Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helvatan Wilma. Menee hermo.

Vierailija
26.08.2019 |

Ilmoitin eilen illalla lapsen sairaspoissaolon tälle päivälle.
Nyt opettjalta tuli viesti pojalle heidän Whatsapp ryhmään että vanhemman pitää ilmoittaa poissaolosta eikä riitä että lapsi itse laittaa viestin whatsappiin. No on jo ilmoitettu eilen ja nyt uudestaan. Ei ole ensimmäinen kerta kun nää ilmoitukset ei mene perille.
Menee hermo....ois tässä töitäkin tehtävänä eikä selvitellä poissaoloja järjestelmien toimimattomuuden takia.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mihin laitoit poissaolon? Wilmaanko? Näkyykö poissaolo siellä vielä?

Vierailija
2/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kerran kuulen, että joku valittaa oikeasti wilman toimimattomuudesta. (Yleensä vika on käyttäjissä ja heidän tekemisissään.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitähän wilma (siis se ohjelmisto) on juuri tyhmä kun sitä ilmoitustaan ei itse näe. Vain hetken vilahtaa jotain ilmoituksesi on vastaanotettu tms.

Vierailija
4/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekan kerran kuulen, että joku valittaa oikeasti wilman toimimattomuudesta. (Yleensä vika on käyttäjissä ja heidän tekemisissään.)

Kyllä se Helsingissä on epäkunnossa tämän tästä. Tosin silloin sinne ei edes pääse.

Vierailija
5/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitähän wilma (siis se ohjelmisto) on juuri tyhmä kun sitä ilmoitustaan ei itse näe. Vain hetken vilahtaa jotain ilmoituksesi on vastaanotettu tms.

Näinpä. Eilen tein ihan koneella ja vastaus ”tieto tallennettu” vilahti. Tänään appin kautta ja sama ilmoitus vilahti. Laitoin tänään vielä opelle viestiä Wilman kautta asiasta.

Ap

Vierailija
6/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkeehän sen kun viestin on laittanut.

Meillä Wilma ei oo ikinä takkuillut.

Vierailija
7/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että tässäkin tapauksessa vika on opettajassa, niin kuin yleensäkin. Omalle lapselle tuli ongelmia koulussa kun poissaoloja oli niin paljon, vaikka hän ei ollut ollut niin paljoa pois. Poissaoloja ei edes pystytty mitenkään selvittämään, koska eihän nyt opettajat voi muistaa miten on oltu tunnilla. Läväytetään myöhästymisen takia poissaolomerkintä JOLLEKIN TOISELLE OPPILAALLE joka on ollut ajoissa, koska opettajalla on nyt vain sellainen tyyli, että hän laittaa koko tunniksi poissaolleeksi, koska sitten kun oppilas tulee myöhässä, niin opettajan mielestä on parempi että hänellä on poissaolo koko tunnille 3 min myöhästymisen takia, kuin se että pelkkä myöhästyminen, koska näin tekemällä oppilas kärsii eniten!

Puutuin sitten asiaan, ja ainoastaan ne, jotka minä olin ilmoittanut lapsen olleen pois, jätettiin poissaoloiksi. Siitä lähtien jokaisen opettajan tuli kysyä minulta ennen yhdenkään poissaolon merkkaamista, että olenko tieoinen ettei lapseni ole tällä hetkellä tunnilla, tai sitten sen sai merkata kun minä oliin wilmaan näin ilmoittanut. Loppui lapsen poissaolot siihen.

Vierailija
8/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt kuitenkin lopettaa tää palstailu jos siellä töissä oli kiirettä.

Vierailija
9/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ainakaan näy vanhemmalle mitenkään, että on ilmoitettu poissaolo. Vasta kun opettaja merkkaa tunti tunnilta että "luvallinen sairauspoissaolo" niin näkyy. 

Kun ilmoittaa poissaolosta, näkyy vastauksena että "ilmoituksesi on vastaanotettu", mutta sen jälkeen ei näy mitään. Hyvin usein meillä ei mobiili toimi ollenkaan poissaoloilmoituksessa, vaan pitää tehdä koneella. Tulee siis virheilmoitus.

Wilmassa on eri kaupungeissa tosi erinäköisiä näkymiä, jopa ne värikoodit on erilaisia.

Vierailija
10/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen koululainen? Tuohon whatsappiin vaan, siinähän on ikäraja 16 EU-alueella..

Vierailija
11/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että tässäkin tapauksessa vika on opettajassa, niin kuin yleensäkin. Omalle lapselle tuli ongelmia koulussa kun poissaoloja oli niin paljon, vaikka hän ei ollut ollut niin paljoa pois. Poissaoloja ei edes pystytty mitenkään selvittämään, koska eihän nyt opettajat voi muistaa miten on oltu tunnilla. Läväytetään myöhästymisen takia poissaolomerkintä JOLLEKIN TOISELLE OPPILAALLE joka on ollut ajoissa, koska opettajalla on nyt vain sellainen tyyli, että hän laittaa koko tunniksi poissaolleeksi, koska sitten kun oppilas tulee myöhässä, niin opettajan mielestä on parempi että hänellä on poissaolo koko tunnille 3 min myöhästymisen takia, kuin se että pelkkä myöhästyminen, koska näin tekemällä oppilas kärsii eniten!

Puutuin sitten asiaan, ja ainoastaan ne, jotka minä olin ilmoittanut lapsen olleen pois, jätettiin poissaoloiksi. Siitä lähtien jokaisen opettajan tuli kysyä minulta ennen yhdenkään poissaolon merkkaamista, että olenko tieoinen ettei lapseni ole tällä hetkellä tunnilla, tai sitten sen sai merkata kun minä oliin wilmaan näin ilmoittanut. Loppui lapsen poissaolot siihen.

Tätä tapahtuu meillä yläkoulussa. Joku on poissa ja opettaja merkkaa sen väärälle oppilaalle. Ymmärrän tavallaan, kun oppilaita on paljon, mutta tarkkuutta saisi kyllä olla

Muuten Wilma yläkoulussa toimii todella paljon paremmin kuin alakoulussa, jossa oli lähinnä vain negatiivisia juttuja. Yläkoulussa todella paljon plussaa ja ihan sanallista palautetta niiden yhteydessä.

Ja alakoulussa se viestien tulva ja ajankohdat: "huomenna ei ole uintia vaan luistelua" (klo 20). KORJAUS; "huomenna ei ole uintia vaan hiihtoa". (klo 20.05) "Huomenna menemme Ladun Majalle ja oppilaat voivat varata 2 € rahaa makkaraan" (klo 21). Korjaus: "Emme voikaan huomenna hiihtää, koska meillä on matematiikan koe. Liikuntatunnilla sisäliikuntaa" (klo 21.30).

Vierailija
12/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin ennen aina erikseen Wilma-viestin opettajalle, jos lapset olivat poissa koulusta. Kun sitten olin harrastanut tätä vuosikausia, niin yhdessä vanhempainillassa yksi opettaja huokasi, että älkää nyt oikeasti laittako niitä samperin yksityisviestejä opettajille, vaan käyttäkää sitä 'ilmoita poissaolosta'-juttua. En ollut edes huomannut tätä, eikä Wilman käyttöä oltu vanhemmille koskaan opetettu. 

No, sitten aloin käyttää tuota ilmoita poissaolosta-juttua ja sehän ei tallennu mitenkään niin, että jälkikäteen voisi katsoa, muistinko ilmoittaa poissaolosta vai en. Ja vielä se, että kuluvan päivän poissaolosta voi ilmoittaa klo 12 asti ja seuraavan päivän poissaolosta vasta sen jälkeen. Eli jos nyt, maanantaina klo 10 tiedän, että lapseni on huomenna poissa koulusta ja nyt olisi aikaa (ja muistia!) ilmoittaa siitä, en voi sitä tehdä.

Käviköhän sinulle eilen niin, että ilmoitit lapsesi sunnuntaina poissaolevaksi juuri ennen klo 12, joten tieto ei enää koskekaan tätä päivää?

Vierailija
13/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli kyllä helppoa, kun pelkkä puhelinsoitto riitti, ja heti tiesi, että viesti oli mennyt opelle perille. Eikä lapset voineet huijata itse.

Vierailija
14/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Wilma aikoinaan tuli, olin aivan pulassa, sillä vaativa työ yhdistettynä yksinhuoltajuuteen ei antanut aikaa roikkua somessa. Wilma-viestit jäi sitten useimmiten lukematta. En myöskään ehtinyt lukea niitä töissä, niin kuin monet muut äidit tekivät, meidänkin työpaikalla, mutta eri työtehtävissä. Vihasin Wilmaa. Laitoin kaikki tärkeät asiat opelle sähköpostilla, kun siitä jäi se viesti taatusti itsellekin, jos tuli jäljestäpäin jotain. Meilläpäin myös lapsilla oli villityksenä käydä itse sörkkimässä sitä Wilmaa. Tunnukset tiesivät, kun olivat itse tuoneet ne koulusta kotiin. Mahtavaa.

Vierailija
15/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en viitsi tuollaisten kanssa pelata ollenkaan. Jos ilmoitus ei mene perille, niin sitten ei mennyt, ihan sama. Ei siitä mitään kauheaa tapahdu jos se poissaolo on selvittämätön. Joku opettajan huomautus, ihan sama.

Vierailija
16/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun Wilma aikoinaan tuli, olin aivan pulassa, sillä vaativa työ yhdistettynä yksinhuoltajuuteen ei antanut aikaa roikkua somessa. Wilma-viestit jäi sitten useimmiten lukematta. En myöskään ehtinyt lukea niitä töissä, niin kuin monet muut äidit tekivät, meidänkin työpaikalla, mutta eri työtehtävissä. Vihasin Wilmaa. Laitoin kaikki tärkeät asiat opelle sähköpostilla, kun siitä jäi se viesti taatusti itsellekin, jos tuli jäljestäpäin jotain. Meilläpäin myös lapsilla oli villityksenä käydä itse sörkkimässä sitä Wilmaa. Tunnukset tiesivät, kun olivat itse tuoneet ne koulusta kotiin. Mahtavaa.

salasanan voi vaihtaa

Vierailija
17/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wilma-viesteistä ja tallennuksisra kannattaa ottaa itselleen kuva.

Vierailija
18/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni taas wilma oli ihan kätevä. Tosin harmittihan ne tuntimerkinnät, silloinkun oma lapsi hölmöili. Mutta hyvä, että tulivat tietooni ja pystyi puuttumaan kotonakinm

Ja kyseessä on edelleen kuitenkin suhteellisen uusi sovellus, kannattaa laittaa epäkohdista informaatiota eteenpäin. Pääsääntöisesti kuitenkin tahtotila on oppilaiden ja vanhempien puolella, ei heitä vastaan.

Vierailija
19/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä tapahtuu meillä yläkoulussa. Joku on poissa ja opettaja merkkaa sen väärälle oppilaalle. Ymmärrän tavallaan, kun oppilaita on paljon, mutta tarkkuutta saisi kyllä olla

Muuten Wilma yläkoulussa toimii todella paljon paremmin kuin alakoulussa, jossa oli lähinnä vain negatiivisia juttuja. Yläkoulussa todella paljon plussaa ja ihan sanallista palautetta niiden yhteydessä.

Ja alakoulussa se viestien tulva ja ajankohdat: "huomenna ei ole uintia vaan luistelua" (klo 20). KORJAUS; "huomenna ei ole uintia vaan hiihtoa". (klo 20.05) "Huomenna menemme Ladun Majalle ja oppilaat voivat varata 2 € rahaa makkaraan" (klo 21). Korjaus: "Emme voikaan huomenna hiihtää, koska meillä on matematiikan koe. Liikuntatunnilla sisäliikuntaa" (klo 21.30).

Jep. Ihan niin kuin minulla olisi aikaa hypätä wilmasa minuutin välein katsomassa mitä opettajat ovat keksineet. Sitten kun lapsella ei ollu tarvittavia velineitä koulussa, niin tuli moitetta kun "minähän ilmoitin teille asiasta wilmassa!!" kyllä joo, 23.24 edellisenä iltayönä. Minulla ei ole puhelimessa nettiä, eikä edes kameraa, ja hoidan kaikki nettijutut tietokoneeltani. En todellakaan ota vastaan mitään enää iltakasin jälkeen, jos sitä ei minulle erikseen puhelimella soiteta. 

Ala-asteella myöskään jostain syystä oppilaan lukujärjestystä ei voitu laittaa wilmaan, eikä läksyjä anhempien nähtäväksi, mutta yläasteelle siirryttyä nämä kaikki löytyikin kätevästi etusivulta.

Vierailija
20/33 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee sähköpostiin viesti jos wilmaan tulee joku merkintä. Yläkoululaisella on niin paljon opettajia, ettei heidän sähköpostejaan voi tietää ja muistaa.

Musta wilma on kätevä ja ei ole ollut ongelmia sen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä