Sivut

Kommentit (478)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kolme, joista pienin vasta vauva. Vanhin koulussa ja keskimmäinen eskarissa.

Pitkään mietittiin hankitaanko kolmatta lasta vai ei. Lopulta mies totesi, kun aina vaan jankkasin asiaa, että parempi tehdä kuin sitten katua myöhemmin että jätti tekemättä. Kolmas ei tullutkaan sitten ihan niin helposti kuin edelliset. Vuoden verran yritimme ja yksi keskenmenokin tuli siinä välissä.

Nyt kuitenkin ihanan tytön saimme kahden pojan jälkeen. Elämä tuntuu mukavan helpolta, vaikka kolme lasta. Mietin, että jos kolmas lapsi olisi syntynyt hieman aiemmin, olisimme saattaneet tehdä (tai ainakin yrittää tehdä) vielä neljättäkin. Luulen että nyt lapsiluku jää kuitenkin kolmeen, koska ikääkin alkaa olla (mies yli 40v).

Vierailija

Kaksi tervettä ja fiksua lasta ilman minkäänlaisia "erityisyyksiä" . Tyttö ja poika. Lottovoitto.

Enempää ei kaivata. Paketti on kasassa. Minulta laitettu putket poikki. Mies olisi ehkä vielä halunnut kolmannen, mutta minä en missään nimessä.

Ja miksikö riittää; No mun toisella sisaruksella on kolme poikaa. Kaikilla neuropsykologista ties mitä, ADHD:ta, ADD:ta, kielellistä kehityshäiriötä jne jne. Ja toisella sisaruksella myös kolme poikaa. Ja sama meininki.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaksi tervettä ja fiksua lasta ilman minkäänlaisia "erityisyyksiä" . Tyttö ja poika. Lottovoitto.

Enempää ei kaivata. Paketti on kasassa. Minulta laitettu putket poikki. Mies olisi ehkä vielä halunnut kolmannen, mutta minä en missään nimessä.

Ja miksikö riittää; No mun toisella sisaruksella on kolme poikaa. Kaikilla neuropsykologista ties mitä, ADHD:ta, ADD:ta, kielellistä kehityshäiriötä jne jne. Ja toisella sisaruksella myös kolme poikaa. Ja sama meininki.

Meillä on kolme tervettä ja fiksua poikaa, joten tämä meni ehkä vähän ihon alle.

Assburger

5.

2 viimeistä raskautta ei ollut suunniteltuja, mutta rakkaat lapset ovat.

Etukäteen suunniteltuna olisimme pitäneet viittä liian paljona(2 tai 3 oli suunnitelmissa), mutta aina kaikki ei mene elämässä niin kuin on käsikirjoitettu ja ei jälkikäteen lapsimäärää voi pitää epäsopivana.

Ajattelisinko, että nuorimmaisen ei pitäisi olla olemassa?

Vierailija

Miellä on kolme lasta, neljäs toivottavasti 2021. Sitten jätetään toistaiseksi avoimeksi tehdäänkö kaksi iltatähteä kun nämä vanhemmat ovat kaikki kouluikäisiä.

Tavallaan toivon sitä, siis kuutta lasta, ja se olisi ihanaa, mutta tavallaan pidän vähän järjettömänä. Eli aika näyttää. Jos kaikki menee todella hyvin ja ihanteellisesti, arki sujuu ja elämä rullaa ja parisuhde kukoistaa riittävästi niin sitten ehkä viides ja kuudeskin.

Veikkaan kuitenkin, että todellisuus tukee olemaan vähän raskaampaa niin, että jää neljään ja se on ihana perhekoko. Jo nyt sähellämme pari kertaa kuussa niin, että eri kokoonpanoilla puolet lähtee mökille ja puolet kotiin/jonnekin reissuun. Näin saa vähän virkistettyä tätä dynamiikkaa ja vietettyä erilailla aikaa jokaisen kanssa. Jos lapsia olisi tosiaan kuusi ja parillakin jotain vaikeuksia niin en tiedä millaiset eväät meillä olisi antaa.

En siis osaa vastata vielä. ':D

Vierailija

2 pientä, haluaisin 4 tai edes 3, mutta epäillään kohdunkaulan syöpää niin en tiedä onko enää mahdollista saada lisää. Kiitollinen olen kahdestakin.

Vierailija

Assburger kirjoitti:
5.

Etukäteen suunniteltuna olisimme pitäneet viittä liian paljona(2 tai 3 oli suunnitelmissa), mutta aina kaikki ei mene elämässä niin kuin on käsikirjoitettu ja ei jälkikäteen lapsimäärää voi pitää epäsopivana.

Miten voi tulla tänä päivänä vahingossa lapsia? Ja vielä 2kpl:tta? Vai ovatko kaksosia...?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miellä on kolme lasta, neljäs toivottavasti 2021. Sitten jätetään toistaiseksi avoimeksi tehdäänkö kaksi iltatähteä kun nämä vanhemmat ovat kaikki kouluikäisiä.

Tavallaan toivon sitä, siis kuutta lasta, ja se olisi ihanaa, mutta tavallaan pidän vähän järjettömänä. Eli aika näyttää. Jos kaikki menee todella hyvin ja ihanteellisesti, arki sujuu ja elämä rullaa ja parisuhde kukoistaa riittävästi niin sitten ehkä viides ja kuudeskin.

Veikkaan kuitenkin, että todellisuus tukee olemaan vähän raskaampaa niin, että jää neljään ja se on ihana perhekoko. Jo nyt sähellämme pari kertaa kuussa niin, että eri kokoonpanoilla puolet lähtee mökille ja puolet kotiin/jonnekin reissuun. Näin saa vähän virkistettyä tätä dynamiikkaa ja vietettyä erilailla aikaa jokaisen kanssa. Jos lapsia olisi tosiaan kuusi ja parillakin jotain vaikeuksia niin en tiedä millaiset eväät meillä olisi antaa.

En siis osaa vastata vielä. ':D

Miten voit suunnitella minä vuonna lapsi syntyy...? Teilläkin oletettavasti ikää jo jonkin verran, joten tuskin raskautuminen tapahtuu yhtä helposti kuin lähes 10v aiemmin...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
5.

Miten voi tulla tänä päivänä vahingossa lapsia? Ja vielä 2kpl:tta? Vai ovatko kaksosia...?

No meillä tuli kolmas lapsi kun oli vähän ongelmia ehkäisyn kanssa. Kolmannen jälkeen saikin sitten sterilisaation.

Vierailija

Neljä ja siinä on yksi liikaa.

Neljännen siis hankki lyhytaikainen tuttavuus, joka päätti hyödyntää minua vauvakuumeeseensa. Tuli aika hel..tin kallis pano. 

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat