Oletteko huomanneet että monen ihmisen viehätysvoima perustuu itse asiassa laihuuteen?
Jos sama ihminen lihoisi 5-10kg, ei olisi enää erityisen hyvännäköinen ja erityinen vaikka olisi edelleen normaalipainoinen.
Kommentit (102)
Laihuus ja kauneus eivät ole synonyymeja. Hoikka voi itseasiassa olla surkean näköinen. Jos ihmisellä on oikeasti kauniit kasvot niin hän on kaunis vaikka painaisi 120 kg.
Olin kasvoiltani paljon kauniimpi kun painoni oli alimmillaan n.49kg/160cm.
Nyt noin 56kg ja kasvoihin tullut pyöreyttä ja höttöä, vaikka normipainoinen olen edelleen.
Hyvä esimerkki tästä ilmiöstä on prinsessa Victoria, joka on todella paljon kauniimpi hyvin hoikkana (ei anorektisena), kuin nykyisessä, kuitenkin normaalissa, painossaan, koska kasvoihin kertyy helposti pyöreyttä.
Kyllä olen. Olen keski-ikäinen ja laihtunut nyt 15 kg ja olen normaalipainossa nyt. Ennen tätä ei kyllä saanut mitään huomiota baarissa/keikoilla käydessä, nyt ihan toisella tapaa. Tikkulaiha en ole nytkään mutta vyötärö erottuu ja tiimalasivartalo.
Olen noin 10 kg ylipainoinen ja saan paljon huomiota miehiltä. Huomio ei ole edes mitään pildehakuista, vaan ystävällistä ja mukavaa huomiota. Olen tavallinen ystävällinen ja hymyilevä nainen, naamaltani hyvin tavis ja en edes pukeudu mitenkään huomiota herättävästi. Ehkä siinä se viehätysvoimani juuri onkin, eli olen ystävällinen ja tavallinen. Sellaisesta normaalit miehet pitävät.
En ole vielä yhtään kaunista kaksoishelttaa nähnyt, saati kolmoishelttaa tai sellaista hartiat-kaula-leuka -yhtä massa-pötköä. Kasvojen luusto on kaunis ja pöhötyksen alta se ei näy.
Vierailija kirjoitti:
Viehättävyys on pääosin ihmisen luonnetta kuin ulkonäköä. Maailmassa on kauniita, mutta ei viehättäviä ihmisiä. Kuin myös lihavia ja laihoja viehättäviä ihmisiä.
Vaatii hieman älyä ja ihmiskokemusta sisäistää tämäkin asia, joten lähtisin nyt siitä ettei sanaa viehättävä käytettäisi kuvaamaan pelkästään nättiä/kaunista ihmistä.
Ei missikisoissa hirveästi näy niitä tynnyrin kokoisia mutta "hyväluonteisia" naisia. Joten viehättävyys *ei* ole luonnetta vaan fyysisesti nähtävissä oleva asia.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli väite olisi tosi, niin silloin ihmiset laihtuisivat jokaisen sukupolven aikana. Eli väite on oltava epätosi.
Läskeys ei johdu geeneistä vaan siitä että ahtaa liikaa ruokaa kitaansa kulutukseen nähden. Harvinaisen typerä kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ja se on totta. Suosio menee painoindeksin mukaan. Mitä laihempi sen enempi huomiota. Miesten ihannepainoindeksi on tutkimusten naiselle 21. Jos haluaa olla miehiltä rauhassa kannattaa olla muutama kilo yli painoindeksin yläpään. Feederit ja fatloverit erikseen, ne on perversioita.
Bmi 21 ei ole laiha.
On se ihan tarpeeksi laiha. Itse olisin painoindeksissä 21 kokoa XS. Eikö se muka ole laiha?
Toki mahdollista, mutta aika harva kuitenkaan on. Oma painoindeksini on 19 ja kokoni S/M.
Laiha on negatiivinen ominaisuus, tulee mieleen sairaus. Käyttäisin mielummin sanaa hoikka tai sopusuhtainen. Laihuus on epätervettä ja rumaa.
Valitettavasti näin. Nyt kun painan 52 kg niin eipä miehiä juuri kiinnosta. Kun painoin 46 kg niin seuraa löytyi aina kun halusin. Yritän laihduttaa nyt mutta on vaikeaa...
Olen huomannut, että monen ihmisen viehätysvoima perustuu ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli väite olisi tosi, niin silloin ihmiset laihtuisivat jokaisen sukupolven aikana. Eli väite on oltava epätosi.
Läskeys ei johdu geeneistä vaan siitä että ahtaa liikaa ruokaa kitaansa kulutukseen nähden. Harvinaisen typerä kommentti.
Johtuu nimenomaan geeneistä, ei mistään muusta. Harvinaisen typerä kommentin kirjoittaja.
Niin, niin sanottu "rakkaus" perustuu painoindeksiin. Itse asiassa väittäisin että vain naiset yleisesti ottaen rakastavat aidosti puolisoaan, iästä ja kiloista välittämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu nimenomaan geeneistä, ei mistään muusta. Harvinaisen typerä kommentin kirjoittaja.
Geenitkö ne pakottavat sinua mussuttamaan suklaata ja sipsejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ihan kaikki mitä teet, tapahtuu geeneissä. Ilman geenejä olisit eloton.
Älkää ostako herkkuja, niin ei voi myöskään tulla ahmineeksi. Ostakaa vain vihanneksia ja esim. raakaa ruokaa joka pitää kypsentää. Silloin jokainen ruokailu vaatii erikseen vaivannäköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painoin joskus n 47 kg, pituutta 160cm. En tiedä näytinkö sit niin näivettyneeltä ettei kukaan ollut kiinnostunut. No narsisti exä, joka kehui ja ylisti miten "hyvässä kunnossa" olen. Suhteen jälkeen lihoin nopeaa tähtiä lähemmäs 10kg, koska tuo oli mulle alipainoa ja söin noin 500 kcal päivässä, aineenvaihdunta oli täysin jumiutunut.
Ei mulla ikinä ole ollut niin paljon vientiä kun nyt pulleampana normaalipainon sisällä.
Ehkä ne miehet lähestyivät herkemmin kun nainen on ihan tavis, eikä ulkonäöltään mitenkään vaativan näköinen?Sairas alipaino onkin sitten asia erikseen. Tässä oli käsittääkseni kyse siitä että ollaan normaalipainon sisällä, painoindeksin rajoissa.
Tshih, 47kg ja 160 cm sairas alipaino??? Olin joskus 42 kg ja 168cm, tuosta kun olis vielä pari kiloa tippunut niin olis ollut sairas alipaino. Menkat ja kaikki oli mulla vielä tuon painoisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ihan kaikki mitä teet, tapahtuu geeneissä. Ilman geenejä olisit eloton.
Kumma kun omat geenini eivät ole pakottaneet tyhjentämään viereisen K-marketin suklaahyllyä vaikka siellä ne nököttävät päivästä toiseen.
Hanki itsekuria.