Montako lasta teillä on?
Kommentit (566)
Neljä ja viidettä odotellaan. Sitten on lapsiluku täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
5.
2 viimeistä raskautta ei ollut suunniteltuja, mutta rakkaat lapset ovat.
Etukäteen suunniteltuna olisimme pitäneet viittä liian paljona(2 tai 3 oli suunnitelmissa), mutta aina kaikki ei mene elämässä niin kuin on käsikirjoitettu ja ei jälkikäteen lapsimäärää voi pitää epäsopivana.
Ajattelisinko, että nuorimmaisen ei pitäisi olla olemassa?
Miten voi tulla tänä päivänä vahingossa lapsia? Ja vielä 2kpl:tta? Vai ovatko kaksosia...?
Hormonaalinen ehkäisy voi pettää, vaikka se harvinaista onkin.
Näin kävi meillä kerran.
Toinen vahinkoraskaus sisälsi jo sähläystä, oli elämä aika levällään yhdessä vaiheessa.
Abortin tekoon voi olla kynnys hyvin korkea.
On tuossa luvussa yhdet kaksosetkin.
Meillä 2 lasta, pieniä molemmat. Haaveissa vielä kolmas ainakin mulla. Kolme on kyllä mulla sitten semmonen, että ei enempää. Eli ei tulis kaksoset:D
Kaksi on ja haluaisin vielä kolmannen ja neljännenkin. Mutta koska olen jo 41, niin haaveeksi jää. Lapset ovat jo teinejä eikä enää huvita lähteä mukaan siihen vaipparalliin ja tarharumbaan. Tai ne ehkä vielä menisi mutta jatkuva väsymys ja yövalvominen ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miellä on kolme lasta, neljäs toivottavasti 2021. Sitten jätetään toistaiseksi avoimeksi tehdäänkö kaksi iltatähteä kun nämä vanhemmat ovat kaikki kouluikäisiä.
Tavallaan toivon sitä, siis kuutta lasta, ja se olisi ihanaa, mutta tavallaan pidän vähän järjettömänä. Eli aika näyttää. Jos kaikki menee todella hyvin ja ihanteellisesti, arki sujuu ja elämä rullaa ja parisuhde kukoistaa riittävästi niin sitten ehkä viides ja kuudeskin.
Veikkaan kuitenkin, että todellisuus tukee olemaan vähän raskaampaa niin, että jää neljään ja se on ihana perhekoko. Jo nyt sähellämme pari kertaa kuussa niin, että eri kokoonpanoilla puolet lähtee mökille ja puolet kotiin/jonnekin reissuun. Näin saa vähän virkistettyä tätä dynamiikkaa ja vietettyä erilailla aikaa jokaisen kanssa. Jos lapsia olisi tosiaan kuusi ja parillakin jotain vaikeuksia niin en tiedä millaiset eväät meillä olisi antaa.
En siis osaa vastata vielä. ':D
Miten voit suunnitella minä vuonna lapsi syntyy...? Teilläkin oletettavasti ikää jo jonkin verran, joten tuskin raskautuminen tapahtuu yhtä helposti kuin lähes 10v aiemmin...
Olemme vasta hieman yli 30 v, lapset ovat syntyneet parin vuoden ikäeroilla (käyn töissä, ei hätää). Ensimmäiset raskaudet ovat alkanee todella nopeasti, joten luotan siihen, että neljäskin alkaisi. Varmaa se ei tietenkään ole. Ja iltatähtiä emme välttämättä ala yrittämääänkään, mutta mielikuvissa sekin ajatus tuntuu mahdolliselta (jos kaikki menee hyvin. Kuitenkin olen sen suhteen realisti ja uskon, että näiden lasten murkku/teini-iässä on niinä vuosina haastetta riittämiin.)
6, joista kaksi yhteistä. Noista kuudesta enää kolme nuorimmaista asuu kotona.ihan ok määrä.
3, kaikki alle kouluikäisiä. Onhan tässä touhua, mutta juuri tätä tilattiinkin.
2 lasta. Tyttö ja poika. Just sopiva. Yksi olisi ollut liian vähän ja 3 liikaa.
1 enkä tiedä tuleeko toista koskaan, esikoinen vammautui synnytyksessä enkä tiedä pystynkö samaan rumbaan enää uudestaan. Toisen toki haluaisin
Kolme lasta, jo aikuisia. Rakkaita ja parasta mitä minulle on Luoja suonnut, vaikka diagnooseja tohon mahtuukin.
Ei ole annettu enemmän kun tulen kestämään, luotan korkeampaan voimaan.
Vierailija kirjoitti:
Kolme lasta, jo aikuisia. Rakkaita ja parasta mitä minulle on Luoja suonnut, vaikka diagnooseja tohon mahtuukin.
Ei ole annettu enemmän kun tulen kestämään, luotan korkeampaan voimaan.
Olen kiitollinen ja tiedän että heidän oli tarkoitus tulla lapsekseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miellä on kolme lasta, neljäs toivottavasti 2021. Sitten jätetään toistaiseksi avoimeksi tehdäänkö kaksi iltatähteä kun nämä vanhemmat ovat kaikki kouluikäisiä.
Tavallaan toivon sitä, siis kuutta lasta, ja se olisi ihanaa, mutta tavallaan pidän vähän järjettömänä. Eli aika näyttää. Jos kaikki menee todella hyvin ja ihanteellisesti, arki sujuu ja elämä rullaa ja parisuhde kukoistaa riittävästi niin sitten ehkä viides ja kuudeskin.
Veikkaan kuitenkin, että todellisuus tukee olemaan vähän raskaampaa niin, että jää neljään ja se on ihana perhekoko. Jo nyt sähellämme pari kertaa kuussa niin, että eri kokoonpanoilla puolet lähtee mökille ja puolet kotiin/jonnekin reissuun. Näin saa vähän virkistettyä tätä dynamiikkaa ja vietettyä erilailla aikaa jokaisen kanssa. Jos lapsia olisi tosiaan kuusi ja parillakin jotain vaikeuksia niin en tiedä millaiset eväät meillä olisi antaa.
Miten voit suunnitella minä vuonna lapsi syntyy...? Teilläkin oletettavasti ikää jo jonkin verran, joten tuskin raskautuminen tapahtuu yhtä helposti kuin lähes 10v aiemmin...
Olemme vasta hieman yli 30 v, lapset ovat syntyneet parin vuoden ikäeroilla (käyn töissä, ei hätää). Ensimmäiset raskaudet ovat alkanee todella nopeasti, joten luotan siihen, että neljäskin alkaisi. Varmaa se ei tietenkään ole. Ja iltatähtiä emme välttämättä ala yrittämääänkään, mutta mielikuvissa sekin ajatus tuntuu mahdolliselta (jos kaikki menee hyvin. Kuitenkin olen sen suhteen realisti ja uskon, että näiden lasten murkku/teini-iässä on niinä vuosina haastetta riittämiin.)
Yli 30v on hedelmällisyys kyllä toista luokkaa kuin päälle 20v. 25v jälkeen naisen hedelmällisyys laskee joka vuosi jonkin verran. 35v jälkeen radikaalisti, lisäksi kaikki riskit lisääntyvät myös radikaalisti.
0 lasta ja ihan passeli määrä minulle ja miehelleni :)
Viisi lasta, joista kolme jo aikuisia. Kaksi nuorinta asuu vielä kotona. Sopiva lapsimäärä meille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 30v on hedelmällisyys kyllä toista luokkaa kuin päälle 20v. 25v jälkeen naisen hedelmällisyys laskee joka vuosi jonkin verran. 35v jälkeen radikaalisti, lisäksi kaikki riskit lisääntyvät myös radikaalisti.
En ole tuo vastaaja, mutta jos heillä on jo kolme lasta, jotka ovat saaneet alkunsa helposti ja nopeasti, niin ei kyllä todennäköisesti käy niin, että seuraava raskaus antaisi odottaa itseään. Mulla on ainakin sellainen käsitys, että ensimmäisen raskauden jälkeen seuraavat raskaudet alkavat helpommin. Joten kyllä todennäköisesti tuo henkilö tulee raskaaksi juuri siinä suunnittelemassaan aikataulussa.
2, ja on sopiva lapsiluku meille.
2. Tämä on hyvä määrä. 3. emme halua. Olemme kokeneet molempien lasten vauvavuoden niin raskaaksi, ettei enää huvita rämpiä sen läpi.
Kahden tytön äiti täällä. Aina toivonutkin kahta tyttöä. Lapsiluku siis täynnä. Jos olisivat poikia niin varmaan sitten vielä yritettäisiin tyttöä. Myös mies toivonut tyttöjä. Ovat myös terveitä, mikä lottovoitto.
Yhden lapsen perheet pääsee ehkä helpolla jossain asioissa, mutta meillä tytöt leikkii paljon keskenään eikä heitä tarvitse enää viihdyttää. Toki jos ovat eri sukupuolta tai ikäero suuri niin eiväthän ne leikit sitten mene yksiin.
1-2 lasta varmaan paras: kaikki perheessä saavat tarpeeksi huomiota ja vanhemmat jaksavat perhearkea.
2 on sopivasti.