinni. Aurinko voi yhtäkkiä paistaa sisään liikaa. Maalla voisi olla auki enemmän, jos olisi kakkoskerros ja järveä tms. Kaupungissa kaikki mahdollinen näkyy ulos helpommin ja kerrostaloja vastapäätä, myös tie tuossa alhaalla sekä jalkakäytäviä. Paljon porukkaa liikkuu. Haaveilen rauhallisemmasta kohdasta.
En pidä, meidän piha on niin syrjässä, että ei tänne kukaan näe, ellei sitten tule tarkoituksella kyttäämään, ja jos tulee niin ihan sama!
Kiinni tietenkin. Kummastelen amerikkalaista tapaa pitää verhot auki ja haluta herätä aamulla auringon paistaessa silmiin.
Kyllä. Mulla on pimennysverhor ympäri vuoden. Haluan täydellisen pimeyden
Kyllä nuo mun sälekaihtimet on enemmän kiinni kuin auki. Oikeastaan avaan ne hyvin harvoin.
Ei ole verhot kiinni enkä usko sen liittyvän mitenkään Amerikkaan.
Olen kai outo mutta pelkäisin tirkistelijöitä jos verhot olisivat auki. Kuka tahansa voisi kurkkia sisälle. Pohjakerros.
On helpompi herätä luonnonvaloon kuin pimeään.
Vierailija kirjoitti:
Olen kai outo mutta pelkäisin tirkistelijöitä jos verhot olisivat auki. Kuka tahansa voisi kurkkia sisälle. Pohjakerros.
Sitä kutsutaan ensimmäiseksi kerrokseksi.
Kamarissa näkyy kiinni olevan aamuauringon puolelta, keväällä laitoin. Muut on auki, päivällä pidän pimennysverhon pihan puolelta silloin kun aurinko paistaa.
Makkareissa pidetään kaihtimet oikeastaan aina kiinni. Lopuissa huoneissa kaihtimet taas ovat lähes aina auki. Ne ovat pihan puolella ja piha rajautuu metsään. Metsä on hyvin tiheäkasvuinen ja siellä menee 2-3 metriä leveä puro, joka on hankala ylittää. Kovasti täytyy haluta tulla meidän ikkunoista kyyläämään, jos sieltä viitsii kömpiä tiirailemaan. Kyylätköön sitten. Mitään erityisen kiinnostavaa nähtävää ei ole tarjolla. Pari keski-ikäistä pullukkaa, usein vähissä vaatteissa.
Makuuhuoneessa kiinni, muualla auki.
Asun kerroksessa 5, metsä edessä. Silti laitan pimeän tultua verhot kiinni, kun tuntuu jotenkin turvallisemmalta. Inhoan pimeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä kutsutaan ensimmäiseksi kerrokseksi.
Ei kutsuta, tää on pohjakerros jonne ei ole portaita.
Aina kiinni. Vetäisin vielä sellaiset pellit eteen jos olisi. Etelä Euroopassa monissa omakotitaloissa pystyy vetämään. Ulko-ovet myös metallisisustettuja. Jos rakentaisin omakotitalon niin haluasin samanlaiset vehkeet ja maan alle bunkkeri tai ns saferoom.
Kiinni on koska näillä nurkilla asuu omituista väkeä. En voi kuvitellakaan pitäväni verhoja auki pimeällä.
Jepsis. Kesällä verhot on kiinni koska aurinko paistaa ja huone olisi sauna jos ei olisi verhoja. Syksyllä on ihana pistää ne alkuillasta kiinni ja sytyttää kynttilä.
Pidän kiinni. En siksi, että kukaan kurkkisi sisään, vaan siksi, että en pidä siitä peilautuvasta peilikuvasta. Asun kerrostalossa sen verran korkealla ettei katuvalot jne yllä valaisemaan eikä ole naapuritaloa jonka ikkunoista kajastaisi valoa, joten ikkuna on kuin peili pimeällä.
Kyllä pidän. Inhottaa ajatus, että ulkoa näkee sisälle kun on valot päällä.