Oletteko huomanneet että monen ihmisen viehätysvoima perustuu itse asiassa laihuuteen?
Jos sama ihminen lihoisi 5-10kg, ei olisi enää erityisen hyvännäköinen ja erityinen vaikka olisi edelleen normaalipainoinen.
Kommentit (102)
Olen eri mieltä. Joissakin ihmisissä vain on karismaa elopainosta huolimatta, sitä ei 5-10kg suuntaan tai toiseen muuta.
Totta turiset. T: ihana, mutta lihava
Kyllä. Laihoimmat ovat niitä kauneimpia. Sekin avittaa että nuoti on suunniteltu laihoille ja siksi heidän päällää kaikki vaatteet istuvat paremmin.
Päinvastoin. Moni näyttää kasvoistaan viehättävämmiltä kun on jonkin verran liikakiloja. Mitä tulee termiin viehätysvoima, mielestäni se ei riipu pelkästään ulkonäöllisistä seikoista.
En ole huomannut. Itse olen 166/64 eli en mitenkään erityisen hoikka ja saan huomiota lähes joka puolella. Viimeksi baarissa pyysin ystävääni sanomaan samassa pöydässä istuvalle miehelle, että lopettaa tuijottamisen kun se oli niin häiritsevää.
Ohiksena, ystävä siis tunsi tämän miehen, minä en. Mies tuli pyytämään anteeksi ja sanoi että "En voinut olla katsomatta koska olet niin kaunis".
Olen keski-ikäinen sohvaperuna.
Olen ja se on totta. Suosio menee painoindeksin mukaan. Mitä laihempi sen enempi huomiota. Miesten ihannepainoindeksi on tutkimusten naiselle 21. Jos haluaa olla miehiltä rauhassa kannattaa olla muutama kilo yli painoindeksin yläpään. Feederit ja fatloverit erikseen, ne on perversioita.
Matala rasvaprosentti tekee kasvoista todella kauniit niin naisella kuin miehelläkin. Tuo kasvonpiirteet esille eivätkä ole laardikasan alla. Samoin leukalinja ja luonnolliset piirteet tulevat esiin sen kaksoisleuan sijasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen ja se on totta. Suosio menee painoindeksin mukaan. Mitä laihempi sen enempi huomiota. Miesten ihannepainoindeksi on tutkimusten naiselle 21. Jos haluaa olla miehiltä rauhassa kannattaa olla muutama kilo yli painoindeksin yläpään. Feederit ja fatloverit erikseen, ne on perversioita.
Bmi 21 ei ole laiha.
Anorektikko ei ole miehelle "kaunis" eikä pientä lihomista naisesta edes huomaa koska rasva levittäytyy tasaisemmin kuin miehillä.
Vierailija kirjoitti:
Naisten vaakalukeman ei paljon kerro kun ollaan laihaläskejä.
Painoin joskus n 47 kg, pituutta 160cm. En tiedä näytinkö sit niin näivettyneeltä ettei kukaan ollut kiinnostunut. No narsisti exä, joka kehui ja ylisti miten "hyvässä kunnossa" olen. Suhteen jälkeen lihoin nopeaa tähtiä lähemmäs 10kg, koska tuo oli mulle alipainoa ja söin noin 500 kcal päivässä, aineenvaihdunta oli täysin jumiutunut.
Ei mulla ikinä ole ollut niin paljon vientiä kun nyt pulleampana normaalipainon sisällä.
Ehkä ne miehet lähestyivät herkemmin kun nainen on ihan tavis, eikä ulkonäöltään mitenkään vaativan näköinen?
Itse ainakin olisin täyteläisempi kasvoista, kuin tämmönen lommoposki. Ihmiset haluaa olla usein sellaisia mitä he eivät ole. Mutta ei viehätysvoima kyllä painosta riipu, höpö höpö.
Mä olen aina ollut hoikka, tällä hetkellä laiha eikä ole kyl huomiota tullut. Moni muu kertoo miten saa kaupassakin joka kerta iskuyrityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Painoin joskus n 47 kg, pituutta 160cm. En tiedä näytinkö sit niin näivettyneeltä ettei kukaan ollut kiinnostunut. No narsisti exä, joka kehui ja ylisti miten "hyvässä kunnossa" olen. Suhteen jälkeen lihoin nopeaa tähtiä lähemmäs 10kg, koska tuo oli mulle alipainoa ja söin noin 500 kcal päivässä, aineenvaihdunta oli täysin jumiutunut.
Ei mulla ikinä ole ollut niin paljon vientiä kun nyt pulleampana normaalipainon sisällä.
Ehkä ne miehet lähestyivät herkemmin kun nainen on ihan tavis, eikä ulkonäöltään mitenkään vaativan näköinen?
Sairas alipaino onkin sitten asia erikseen. Tässä oli käsittääkseni kyse siitä että ollaan normaalipainon sisällä, painoindeksin rajoissa.
Viehättävyys on pääosin ihmisen luonnetta kuin ulkonäköä. Maailmassa on kauniita, mutta ei viehättäviä ihmisiä. Kuin myös lihavia ja laihoja viehättäviä ihmisiä.
Vaatii hieman älyä ja ihmiskokemusta sisäistää tämäkin asia, joten lähtisin nyt siitä ettei sanaa viehättävä käytettäisi kuvaamaan pelkästään nättiä/kaunista ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bmi 21 ei ole laiha.
On se ihan tarpeeksi laiha. Itse olisin painoindeksissä 21 kokoa XS. Eikö se muka ole laiha?
Voisiko olla niin, että normaalipainossa pysyvällä hoikalla BMI21 naisella on hyvä olla ja se näkyy?
Ihminen jolla on hyvä olla omassa kropassaan ja omassa elämässään on viehättävä. Syöminen ja liikunta ovat balanssissa, perusterve, ei nivelvaivoja eikä elintapasairauksia, sovituskopissa ei ahdista, on energiaa elämään eikä muutenkaan pänni omat hidastavat liikakilot, ettei jaksa kävellä yhtä kerrosta portaita hengästymättä tai kumartua solmimaan kengännauhoja ilman ähellystä. Ylipainoisille niin arkinen asia kuin vessakäyntikin tuottaa enemmän stressiä ihan fyysisestikin ja siihen vielä se mentaalinen morkkis päälle. Ikuiset laihduttajat ovat kärttyisiä eikä energiaa riitä mihinkään ja koko elämä tuntuu perustuvan sellaisen sitku-ajatteluun: sitku olen laihduttanut viisitoista kiloa, niin kyllä minä sitten... Eipä tuosta setistä paljon viehätysvoimaa irtoa.
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut. Itse olen 166/64 eli en mitenkään erityisen hoikka ja saan huomiota lähes joka puolella. Viimeksi baarissa pyysin ystävääni sanomaan samassa pöydässä istuvalle miehelle, että lopettaa tuijottamisen kun se oli niin häiritsevää.
Ohiksena, ystävä siis tunsi tämän miehen, minä en. Mies tuli pyytämään anteeksi ja sanoi että "En voinut olla katsomatta koska olet niin kaunis".
Olen keski-ikäinen sohvaperuna.
Ja mies oli minkälainen? Keski-iän ylittänyt sohvaperuna?
Vierailija kirjoitti:
Matala rasvaprosentti tekee kasvoista todella kauniit niin naisella kuin miehelläkin. Tuo kasvonpiirteet esille eivätkä ole laardikasan alla. Samoin leukalinja ja luonnolliset piirteet tulevat esiin sen kaksoisleuan sijasta.
Näin kolmevitosena haluaisin enemmän laardia kasvoihini, kun kaikki näkyy lähes läpi ihon, se vanhentaa kovasti. No, painoindeksini onkin 17,5. En vaan liho.
Kyllä. 10 kg sitten sain paljon huomiota. Nyt saan lyllertää ihan rauhassa.