Olen 9. kuulla raskaana ja mies sanoi tappavansa itsensä ennenkuin lapsi syntyy:(
Mikähän saa ihmisen sanomaan noin? Ololaan oltu tähän asti onnellisesti yhdessä. Meni hiljaiseksi kun kysyin, miksi sanoo noin. Ei sanonut mitään.
Kommentit (81)
Ota asia tänään puheeksi. Sano, että lapsi on tulossa, terve ja tasapainoinen aikuinen ei puhu tuollaisia. Että nyt on joku järkkynyt ja tarvitaan apua. Sano, että olet tukena, jos apua hakee. Mutta jos ei hae, niin sun on tehtävä ratkaisu itsesi ja ennenkaikkea lapsesi vuoksi. Itsemurhalla uhkailu kertoo joko ihan todellisesta hädästä tai sitten vallankäytöltä. Kysy, kummasta on kyse. Jos vähättelee ja suuttuu sinulle, on kyse vallankäytöstä -pelasta itsesi ja lapsesi, tuo ei tuosta muutu, pahenee vaan. Jos murtuu ja on hädissään, suostuu hakemaan apua -ole tukena ja katso mihin tilanne vie. Ja muista, ettei pakko ole jatkaa suhdetta silloinkaan, jos asiat ei korjaannu. Myöskään hätään ei tarvitse toisen jäädä vellomaan, jos muutosta ei tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Mies on sellainen työnarkomaani suorittaja, aina menossa. En voi hankkia hänelle apua, jos hän itse ei sitä halua. Ajattelin, jos pelkää vaan että lapsi ei ole normaali tai jotain? Mies nytkin autotallissa korjaamassa autoa ja on sellainen äijä olevinaan kuitenkin...:(
Miksi teet lapsen tällaisen tyypin kanssa, joka ei selvästikään teitä kumpaakaan halua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on sellainen työnarkomaani suorittaja, aina menossa. En voi hankkia hänelle apua, jos hän itse ei sitä halua. Ajattelin, jos pelkää vaan että lapsi ei ole normaali tai jotain? Mies nytkin autotallissa korjaamassa autoa ja on sellainen äijä olevinaan kuitenkin...:(
Miksi teet lapsen tällaisen tyypin kanssa, joka ei selvästikään teitä kumpaakaan halua?
Aloittaja on huolestunut psyykkisesti sairaasta miehestään, joka uhkailee häntä, kun hän on yhdeksännellä kuulla raskaana ja tuo on sinun vastauksesi?
Toivon, että saat kokea jotain yhtä ikävää ja surullista omassa elämässäsi. Pian.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Ikävä sanoa mutta anna mennä. Ei hänestä isäksi sitten olisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on huolestunut psyykkisesti sairaasta miehestään, joka uhkailee häntä, kun hän on yhdeksännellä kuulla raskaana ja tuo on sinun vastauksesi?
Toivon, että saat kokea jotain yhtä ikävää ja surullista omassa elämässäsi. Pian.
ohis
Sinä olet tunnevammainen, kun toivot tuntemattomille pahaa tietämättä lähtökohtia tai tämän hetkistä tilannetta.
Ohis.
Provo tai ap on hyvin yksinkertainen.
Valitettavasti täysi-ikäisen ihmisen on itse haluttava hoitoon. Ihminen saa tappaa itsensä jos haluaa, eikä sano sitä psykoosissa.
Realisti.
Iski tajuntaan, että elämä vapaana miehenä on förbi.
Rahaa ei ole enää koskaan mihinkään omaan hauskaan.
Eikä aikaa.
Viimeinen ratkaisu parempi kuin kotiin jonkun akan tossun alle hautautuminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole mitään merkkiä antanut ennen, tuliko ihan yllätyksenä siis tällainen puhe? Halusiko lapsen?
Halusi lapsen, mutta on yllättävän outo ollut raskausaikani eli ei esim. tunnustele vatsaani tms.
Täh, mitä sitten vaikkei koskettele, ei se meinaa mitään. Ei minunkaan mieheni kertaakaan koskenut mahaani kun olin raskaana viime vuonna. Hieman itseä harmitti, myönnetään, mutta ei kaikki vaan ole sellaisia kokoajan hipsuttelijoita.
No asiaan. Nyt keräät kamppeet ja muutat pois etkä kerro miehelle minne. Kuulostaa semmoiselta jutulta joka voi eskaloitua lopulta miksi vain! Ajattele jos keksiikin tehdä jotain sulle tai vauvalle ennen syntymää/sen jälkeen...
Sieltä etäältä sitten mietitte jatkoa ja vauvan tapaamista, hoitoa ja terapiaa äijälle. Hui en pystyisi nukkumaan enää sekuntiakaan samassa tilassa tollasen kanssa!! 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakava masennus varmaan, mutta mietityttää se että muuten on käyttäytynyt normaalisti... yleensä vakavasti masentunut on kadottanut kokonaan elämänilonsa, sulkeutuu ja on juuri noita itsetuhoisia ajatuksia. Hanki miehellesi apua!
Itsellä tulee mieleen epävakainen persoonallisuushäiriö. Johtuu alunperin lapsuudessa koetuista traumoista ja se voi sitten puhjeta tällaisissa tilanteissa. Äärimmäisen tärkeää on ohjata mies hoitoon, epävakaa vanhempi on kamalinta mitä lapsi voi saada.
Voisi olla mahdollista. Mies on luonteeltaan kyllä aika erikoinen. Saattaa mieliala vaihtua yhtäkkiä ilman syytä ja toimii kovin impulsiivisesti aina. Kannattaako tätä suhdetta edes jatkaa enää lapsen takia? ap.
Teet palveluksen itsellesi ja lapsellesi, kun eroat miehestä. Ainoa keino miten sinulla on edes mahdollisuus tarjota lapselle Tasapainoinen ja turvallinen koti. Älä vitkuta siihen, että vauva syntyy. Paljon helpompi nyt. Jos mies ei muuta niin muuta itse äläkä mieti omaisuutta. Lapsen elämä on tärkeämpi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata sanoa suoraan ”huomenna haetaan apua”. Jos on tosissaan asian kanssa, niin tuollaiset puheet voi vaan pelästyttää ja miehesi voi lähteä karkuun.
Parempi tappaa vain itsensä kuin perhe mukana.
Vierailija kirjoitti:
Sääntö-Suomessa et voi hakea miehellesi apua, vaan hänen on itse hoksattava se tehdä, joten et voi asialle mitään. Ehkä neuvolassa puhua, mutta siihenpä se jää. Pahimmassa tapauksessa joudutte perheneuvolan piiriin ja vielä tulee lastensuojelu kuvioihin, että varmasti stressaa. Kannattaa ne tekemiset miettiä hyvin tarkoin.
Kannattaa nyt pitää lapsesta huolta ja mieluusti jättää mies pois kuviosta kokonaan, ettei taas lueta keltaisesta lehdistöstä perhesurmasta. Hakeutuisin hyvin herkästi turvaan sieltä.
Todellakaan ei kannata neuvolassa puhua asiasta, juurikin mainitsemastasi syystä. Myöskään ei kannata soitella lääkäriin, koska se ei miestä auta hänen puolestaan soitella, mutta puhelu myös poikii lasu-ilmoituksen.
Ainoa järkevä vaihtoehto tosiaan on se, että joko itse lähtee tai mies lähtee. Varoiksi kannattaa lukot vaihtaa jos jää itse nykyiseen kotiin.
Mies vaikuttaa sairaalta päästään.
Muuten hyvä provo, mutta yleensä raskaana olevat puhuvat viikoista, ei "9. kuulla raskaana"
Ja lapsi on tarkoituksella saanut alkunsa ja toivottu?
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä provo, mutta yleensä raskaana olevat puhuvat viikoista, ei "9. kuulla raskaana"
Kyllä kuukausista useammin puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Mies nytkin autotallissa korjaamassa autoa ja on sellainen äijä olevinaan kuitenkin...:(
Viimenen lause kertoo todella paljon, eli todellisuudessa miehesi pelkää todella paljon.
Oma veljenikin lopulta tappoi itsensä, vaikka oli kaveripiirin "kovin äijä".
Uskokaa, mitä äijempi/kovempi käytös, sitä heikompi ja pelokkaampi ihminen on.
Lempeys vaatii vahvuutta.
Otat sen miehen ihan tosissasi keskustelemaan kanssasi, ei tollasia juttuja kukaan puhu, ellei jonkinasteisia itsariaikeita ole!!
(Vaikka saahan täältä lähteä ihan millon haluaa, mutta raukkamainen teko se tuossa tapauksessa olisi)
Kaverini oli raskaana todella huonossa suhteessa. Hän kysyi asianajajalta ja juristi sanoi, että kannattaa heti muuttaa toiseen osoitteeseen asumaan ja kiroille. Jos ei ole nsimisissa ja asuu eri osoitteessa kuin lapsen isä, on helpompi saada lapsen huoltajuus.
Ap!
Minun mies on myös ns. Masentunut molempina raskausaikoina.. Meillä siis 2 lasta. Ei jotenkin osannut yhtään suhtautua raskauteen ja joutui jonkinlaiseen paniikkiin. Ero meinasi tulla molempina kertoina. Mutta heti kun lapsi syntyi kaikki taas muuttui. Suosittelen ammattiapua teille!
Sääntö-Suomessa et voi hakea miehellesi apua, vaan hänen on itse hoksattava se tehdä, joten et voi asialle mitään. Ehkä neuvolassa puhua, mutta siihenpä se jää. Pahimmassa tapauksessa joudutte perheneuvolan piiriin ja vielä tulee lastensuojelu kuvioihin, että varmasti stressaa. Kannattaa ne tekemiset miettiä hyvin tarkoin.
Kannattaa nyt pitää lapsesta huolta ja mieluusti jättää mies pois kuviosta kokonaan, ettei taas lueta keltaisesta lehdistöstä perhesurmasta. Hakeutuisin hyvin herkästi turvaan sieltä.