Millä mallilla teillä on jouluvalmistelut?
Sain eilen valmiiksi kaikki tekemäni joululahjat. Kortteja olen myös väsännyt muutamia, mutta vielä teen niitä lisää. Tykkään tehdä/ostaa lahjat ja kortit ajoissa, koska niihin menee eniten rahaa ja niiden jättäminen viimetinkaan ahdistaa.
Kommentit (22)
Taatto taatto läksi innoissaan...
Eikä ole takas kuulunu.
Siis millä mallilla nyt elokuussa on jouluvalmistelut ei kai tämä ole tosissaan kysytty!! Voisit samoin ap. aloittaa ketjun missä vaiheessa ensi juhannuksen suunnitelmat on?
Nostin tuon toisen ketjun Joululahjakäsityöt 2019.
Kerropa ap sinne, mitä olet tehnyt!
Olen samaa mieltä siitä, että jos itse aikoo tehdä, on hyvä aloittaa ajoissa. Joulun alla on niin paljon kaikkea muutakin, silloin voi keskittyä siihen fiilistelyyn.
Minulla on lahjabudjetti laskettuna koko vuodelle ja sen mukaan kuukausittain laitan toiselle tilille rahaa. Budjetti on suunniteltu väljäksi, koska aina tulee vuoden aikana yllärikutsuja, joihin viemme lahjan. Lahjoja hankkiessani riittää, kun pysyn budjetissani niin säästyn ahdistuksilta.
Vierailija kirjoitti:
Siis millä mallilla nyt elokuussa on jouluvalmistelut ei kai tämä ole tosissaan kysytty!! Voisit samoin ap. aloittaa ketjun missä vaiheessa ensi juhannuksen suunnitelmat on?
Ens juhannus on jos suunniteltu. Ollaan mökillä. Ruoat kaupasta, skumppa alkosta ja puut liiteristä jotka on toki jo tehty. Illalla sytytetään kokko, jos ei ole palovaroitusta. Kokko kasattiin nyt loppukesästä, kun siivottiin pihaa.
😁
Siinähän ne tro, hopp och kärlek sekä menorat ovat olleet ikkunoissa viime talvesta saakka.
Kortteja en enää lähetä, koska boikotoin postia, aiemmin tein ne kaikki itse. Tänä vuonna lahja on 2 viikon loma Maurituksella ja E-Afrikassa omille lapsille ja heidän puolisoilleen, se on hankittu jo alkukesästä. Muille emme lahjoja ole yhteisestä sopimuksesta enää vuosikausiin ostaneet.
Pöytä on jo katettu, joulukuusikin laitettu. Vielä pitäis koristella kuusi. Kohta otan kinkun pois uunista.
Vierailija kirjoitti:
Pöytä on jo katettu, joulukuusikin laitettu. Vielä pitäis koristella kuusi. Kohta otan kinkun pois uunista.
Mahtaa olla maittavaa kinkkua jouluaaton pöydässä.
Tilasin just kahdeksan amarylliksen sipulia! Ja tämä on totta : )
Matka varattuna, tullaan aattona Suomeen. Sitten vaan levätään. Ei mitään joulua tarvita.
Tonttu Tomera kirjoitti:
Tässäpä hyvä vinkki kaikille tuleville jouluahdistujille. Nyt kaikki köyhät ja pienituloiset säästämään ja joululahjoja hankkimaan, ettei sitten jouluaattoiltana tarvitse palstalla valittaa.
Mistäs köyhä ja pienituloinen säästää?
Tulikin mieleen, mulla on joulutorttuaihioita pakkasessa. Pitäs paistaa pois.
Jos on jouluihminen niin ei kyl oo mitään hävettävää olla ajoissa. Ihan sama askarteleeko kortin elokuuussa vai kiireessä marraskuussa. Tai ostaa lahjat.
Itse en ole jouluihminen kuin kinkun verran. Mies ei vain suostu tähän, virittää koristeita ja kuusi pitää olla. Nyt on jo lopulta luovuttanut mun ahdistelun hänen sukulaisilleen jouluna. Mun joulut oli niin ikäviä lapsena et olen todennut viettäväni joulut kotona omalla tavalla enkä suhaamassa sinne tänne autolla.
Tunnustan! Olen ostanut ekan lahjan jo toukokuussa. Kummityttö harrastaa piirtämistä ja maalaamista, osuin toukokuussa taidetarvikeliikkeen loppuunmyyntiin. Sain järjettömän halvalla huippuluokan värikyniä ison laatikon. Pakkohan ne oli ostaa.
Ja nyt kesälomareissujen aikaan löysin miehelle
hänen harrastukseensa liittyvän kirjan, jonka annan sitten joululahjaksi.
Ajattelen kyllä joulua pitkin vuotta, kirjaan muistiin joululahjaideoita ja hankinkin jos jotain sopivaa sattuu kohdalla.
Lentolippu on ostettu ja hotelli varattu. Samalla tavalla järjestelen joka vuosi.
Mä ajattelin tänä vuonna, että teen kaikki joulumuistamiset itse , ja ne ovat jotain minkä voi syödä tai käyttää muuten pois. Joulukortit jätän minäkin tänä vuonna lähettämättä, postia boikotoin minäkin.
Mutta ehkä teen jouluvideon :)
Paitsi 4-vuotias kummipoika taitaa saada itsetehdyn lisäksi myös jotain ostettua.
Huippumallilla ovat. Tosin huippumalli on vielä haussa.
Mulla on nykyään helppoa kun kummilapset ja sukulaislapset ovat jo teini-ikäisiä, nuorin 14v. Heille kaikille kelpaa parhaiten raha kirjekuoressa. On yksi 21v kummityttö jolle ostan lahjat vielä, hän kun on kehitysvammainen ja on noin 8 vuotiaan tasolla. Hänelle on helppoa ostaa kun jutellaan aina kesälomalla paljon ja vietetään aikaa yhdessä. Aikuiset meidän pienessä suvussa ei osta lahjoja toisilleen. Miehelle keksin sitten lähempänä jonkun lahja, yksi lahja ostetaan toisillemme. Meillä ei ole lapsia, ei tarvi miettiä mitään piparinpaistosessioita.
Jouluruokia en sen kummemmin stressaa, menen kauppaan ja ostan tarvittavan. Kinkku toki paistetaan itse ja graavikala tehdään itse.
Ostin kummilapselle lahjan jo toukokuussa, matkalta löytyi juuri sopiva. Muuten en ole tehnyt joulun eteen vielä mitään, tuntuu niin kaukaiselta kun on vielä kesälomakin kesken.
Tässäpä hyvä vinkki kaikille tuleville jouluahdistujille. Nyt kaikki köyhät ja pienituloiset säästämään ja joululahjoja hankkimaan, ettei sitten jouluaattoiltana tarvitse palstalla valittaa.