Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HOAS ei kelvuuttanut 10h siivousta

Vierailija
26.08.2019 |

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006216217.html

"Sofi Kallio siivosi pientä kaksiota kymmenen tuntia, mutta lopputulos ei kelvannut Hoasille"

Kun itse muutin opsikelija-asuntoon uunin ja jääkaapin alla oli niin kauheat likakerrokset etten suostunut siivoamaan itse vaan ilmoitin opsikelija-asuntosäätiölle. Edellinen vuokraaja joutui maksamaan siivouksen.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpuuttanut.

Vierailija
2/39 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpuuttanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se paljon auta esim lattiaa hinkata 10h jos joku tietty paikka jää kauhean saastaiseksi, esim vaikka tuo uunin alla

Vierailija
4/39 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä muutin hoasille, oli asunto ihan järkyttävässä kunnossa. Keittiö täynnä roiskeita, kylppäri oranssin möhnän peitossa ja lattia tahmea. Soitin hoasille, että tekevät muuttosiivouksen. Kyllä siellä joku oli käynyt ja laskuttanut hoasia, mutta ei se mitään ollut tehnyt. Vieläkin oli lattia tahmea, samat roiskeet keittiössä, paskarannut wc-pöntössä ja eivät edes tiskiallasta pesseet. Ilmoitin hoasille että hei toi siivousyritys vetää teiltä rahat, vaikkei tee mitään ja haluan uuden siivouksen. Hoas väitti, että valehtelen.

Vierailija
5/39 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäluuloinen puolisoni kuvasi kaikki paikat loppusiivouksemme jälkeen siltä varalta, että aletaan nillittämään. Ilmeisesti aivan aiheesta, vaikka itse pidinkin sitä vähän liioitteluna.

Vierailija
6/39 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sotkuinen asunto on ollut jos siivoukseen mennyt 10 tuntia.

Vierailija
7/39 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Itsellä menee ihan tavallisen ~50m2 kaksion siivoukseen sellaiset 3-4 tuntia, enkä ole mikään erityisen sotkuinen ihminen. Siivous on paljon muutakin kuin pintapuolinen imurointi.

Vierailija
8/39 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä siivota vaikka 2 kuukautta, mutta jos ei osaa siivota niin minkäs teet. Vaikea sanoa, mikä on ollut syynä. Aika paskainen ihminen varmaan on elintavoiltaankin, jos loppusiivoukseen menee aikaa noin kauan.

No, ei voi tietää.

Vierailija
9/39 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuossa hellan nappulat ihan saastassa !!

Vierailija
10/39 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Itsellä menee ihan tavallisen ~50m2 kaksion siivoukseen sellaiset 3-4 tuntia, enkä ole mikään erityisen sotkuinen ihminen. Siivous on paljon muutakin kuin pintapuolinen imurointi.

No mutta 10 tuntia on eri kuin 3-4. Kyllä minä tiedän, että pintapuolinen imurointi ei riitä. Loppusiivous on silti helppo tehdä kun ei ole mitään tavaraa enää missään. Jos asuntoa pidetään normaalisti siistinä, niin ei siinä hirveän kauaa mene kun saa loppusiivouksen tehtyä, mutta jos päästää paikat pinttymään, niin johan sitä saa kuurailla. Hyvillä välineillä selviää kyllä siitäkin maltillisessa ajassa jos tekniikka on hallussa.

Voisko tuo lopputarkastaja olla vain väylä jollakkin kaverisiivoajalle, joka tarvii asiakkaita? Oudolta kuulostaa, että ei ole edes siivottavaa enää, mutta ei ole siltikään tarpeeksi siistiä. Opiskelijoita riistetään, heillä ei ole varaa lähteä lakiteitse vaatimaan oikeuksia.

Vierailija
11/39 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuossa hellan nappulat ihan saastassa !!

Niin on. Minä harjaisin hammasharjalla ja pesuaineella nuo puhtaaksi. Siisteyskäsityksiä on niin erilaisia.

Vierailija
12/39 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/39 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se käytetty aika siivouksen laatua ratkaise. 10 tuntia voi käyttää vaikka pällistelyyn ja ihmettelyyn sen sijaan että puunaisi kunnolla.

Vierailija
14/39 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutin pois edellisestä asunnosta, niin meillä oli lista mitkä asiat pitää muuttosiivouksessa puhdistaa. Siivosin yksitellen kaikki kohdat ja lisäksi pakkeloin taulunkoukkureiät seinästä ja pohjamaalasin. Asunto oli menossa remonttiin, mutta en uskaltanut ottaa riskiä tuosta jälkisiivouksesta johon voi sulaa vaikka koko takuuvuokra.

Vierailija
15/39 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä teidä mielestä hyvin siivottu??

https://hs.mediadelivery.fi/img/1920/8c529535d87346b7b3540cf0800dd17f.j…

Niin no, noita ei oo vaivauduttu edes irrottamaan.

Vierailija
16/39 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää menee helposti kaksiossa. 

Vierailija
17/39 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän tämä on yleisesti tiedossa, että vuokravakuusrahoja pidätetään välillä todella kevyin perustein. Välillä joutuu itse vastaanottamaan likaisen asunnon ja sitten jos luovuttaa sen samassa tai siistimmässä kunnossa, joutuu maksamaan. Joko tulkinta tehdään eri tavalla tai sitten vuokranantaja säännönmukaisesti kattaa esim remonttikuluja noilla pidätetyillä vakuusrahoilla. Eli huijaa. Ei tuossa vuokralainen voi olla oikein varma, mihin joutuu ja vaikea tuossa on saada oikeutta, jos vuokranantaja on hankala.

Vierailija
18/39 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomat nuoret ei osaa siivota. Ei tiedä mitä se oikeasti on

Vierailija
19/39 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni n. 60 neliöisen kaksion loppusiivouksessa joku 4 tuntia. Tein todella perusteellisen siivouksen ikkunoiden pesua myöden. Lopuksi vielä valokuvasin loppusiivouksen jäljen, ettei päästä nillittämään turhista. Kerran niinkin on käynyt, ja vahingosta viisastuneena teen nykyisin näin.

Vierailija
20/39 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mä muutin hoasille, oli asunto ihan järkyttävässä kunnossa. Keittiö täynnä roiskeita, kylppäri oranssin möhnän peitossa ja lattia tahmea. Soitin hoasille, että tekevät muuttosiivouksen. Kyllä siellä joku oli käynyt ja laskuttanut hoasia, mutta ei se mitään ollut tehnyt. Vieläkin oli lattia tahmea, samat roiskeet keittiössä, paskarannut wc-pöntössä ja eivät edes tiskiallasta pesseet. Ilmoitin hoasille että hei toi siivousyritys vetää teiltä rahat, vaikkei tee mitään ja haluan uuden siivouksen. Hoas väitti, että valehtelen.

Mistä tiedät että oli laskuttanut Hoasia? Jospa Hoas ei teetäkään siivousta vaan ainoastaan laskuttaa pois muuttavaa asukasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän