Oletteko huomanneet että monen ihmisen viehätysvoima perustuu itse asiassa laihuuteen?
Jos sama ihminen lihoisi 5-10kg, ei olisi enää erityisen hyvännäköinen ja erityinen vaikka olisi edelleen normaalipainoinen.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Moni näyttää kasvoistaan viehättävämmiltä kun on jonkin verran liikakiloja. Mitä tulee termiin viehätysvoima, mielestäni se ei riipu pelkästään ulkonäöllisistä seikoista.
Tuosta olen samaa mieltä, liikakilojen pukevuudesta en. Toki liiallinen laihuuskaan ei ketään imartele, kasvoissakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli väite olisi tosi, niin silloin ihmiset laihtuisivat jokaisen sukupolven aikana. Eli väite on oltava epätosi.
Läskeys ei johdu geeneistä vaan siitä että ahtaa liikaa ruokaa kitaansa kulutukseen nähden. Harvinaisen typerä kommentti.
Johtuu nimenomaan geeneistä, ei mistään muusta. Harvinaisen typerä kommentin kirjoittaja.
Geenitkö ne pakottavat sinua mussuttamaan suklaata ja sipsejä?
Kyllä. Ihan kaikki mitä teet, tapahtuu geeneissä. Ilman geenejä olisit eloton.
Kumma kun omat geenini eivät ole pakottaneet tyhjentämään viereisen K-marketin suklaahyllyä vaikka siellä ne nököttävät päivästä toiseen.
Hanki itsekuria.
Niin geenit eivät vaikuta mihinkään asiaan, koska jos geenit aiheuttaisivat jotain, vaikkapa yksinkertaisuuden ja vähä-älyisyyden, niin kun minulla ei ole sitä ominaisuutta, niin ei voi muillakaan olla.
Ihmiset ovat ihan omaa tyhmyyttään varmaan värisokeitakin, koska "kas kun minä näen värit ihan normaalisti"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli väite olisi tosi, niin silloin ihmiset laihtuisivat jokaisen sukupolven aikana. Eli väite on oltava epätosi.
Läskeys ei johdu geeneistä vaan siitä että ahtaa liikaa ruokaa kitaansa kulutukseen nähden. Harvinaisen typerä kommentti.
Johtuu nimenomaan geeneistä, ei mistään muusta. Harvinaisen typerä kommentin kirjoittaja.
Nuo ihmispolot eivät nyt ihan ymmärrä mitä geenit tarkoittavat.
Sylvester kirjoitti:
Höpöjuttuja. Itellä on ihan yhtä hyvin vientiä 58 tai 73 kiloisena. Nyt olen lihavampi, niin kiinnostuneita on vähemmän ja ne on tummempia :D
Nyt en puhu ollenkaan siitä, onko ”vientiä” vai ei. Tai jos puhun, niin siitä, minkä tasoista vientiä. Ap
Olen huomannut. Lihavia on helppo halveksia. Laihoja ei kohdella yhtä huonosti. Tosin kaikkiin tuo ei päde. Itse asiassa näytän itse paremmalta hieman lihavampana. Laihana näytin jotenkin ”kuivalta”. Isommat rinnat varmasti on se tärkein asia, joka on nostanut omaa viehätysvoimaani verrattuna aiempaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun mietin niin tajuan kyllä suoraan että minullekin iso osa viehätysvoimasta tulee siitä että ihminen on hoikka. Kaupungilla katse luonnistaan pysähtyy kevyempiin vartaloihin ja tunnen ohikiitävää mielihyvää. Minulle hoikka vartalo tuo mieleen nuorekkuuden ja terveyden. Voi olla myös että ylipainon lisäännyttyä on epätavallisempaa nähdä laihoja vartaloita ja ne siksi pistävät silmään. En siis ihannoi mitään riutuvia luurankoja vaan hoikkia ok kuntoisia vartaloita. Enkä suoraan sanottuna usko että siinä on mitään pahaa. Vartalon koko nyt vain sattuu olemaan yksi ihmisen näkyvimmistä piirteistä.
N26
Sama juttu ja jotenkin melko hurjaakin, ettei se normaalipaino ole enää se normaalein/tavallisin vaan enemmistö on enemmän tai vähemmän ylipainoisia. Toki pahinta ei edes ole se miltä näyttää vaan kun katsoo kuinka hankalaa lyllerrystä ihan pelkkä kävelykin on monilla jo on. Ei vaan voi olla laskematta ja rajusti elämänlaatua nuo extrakilot vaikka toki jokainen ne itse kantaa eli sinänsä ei ole muiden päänsärky.
Ei tarvitse mennä kuin 20-25-vuotta taaksepäin niin suurin osa suomalaisista oli normipainoisia vaikka silloin ei edes ollut muotia harrastaa liikuntaa.
Kekdkekdke kirjoitti:
Laihuus on luonnollista. Lihavuus ei ole.
Itse asiassa lihavuus on luonnollista, laihuus ei ole. Ihmisen kuuluu syödä varastoon, ja ihmiset ovat aina syöneet 3000kcal päivässä. Ainoa ero on siinä, että nykyaikana ihmisten työt eivät ole fyysisesti raskaita, joten periaatteessa ei tarvitsisi syödä.
No en ole huomannut. Oikeasti. Mutta mun mielestä Hagrid, Tyrion Lannister, Chrissy Metz, tai vaikkapa Roseann Barr onkin kauniita ihmisiä...
Viehätysvoima perustuu siihen miten itseään kannattelee, itsevarmuuteen, eleisiin ja ilmeisiin, puhetyyliin, aitouteen ja empatiaan.
Suomi on täynnä laihoja ihmisiä jotka eivät osaa kantaa kroppaansa ryhdikkäästi, näyttävät valjuilta ja ilmeettömiltä, kasvot värittömät ja kuivat. Lisäksi monella laihalla ihmisellä ei ole vartalon muotoja lainkaan, myös takamus puuttuu. Iän myötä iho veltostuu ja kasvot rypistyvät nopeammin jos alla ei ole lainkaan rasvaa.
Urheilullinen normaalipainoinen ihminen on asia erikseen mutta siitähän tässä aloituksessa ei ollut kysy, puhe oli laihoista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen. Olen keski-ikäinen ja laihtunut nyt 15 kg ja olen normaalipainossa nyt. Ennen tätä ei kyllä saanut mitään huomiota baarissa/keikoilla käydessä, nyt ihan toisella tapaa. Tikkulaiha en ole nytkään mutta vyötärö erottuu ja tiimalasivartalo.
Tuohon mäkin pyrin. Olen kasvoiltani kaunis ja ennen aina miehiä pyöri ympätillä vaikka kuinka. Nyt painoindeksi 29 ja olen vailla vyötäröä. Mutta aloin laskea kaloreita ja kohta vyötärö tulee esiin taas. Jää surut exästä unholaan ja olen avoin kaikelle:)
Tuo vyötärön katoaminen tekee lihavammannäköiseksi kuin mitä oikeasti onkaan ja toisaalta laihtua ei edes tarvitse kiloissa mitenkään kamalasti kun näyttää paljonkin solakammalta (ja paremmalta) jos vaan ne kilot/sentit lähtee pääasiassa keskivartalosta.
Tämä tietysti onnistuu niillä joilla se extra tarttuukin hanakimmin vyötäisille. Toki kun katukuvaa katsoo niin miltei kaikilla on vyötärö melkoisen kateissa vaikka ei varsinaisesti lihava olisikaan. Lihavilla sitten se maha valuukin jo makkaroille moneen kerrokseen.
Energiajuomat saa nuoretkin ihmiset paisumaan kuin pullataikinat?
Olen lihava, mutta kaunis. Pitkät hiukset ja suuret siniset silmät. Pukeudun tyylikkäästi ja naisellisesti. Vyötärö ja lantio eroittuvat ja suuret rinnat. Ihan käyvät iholle jos menen vaikka terassille. Mieheni saa hätistellä pervoja tiehensä. Olen 165cm ja 96kg. Sama meininki oli normaalipainoisena eli mikään ei ole muuttunut paitsi tissien koko suurempi ja peffa. Ukot tykkää. 85H
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun mietin niin tajuan kyllä suoraan että minullekin iso osa viehätysvoimasta tulee siitä että ihminen on hoikka. Kaupungilla katse luonnistaan pysähtyy kevyempiin vartaloihin ja tunnen ohikiitävää mielihyvää. Minulle hoikka vartalo tuo mieleen nuorekkuuden ja terveyden. Voi olla myös että ylipainon lisäännyttyä on epätavallisempaa nähdä laihoja vartaloita ja ne siksi pistävät silmään. En siis ihannoi mitään riutuvia luurankoja vaan hoikkia ok kuntoisia vartaloita. Enkä suoraan sanottuna usko että siinä on mitään pahaa. Vartalon koko nyt vain sattuu olemaan yksi ihmisen näkyvimmistä piirteistä.
N26
Läskit kun ovat itse siellä toisessa ääripäässä, niin eivät osaa sitten puhua kuin toisesta ääripäästä eli anorektikko ja luuranko, öyh öyh öyh. Se on helpompaa kuin myöntää totuus, että siinä keskellä on olemassa ihmisen ideaali ja terve paino, jossa näyttää aina hyvältä, mutta jonne on niin mahdottoman vaikea päästä kun ei ole yhtään itsekuria.
Vierailija kirjoitti:
Olen lihava, mutta kaunis. Pitkät hiukset ja suuret siniset silmät. Pukeudun tyylikkäästi ja naisellisesti. Vyötärö ja lantio eroittuvat ja suuret rinnat. Ihan käyvät iholle jos menen vaikka terassille. Mieheni saa hätistellä pervoja tiehensä. Olen 165cm ja 96kg. Sama meininki oli normaalipainoisena eli mikään ei ole muuttunut paitsi tissien koko suurempi ja peffa. Ukot tykkää. 85H
Fiksut miehet eivät pidä jättilolloista. Joten en kadehdi saamaasi huomiota.
75A
Enpä ole huomannut. En muutenkaan huomaa tai tiedä sitä, onko joku lihava vai laiha. Asia ei kiinnosta ollenkaan.
Kekdkekdke kirjoitti:
Laihuus on luonnollista. Lihavuus ei ole.
Väite ei voi pitää paikkaansa monesta eri syystä. Mikäli lihavuus ei olisi normaalia, ei evoluutiossa olisi ihmiselle kehittynyt rasvasolukkoakaan. Historiallisesti tarkasteltuna lihavuutta on alettu pitää esisairautena ja laillisena rasismin tekijänä vasta viime vuosikymmeninä. Tässä ohjaavana tekijänä ovat standardivaateteollisuus ja lääketiede, joilla molemmilla tuotetaan normaalivartalon ihanteita, jotka aina vain kapenevat. Lisänä uhreiluteollisuus, jossa laihuutta tavoittelevat ihmiset kuluttavat järjettömiä määriä vaikka mitä ollakseen sitä, mitä he eivät koskaan tule olemaan.
en lukenut koko ketjua, vaan aloitukseen vastaus:
väitän, että viehätysvoima perustuu ryhtiin.
Laiha, joka matelee hartiat kyyryssä ei ole viehättävä.
Vierailija kirjoitti:
Matala rasvaprosentti tekee kasvoista todella kauniit niin naisella kuin miehelläkin. Tuo kasvonpiirteet esille eivätkä ole laardikasan alla. Samoin leukalinja ja luonnolliset piirteet tulevat esiin sen kaksoisleuan sijasta.
Ehkä nuorilla, vanhoilla taas pieni pyöreys vie rypyt.
Itse olen ihan hetero naisena aina pitänyt hiukan pyöreämpiä naisia kauniimpana kuin langanlaihoja, itseasiassa pätee myös miesmakuuni.
Minulla on taipumus laihtua helposti, aineenvaihdunta on nopea ja joudun todella tarkkaan syömään että saisin pidettyä itseni normaalipainon rajoissa.
Eräs lääke lisäsi massaan 15kg ja sain treffipyyntöjä ja katseita enemmän mitä laihana, mutta lääkkeen lopetuksen jälkeen paino palasi minulle normaaliksi eli hiukan alipainoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
en lukenut koko ketjua, vaan aloitukseen vastaus:
väitän, että viehätysvoima perustuu ryhtiin.
Laiha, joka matelee hartiat kyyryssä ei ole viehättävä.
Väittäisin että ulkoinen viehätysvoima perustuu karismaan ja itseluottamukseen, enemmän kuin kokoon tai asentoon.
Toisaalta sellainen aidosti nöyrä jopa vähän ujo olemus voi olla myös hyvinkin viehättävä, miehellä ja naisella.
Ihana lukea että noin nuori voi olla noin viisas. Itse sinun ikäisenä näännytin itseäni, että saisin omasta mielestäni olla edes olemassa.