Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helvatan Wilma. Menee hermo.

Vierailija
26.08.2019 |

Ilmoitin eilen illalla lapsen sairaspoissaolon tälle päivälle.
Nyt opettjalta tuli viesti pojalle heidän Whatsapp ryhmään että vanhemman pitää ilmoittaa poissaolosta eikä riitä että lapsi itse laittaa viestin whatsappiin. No on jo ilmoitettu eilen ja nyt uudestaan. Ei ole ensimmäinen kerta kun nää ilmoitukset ei mene perille.
Menee hermo....ois tässä töitäkin tehtävänä eikä selvitellä poissaoloja järjestelmien toimimattomuuden takia.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee sähköpostiin viesti jos wilmaan tulee joku merkintä. Yläkoululaisella on niin paljon opettajia, ettei heidän sähköpostejaan voi tietää ja muistaa.

Musta wilma on kätevä ja ei ole ollut ongelmia sen kanssa.

Mulla on sähköposti tietokoneella, joten ihan sama tuleeko sinne viestiä vai ei, koska en sitä ala enää illalla availemaan.

Vierailija
22/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun Wilma aikoinaan tuli, olin aivan pulassa, sillä vaativa työ yhdistettynä yksinhuoltajuuteen ei antanut aikaa roikkua somessa. Wilma-viestit jäi sitten useimmiten lukematta. En myöskään ehtinyt lukea niitä töissä, niin kuin monet muut äidit tekivät, meidänkin työpaikalla, mutta eri työtehtävissä. Vihasin Wilmaa. Laitoin kaikki tärkeät asiat opelle sähköpostilla, kun siitä jäi se viesti taatusti itsellekin, jos tuli jäljestäpäin jotain. Meilläpäin myös lapsilla oli villityksenä käydä itse sörkkimässä sitä Wilmaa. Tunnukset tiesivät, kun olivat itse tuoneet ne koulusta kotiin. Mahtavaa.

salasanan voi vaihtaa

Arvaa, osasinko ja ehdinkö vuosituhannen alussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee sähköpostiin viesti jos wilmaan tulee joku merkintä. Yläkoululaisella on niin paljon opettajia, ettei heidän sähköpostejaan voi tietää ja muistaa.

Musta wilma on kätevä ja ei ole ollut ongelmia sen kanssa.

Mulla on sähköposti tietokoneella, joten ihan sama tuleeko sinne viestiä vai ei, koska en sitä ala enää illalla availemaan.

No, elämän voi tehdä helpoksi tai vaikeaksi, ihan miten vain haluaa. Ja kaikesta saa kyllä ongelman omalla luonteellaan.

Vierailija
24/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin wilmaa 2005-2019 eikä sen kanssa ollut mitään ongelmia. Mielestäni oli kätevä systeemi.

Vierailija
25/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni taas wilma oli ihan kätevä. Tosin harmittihan ne tuntimerkinnät, silloinkun oma lapsi hölmöili. Mutta hyvä, että tulivat tietooni ja pystyi puuttumaan kotonakinm

Ja kyseessä on edelleen kuitenkin suhteellisen uusi sovellus, kannattaa laittaa epäkohdista informaatiota eteenpäin. Pääsääntöisesti kuitenkin tahtotila on oppilaiden ja vanhempien puolella, ei heitä vastaan.

Ei se mikään uusi ole. Kymmenen vuotta vanha.

Vierailija
26/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee minullakin meiliin viesti, että Wilmaan on tullut jotain.

Kaksi asiaa ärsyttää:

Se että niitä ilmoituksia hiotaan ja muutetaan tappiin asti, jopa vielä aamulla 7.10 on tullutkin välinepyyntöön muutos. Kiva siinä aamukiireessä päivystää.

Toinen mikä ärsyttää on otsikointi. ”Syyskuulumisia” voi kattaa todellakin ne kuulumiset, miten lehdet jo näyttää ruskaa tai sitten tiedon teatterivierailusta tammikuussa tai bilsan kokeen muuttuneen koealueen ylihuomenna. Eli käytännössä joka hiivatin viesti pitää katsoa heti, oli otsikko mikä tahansa.

Vierailija
27/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen koululainen? Tuohon whatsappiin vaan, siinähän on ikäraja 16 EU-alueella..

Mitä väliä? Ihan perusteeton juttu, aiemmin ei edes ollut 16v ikärajaa.

Vierailija
28/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni taas wilma oli ihan kätevä. Tosin harmittihan ne tuntimerkinnät, silloinkun oma lapsi hölmöili. Mutta hyvä, että tulivat tietooni ja pystyi puuttumaan kotonakinm

Ja kyseessä on edelleen kuitenkin suhteellisen uusi sovellus, kannattaa laittaa epäkohdista informaatiota eteenpäin. Pääsääntöisesti kuitenkin tahtotila on oppilaiden ja vanhempien puolella, ei heitä vastaan.

Ei se mikään uusi ole. Kymmenen vuotta vanha.

Monet tällaiset systeemit kuitenkin vaativat vieläkin pidemmän ajan kehittyäkseen täysin toimiviksi.

Somekin on jo aika kauan ollut, ja siltikään ihmiset eivät edelleenkään ole oppineet miten somessa tulisi käyttäytyä.

Vierailija
29/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että tässäkin tapauksessa vika on opettajassa, niin kuin yleensäkin. Omalle lapselle tuli ongelmia koulussa kun poissaoloja oli niin paljon, vaikka hän ei ollut ollut niin paljoa pois. Poissaoloja ei edes pystytty mitenkään selvittämään, koska eihän nyt opettajat voi muistaa miten on oltu tunnilla. Läväytetään myöhästymisen takia poissaolomerkintä JOLLEKIN TOISELLE OPPILAALLE joka on ollut ajoissa, koska opettajalla on nyt vain sellainen tyyli, että hän laittaa koko tunniksi poissaolleeksi, koska sitten kun oppilas tulee myöhässä, niin opettajan mielestä on parempi että hänellä on poissaolo koko tunnille 3 min myöhästymisen takia, kuin se että pelkkä myöhästyminen, koska näin tekemällä oppilas kärsii eniten!

Puutuin sitten asiaan, ja ainoastaan ne, jotka minä olin ilmoittanut lapsen olleen pois, jätettiin poissaoloiksi. Siitä lähtien jokaisen opettajan tuli kysyä minulta ennen yhdenkään poissaolon merkkaamista, että olenko tieoinen ettei lapseni ole tällä hetkellä tunnilla, tai sitten sen sai merkata kun minä oliin wilmaan näin ilmoittanut. Loppui lapsen poissaolot siihen.

Tätä tapahtuu meillä yläkoulussa. Joku on poissa ja opettaja merkkaa sen väärälle oppilaalle. Ymmärrän tavallaan, kun oppilaita on paljon, mutta tarkkuutta saisi kyllä olla

Muuten Wilma yläkoulussa toimii todella paljon paremmin kuin alakoulussa, jossa oli lähinnä vain negatiivisia juttuja. Yläkoulussa todella paljon plussaa ja ihan sanallista palautetta niiden yhteydessä.

Ja alakoulussa se viestien tulva ja ajankohdat: "huomenna ei ole uintia vaan luistelua" (klo 20). KORJAUS; "huomenna ei ole uintia vaan hiihtoa". (klo 20.05) "Huomenna menemme Ladun Majalle ja oppilaat voivat varata 2 € rahaa makkaraan" (klo 21). Korjaus: "Emme voikaan huomenna hiihtää, koska meillä on matematiikan koe. Liikuntatunnilla sisäliikuntaa" (klo 21.30).

Jep. Ihan niin kuin minulla olisi aikaa hypätä wilmasa minuutin välein katsomassa mitä opettajat ovat keksineet. Sitten kun lapsella ei ollu tarvittavia velineitä koulussa, niin tuli moitetta kun "minähän ilmoitin teille asiasta wilmassa!!" kyllä joo, 23.24 edellisenä iltayönä. Minulla ei ole puhelimessa nettiä, eikä edes kameraa, ja hoidan kaikki nettijutut tietokoneeltani. En todellakaan ota vastaan mitään enää iltakasin jälkeen, jos sitä ei minulle erikseen puhelimella soiteta. 

Ala-asteella myöskään jostain syystä oppilaan lukujärjestystä ei voitu laittaa wilmaan, eikä läksyjä anhempien nähtäväksi, mutta yläasteelle siirryttyä nämä kaikki löytyikin kätevästi etusivulta.

Tämä on hyvin hämmentävää. Samoja kokemuksia nimittäin. Alakoulussa ei vanhempien pyynnöistä huolimatta voitu laittaa läksyjä Wilmaan, ei mitenkään. Lisäksi oli joku into käyttää rinnakkaista järjestelmää Peda.netiä, johon tuli mm. liikuntatuntien ohjelma ja muutokset niihin. Siis opettaja päivitti sitä ohjelmaa siellä Peda.netissä, mutta ei mitenkään pystynyt laittamaan Wilmalla tai muulla välineellä viestiä, että huomisen liikuntatunnin ohjelma on muuttunut, vaan se olisi pitänyt käydä sieltä Peda.netistä liitetiedostosta erikseen katsomassa joka jumalan ilta ennen liikuntatuntia. Muuten kyllä Wilmassa pukkasi viestiä ja niiden korjausta tahdilla vähintään 10 viestiä päivässä (mukana tietty rehtorin, kouluterveydenhoitajan jne. viestit).

Yläkoulussa yllättäen KAIKKI opettajat merkkaavat kokeet ja läksyt Wilmaan, tulee todella paljon tuntimerkintöjä (plussia) ja niihin perustelut, vaikka että "hieno toisen maailmansodan projektityö".

Vaikka oppilaita on paljon enemmän per opettaja. Yläkoulussa Wilmasta on tullut loistava väline yhteydenpidolle, alakoulussa se oli yhtä sekoilua ja tosiaan tuo Peda.net siinä rinnalla sekoitti entisestään. Ehkä luokanopettajiksi opiskeleville ei opeteta lainkaan viestintää, kun tuntuu että ihan alkeetkin on hakusessa. 

Vierailija
30/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun Wilma aikoinaan tuli, olin aivan pulassa, sillä vaativa työ yhdistettynä yksinhuoltajuuteen ei antanut aikaa roikkua somessa. Wilma-viestit jäi sitten useimmiten lukematta. En myöskään ehtinyt lukea niitä töissä, niin kuin monet muut äidit tekivät, meidänkin työpaikalla, mutta eri työtehtävissä. Vihasin Wilmaa. Laitoin kaikki tärkeät asiat opelle sähköpostilla, kun siitä jäi se viesti taatusti itsellekin, jos tuli jäljestäpäin jotain. Meilläpäin myös lapsilla oli villityksenä käydä itse sörkkimässä sitä Wilmaa. Tunnukset tiesivät, kun olivat itse tuoneet ne koulusta kotiin. Mahtavaa.

salasanan voi vaihtaa

Arvaa, osasinko ja ehdinkö vuosituhannen alussa.

No kyllä on ihmisellä ollut kova kiire.

Vierailija
31/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilmassa ärsyttää myös kouluun kuulumattomat viestit. Kaikenmaailman kerhoista ja keräyksistä, mll kirpputoreista ym viestiä. Ei kuulu kouluun, en halua turhia viestejä. Jouduin poistamaan sähköposti-ilmoitukset koska Wilman takia saattoi tulla helposti 10 viestiä päivässä välillä. Sähköpostikin täyttyy roskasta eikä löydä tärkeitä viestejä joukosta. Lisäksi kolmen lapsen Wilmaan tulee aina ne samat turhakkeet erikseen.

Vierailija
32/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

salasanan voi vaihtaa

Ei vaan VOI, vaan se PITÄÄ vaihtaa. Nykyään se sisäänkirjautumissalasana on voimassa vaan sen yhden kirjautumisen. 

Vierailija
33/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee minullakin meiliin viesti, että Wilmaan on tullut jotain.

Kaksi asiaa ärsyttää:

Se että niitä ilmoituksia hiotaan ja muutetaan tappiin asti, jopa vielä aamulla 7.10 on tullutkin välinepyyntöön muutos. Kiva siinä aamukiireessä päivystää.

Toinen mikä ärsyttää on otsikointi. ”Syyskuulumisia” voi kattaa todellakin ne kuulumiset, miten lehdet jo näyttää ruskaa tai sitten tiedon teatterivierailusta tammikuussa tai bilsan kokeen muuttuneen koealueen ylihuomenna. Eli käytännössä joka hiivatin viesti pitää katsoa heti, oli otsikko mikä tahansa.

Ja kumpikaan näistähän ei ole tosiaankaan Wilman vika, vaan sitä käyttävän opettajan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi