Työpaikalla tervehtiminen (tai tervehtimättä jättäminen)
Niin, jaksatteko tervehtiä aamulla, esim tehtaalla kaikkia keiden ohi kuljette tai tulevat vastaan ensimmäistä kertaa sinä päivänä?
Tai entä jos _teitä_ ei huomata tai tervehditä?
Joillekin se tuntuu olevan yksi elämän tärkeimmistä asioista, että "kyllä pitää huomenet sanoa jumaliste, käyöstavat on oltava!!" Ja sen verta aggressiivisesti se "Huomenta!" Niiden suusta tuleekin, että huomio on pakko antaa, ihan omankin turvallisuuden takia.
Ja joitakin se loukkaa jopa syvästi, jos joku ei tervehdi.
Oma kantani asiaan, että ei kiinnosta pätkän vertaa, tervehtiikö joku mua vai ei, eikä kiinnosta sen enempää ketään muutakaan joka vtun aamu tervehtiä, vaikka ei mulla mitään ketään vastaan olekaan.
Töissä mie teen minkä pitää, mut leikkiin mie en ryhy. :)
Kommentit (3)
Kannattaa tervehtiä kun se kuitenkin tekee ihmiset onnellisiksi ja jos ei tervehdi saa mulkun maineen . Lisäksi jos joku sekoaa hän säästää sinut kun moikkailit.
Tervehdin kaikkia vastaantulijoita. En ota pulttia, jos joku joskus ei tervehdi, mutta panen kyllä merkille, jo joku ei vastaa koskaan - ja yleensä näissä tyypeissä on muutakin vikaa, myös sen varsinaisen työsuorituksen puolella.
Työskentelen toimistossa ja totta kai tervehdin ihmisiä - ja teen työni.
Jos joku ei vastaa, niin entä sitten? Hän voi olla huonosti kasvatettu, mutta minä en ole.